Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zeker genieten hier, fantastisch weer- vandaag waren we op een heel mooie speeltuin, boven in de bergen in de zon, en cleo zat voor het eerst in zo'n babyschommel en lag bijna zo wat weg te dromen op gegeven moment 😄 Lekker schoon hier allemaal -vergeleken bij Amsterdam, haha- en op het grote grasveld hier lieten we haar gewoon rondkruipen en lopen. Maandag 28 december vliegen we weer naar huis, en dan hebben we nog lekker een week vakantie thuis.

2. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stil hier, iedereen gezellig aan het genieten van de feestdagen hneem ik aan.
    Onze laatste dag hier in Zwitserland, we hebben genoten van het mooie weer en de frisse lucht. Cleo slaapt heel goed hier ondanks een luchtwegeninfectie en vervelende snotneus, het zal de lucht wel zijn 😄
    Ze is alles aan het verkennen en loopt steeds zekerder, zo mooi om te zien. Wat is het toch een mooie leeftijd, ze proberen geluiden en dingen na te doen, veel interactie, en je merkt nu ook echt dat ze dingen snappen en proberen te zeggen, erg leuk!

3. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    cleo was gisteren erg plakkerig en huilerig. Ik vind het wel echt sprongetjes gedrag, heb haar gewoon veel aan de borst gehad, want dan was ze weer een tijdje zoet. Vandaag gaat het wat beter.

Ik weet niet wat het is met de ipad, mijn fotos blijven verkeerd om...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,9 KB
      Weergaven:
      5
  4. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een fijne kerst gehad. Leuk cadeaus gekregen ook. Devin een loopwagentje(niet degene waar hij nu op zit,maar een mooie witte mercedes)

Bijgevoegde bestanden:

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Schattige foto's!

Jurre loopt sinds Sinterklaas achter de babywalker van vtech, maar hij liep zich steeds vast. Sinds tweede kerstdag heeft hij in de gaten hoe hij moet draaien: hij stapt naar achter en trekt de loopwagen naar zich toe en zet m anders neer. Zo gaaf om te zien!

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hier ook een fijne kerst gehad. Eerste kerstdag naar mijn schoonzusje geweest (waar de hele schoonfamilie kwam), daar lekker gegeten. Emma heeft 1,5 uur geslapen (we waren er pas om 14 uur, daarvoor had ze thuis ook nog geslapen). Het eten werd een beetje laat, waardoor we uiteindelijk pas om 22.30 uur thuis waren. Emma was gelukkig helemaal niet vervelend.

Tweede kerstdag was ze om 8.30 uur wakker. Daardoor kon ze het redden met 1 slaapje van 12.30 tot 15.00 uur. Toen bij mijn ouders thee gedronken om daarna meteen door te gaan naar de Wok, waar we hebben gegeten met mijn hele familie. Deze avond lag Emma wel wat vroeger in bed.

Emma heeft met kerst een armbandje met haar naam gekregen.

Eerste kerstdag trok ze zich voor het eerst op in de box:)

Nu op naar oud & nieuw. Dan gaat mijn man oliebollen bakken en we blijven lekker thuis, want ik moet 's avonds werken. Mijn ouders komen mijn man gezelschap houden. En dan nog maar 3 weken en dan word Emma alweer 1:$

Bekijk bijlage 486233

7. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, mooi rompertje 😄

8. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook wel slim, de kerstboom op een tafeltje zetten.
    Cleo vind het echt het allerallerleukst om aan de kerstversiering te zitten 😁

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Iedereen een fijne kerst gehad? Hier wel, al was er gisteren flink wat spanning bij mijn ouders in huis... broer en sz die zich niet aan afgesproken tijden kunnen houden :( spreek je 13.00 af, komen ze pas om 13.40 :$ echt naar, snap nog steeds niet waarom je met 2 kinderen niet op tijd kunt komen op de feestdagen maar wel stipt op tijd kunt zijn als er foto's worden gemaakt.. maar goed. Ze negeerde me in het begin sowieso al, ze waren eerste kerstdag kortaf tegen mij toen ik vroeg of het niet wat eerder kon op twee kerstdag... Want L wilde die dagen dus niet slapen op de middag :$

@yasmientje: L is gewend aan de brillen, nu ik nog hihi.

@kerstboom: L hing er ook al in bij mn so. We hadden nog zo gezegd dat ze onderin niks moesten hangen maar ja, eigenwijs dat ze waren.... Dus L had meerdere kerstballen eruit weten te trekken :p
    Bij mijn ouders stond de kerstboom op een krukje waardoor je er niet aan kon komen.
    Wat ik wel heel leuk vond, de sokjes die ik bij beide er vorig jaar in had gehangen, hingen er nu ook in.. dan dit keer zonder inhoud ;)

@foto's: wat een leuke foto's!

Hier: ik zit met een luchtweg infectie of een verkoudheid die maar niet wilt doorzetten :( al dagen keelpijn soms hoesten, benauwd. Gisteren had het ook invloed op mijn humeur. Heb sz grotendeels ook genegeerd, ze ging vertellen dat alles wat L kan, hun jongste (lees 4 maanden) nu ook kan...nou, ik heb er niks van gezien :p droom verder haha. Enige grappige moment: L kreeg zijn avondeten en zijn kleine neefje zat ernaast..... en daar ging steeds de mond van open zodra de lepel langs kwam... en daarna boos naar L kijken :D haha.

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    evensnel op mijn telefoon.
    Wat een prachtige kindjes zeg, Emma, Cleo en Devin!
    haha steeds als ik de naam Cleo voorbij zie komen denk ik: wat een onwijs gave naam �� het is dat er zeer waarschijnlijk geen vierde komt en mijn man niet akkoord gaat met die naam, maar anders... ;)

Hier heerlijke kerst gehad, eerste met mijn familie bij mijn ouders, die hebben geen boom omdat ze midden in een verhuizing zitten, tweede kerstdag bij ons met so, dus ook geen last van een boom ;)

Nachten zijn weer ellende, twee nachten 3 uur lamg wakker geweest, afgelopen nacht anderhalf uur. Niks helpt, niet bij zijn broer en zus op de kamer, niet bij ons, niet tussen ons in, laten huilen helpt niet, hij jammert dan echt zo een uur achter elkaar, stopt af en toe, jammert, huilt, stopt weer. dus dat doen we ook maar niet meer. Wat het wel is? Geen flauw idee. wel erg irritant, maargoed, het zal ooit vast over gaan,��

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je, Riean! Ha, 4 lijkt me ook heftig, ik vind 3 al dapper 😜 We zochten een naam die in het Duits en Nederlands hetzelfde is ( we spreken Duits thuis met de kids) en ook in het Engels werkt, en bij de oudste past (Tosca)
    Hier hebben we onderaan de boom ook niet versierd maar doordat ze kan staan en lopen konden we de versiering toch niet hoog genoeg hangen kwamen we achter, anders had het er wel erg vreemd uitgezien... Een bal is gesneuveld , gelukkig niet gebarsten maar het lusje is eruit. En de rest konden we telkens redden. Morgen reizen we weer terug naar Nederland, ook zo fijn om in een huis te zijn waar je weet dat niets stuk kan gaan. Hier is het toch altijd weer oppassen. Eind Maart zijn we alweer in Zwitserlang, maar dan met de auto.
    Zijn jullie kleintjes momenteel ook zo mama-focused? Cleo is normaal erg op papa gesteld maar momenteel wil ze even het liefst bij mij zijn. Erg vermoeiend soms, maar omdat ze voor de rest wel heel lief en ook ondernemend is- en ik toch met vakantie ben- valt het allemaal te doen.

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @zomersproet: wij roepen al een paar dagen dat L dan een papa complex heeft en dan een mama complex heeft :p de ene dag is het de hele dag zachtjes papa roepen en de andere dag is het keihard mama brullen :$ maar wel grappig, vooral omdat ml vrij heeft.

Dromen jullie kleintjes ook zo hard en met veel lawaai?

13. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Anne zit hier ook in de mama fase. Als ik even uit beeld verdwijn is het brullen, niet normaal, tot ik terug ben. Erg leuk voor papa. Ook als ze huilt wordt ze alleen bij mij stil... Ook als het tijd is om te drinken en ze is aan het spelen en ziet mij dan is het net zo lang jammeren tot ik haar de borst geef. Eigenwijze kindjes zijn het toch!
    Anne heeft het beide kerstdagen erg goed gedaan. De eerste sliep ze wat extra want tja, die tanden die al tijden op doorbreken staan (je ziet en voelt ze al erg goed!) dus ze sliep wat extra. Tweede kerstdag bij opa en oma (zelfde stad met de bus) en daar gewoon de normale tijden op bed gegaan. Je kan haar s avonds heel makkelijk uit bed halen zonder te veel protest. Thuis slaapt ze direct verder.
    Gisteren nog derde kerstdag met vrienden (kliekjesdag) met ook twee wat oudere kinderen (1,5 en 4) erbij. Ook weer erg gezellig!
    Vandaag papa dag en mama weer aan het werk, even bijkomen van de dagen! Ik heb met O&N oproepdienst (spoedbestraling) en het meeste risico zit op oudejaarsdag zelf. We gaan het zien of ik rustig thuis ben of toch aan het werk (later dan 10h wordt het nooit gelukkig!)
    We gaan die avond naar vrienden met een zes weken oudere tweeling en nemen Anne s nachts weer mee. Wat zijn jullie plannen verder?

14. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tandjes??

15. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo na ff weg te zijn geweest weer ff tijd;)

Hier ook mijn handen vol, maar niet op een vervelende manier.
    Nola is veel aan het uitproberen/ontdekken.
    Slapen gaat goed, al probeert ze vaak ff te mopperen maar helaas ze blijft erin. Binnen een half uur slaapt ze wel dan.

De nacht slaapt ze door, om 19.30 200cc en om 23.30 wordt ze nog altijd wakker voor een flesje, ze krijgt dan 120cc en slaapt dan door tot 08.00:D

Met de kerst heeft ze eigenlijk alleen maar geslapen hahaha. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen met oud op nieuw, de oudste sliep altijd overal doorheen!! Heerlijk!!

Zo raar af en toe voel ik me nog gewoon zwanger, ik voel en zie me nog zitten vorig jaar!

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: wat herkenbaar! Soms zie ik me ook nog zitten met die bolle buik die dan weer heen en weer bewoog. Soms denk ik wel hoe heerlijk die tijd was ;) nu is het er continue achteraan gaan.

Hier: de nacht is soms bagger. We worden steeds wakker van het gedroom van L. Hij kreunt, slaat tegen de spijlen, gooit zijn speen er ineens uit.. en is al dagen om 6.00 wakker :$ ben ik niet gewend meer haha. Vanmorgen zelfs om 5.00, L werd wakker doordat hij een vuile luier had.
    L slaapt soms ook extreem veel, maar we zien dat er onder weer snijtanden aan het drukken zijn. Billen zijn ook weer wat roder.
    En L schreeuwt :$ ik kan dat niet hebben als ik net wakker ben ;) even rustig wakker worden en dan kan ik de dag aan ;)
    Oh, nog wat...... L kan kasten open trekken en het nieuwe speelgoed heet........ De wasmachine :$ hij trekt zich op tot staan, gaat de deur dicht duwen of proberen open te krijgen en...... kan gewoon op de knoppen drukken :$ kinderslot zit er nu op. En als we de deur van de keuken open laten, dan kruipt L in hoog tempo erheen om te spelen met de wasmachine

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo'n vroege vogel, stipt 5.45 elke ochtend, ik kan er de klok naar zetten! Soms slaapt ze door van 19.30 tot 5.45 ( met een flesje rond half 11 of 11) maar af en toe wordt ze rond 3 nog wel eventjes huilend wakker, slaapt dan nu gelukkig wel na 10-15 min weer, niet zoals weken geleden dat ze uren wakker was. Ze mag van mij natuurlijk graag langer slapen maar ik ben al lang blij dat we nu af en toe door kunnen slapen!

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn weer terug in Nederland vanuit Zwitserland. Onze vlucht had helaas anderhalf uur vertraging, en dan begint het toch wat vermoeiend te worden zo met baby en nog een grote die zich ook verveelt... 😞 Ik ben helemaal op nu, want op gegeven moment wilde cleo niet meer in de buggy zitten en alleen op de arm. En in het vliegtuig op mijn schoot alleen maar aan het turnen tot we eindelijk opstegen en ik haar de borst gaf - eindelijk was ze dan in slaap gevallen. dus nu Thai laten bezorgen, kids vroeg naar bed en op de bank ploffen!!!

19. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als hij de fles om 6 krijgt en meteen terug gelegd wordt slaapt hij dan niet nog 1,5 ofzo?? Enne wakker worden van een gore luier das hier ook geweest een week of 4. Nu is het standaard na 11.00

Hier is de vaatwasser heel leuk! Staat dat ding aan drukt zij op stop of extra lang hahahaha
    Ook keukenkastjes zijn leuk om aan te rammen gelukkig zitten er klemmen op maar ze klapt me nog hard met de deurtjes.

En hier ook schreeuwen en heel hard gillen pffff vanmiddag nog in de bus riep ze de hele tijd heeeeeeééé'heééé' he hé Zo van kijk is jonge! LAG HELEMAAL STUK TE GAAN IN DE BUS KLEIN STUK ASO AL!

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    ohe dat schreeuwen doet Riff ook.. geweldig!! Ml schaamt zich daarvoor ik lig ook steeds in een deuk haha.

Hier nergens klemmen oid op kastjes en lades.. hij leert maar dat ie dr niet bij mag. Hij kan overigens nergens bij wat gevaarlijk i s. Tja en een vinger zit er wel eens tussen en dan is t even brullen.

Deel Deze Pagina