Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Zomersproet, ik wil je heel veel sterkte wensen, gelukkig heb jij geen beslissing meer hoeven nemen, zo zul je je gelukkig nooit schuldig voelen naar niemand niet, je bent een top mama!! ondanks de problemen met een 3e kindje wilde je toch het kindje houden met je hart, dat getuigt van een zeer liefdevolle moeder, je dochters zullen onwijs veel aan je hebben. Het laatste proces kun jij ook!!

Ik kan helaas niet op iedereen reageren, ben even thuis nu en zo weer terug naar de kleine, ze is helaas nog steeds opgenomen, eten en drinken gaat nog steeds niet, nu wilde de verpleging alleen met haar zijn (zonder mij of iemand anders uit de familie) om te kijken of ze dan wel eet of drinkt, ik voel daar helemaal niets voor ben er ook best boos om.... maar goed zal het slaaptekort, de zorgen en weinig eten wel zijn dat ik zo geprikkeld ben

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: dikke knuffel! Wat naar dat je meisje nog steeds niet wilt eten of drinken. Ik kan me voorstellen dat je boos werd dat de verpleging alleen met je meisje willen zijn. Heeft het vruchten afgeworpen? Je meisje voelt goed aan dat jij gespannen bent door alles en het slaaptekort. Probeer, hoe moeilijk het ook is, een rust moment te vinden. Dan kun je even opladen.

Hier: L heeft zulke enge dromen... was vannacht weer aan het huilen. Ml sliep totdat ik o zo lomp tegen de verwarming stootte :$ oeps... en L is bang voor normale dingen :D haha. Gaat er een deur dicht, dan schrikt hij. Zou bij de 55 weken sprong horen volgens het oei, ik groei boek.
    Nog even een leuk moment met jullie delen. Gisteren voordat ik met L op pad ging bleef hij nijntje roepen. Ik had elmo in de tas gedaan maar die mocht van L niet mee. Ik nijntje gepakt... meneer helemaal blij... onderweg vroeg ik aan L 'heb jij je vriendinnetje mee?' Waarop L mij aan keek en een lach van oor tot oor gaf :D haha

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    O Yasmientje, wat vervelend! En wat naar dat de verpleegkundigen en artsen je een nacht willen weghouden terwijl je normaliter nachtvoedingen nam! Gaat het al beter? Ik neem aan dat ze vanwege niet drinken opgenomen is?
    Gatsiedarie, lijkt me zo erg als je dat moet overkomen als papa en mama zijnde, zo'n klein humpeltje kan ook helemaal niet zeggen wat er aan de hand is. Succes voor jullie en beterschap voor jullie kleine!

Hier gaat alles z'n gangetje, Anne komt nu ook weer in de nieuwe sprong die rond de jaar valt. Ene keer is eten goed, volgende keer niet goed en wordt er naar de lepel geslagen en het eten uitgespuugd. Gelukkig wil ze wel elke keer de borst.

Ook zijn haar twee tanden goed door en kontkruipt ze de ruimte rond. Ze kan dus ook goed al zelf gaan zitten als ze op haar buik ligt en mevrouw heeft ook besloten dat ze tijdens het verschonen op haar buik wil draaien dus de kapriolen die jullie al maanden geleden hadden heb ik nu. Maar man wat zijn die kleintjes sterk zeg!
    Verder gaat het heel goed met haar ontwikkeling, ze kan overgooien met een bal/blokjes/speelgoed en handje schudden. Zo schattig om te zien!
    Ze houdt enorm van dansen op muziek hupts ze op haar billen heen en weer met een big smile en zingt ook graag mee met muziek. Fijn, want papa en mama zijn groot muziek liefhebbers!
    Heel schattig, ze heeft een autootje wat verschillende geluiden en 1 muziekje (afgewisseld) maakt als je ermee rijdt (geen vtech) maar als dan het liedje voorbij komt is het dansen geblazen :)

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Zomersproet, wat verdrietig dat het hartje toch gestopt is met kloppen. Maar nu hoef je in ieder geval geen moeilijke keuze te maken. Sterkte.

Yasmientje, wat verschrikkelijk dat jullie meisje al zo lang in het ziekenhuis ligt en niet wil drinken. Hopelijk gaat het snel beter en mag ze gauw naar huis.

Century, die kapriolen heeft Emma ook nog steeds. Op haar buik willen draaien tijdens verschonen en dan boos worden als ik haar terug draai.

Hier gaat het qua ontwikkeling ook steeds verder vooruit. Sinds vorige week gaat ze zelfstandig zitten en vanmorgen ging ze voor het eerst zelf staan. Ze stapt wel langs de bank en tafel. Dat deed ze al voor ze zelf ging staan.
    Zondag en maandag was het drama met slapen. Zodra we haar boven haar ledikant hielden, was het al krijsen. Compleet overstuur. Maar gisteren en eergisteren sliep ze vrijwel meteen, dus wat dat nou geweest is. Het avondeten is momenteel ook drama, dus wie weet toch een sprongetje.

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yasmientje, heel, heel veel sterkte!! Wat erg dat je kleine meid niet wil eten en drinken!! Wat is er toch aan de hand? Ik denk dat de verpleegkundige alleen het beste met jullie wil. En wat minimama zegt klopt ook: je kind voelt goed aan als jij gespannen bent, misschien dus wel zo goed om iemand anders te laten proberen! Ik wens jullie sterkte en veel succes, hopelijk gaat het gauw weer beter - en vooral dat ze met haar verjaardag weer thuis is!!!

Dank jullie wel voor je aanmoedigende woorden! Maandag heb ik de curettage en dan zonder narcose maar in een soort roes. Dat voelt achteraf ook beter moet ik zeggen, ik was heel onzeker nadat de anaesthesist zo stellig was dat het echt niet kon, een narcose met mijn verkoudheid. En op een longontsteking na al die ellende zit ik ook echt niet te wachten!! Nu kan het dus blijkbaar ook anders en dat is geruststellend. Uberhaupt best eng, ze wilden bv weten of ik orgaandonor ben. Al die vragen die je moet beantwoorden ivm de alhpgehele narcose. En er werden twee 'reanimatiecodes' aangemaakt en in het systeem ingevoerd toen ik er zat... Dat voelt wel even gek, ook al weet ik dat het standaard handelingen zijn, maar toch! Reanimatie, mijn god! Dan denk je ineens, er zal maar iets gebeuren, en je meisjes dan... Dus fijn dat het nu zonder narcose kan. Mijn baas belde me gisteren op dat hij graag wil dat ik de hele week thuis blijf en me ziek meld en NIET donderdag terug kom zoals ik had geplanned. Daarna ga ik ook op vakantie, en hij vond dat ik die time out maar moest nemen. Dat is heel fijn, en ik was blij dat hij dat aanbood.

Zondag vieren we cleo's eerste verjaardag! De zandbak is gearriveerd en moet nig in elkaar worden gezet. ML moet wel even klussen want dat ding moet nog helemaal in elkaar getimmrd zag ik. En zand heb ik ook nog nodig. Waar krijg je zoiets! Bij de bouwmarkt? Februari is natuurlijk niet echt de tijd hiervoor...

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @century: draaien tijdens het verschonen is hier ook een sport. En als L echt dwars zijn wil wilt doordringen dan gaat hij aan de luier trekken of proberen zijn billen aan te raken bij een poep luier :$ ik zing nu maar steeds liedjes tijdens het verschonen en het werkt wel, L blijft rustig liggen.

@elsa: staan is ook leuk... Kun je beter kijken waar ze naar toe wilt ;)

@zomersproet: wat fijn dat het zonder algehele narcose kan. Reanimatie codes.. Brr... dan krijg je de kriebels ja.
    Wat een fijne baas zeg! Volgende week ziek worden gemeld en daarna op vakantie :)

Hier: pff.. ik ben gisteren mezelf tegen gekomen. Ik zit niet zo lekker in mijn vel doordat het knaagt wat er nu met mijn ribben aan de hand is. Foto's gaven geen afwijkingen aan. Maar ik heb de oorzaak gevonden. Mijn hele lijf houdt onbewust spanning vast. Ik loop de hele dag met opgetrokken schouders rond. Alsof ik L tegen alles wil beschermen.
    En dan was ml gisteren ook nog eens moeilijk aan het doen dat we L niet mee zouden moeten nemen naar een vlooienmarkt. Want dat zou veel te druk zijn. Terwijl als ik naar de weekmarkt ga, L zijn ogen uit kijkt in de drukte. Ik heb ml kunnen overtuigen dat L toch gewoon mee gaat. Alleen dan denk ik niet in de kinderwagen maar op de rug worden gedragen.
    Vanmorgen heb ik L weer eens in de draagdoek gedaan en hij vond het prima. En toen voelde ik pas echt goed de spanning in mijn schouders :$ Dus ik ben nu aan het kijken voor een geweven draagdoek :) zat nog te kijken naar een mei tai puur voor het gemak.. eens even goed in verdiepen en anders beide lenen :)
    En L heeft vandaag niet zijn dag. Hij is hangerig, erg moe en zijn kin is rood van het kwijlen. L knaagt steeds op dingen. Hij duwt ze naar de zijkanten. Kiezen lijkt me nog niet, gezien er pas 3 snijtanden onder staan en boven alleen de voorste.

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Je spieren moeten natuurlijk ook wennen aan het rugdragen minimama. Ik merk zelf ook heel goed als ik een keer wat minder netjes geknoopt heB. . Binnen no-time last. Daarnaast als ik hem goed hoog knoop is het een stuk "lichter"
    Geweven doek is wel een must voor rugdragen. Zelf heb ik het liefst een hennepblend.. maar wil voor zomer nog ern linnen doek.. whoehoe... ik mag dus weer op doekjesjacht...:p

8. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: mijn spieren zijn niks gewend haha :D ik moet eigenlijk gaan sporten ;)
    Doeken jacht is leuk ja! :D zoveel keuze in soorten en kleuren.

Hier: L heeft vanmiddag op mijn rug gehangen in de draagzak. Waren even wat vers fruit gaan halen... L heeft zitten lachen haha :D en tijdens het betalen keek hij zeer geïnteresseerd over mijn schouder om te kijken hoe ik dat deed :D haha.
    Ml is toch om, we gaan naar de vlooienmarkt met kinderwagen :) duurt nog wel een maand totdat we er naar toe gaan maat goed :)
    L is vandaag duidelijk niet zichzelf. Heeft 2 slaapjes gedaan, rekken in de ochtend ging niet meer omdat hij maar nijntje bleef roepen en in de ogen bleef wrijven. Dan maar 2 slaapjes ;)
    En ik heb het nieuws gekregen dat mijn vader waarschijnlijk weer kanker moet laten verwijderen. Dan wel onder algehele narcose, dan heeft mijn vader psychisch minder last ervan. Enige wat ik niet begrijp is, dat hij donders goed weet dat hij gezonder moet gaan leven maar dat doet hij niet. Koppige man is het ;)

9. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh minimama, wat naar, kanker! Waar heeft hij kanker dan? Tja, voor sommige mensen is het lastig om hun leven aan te passen, ik snap dat ook niet. Als je zwanger bent stop je toch ook met roken en alkohool, eet je geen rauw vlees en vis. Ik heb zo'n twee jaar bijna geen alkohool meer gedronken nu vanwegen de bv. Maar als je weet dat je anders dood kunt gaan, dan pas je je leven toch ook aan lijkt me? Maar ja, je hoordt jphwt wel vaker, vooral oudere mensen vinden het lastig om met hun gewoontes te stoppen.
    Draagdoek: hier nooit een echte fan van geworden. Ik was er wel mee begonnen en had ook een doek gekocht. Maar ik blijf het gedoe vinden met dat gewikkel, en uiteindelijk vind ik het wel fijner als ze in de kinderwagen zit. Het zal wel aan mij liggen 😁

10. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn we zwaar in productie geweest met cakejes bakken voor Cleos's verjaardag. De grote dochter en vriendinnetje hebben meegeholpen en mochten alvast een voorproefje nemen 😁

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @zomersproet: mijn vader heeft al jaren af en aan huidkanker. En dan vooral in en rondom het gezicht. Ze hebben nu op zijn rug en op zijn hoofd iets gevonden wat verdacht is. We moeten de uitslag van het weefsel, wat weg is gehaald, afwachten.
    Alcohol heb ik ook al lang niet gedronken :p ik mis dat ook niet zo.
    Wat leuk dat jullie volop met de voorbereidingen voor het feestje van Cleo bezig zijn :)

Hier: kan iemand mijn dreumes vertellen dat hij nog flink moet groeien eer hij volwasse klusjes en kunstjes kan uitvoeren? :p L heeft een potje.. erop zitten wilt hij nog niet. Maar hij wilt die wel op de salontafel of op tafel zetten. Maar dat lukt hem niet. Met het gevolg dat hij gefrustreerd raakt, driftig wordt en dan gaat huilen. Potje heb ik nu maar weg gezet maar dan gaat hij dat zelfde riedeltje herhalen met een lege doos :$ zucht... gek kind ;) van wie heeft hij dat toch? De melkboer? :p

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat driftige gedoe als iets niet mag of als we iets afpakken, dat ken ik maar al te goed!! Dat zo'n klein ukkie al zo'n character kan hebben 😁

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik denk dat meesten de driftbuien inmiddels wel kennen haha..
    Riff heeft van de Hema het afwas setje. (Blik,druiprek en borstel). Als wij afwassen staat hij op t krukje naast ons met zn eigen setje.. had hem er van middag een beetje sop in gedaan en geweldig dat hij vond dat hij wat lepeltjes mocht afwassen.. in het water leggen wat met de borstel erdoor roeren en dan in het afdruiprek leggen. . :D

Wij hadden vandaag een brief thuis dat er een afspraak gemaakt is bij diëtist voor Riff.... euh?? Waarom??? De logopedist dat v weet ik. .. en dat moest ik zelf regelen. . Akte komt maandag ook... v

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @zomersproet: tijdens die driftbuien denk ik wel eens 'goh, wat heb jij een pittig karakter L' :D haha.

@lianne: diëtist.. vreemd.. wat leuk dat Riff doet mee afwassen :D haha. Zo ver is L nog niet. Of hij moet zien dat de badkamer deur open staat... dan wilt hij eendjes gaan wassen :D haha.

Hier: ondanks dat ml vanmorgen om 11.00 vertrokken is en pas laat thuis zal zijn, loopt de dag echt lekker. Ik ben zelf relaxed en heb tijdens de dutjes van L een tijdschrift gelezen en ook nog even lekker gelegen. Net tijdens het koken heeft L bij mij in de keuken gezeten, zonder mama in zijn grondbox is het een drama Queen :D haha. Zo mijn toetje eten en dan nog spelen tot het bedtijd is.
    Enige rotte, mijn spieren richting de duim zitten vast waardoor iets pakken pijn doet.. Straks maar zelf los masseren ;)

15. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeuj, onze man is ook 1 geworden!
    Zal vanmiddag wel ff op iedereen reageren, nu geen tijd hihi.
    Devin is goed verwend met cadeautjes en geld.

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Devin!

@zomersproet: veel sterkte vandaag! Ik hoop dat alles goed gaat.

Hier: ik voel me toch vandaag belabberd :$ last van de lage bloeddruk en hoofdpijn. Gelukkig slaapt L nu, kan ik ook even lekker op de bank liggen ;)

17. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Devin 1jaar joehoe!

Hier een dreumes die nee zegt!!!
    Is ze klaar met eten dan zegt ze nee mama...
    Wil ze de fles niet zegt ze neeeeee
    Mama kusje geven vraag ik lief...zegt ze nee
    Kom is bij mama??? Neeeeee

O gek wordt ik ervan maar het is ook wel weer schattig

Ze loopt van papa naar mama nu 3 stappen los. Maar is nog erg onzeker. Ze kan het prima maar durft niet zo goed.

Verder kletst ze de oren van mijn hoofd in babytaal;)

Slapen nog steeds 2x op een dag. Meestal 1,5 tot 2 uur per keer.

18. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Onux! Gefeliciteerd! Bij ons is het zaterdag zo ver

Zomersproet, sterkte vandaag, vanuit hier denk ik aan je!

Moedersvan2, Anne kan ook al goed nee en ja zeggen, erg grappig om te merken want ze snapt er volgens mij geen drol van. Gisteren vroegen we of Anne bij mij wou drinken, antwoord was nee. Bij de vraag of ze bij papa wou was het ja, kan ze lang proberen want papa heeft helemaal geen melk :p

Vandaag mamadag ipv papadag want papa heeft cursus. Hij heeft normaal samen met een vriend papadag maar had hem niet gezegd dat hij vandaag moest werken. Stond die net op de stoep hier. Wel gezellig even koffie gedronken met hem en zijn 1,5jaar oude dochtertje

19. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Onyx: van harte gefeliciteerd met je mannetje

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: dat is wel schattig, nee zeggen :D

@century: wel leuk, een mama dag :) En dan ook nog eens bezoek krijgen om koffie te drinken.

Hier: L kan sinds gisteren op handen en voeten zich voort bewegen. Ziet zo schattig uit.. net een kleine beer die rond "loopt" En meneer heeft heel goed in de gaten dat ik me niet lekker voel.. begon hij me te draaien op de commode zodat ik mezelf met een nagel sneed :$ maar nadat ik even weg was gelopen voor een pleister, was L mij proberen uit te dagen door steeds weg te kruipen :D haha.
    Oh, nog een mooie. Ik had de keuken deur open gelaten, was even in de hal en ineens hoorde ik de pannen lawaai maken.... wat bleek, meneer had een kastje geopend en wilde met de pannen spelen.. toen ik hem betrapte, smeet hij de deur dicht :D haha. Wat een boefje.

Deel Deze Pagina