Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    pffff nu Nola ziek 39 graden zo zielig,,,,,maar ze heeft nog steeds grote schik! Ze is zo vrolijk!!! echt raar:p

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: Beterschap! Wat gek dat ze zo vrolijk met koorts kunnen zijn hè?

Hier: ik heb me zitten te bescheuren bij de fysio. Ik moest in de oefen ruimte met apparatuur aan de gang om de rug en borst spieren te versterken. L had zijn rammelaar vast en rammelde wat. Kreeg hij geen aandacht, dan hop! Op de grond gooien en wachten om te zien wie er zo gek was om hem de rammelaar te geven :D haha. Eerst was de fysio de klos, toen de dames die in de ruimte liepen.. toen nog een oudere dame... Daar begon L heel lief naar te lachen haha :D charmeur in de dop.
    Als er maandag nog geen verbetering in zit qua pijn, adviseert de fysio een echo te laten maken om te zien of er binnenin iets beschadigd is :$ moet maandagochtend naar de ha en in de middag naar de fysio.

3. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben boos echt waar wat vinden jullie?!

Zoals jullie weten ben ik vorige week vrijdag tante geworden.
    Nu ben ik vrijdag 1x geweest in het zh om te kijken van een afstand!;) Snap je hem?!

Nu heb ik al 3x gebeld deze week maar ze bellen niet terug..terwijl ik hun zus ben!??
    Nouja uiteindelijk heb ik gisteren maar een sms gestuurd of ik morgen zaterdag ff mag komen kijken want ze zijn tenslotte thuis gekomen. Krijg ik vanmorgen van sz een sms uiteindelijk!!! Zovan ja je broer belt je dadelijk......Nouja en weer duurt het ontzettend lang.

Nu 17.00 moet ik maar zitten wachten totdat hij belt en dan misschien morgen mag komen?? Of hij smst morgen vroeg zovan ja is goed. Er vanuit gaande dat ik dan ook nog kan;)

Ben ik nu dan heel gek of is dit voor sommige normaal????
    Naaste familie die bel je toch de zelfde dag terug als het om zoiets gaat? En al die 3x dat ik heb gebeld was uit interesse hoe het met hun en de baby ging??? Ze bellen maar niet terug.

Ik vind dat echt raar. Bevallen of niet je hebt 1 zus en die kan je toch wel ff bellen of niet???

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Moedersvan2, ik snap dat je boos bent. Het is toch leuk dat je zus langs wil komen?

Het kan echter altijd gekker. Ik moest via fb lezen dat mijn zus was bevallen. En toen ik bevallen was van Emma kwamen ze pas 1,5 maand later.

En nu: op verjaardagen wordt me gevraagd hoe het gaat, maar ze bellen of appen nooit. Ik heb 3 zussen en 1 broer en de enige die nog eens interesse toont is mijn schoonzus.

5. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik heb de KA weer gebeld.. dinsdag mogen we langskomen. Riff heeft weer veel oprispingen,slaapt echt waardeloos..
    Daarnaast eet hij nog zeer weinig (avondmaal is 30gr ongeveer, heb t aantal keer gewogen en dan at hij voor zijn doen goed... en het zeer moeilijke poepen wat maar blijft duren ondanks dat hij nog voornamelijk bv krijgt wat laxerend werkt..
    Zit er dus wat dat betreft weer door heen..

Hij gaat tussen half 7 en 7 naar bed, soms slaapt hij eerst ongeveer 3 uur goed maar soms moeten we al om de haverklap heen. Na half 3 slaap ik sowieso niet meer dan is

6. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeders van 2, Elsa,
    Ik heb geen zus of bror maar snap daar idd niks van! Ik zou denken dat je naaste familie (dus ouders en broer/zus) de eersten zijn die je het laat weten en die komen. Tenminste, ML heeft 3 broers en 1 zus en toen iedereen geAppt / sms/ gebeld nog vanuit het ziekenhuis.
    de tweede keer was zijn moeder wel wat pissig want hij had eerst zijn ene broer gebeld en dan even niemand, en ondertussen hoorde sm het dus van haar andere zoon en was not amused. Haha! Maar dan heb ik het over dat ze het een uur of zo later te horen kreeg.
    Bizar, jullie verhalen!

7. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap!!
    Cleo had afgelopen week rare vlekjes bij haar kin en ook die luieruitslag (waarvan ze ook bij kdv vonden dat het geen gewone luieruitslag was). Het wrden ook echt van die korstjes die open gingen en bloedden. en haar beentjes zaten ook onder de kleine vlekjes maar geen korstjes, alleen stipjes.
    Donderdag ging een mail rond dat er waarschijnlijk kinderen waren met krentenbaard in een andere groep. Dat is heel besmettelijk. Ik belde meteen maar ze hadden cleo al gechecked en zeiden dat het geen krentenbaard was bij haar.
    Vreemd. In iddels zijn de stipjes weer weg en bij haar mond ook. Alleen nog een beetje bij de billen maar is nu veel beter. Ze had geen koorts. Soms snap je gewoon niet zo goed wat ze allemaal zo hebben.

Verder rent ze vrolijk rond (na 2 maanden oefenen heeft ze het lopen echt helemaal onder de knie, ik moet echt achteraan hollen nu). En overal op klimmen, drukke boel! Vilgende week zondag wordt ze 1. Veel van jullie hadden die mijlpaal al, ik vind het toch wel spannend en leuk!!

8. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: wat bizar! De familieband is hier ook wel raar. Mijn ouders hebben mijn broers verteld dat ik bevallen was. (Mooie taak voor een controle freak oma :p ) Mijn moeder is een controle freak. Je moet op haar planning mee en zij moet het woord voor jou doen want anders is ze de controle kwijt.
    De moeite doen om even terug te bellen niet hebben, dat begrijp ik niet. Je hebt ergens wel een momentje dat je 5 minuten kunt bellen toch?!

@zomersproet: je verhaal klinkt wel heel erg als krentenbaard! Ik heb dat gehad toen ik stage liep op een psz, toen was ik 17 :$ koorts had ik niet maar mijn hele gezicht zat ook onder. Heb toen zalf gekregen van de ha.
    Wat leuk, rennen door de kamer :D L doet het nog niet na hoor!

@lianne: wat naar zeg! Ik hoop dat de ka snel er wat tegen kan doen!

Hier: nacht niet lekker geslapen ivm pijn aan mijn ribben :$ kon mijn draai niet vinden. Gelukkig is ml zo lief geweest om L te verzorgen zodat ik nog een uurtje kon blijven liggen. Pcm hielp gisteren niet tegen de pijn. Vandaag maar eens kijken of het beter gaat.

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Hier ook weer een ziek meisje, 39.2 graden koorts. Vanmorgen nog wezen babyzwemmen en toen deed ze al anders dan anders. Meer huilen in het water, ze was ontzettend moe en had het heel koud. Ze was om 14.45 wakker en ze slaapt net weer. Zo zielig!

10. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Beterschap met de zieke kindjes. Hier een snotverkouden mannetje. Vind z'n ademhaling wel erg piepend dus ff in de gaten houden.

Zomersproet: Hoe gaat het bij jullie?

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Beterschap voor de zieke kindjes.

Hier: L is weer bezig geweest met hard dromen.. zo erg dat hij rond 4.00 huilend wakker werd. Na wat troost bij papa te hebben gevonden, sliep hij weer verder tot een uur of 8.
    L doet nu nog maar 1 slaapje overdag en dat gaat prima. We moeten hem wel rond de middag wakker houden maar dan slaapt hij wel van 13.00 tot 15.30 :)

12. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Anne is ook al zo'n slaapmonster momenteel! om 8 uur pas wakker maar om 10 uur weer naar bed zo moe als ze was.

Verder is ze voor het eerst zelf gaan zitten vanaf buikligging. Rollen doet ze niet zoals bekend is en ik weet nu wel zeker dat ze nooit meer gaat kruipen.

Yasmientje, hoe is het met de nursing strike? Heeft ze alweer bij je gedronken?

13. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Set, het gaat zo. Niet denderend hier maar nu hebben we familie van ML uit Canada en mogen we ons ook niks laten aanmerken. En helaas heb ik vooral s'avonds al echt last van een opgezette buik, mijn navel steekt er dan nu al een beetje uit terwijl ik dat normaal pas veel later had.
    De gesprekken bij en met de psycholoog waren confronterend, we weten waar we allebei staan en waarom, maar dat maakt nog steeds geen beslissing.
    Dinsdag heb ik weer een echo om te zien of het hartje heeft doorgezet. donderdag weer een gezamelijke afspraak bij de psycholoog en dan moet de beslissig echt zijn genomen. Dan is het de week daarop of een curettage of een NIpT test...

14. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yasmientje, hoe is het met jou? Lukt het nog met bv/ kolven?
    Ik stop na deze week met kolven voor de voeding op kdv. Cleo is dan 1 jaar en ik vind het welletjes geweest. S'ochtends geef ik nog wel de borst, geen idee hoe lang ik dat wil doen. Maar ik vind het wel fijn en gezellig.

15. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    ...trouwens, vandaag heeft vleo voor het eerst tot 6.50 geslapen!!! Wat een luxe! Dat is ruim een uur meer dan 2 of 3 weken geleden. Af en toe zagen we nu al de 6 in de klok, dus 10 voor 7 is helemaal top! Ik heb dik 8 uur geslapen, zo fijn! 😄

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @century: kruipen is ook niet interessant :p zitten is veel leuker ;)

@zomersproet: wat zwaar zeg! En nu al een opgezette buik op de avond, kun je nog verbergen onder het mom van te veel gegeten ;) deed ik in het begin van de zwangerschap ook als iemand het vroeg.. we hebben het pas bij 11 weken verteld dat we L verwachtte.
    Wat een luxe dat Cleo heeft doorgeslapen tot 6.50 :) doet je zo goed hè?

Hier: L heeft bij beide opa's en oma's ontdekt hoe de keukenkastjes open gaan...
    En vanmiddag bij so... zet sm wat voor 2 stopcontacten... in het zicht van L.... is hij daar niet meer weg te slaan... ook een beetje dom, ze afschermen met bijzettafels waar ook nog wat op staat.... van glas :$ scheelde 1 haar of het lag op de tegelvloer. Ik ben stiekem blij dat ik volgend weekend thuis blijf en op zondag een papa dag hebben ;)

17. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mmmm, ben ik op zoek naar mijn laatste reactie, van afgelopen vrijdag, zie ik hem nergens staan....

Afijn, afgelopen donderdag heb ik weer een echo gehad, en zoals het er nu naar uitziet is alles goed.... geen halve wervel te bekennen.
    wel wil de gyn mij nog zien, dus 1 mrt weer een afspraak.
    Geen probleem uiteraard.

Maar wat lees ik toch veel over zieke kindjes van jullie.... ik hoop dat het snel over is.
    Gijs is ook erg verkouden, mar verder nog geen last van qua koorts ofzo, dus goed te doen heir.

Gijs loopt ondertussen langs de tafel en rugleuning van de bank. Kruipen doet hij niet, tijgeren wel.
    Hij is geestelijk verder als dat hij lichamelijk is, dus af en toe een megagefrustreerd jongetje hier.
    Ach, komt wel goed, als hij eenmaal zijn evenwicht gevonden heeft, krijgen wij conditie hier.
    We moeten nu al vaak genoeg zeggen dat iets niet mag, dan gaat zijn hand naar zijn oor (alsof hij dat niet wil horen) en begint dan te huilen.
    tja lieverd, je mag echt de koffie niet pakken....

Nog even een kleine update over mijn ouders.
    We hebben een gesprek gehad, maar niet over wat het probleem nu was maar onderliggend wat er speelde.
    Dat ik mij nooit gewaardeerd heb gevoeld. Ik ben altijd dat kleine meisje gebleven.
    Tijdens het gesprek uiteraard verteld dat we een jongen kregen en toen zei mij moeder "kleine meisjes worden groot".
    Pff, negeren, we doen het voor gijs. Ik ben ook pas 39...

Afijn, we zien wel waar het strand, voorlopig accepteren en vooral niet over ons heen laten lopen. We doen eth voor Gijs.
    Mijn vader was overduidelijk emotioneel toen hij mij weer zag na 3 jaar. Maar ja, mijn vader was ook het probleem niet.

Verder op dit moment wel gig problemen op werk, te weinig mensen, een chef die zo achterbaks is als de pest, waardoor ik nu op mijn tellen moet passen en aangepakt word.
    En ineens hulp uit onverwachte hoek. de P&Oadviseur.
    Blijkt dat mijn chef om dezelfde redenen als wat hij mij nu flikt, weggestuurd is uit Schaarsbergen... daar heeft hij dat ook gedaan.
    De P&O gaat nu met mijn regiochef praten, en zaken afdwingen.
    Wat de regiochef doet is symptoombestrijding (wat ik doe en laat vloeit voort uit wat mijn chef flikt) maar dat de bron moet worden aangepakt....
    Eindelijk. Wat een opluchting.
    Hij heeft wat taken bij mij weggehaald zodat ik me kan richten op werk en niet op randzaken. Ook erg fijn.
    Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Dinsdag hor ik meer.
    Morgen weer met Gijs naar het cb, hij krijgt een prik, dus van te voren geven we al paracetamol, ja, ook symptoombestrijding, maar kan even niet anders.

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Het lijkt alsof ik over Emma lees. Die is echt net zo. Geestelijk wil ze al staan en lopen, maar lichamelijk kan ze dat nog niet. Waardoor zij dus ook ontzettend gefrustreerd en driftig wordt. Maar ze lijkt steeds meer door te krijgen hoe ze moet gaan staan.

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @goblins: fijn dat de echo goed was! Zal denk ik wel gerustelling geven of niet?
    Dat gefrustreerd zijn heeft L ook. Lijkt alsof het bij deze leeftijd hoort.
    Pff... kleine meisjes worden groot.... dat is toch zo'n rot opmerking.. je weet toch dat kinderen niet klein zullen blijven?!
    Oh, wat een gedoe op je werk zeg! Wel fijn dat ze er wat tegen gaan doen. Zo werkt dat voor niemand goed.. steeds die frustraties.
    Hoe ging het op het cb?

Hier: pff... ik was bij de ha geweest vanwege de ribben en maag. Tegen de ribben wilt ze niks doen. Moet met rust vanzelf weg gaan... Alsof ik ook de hele dag rust kan pakken? En met de maag krijg ik weer maagzuur remmers. Zei de ha voor 3 maanden krijg je het.... kom ik bij de apotheek, ligt er een recept voor 1 maand klaar :$ dus terug naar de ha, uitgelegd aan de assistente zegt ze 'de ha heeft niet gezien dat ze die eerst voor 15 dagen, dan voor 30 dagen en daarna pas voor 3 maanden mag voorschrijven' ja, fijn.. Dus over 1 maand maar weer terug naar de ha. Voor mijn ribben heb ik mijn "zin" doorgedreven. De fysio gaf aan dat er een echo moest worden gemaakt maar dat wil de ha niet. Dus nu maar een foto laten maken om te kijken of ze iets aan de longen of ribben kunnen zien. Mocht er toch een scheutje in een spier zitten, dan kunnen ze dat niet zien.. maar goed. Op vrijdag krijg ik de uitslag van de foto en maak ik gelijk een afspraak.
    L stond vanmorgen 10 tellen los :D en trots dat ik was haha :D L had het wel degelijk in de gaten dat hij los stond.
    En onder komen 2 snijtanden tegelijk door. 1 voor 1 tandjes krijgen is voor mietjes ofzo? :D haha
    En gisteren heb ik zitten lachen. Sv zei tegen L dat zul je vast en zeker niet lusten...... L zei daarop 'jawel' :D haha.

20. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Zomersproet: Wat lastig dat je buik al opgezet is, ook weer confronterend. Je zit een hele heftige tijd zeg. Wat is de aankomende echo spannend. Heb je voor je eigen gevoel al een keuze gemaakt als de echo toch goed blijkt te zijn? Sterkte nog meid hopelijk komen jullie er samen uit.
    Goblins: Fijn dat de echo goed was.
    Minimama: jij tobt ook nog erg met je gezondheid, sterkte meid.

Hier stond meneer voor het eerst in de box nadat we hem naar beneden hadden gedaan. Trots dat hij was:D

Deel Deze Pagina