Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik ben kennelijk een complete leek hierin maar wat is een "tp" (vermoed terugplaatsing?) en wat zijn blasto's?
    Wel spannend zeg!

Hier in de middag flinke drama met enkel op m'n arm willen. Gelukkig hebben we daar oa de tula voor. Ik had er nog niet mee rug gedragen dus gelijk gedaan. En eerlijk is eerlijk, hoe goed ik ook knoop met een doek, ze zit fijner in de tula. Kleine Houdini krijgt altijd haar armen eruit waardoor de doek nooit strak genoeg zit. Met de tula is dat gelukkig een minder probleem. De doekjes gaan maar de kast in voor een toekomstige baby :p

2. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    En als je haar armen uit de doek laat Century?
    Heeft Riff ook regelmatig, en wil prima hoor.
    Persoonlijk vind ik niets fijner dan de doek voor rugdragen. Op de buik vond ik een drager ook wel lekker makkelijk maar daarmee kan ik niet comfortabel rugdragen.. hangt altijd te laag waardoor ik t zwaar vind..

3. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is overdag hier ook! IS echt duidelijk de 13 maanden sprong. Ik vind hem hels en de zwaarste tot nu toe. Constant aan mijn been staan te jengelen pffff ben echt kapot.

Vannacht en dat al weer 3 nachten stipt om 3 uur een nachtflesje. Nouja FASE:)

4. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welk doekje hebben jullie dan?

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @century: L doet soms zelfs met zijn armen zwaaien terwijl ik hem op mijn rug draag in de ergobaby :p

@moedersvan2: deze sprong is idd de zwaarste tot nu toe. We hebben nog geen nacht gehad waarin L aan 1 stuk sliep. Steeds gaan huilen in de slaap. Soms 1 uithaal en dan slaapt hij verder maar soms 5 minuten krijsen :$ maar ik heb dan eerlijk gezegd schijt aan dat de buren dat mogelijk horen :p

Hier: pff ik voel me belabberd door de maag tabletten :( net de ha gebeld en vanmiddag krijg ik nieuwe medicijnen. En als het goed gaat kan ik die dan een tijdje gebruiken.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    TP is inderdaad terugplaatsing en met blasto bedoel ik blastocyst. Dat is een van de ontwikkelingsfases van een embryo. Normaliter zijn goede embryo's dat op dag 5. En dat waren deze dus ook. Daarna zijn ze ingevroren. Ik zal deze nu terugkrijgen op 7dpo (dagen na de eisprong) als ze m ontdooien is deze 5d oud. Er wordt dan nog een dag bekeken (6dpo) en op 7dpo mag ik mn eskimootje dan ophalen. Ik zal dus ovutesten moeten doen, zodat we mijn cyclus en het terugplaatsen kunnen oplijnen met de leeftijd van de cryo.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Haha, doe ik!! Wij vinden het ook een ongelooflijke luxe hoor! En we gaan 10000% genieten!

8. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Wat is er al veel geschreven, ik kan helaas niet uitgebreid schrijven hier is ons meisje inmiddels ook een jaartje en dat hebben we hier in het ziekenhuis moeten vieren... Opgesloten in een kamertje omdat ze griep had. We zitten er ng steeds en mogen pas naar huis als ze aankomt .... Sinds de hier is 250 gram aangekomen maar dat vinden ze te weinig ..... Jammmmeeeerrrr

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @hilly: wat een onderneming voor jullie eskimootje. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie eskimootje!
    En lekker genieten van die dagen zonder de kinderen :)

@yasmientje: nog gefeliciteerd met jullie meisje! Wat naar dat jullie nog steeds in het ziekenhuis verblijven. Veel sterkte!

Hier: een uurtje shoppen deed L goed :D haha. Het was thuiskomen, even rond kruipen, verschonen en hop in bed leggen :D haha.
    En ik was vanuit de stad terug met de bus gegaan.... stond er een mevrouw die ook rood haar had.. bijna dezelfde kleur als mij... L vond het maar gek.. was ons steeds aan het vergelijken :D haha. En hij was sprakeloos ervan.
    En nog een mooie.. in de drogist was een moeder haar beklag aan het doen.. dochter riep 24/7 om de speen terwijl ze nu geen spenen meer kon kopen van avent omdat de dochter te oud was. Die van avent gaan maar tot 18 maanden ;) zat er dus niks anders op dan afleren. Moeder zag de bui al hangen. Op zo'n moment ben ik toch zo blij dat L alleen maar in de nacht waarde hecht aan de speen ;)

10. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16

Mijn stash bestaat uit ons eerste doekje de Little frog labradoriet maar die zit door de spijlen van zn bed haha
    Dan hebben we nog een rebozo doek waarmee ik hem soms ff snel op de heup knoop maar waar ik meer mee masseer.
    De doek die we het meest gebruiken is de Oscha Starry night romeo.
    En momenteel hebben we een Lenny lamb colours of rain te logeren.
    Ben nu druk aan t kijken voor een lekker zomers doekje..
    Zit te denken aan de Pellicano zamira vari met merino wol, een doekje wat ik laatst a geprobeerd heb.. super draagkrachtig, prikt niet en warmteregulerend.. lijkt me wel ideaal voor de zomer.. alleen t prijskaartje doet me nog wat tegenhouden...;)

11. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16

Ach jee.. dat is ook wat .. nog gefeliciteerd met jullie meisje..
    250gr aankomen is toch wel redelijk.? ze is is geen baby meer die 100gr in de week groeit. .
    drinkt ze inmiddels wel weer zelf? Zo ja, ook Weer bij jou of nog steeds alleen fles?
    Nogmaals heel veel sterkte en Beterschap voor jullie
    Dikke digiknuffel

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij hebben gisteren de uitslag van t bloedonderzoek gehad. Gelukkig heeft Riff geen coeliakie. Maar ben boos op de KA.. we gaan dan ook voor een second opinion..
    Ze belde en zei dat Riff geen coeliakie heeft, ze zag dat we nog afspraak bij de logopedist hebben en de diëtist en dan in april weer bij haar en een fijne dag bam hoorn erop.. Ik wou nog vragen waarvoor we naar de diëtist moeten (dacht dat dat alleen moest als hij coeliakie had maar had opeens een uitnodiging in de bus) en de vraag wat nu verder maar de verbinding was al verbroken. . Ik had natuurlijk terug kunnen bellen maar ben er zo klaar mee dat ik gewoon een second opinion wil.

13. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het moeilijk dat knopen? Ik had altijd boba ofzo dat is een ergonomische drager en was makkelijk kreeg alleen pijn in mijn schouders van dat ding dus weggedaan.

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Nee vind het reuze meevallen..
    T is even oefenen om de doek in zn geheel netjes strak te krijgen.. maar dat ging hier na een paar keer goed..
    Wel vind ik een consult aan te raden,.vooral voor rugdragen.
    Hier kreeg ik Riff bij het consult niet zo goed en de keer erop al wel. Met t consult oefen je natuurlijk eerst al een heel aantal keer met een pop. Maar je krijgt wel echt goede tips en tricks die je later ook kunt toepassen waardoor t goed lukt.
    De Ruck (rugknoop waar je meestal mee begint met rugdragen) heb ik binnen 1minuut klaar. Sneller dan dat ik de koffer open moet doen en de buggy eruit moet halen en uit elkaar klappen haha

15. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ff naar de doeken gekeken....jeetje wat duur!:$

Maar Nola loopt!!! Joehoe! Een pas of 10/15 kan ze al....:D

16. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16

Ja t is schandalig duur... laten we t maar niet gaan hebben over Artipoppe die heeft er van 5000:$
    Maar gelukkig zijn er ook wel goedkopere doekjes.. mijn eerste de Little frog was iets van 50.. yaro is ook een fijn en betaalbaar merk haha. .

Wat goed van Nola.. paar dagen en ze loopt stukken..

hier v was Riff vanmiddag niet te genieten.. maar de oorzaak is bekend.. de 2e hoektand is ook door..

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zoo dat was weer een hell nachtje... en ben bang dat t ook niet de laatste is.. beide hoektanden boven komen door en rechts komt gelijk een kies mee..
    de hoektanden onder zijn ook mooi op weg. . Voel en zie ze al zitten..

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: doeken zijn niet goedkoop nee, ik heb mijn rekbare doek voor nog geen €25,- op de kop weten te tikken omdat de kleur eruit ging ;)
    Wat goed dat Nola loopt!

@lianne: wat naar die nachten :( maar 1 voordeel, zodra de tanden er zijn duurt het lang eer die gaan wisselen ;)

Hier: L krijgt tijdens de mama mazzeldagen een nieuwe autostoel. We zijn vandaag wezen passen en kijken welke keuze we hebben. En toen ik de verkoopster sprak, vroeg ze of we L en de kinderwagen even wilde "uitlenen" aan een koppel die de kinderwagen waren aan het uitzoeken. Prima :D L vond het eerst raar maar gaf de zwangere dame na het proefritje een smile van oor tot oor :D haha.
    Morgen ga ik de ha bellen vanwege de uitslag in het gezicht van L. Sinds vanmiddag voelt hij ook warm aan, maar heb nog niet kunnen temperaturen omdat ik dat niet in de luiertas heb zitten ;)

19. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helpppppp Nola wilt niet meer slapen in de middag:$
    Al 3 dagen niet meer en dus is ze kei chagrijnig tegen 16.30.....

ADVIES PLEASE!!!

Oja in de ochtend en nacht slaapt ze zonder problemen!

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Mijn eerste gedachte is om haar ochtendslaapje iets te rekken als dat lukt.. iets later op bed dus.

Hier werkt zoiets niet haha met gevolg dat ik Riff eind van de middag vaak even in de doek.

Deel Deze Pagina