Century, volgende week donderdag is de termijn dat Emma geboren werd. Mijn man is monteur en zat voor zijn werk op cursus in Duitsland. Hij was wel op tijd, maar toen hij in het ziekenhuis was had ik al volledige ontsluiting. Gelukkig had ik met mijn moeder al afgesproken dat ze bij de bevalling mocht zijn. Nu gaan mijn ouders op Emma passen en wil ik alleen mijn man erbij. De cursus in Duitsland heeft hij in januari al gehad, dus hij zit niet op 4,5 uur rijden. Vanaf zijn werk is het wel 1 uur rijden, maar als ik het niet vertrouw blijft hij eerst maar mooi thuis. Ik vind het wel heel spannend worden nu volgende week donderdag dichterbij komt. Voor hetzelfde geld loop ik 2 weken overtijd, maar toch...Ik denk zelf dat ze binnen nu en 2,5 week wel geboren gaat worden. Maar we zullen het gaan zien. Maandag heb ik de ligging echo en zou ik bij Emma 26 januari hebben en heb ik dus niet gehaald. Wat goed dat je meedoet aan MvM. Heb ik dit keer ook gedaan. Ik was de laatste weken niet zo heel trouw meer, maar heb het wel tot week 16 gedaan. Was wel blij dat het afgelopen was. Voel je je verder goed?
A dan had ik het verhaal nog half in mn achterhoofd hangen, het had toen wel indruk op me gemaakt! Knap van mvm, ik moet het nog maar zien te halen haha. Voel me best ok, melk loopt dus wel terug maar ben ook echt best wel moe en eet als een bouwvakker. Ik hoop (duimen jullie mee?) dat de 40 weken misselijkheid me dit keer bespaard blijven. Naja vorige keer startte dat met 6/7 weken tot het einde dus over een week weet ik meer...Ik hoop zo van niet
Bedankt iedereen voor de beterschap wensen! @lianne: dat wachten schiet natuurlijk niks op. Wel grappig dat Riff al bijna een melkgebit heeft. Zo hard gaat het bij L niet. Ik las dat ze normaal, maar ja wat is dat?, eerst de kies krijgen en daarna de hoektanden maar we zien geen kiezen @elsa: spannend hoor, nu je de 35 weken in gaat. Zodra je denkt dat het je niet lekker zit, ml thuis houden hoor! Heb ik ook gedaan en ml is mij daar wel dankbaar voor dat hij vanaf de valse start mij heeft ondersteund, hoe moe hij ook was! (We hebben samen 3 nachten nauwelijks geslapen en de 4e nacht hadden we L die ons wakker hield met huilen haha) @century: ik hoop dat je je beter voelt deze zwangerschap! Misselijkheid is een rotte kwaal. Hier: dacht ik dat alleen L ziek is....... nou.... Deze mama heeft hetzelfde te pakken vol hoofd, moe en uren kunnen slapen, en weinig zin in eten. Hopelijk is het zondag weg, dan gaan ml en ik een avondje uit. En wat zijn neusdruppels geven een ramp bij een dreumes die niet stil kan liggen! Steeds in de houdgreep houden en op goed geluk mikken.... doet meneer ook nog eens zijn mond open haha.
Zucht... sorry voor het klagen... maar L heeft nu rode vlekken op zijn lijfje is 10 dagen na de BMR prik, dus echt gespaard wordt hij niet. Het jeukt gelukkig niet, iemand ervaring hiermee?
Minimama hoe is het nu met jullie?? Century ik duim voor je dat de misselijkheid je dit keer bespaart blijft! Elsa spannend hoor nu je zo dichtbij Emmas geboortetermijn komt.. waarom denk je dat ze binnen nu en 2,5 week wel komt? Had je bij Emma eigenlijk ook zo'n voorgevoel?? Ik hoop voor je dat ze nog even blijft zitten. Hier heeft Riff alweer verhoging.. hopelijk blijft het daar ook bij.. verder is hij goed te pas dus dat scheelt. Riff heeft het heel druk met de wc momenteel van de week al 2x op de wc gepoept nadat hij het zelf aangaf!
Lianne, ik weet niet waarom ik dat denk. Misschien omdat ik erg veel pijn heb down under en naar mijn idee komt dat omdat ze echt met haar hoofd er tegenaan drukt. Maar het is gewoon een gevoel. En misschien telt ook wel mee dag Emma te vroeg is geboren. Bij Emma had ik helemaal geen voor gevoel. Wat goed dat Riff al 2x op de wc heeft gepoept en ook nog eens nadat hij het zelf aan heeft gegeven. Emma heeft gisteren op het potje geplast, maar dat was echt puur toeval
@lianne: lief dat je het vraagt, ik heb een aardige verkoudheid te pakken. Maar door de drukte van vandaag heb ik er niet heel veel last van. L is snotterig en soms zo lomp. Wat knap dat Riff op de wc poept! Ik hoop dat het bij verhoging blijft! @elsa: ik heb ook veel druk down under gehad. De vk had niet verwacht dat ik toch de uitgerekende datum zou behalen. Ik heb, achteraf, 9 weken voorweeen gehad In de dagen voor de bevalling was de druk zo erg, ze dachten aan blaasontsteking maar dat was het gelukkig niet. Dus het kan wat zeggen, die druk, of niet. Laat de kleine meid nog maar even lekker rommelen in je buik Hier: vandaag mijn paspoort aangevraagd. Had ik gevraagd of er echtgenoot van op komt, ja dat komt er dan op te staan... werd tijd na bijna 4 jaar huwelijk En toen een afspraak maken voor het af te halen.. zocht die man op mijn meisjesnaam terwijl ik dus al bijna 4 jaar alleen nog de naam van mijn man gebruik Was blijkbaar een raar fenomeen. Terwijl ze wel post sturen op de aangetrouwde naam haha. Blijven maffe instanties, de overheid Vanmorgen is mijn vader geopereerd, is weer huidkanker weg gehaald. Dit keer was hij onder volledige narcose om te voorkomen dat zijn ptss de kop op steekt. Morgen maar eens kijken hoe hij eruit ziet L zal zijn dag goed maken, is opa's oogappel
He gats mimimama, zou het niet de 5e ziekte kunnen zijn? Daar krijgen ze ook vlekken van (eerst koorts dan vlekken). Wauw zomersproet, ik wou dat Anne zo actief was haha Elsa, ik heb vanaf 35 weken met een ingedaald kind gelopen (op de echo voor de versie was ze ineens gedraaid en ingedaald) en heb nog exact de uitgerekende datum gehaald. En ja een ingedaald kind op je schaambeen doet gewoon zeer helaas
Geweldige foto's Zomersproet! Ondanks verhoging toch is opgelopen naar r begrip koorts zijn we vanmiddag naar de kinderboerderij geweest.. hij voelt zich verder nog goed dus waarom hem dan niet plezieren. hij vond het geweldig.. heeft een hele poos bij de lammetjes gezeten ze aaien.. bang is hij niet voor de dieren, zelfs de brutaliteit van geiten deert hem niet..
Ik hou er ook zeker wel rekening mee dat ik zomaar tot 42 weken zou kunnen lopen (al hoop ik het echt niet) We zullen het vanzelf gaan zien. Na 7 mei mag ze komen
@zomersproet: wat een boefje! @century: de vlekjes zijn al ver weg en koorts is sinds gisteren ver weg. Lijkt dus op de bijwerkingen van de Bmr prik. @elsa: ik hoop het ook niet dat je de 42 weken haalt Hier: L is weer op boeven pad. Oma uittesten haha hij eet overdag goed maar het avondeten gaat moeizaam. Hij wilt van de pijn niet kauwen. Straks maar voor het eten anders wat tegen de pijn geven.
Wat knap dat er al kindjes op de wc/potje kunnen plassen/poepen. Hier is het wel vaste prik met badderen dat als hij uitgekleed is gaat plassen en na het badderen op het aankleedkussen ook weer, smeerlap haha. Ik wacht nu totdat ik zie dat die in zijn luier plast en dan ga ik pas wassen. Uit bad droog ik eerst zijn pielemoos af en een luier om en zo gaat het goed. Zomersproet: Lekker boefje hebben jullie haha. Alles uittesten he. Vanavond heeft L voor het eerst 3 stapjes los gezet joehoe haha. Ging het proberen en hij deed het zomaar. Daarna nog een paar keer. Nu kan het snel gaan denk ik of kan het nu nog lang duren voordat hij echt kan lopen?
@set: het los lopen duurt hier nog wel even. Het is wat losse passen zetten, zich realiseren wat hij heeft gedaan en dan als een zoutzak op de vloer ploffen, gelukkig heeft hij een luier die hem opvangt Kan lang duren maar ook sneller gaan dan je denkt Hier: ik voel me belabberd heb sinds gisteren keelpijn die niet weg wilt gaan Ondanks dat zijn we wel gisteravond naar het theater geweest voor een concert. Was erg leuk, maar ik vind het heel moeilijk om L achter te laten bij mijn moeder. Terwijl L in slaap was gevallen voordat we gingen. Hij heeft ons ook pas vanmorgen begroet. Ik voel me dan schuldig dat ik hem achterlaat, en dan kan ik ook niet tot rust komen. Het schuldgevoel blijft dan spoken in mijn hoofd iemand tips? (Ik weet niet of dit "normaal" is)
Poe poe dat was me de avond wel. Al 3 uur bezig om meneer in slaap te krijgen. Gisteren sliep hij ook pas om 00.00 Geef ik hem een kwartier geleden een dun kussen en hij slaapt binnen no time. Geef hem is ongelijk het ligt ook veel lekkerder
Mimimama, was het de eerste keer dat je hem achterliet? Tuurlijk is het dan normaal maar vergeet niet dat jij vrouw en mama bent. Me Time is ook belangrijk. Werk je? Ik vond het daardoor gelijk makkelijker om haar achter te laten
@set: wat een boefje, jullie zo lang bezig houden @century: Dank je voor jouw woorden! ik ben thuisblijfmama en heb alleen vrijwilligerswerk wat ik, je raad het al, vanuit thuis doe Het was de eerste keer dit jaar dat ik gescheiden was van L. Laatste keer is in november geweest. Maar volgende week blijft L 1 nacht bij mijn ouders slapen, daarna nog een aantal keer zodat L (en ik) went aan dat hij soms blijft overnachten. Ml en ik zijn in oktober en november 1 weekend weg en daar kan L echt niet met ons mee Hier: L heeft gisteren zelf gegeten met een vork hij wist gewoon wat hij ermee moest doen en zonder al te veel geknoei is het hem ook nog gelukt om het op te eten. Alleen het prikken lukt nog niet helemaal. En trots dat hij was! En ik ben nog steeds ziek heb een kort lontje, ben blij dat ml morgen thuis is zodat ik lekker kan uitzieken.
Set.. Riff slaapt al maanden met een kussen, die regeltjes zijn er toch om aan je laars te lappen?? Zonder kussen slaapt hij nog minder dan nu.. nou dan weet ik t wel haha. . minimama fijn dat je man morgen thuis is.. uitzieken is wel belangrijk. L doet ook al eten met een vork.. ennuh dat prikken hebben ze zo door hoor.
@lianne: een stukje rookworst krijgt L nu geprikt ja haha. En het is nog geen grote knoeiboel geworden Hier: ik ben wel nog wat verkouden maar het ergste heb ik achter me. L heeft vandaag een papa dag haha. Hij is steeds bij papa in de buurt aan het spelen. Het liefste met stroom adapters En L trok vanmiddag eventjes de theekan van de eettafel af gelukkig reageerde ik razendsnel waardoor die niet gevallen is. Een voordeel, de binnenkant van die thermoskan is van rvs en dus niet breekbaar