Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @set: het is dat ik 6 schroeven in me heb zitten, anders viel ik uit elkaar :p Dat sukkelen met de gezondheid is begonnen in mijn tienerjaren en zullen alleen maar erger worden volgens de fysio. Ik ben hypermobiel en daardoor krijg je steeds meer klachten hoe ouder je wordt :( Daar baal ik wel van. Maar daardoor geniet ik nu ook heel erg van het moederschap en dat ik thuis kan blijven.
    Wat stoer dat L ging staan in de box :D haha. En dan ook nog zo trots zijn op zichzelf haha :D

Hier: L heeft op zijn knieën wat uitslag. Bij 1 knie zijn de bultjes rood en bij de andere knie zijn ze in de huidskleur. Jeuken doet het niet. Iemand een idee? Ik dacht zelf aan het wasmiddel of het scheutje wasverzachter wat ik afgelopen week bij de broeken was heb gedaan. Maar even in de gaten houden. Zijn knieën zijn ook nog eens droog sinds hij kruipt ;)

2. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dames mag ik even klagen?
    zo nee deze reactie niet verder lezen. .

Bleghhh ben er even goed flauw van... Riff heeft spruw... tja die penicilline kuren zijn niet overal goed voor, ook niet voor zijn darmen. . Hij zit weer verstopt.. morgen gelukkig naar de KA. . Ben benieuwd wat zei te zeggen heeft... Daarnaast zou het mij niets verbazen als hij weer oorontsteking krijgt... Hij grijpt weer heel erg naar zn oor en slaat zich er op.
    Morgen ook gelijk maar naar laten kijken. .
    Pff geen fijn begin van 2016

Gelukkig is hij desondanks wel gewoon vrolijk!

3. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Alle zieke kindjes beterschap!!!

Ik heb nog weinig batterij dus kort berichtje hier morgen 4e dag van opname ze at en dronk dit keer weer niets met koorts nu sondevoeding ze weigert nog te eten of te drinken. Kolf me suf want ze willen veel meer door de sonde dan ze normaal dronk afgelopen 4 weken

4. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Heftig Yasmientje. .
    mag ik vragen hoeveel ze door de sonde willen? ?
    Dronk ze voorheen wel weer bij jou of nog steeds aan het borst weigeren??
    Heel veel sterkte!

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    #485 mimimama88, 16 feb 2016
    Laatst bewerkt: 16 feb 2016
    @lianne: natuurlijk mag je klagen! Wat naar dat Riff spruw heeft door de antibiotica kuren :( Ik ben ook benieuwd wat de ka gaat zeggen vandaag! Ik hoop dat Riff weer snel de oude is!

@yasmientje: wat naar dat ze is opgenomen en aan de sonde zit :( Ik hoop dat ze snel weer zin in eten en drinken heeft!

Hier: ik krijg vandaag, als het goed is, de nieuwe sloffen van L binnen. Maat 23-24 :$ is nog een lastige maat ook nog in lederen sloffen ;)
    En ik heb een dreumes met 5 tanden :D haha. Ziet er erg grappig uit, 3 tandjes onder.

6. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    O jasmientje is ze opgenomen???? Daar heb ik dan overheen gelezen:)

Hier een drukke dreumes die al helemaal los staat en af en toe een stapje loopt hihihi.
    Maar ze is nog wat onzeker dus ze is druk aan het oefenen.

De eerste kies is door! Links onder en wat een hel was dat:x
    Nu rechtsonder een grote bult en ja da doet zeer! Dus veel flesjes en geen warm eten want dat wil ze nu niet....

Slapen gaat goed lekker van 19 tot 7.30 wel ooit rond 23 een klein flesje dat blijft ze lekker vinden.

Maat 80 alweer hier en maat 20 van schoentjes.
    9.200 gram en veelste zwaar voortaan op mijn arm dus hop hop ze moet snel gaan leren lopen.

Op tv vind ze de biebaboederij leuk en robopoli hahahha helemaal in trance is ze dan zo leuk!!!

Oja en juf roos:D

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Moedersvan2 kiezen zijn inderdaad een hell!! Duren ook best lang voor ze echt door zijn.. Tenminste hier wel.. maar we hebben de eerste 4 al achter de rug!

Nola gaat vast ook gauw lopen.. even de onzekerheid overwinnen met een paar losse stapjes en dan volgt de rest snel..

8. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja niet normaal wat duurt dat lang voordat ze door zijn! Was dat ff vergeten....:(

Ik vind als ze lopen kun je weer wat meer. Zoals ff door de straat wandelen, worden ze lekker moe van ;)

Loopt die van jou ook al echt veel of speelt hij nog veel kruipend?

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Klopt als ze lopen kun je indd wat meer (er achteraan hollen):D
    Hier word bijna niet meer gekropen.. Riff loopt echt de hele dag door.. het huis heb ik altijd spik en span *ahum* want hij maakt wel schoon grote hobby van hem haha.
    Hij is druk aan het oefenen om te gaan rennen.. maar dan gaat hij zichzelf voorbij.. en voetballen met een ballon is ook dikke pret.. hij ontwikkelt zoo snel.. ben echt blij dat ik thuis ben en dus zoveel mogelijk kan genieten want wat.men altijd zegt dat t snel gaat was ik op voorbereid... maar zo snel.. nee dat niet

10. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Minimama: Is dat niet erfelijk hypermobiel zijn?
    Yasmientje: Heel veel sterkte voor jou en je meisje? Je kan anders misschien donormelk overwegen want al die stress verhoogd de productie waarschijnlijk ook niet. Hopelijk sterkt ze snel weer aan.
    Lianne: Daar kan ik me nou nog echt geen voorstelling van maken, zo'n klein guppie die loopt haha

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @set: hypermobiel is idd erfelijk. Ik en mijn oudste broer hebben het allebei. Ik net wat erger dan hem. Mijn moeder heeft scoliose en is daar al vaker voor behandeld. Ik heb gelukkig wel een rechte rug, maar een hernia kan naarmate ik ouder word, om de hoek komen kijken.

@moedersvan2: 9200 gram is idd een gesjouw. Ik laat daarom L kruipen naar de plek waar ik hem nodig heb.. Bijvoorbeeld hij heeft een vieze luier. Dan maak ik de deur van de woonkamer open en hij gaat vanzelf naar zijn kamer. Daar trekt hij zich op aan de commode en dan til ik hem op, leg hem neer en dan weet hij dat hij een schone luier krijgt. Bij het aantrekken van zijn broek doe ik de voetjes door de pijpen en dan zeg ik 'ga maar staan L' en dan staat hij, leunt tegen de muur, en dan trek ik zijn broek aan :D gaat steeds makkelijker haha.

@lianne: Riff gaat wel heel snel ja! :$ trappen tegen een ballon is ook heel leuk ja! :D

Hier: ik begin een dreumes met driftbuien in huis te krijgen.. pff.. ik mag niet meer naar de wc, even naar de keuken om de wasmachine uit of aan te zetten, was ophangen mag ook niet.. dan zeg ik 'L ik doe je wel dragen op de rug' moet ik hem in de houdgreep houden omdat meneer het leuk vindt om een poging te doen om op mijn rug te draaien :$ ik ben blij dat hij nu in bed ligt.. even rust.
    En ik kwam erachter dat ik ineens aan het afvallen ben :$ ga richting de grens van ondergewicht en nog net gezond gewicht. Nu maar weer starten met het dieet wat ik 4 jaar geleden heb gevolgd om aan te komen.. Heeft toen geresulteerd in 3 kilo in een halfjaar (ik mocht toen niet meer aankomen want dan paste de trouwjurk niet :p ) daarna steeg het sneller totdat ik het gewenste gewicht had bereikt.
    Ik ga maar eens de was ophangen en dan rusten haha :D

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij zijn vandaag bij de KA geweest. Gelijk door voor bloedprikken om vast te stellen of hij coeliakie heeft of niet.
    Ook zijn we door verwezen naar de logopedist omdat hij nog steeds nauwelijks eet. Zowel stukken als prutjes niet. Ook houd hij eten soms gewoon in de mond,slikt het niet door en spuugt het ook niet uit
    Zijn gewicht was gedaald op curve.. ja dat wist ik wel na al dat ziek zijn..
    De KA schrok wel dat hij al zo liep en ook zo een op - afstapje zonder problemen deed net als van zn hurken dat past meer bij de leeftijd van 2 jaar.. daar schrok ik dan weer van. Bij doorvragen van haar kant, vroeg ze of we wel eens aan een ontwikkelingsvoorsprong/hoogbegaafdheid hebben gedacht. .. uhhh nee dus.. daar een foldertje over meegekregen.. 90-95% komt overeen.. al denk ik niet dat je nu al van hoogbegaafdheid kan spreken.. denk dat dat pas rond kleuterleeftijd zichtbaar word... maar een ontwikkelingsvoorsprong dat trekt later bij.. dat hoop ik dan maar want een hoogbegaafd kind is erg zwaar (kennissen hebben dat).

13. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Minimama: Is jullie L er dan ook op getest of moet de toekomst dat uitwijzen?

Moedersvan2: Als je de kleine meid zwaar vind moet je maar aan mijn bul van ruim 12,5 kilo denken, ik zou tekenen voor het gewicht van 9,2 kilo lijkt me heerlijk licht:D

Lianne: Dat zie je inderdaad niet aankomen als de kinderarts dat ineens zegt. Ik vind hem ook wel heel vlot als ik je verhalen altijd las maar het ene kindje is nou eenmaal vlotter als de andere. De toekomst gaat het uitwijzen dan maar denk nu wel dat het nu wel in de achterhoofd blijft zitten en je info over hoogbegaafdheid gaat googlen(dat zou ik doen tenminste:p)

14. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lianne, ik kan me voorstellen dat je dar van schrok. Het klinkt altijd zo speciaal en leuk maar het is idd niet altijd makkelijk met een hoogbegaafd kind. Laten we hopen dat hij gewoon erg actief is en van uitdagingen houdt.
    Cleo is ook heel ver - de creche juffen geven dat regelmatig aan en ook dat ze veelal wordt aangezien voor veel ouder - maar ze ontwikkelt verder helemaal goed, eet en slaapt goed en is ook niet vaak ziek. Van wat ik hier lees wat je over Riff schrijft was het van begin af aan kwakkelen met slalepn en ook eten ging altijd Moeizaam. Goed idee om eens de logopediste arnaar te laten kijken. Wie weet is er gewoon een heel simpele reden voor. Ik wens je iig sterkte (ook met de spruw- wat rot, nu nog, daar denk je toch echt overheen te zijn!!)

Yasmientje, heel veel sterkte ook voor jou!! Heftig, je meisje al 4 dagen in het ziekenhuis en via sonde gevoed!! Sterkte, en hopelijk loopt je productie weer op!!

Ik had vandaag een echo. En het hartje is ermee gestopt. Het was er helemaal stil binnenin, heel vreemd om te zien. Ik was erg verdrietig, het raakte me ontzettend. En tegelijkertijd voelde ik een enorme opluchting. Ik kan het moeilijk in woorden vatten, die dubbele emoties. Het had dus toch niet zo zullen zijn.
    Ik heb donderdag al een afspraak voor curettage. Ik word een dag opgenomen en ze doen gelijk ook een kijkoperatie via de buik omdat ze de Essure moeten checken. Wat dus nu blijkt is dat er nog complicaties kunnen zijn (Essure spiraal die door de eileiders steekt etc) en liefst halen ze de eileiders incl Essure eruit. Maar daar sta ik even helemaal niet op te wachten, datminn eileiders worden verwijderd. Ik vrees dus dat er nog wat nasleep is hier.

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Klopt.. altijd al kwakkelen met t slapen, erg gevoelig voor prikkels.. (tja zelf ben ik ook hoogsensitief dus dat is niet vreemd voor mij).. maar ook dingen als emoties die heel "overdreven" kunnen lijken. Heel boos worden als iets niet mag, extreem blij worden als ie de kat ziet, mega gefrustreerd raken als iets niet lukt.. tja allemaal zeer herkenbaar. Daarnaast staat in de folder ook dat ze meestal minder slaap nodig hebben, hij maakt nachten van 10 uur en overdag slaapt ie meestal 1,5 a 2 uur.. dus dat is ook niet heel veel en toch goed te pas.
    Het klinkt indd speciaal een hoogbegaafd kind, maar speciaal is niet altijd leuk..
    Wat betreft de spruw.. die penicilline kuren zijn de boosdoeners geweest waarschijnlijk..
    Grappig dat Cleo vaak ouder word aangekeken, men kan Riff nooit goed schatten, klein en bijna geen haar waardoor hij jong oogt, maar wel een mond vol tanden en er zo over lopen haha.

Zomersproet heel veel sterkte met t verwerken van dit verdriet.. ik hoop van ganse harte dat je hierin wel steun van je man krijgt want hij zal ongetwijfeld blij zijn...

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @set: we hebben L niet getest op hypermobiel zijn. Dat zien we wel in de toekomst. Dat geldt ook voor dyslexie... De kans dat hij dat heeft is ook 50% ;)

@lianne: wat fijn dat een logopedist gaat kijken naar het eten. Wie weet komt hij/zij wel achter de oorzaak. Riff wilt gewoon geen klein kindje zijn maar al met jullie mee doen qua bewegen ;)
    Hoogbegaafd zijn... Ja, dat is moeilijk. En iedereen vindt dat speciaal. Maar ik heb een broertje die dat is... en is altijd gezien als speciaal waardoor hij zeer perfectionistisch is. Even een voorbeeld: proefwerk week... als hij voor elk vak geen 9 of 10 haalde, dan faalde hij in zijn ogen. En dat is nu nog steeds zo.
    Mocht in de toekomst blijken dat Riff hoogbegaafd is, dan is het een kunst om hem op alle vlakken uit te dagen. En dat maakt het "moeilijk" voor ouders en mensen die op de zijlijn staan.

@zomersproet: wat een achtbaan zeg :$ aan de ene kant bouwt je man nu een feestje (?) En aan de andere kant is het dus ook afwachten wat ze bij de kijk operatie zien bij de eileiders.
    Lijkt mij behoorlijk zwaar, waar je nu in zit.

Hier: L heeft gisteren ontdekt hoe je een kast open krijgt en dat je die dan stiekem kunt leeg halen :D haha.
    En L heeft zoiets schattigs laten zien... geef hem een deken tijdens het spelen en hij gaat op een gegeven moment de deken knuffelen of erop liggen en duwt zijn hoofd in de deken :D haha
    Vanmiddag krijg ik de röntgenfoto gemaakt. L gaat dan met papa boodschappen doen om de tijd te doden haha :D Ik ben eens benieuwd of ze iets kunnen vinden.

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word een beetje moedeloos. Na een paar uur in het ziekenhuis blijkt dat ik morgen beter niet geopereerd kan worden. De anaesthesist raadt het sterk af omdat ik al 2,5 weken snotverkouden ben en hoest. De ziektekiemen kunnen duur de tube (tijdens beademing) de longen in en kans op longontsteking is extreem groot. Hij wil de operatie dan ook liever niet doen en zegt alleen onder levensbedreigende omstandigheden maar de curettage is dat niet...
    Ze hebben vandaag ook een röntgenfoto genomen omdat ze ook zo eventueel kunnen vaststellen of de Essure spiraaltjes dwars zitten, en een kijkoperatie is eventueel niet meer nodig. Dat zou dan weer goed nieuws zijn maar ze bellen me vanmiddag, dan hoor ik het.
    Het blijft hier druk, en alles veranderd om de dag. Ik ben toe aan rust en regelmaat en verheug me op mijn vakantie over 2 weken. Even de bergen in en hoofd uitschakelen.
    Ik wil natuurlijk niet eindeloos wachten op de curettage ( weet ik veel wanneer mijn verkoudheid eindelijk weg is?!) dus ga ik misschien toch voor Cytotec pillen. Die breng ik zelf in en wekken een paar uur later de miskraam op. Het is niet fijn maar ik heb het eerder gedaan. Voordeel is natuurlijk dat ik geen narcose nodig heb en het kan thuis gebeuren - s'avonds, als de kinderen slapen en het niet door hebben.

Een besluit heb ik wel genomen: ML gaat er maar een knoop in laten zetten want ik ben klaar met gedoe in en rond mijn baarmoeder. Helemaal klaar!! Dus de Essure mogen er in blijven zitten, maar ik ga niet nog een andere sterilisatie doen. Hij is nu eens aan de beurt!

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook eens iets leuks: de grote dochter heeft net een verjaardagscadeautje gekocht voor Cleo, van haar eigen geld!! Een knuffelaapje, heel lief! En een mooie tekening heeft ze ook gemaakt met een cupcakeje en allemaal mooie dingen en de tekst 'I love Joe Cleo, mijn lieve zusje' Daar wordt ik dan weer heel erg blij van :)

19. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zomersproet..

Geef je groot gelijk dat je man nu aan de beurt is!
    Wat lief dat grote zus een tekening voor Cleo heeft gemaakt en dat ze van haar eigen geld een cadeautje gekocht heeft.
    Wat zullen jullie verlangen naar de vakantie in de bergen. De frisse berglucht doet altijd goed.

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @zomersproet: wat rot dat ze het niet kunnen doen door de verkoudheid. En stuur je man idd maar om er een grote knoop in te leggen ;)
    Wat een lieve zus heeft Cleo! :) dat maakt je dag zeker goed!

Hier: 4 foto's zijn er gemaakt van mijn ribben. Ze zeiden dat ik morgen al de ha kan bellen voor de uitslag :$ wel heel erg snel! Morgen maar bellen. Ik ben benieuwd of er iets op te vinden is. De radioloog was wel verbaasd dat ik nog een jaar na de bevalling last had.
    Mochten ze niks op de foto's vinden dan denk ik dat het de spieren zijn die overbelast zijn.
    En tijdens het foto'smaken was L met papa in de supermarkt. Hij wilde steeds de zelf scanner pakken en kreeg van een medewerker een banaan cadeau :D haha.

Deel Deze Pagina