Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou rekken heb ik geprobeerd dan slaapt ze van 12.30 tot 13.30 dus maar een uurtje. En is ze nog steeds kei moe einde dag.

Ik denk dat ik vandaag haar maar 1 uur laat slapen in de ochtend en dan om 15 uur nog ff een uurtje.
    Godsamme is het lastig hé deze overgangsperiode

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Moedersvan2, begint ze dan ook echt te huilen als ze wakker is? Emma is namelijk ook vaak na een uur wakker, maar dan is ze aan het brabbelen. Ik laat haar dan nog even liggen en meestal valt ze dan weer in slaap en slaapt ze nog een half uur tot een uur.

Hier staat het bedje nu op de laagste stand. Vrijdag zat Emma voor eerst in bed, dus ik zei tegen mijn man dat hij het bedje even omlaag moest zetten. Zou hij zaterdag doen. Die dag had hij haar zonder slaapzak in bed gelegd en toen ze wakker was stond ze dus. Bed was toen nog niet omlaag. Mijn neefje is een keer over de rand gevallen en dat wilde ik voorkomen.

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: dat heeft L 2 weken geleden ook gehad. Maar dat was een combinatie van een tandje krijgen en de 13 maanden sprong. Hij viel pas tegen 16.00 - 16.30 in slaap en na een uurtje was hij weer wakker. Misschien Nola rond 16.00 even op bed leggen?

@elsa: staan in een verhoogd bed is eng ja! :$ wij waren redelijk vroeg met naar beneden zetten van het bedje, toen kon L zich optrekken om een poging tot zitten op 1 bil te doen. Nu is het een sport om iets over de rand te gooien als L op zijn knieën zit :D haha.

Hier: bij de ha geweest. L heeft eelt bultjes op de knieën. Komt door het kruipen. Op zijn kin is het uitslag van het kwijlen wat deels door de speen komt. En zijn oren waren in orde. Toen de ha aan de knieën van L kwam begon hij te krijsen :$ en te piepen als een puppy. Toen ik de knuffel tevoorschijn toverde was het goed.
    En nu dus verder de speen afbouwen. Iemand tips om dit het snelste te kunnen doen? L krijgt alleen de speen in bed voor het slapen gaan. Overdag tolereren we dat niet, speen hoort niet in je mond bij het brabbelen ;)

4. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja meteen afpakken is het best, maaaaarrrr het gaat wat tranen kosten hihihi. Succes!

Hier heeft ze vanmorgen geslapen van 9.30 tot 10.30 ik heb ze dus wakker gemaakt om te kijken of ze dan wel zo rond 15.00 nog ff een uurtje wil slapen. Ik laat het weten!

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: afpakken in de slaap is al mislukt haha :D L had zijn hand en knuffeldoekje voor zijn gezicht gelegd waardoor ik er niet aan kwam. We hebben sowieso nog maar 2 nieuwe spenen op voorraad. Ik ga die nu in gebruik nemen en alle andere spenen weg doen (lees: er liggen 6 stuks op zijn kamer :$ ) En als die spenen op zijn, dan is het jammer dan. Maar ik ga nu wel actief de speen afpakken en bij een slaapje zonder speen een vreugde dansje doen haha :D
    Ik hoop dat Nola vanmiddag nog slaapt!

6. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ze was moe dus hop in bed met 120cc en na 5 minuten mopperen sliep ze......maar voor hoelang hahahahaha wordt vervolgd

Nu 14.30 :D

7. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ze net wakker moeten maken om 16.30 !!:$

8. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Woow slaapkop...

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij krijgen morgen het setje in huis voor Riff zijn ontlasting onderzoek. Vandaag heeft hij weer niet gepoept ondanks dat hij gister movicolon heeft gehad en een hele (!) Pruim gegeten heeft! Als ie dan morgen poept kan het ook gelijk naar t lab.. en anders woensdag nog een kans.. moet nl verstuurd worden op maandag,dinsdag of woensdag ivm het weekend.
    Vrijdag had hij ook niet gepoept, en snachts weer heel erg aan het wroeten en scheten laten, zaterdag eerst weer een harde keutel en daarna nog 3x gewoon..
    we zijn wel heel benieuwd wat er uit het ontlasting onderzoek komt!

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: wat een slaapkop! Ik denk dat Nola het stokje aan L had gegeven. Hij heeft vanmiddag niet meer geslapen ;) hij ligt er nu een kwartier in maar hij is ook al die tijd al stil :)

@lianne: wat naar dat die ontlasting niet komt. Ik hoop dat er wat uit het onderzoek komt!

Hier: ik heb vanmiddag bouillon uit het opperdepop boek van ah gemaakt. Het hele trappenhuis rook erna :D haha. Smaakte ook wel goed.
    L was met ml en mij nog boodschappen gaan doen.. L op mijn rug in de ergobaby en het was reuze interessant wat papa deed :D haha.

11. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei oei oei, toch maar even een andere aanpak doen hoor.

Gisteren had N toch van 14.30 tot 16.30 geslapen.....nou dat was niet bevorderlijk voor de nacht:p
    Om 3 uur een volle fles en om 4 weer wakker maar ben niet gaan kijken duhhh! Mama moet ook slapen;)

Dus vanaf vandaag na de boterham naar bed, dus wij gaan over op 1 slaapje tenminste dat gaan we proberen......wordt vervolgd!

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: wat een spookje is Nola :D zomaar in de nacht komen voor een fles. 1 slaapje is ze misschien wel aan toe ja.

Hier: L heeft iets nieuws.... in zijn slaap rechtop gaan zitten en dan zijn knuffel zoeken in zijn slaap :D haha. Hij heeft er een handje aan om de knuffel tussen de spijlen door te duwen waardoor die op de grond beland. Denk dat ik maar het hoofdeinde dicht ga maken met de draagdoek of met een xl hydrofiele doek. Dan hoef ik niet meer in de nacht op zoek te gaan naar de knuffel ;)

13. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Dan is L toch wel een beetje wakker lijkt me? schattig als ze zo slaapdronken zijn.

Mijn hekkensluiter is ook 1, gezellige verjaardag gehad zaterdag. Ze is schandalig verwend door alle ooms en tantes (ze heeft er dan ook 12). Wel begon ze te spoken snachts, wij dachten door de drukte dus ze heeft tussen ons in verder geslapen.
    Volgende dag had ze toch wel ruim 39 graden dus het was toch koorts. Gisteren ook bizar veel geslapen bij papa en koorts gehad. Vandaag lijkt het alweer beter te gaan.
    O en we zitten hier dus ook op een jaar bv. Kolven op werk ben ik mee gestopt, overdag bij papa of op de opvang krijgt ze nu gewoon normale koemelk, beetje opgewarmd en lekker dat ze het vindt!

Zelf zondag nog naar de 9 maandenbeurs geweest (vorig jaar kwam niet zo handig uit he dames :p) en wat goede deals gemaakt. Ook nog even de huishoudbeurs opgeweest maar eigenlijk vond ik dat verschrikkelijk zielig, iedereen die staat te ellebogen voor gratis spullen... Ik weet wel dat mensen zo zijn (ben zelf totaal niet zo) maar dit was echt ronduit shockrend, we zijn maar shotjes gaan halen in het 18+ gedeelte ;)

Nog meer mensen geweest?

O en Set, ik last wat overtijd etc, hoe is dat nu afgelopen?
    En Lisanne, hoe gaat het nu met Riff? heeft hij ontlasting gehad voor de test? Wat vervelend allemaal zeg, ik hoop dat ze snel vinden waar hij zo last van heeft!

Yasmientje, hoe is het nu met jou en de kleine? Zijn jullie weer lekker thuis?

14. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou de ochtend is goed vol gekomen met spelen eten en wandelen. Net 12 uur werd ze moe dus heb ik een fles gemaakt en nu slaapt ze, hopelijk een uurtje of 2! Wordt vervolgd!;)

15. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou helaas! Na 3 kwartier alweer wakker. Maar ik haal ze er niet uit. Ik laat ze gecontroleerd huilen. Ik kijk via de babyfoon mee. Ik ben er zo klaar mee! Ook de nachten die ze telkens weer komt bah bah.
    Dus heb net mijn man opgebeld en hij gaat vannacht beneden liggen op een luchtbed met oordoppen in samen met mijn oudste. Ff door de zure appel heen bijten en dat zal wel een paar nachten duren maar net als met de fiep afpakken is het ff cold Turkey en dan ben je erdoor heen.

Ze zit nu te mopperen rechtop in bed...best zielig maar die valt wel weer in slaap dadelijk;)

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @century: L is dan slaapdronken ja. Ik heb zondagavond hem slaapdronken verschoond haha. Had hem op de commode gelegd, speen gegeven en het knuffeldoekje op zijn gezicht gelegd (zo valt hij altijd in slaap) en hij trok zijn beentjes steeds op tijdens het verschonen haha :D ik heb er om moeten lachen, ml vond het niet gepast maar ach, mannen ;)
    Voelt Anne zich al beter? Is niet zo fijn, koorts. Maar bij papa en mama liggen is wel lekker ;)

@moedersvan2: wat lastig met het slapen. Ik hoop dat het snel beter gaat!

Hier: dat piepen als een puppy is nog niet over.... wat blijkt.. L heeft boven rechts een snijtand op doorbreken staan. Hij voelt warm aan, wilt niet spelen, is moe en kleeft aan mij vast ;) Al is dat knuffelen wel lekker gezien L niet zo'n knuffel kindje is :D En omdat L alleen maar op zijn knuffels wilt bijten ipv op een bijtring, heb ik maar sophie de giraffe besteld. Wie weet vindt L dat wel een leuk ding om op te knagen ;) Ml zag het nut er niet van in maar ja, ik denk dat als ik 1 dag zou ruilen met hem, hij dat zal zien :p

17. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    -Snijtanden doen zeer idd!
    En oja die mannen ik wordt daar echt moe van! Hier net zo....

Nou goed ze is uit bed.
    45 min geslapen toen 45 minuten gehuild en toen 2x 10 minuten geslapen.

Heb contact met het cb gehad en ik doe het goed zo. Ook voor de nacht zo herhalen.

13 maanden is dé leeftijd dat ze gaan proberen met huilen en drammen. In de nacht heb ik daar helaas al aan toe gegeven dus nu ben ik overdag ook aan de beurt.

Maar goed zij verwachten na 3 dagen/nachten dat het over was. Dat denk ik zelf ook want dat was met de fiep afpakken ook zo......
    Het zullen weer zware nachten worden maar goed we zetten door!

18. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand waar je leuke goedkopen luiertassen kunt kopen?

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Century, nog gefeliciteerd met Anne. Ik ben donderdag op de negen maandenbeurs geweest. Heb er niet veel gekocht. En tja, heb natuurlijk ook geen shotjes gedronken:D

Hier ook zo'n miepkontje. Huilen om helemaal niks. In de nacht valt het nog mee. Ze begint wel eens te huilen, maar dan wacht ik even en dan slaapt ze zo verder. Het is vooral erg als ik 's morgens pap klaar maak. Dan zit ze in haar kinderstoel en is ze enorm aan het zeuren en tijdens het pap eten gaat ze vrolijk door. Maar ik lees dus dat dat hoort bij de leeftijd.

Wat zijn trouwens goede, niet te dure en makkelijke draagdoeken? Ik heb een ByKay, maar ik kan daar totaal niet mee overweg. Ligt tot stof te vergaan in de la:p

Bekijk bijlage 493430

Gisteren trouwens 3D echo en ik vind deze spruit echt totaal niet op Emma lijken. Ik word nu wel steeds nieuwsgieriger naar haar.

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Elsa..
    Dat ligt eraan wat je wilt.. wil je een rekbare of geweven doek
    Voor een newborn is een rekbare makkelijk en fijn. Zelf heb ik nooit met een rekbare gedragen, maar meteen met een geweven,wat ook prima wil met een newborn. Maar dan is het wel fijn voor de baby dat de doek al goed zacht en soepel is... zou dus niet zo snel een (ik noem maar wat) 270gr/m doek voor een newborn kiezen.

Tja betaalbaar is voor iedereen anders.. maar Yaro hoor ik veel positiefs over en is niet duur.. Little frog is ook betaalbaar en ben ik zelf wat meer fan van dan Yaro (althans de katoenen doekjes.. blends heb ik er niet van geprobeerd moet ik erbij zeggen)

Deel Deze Pagina