Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.781
    7.367
    113
    Tandjes kan idd ook heel goed, moedersv2, hij had van de week allemaal wondjes op zijn billen, van de luieruitslag :( En een erg rode wang. Maar geen bobbel te voelen, voor zover hij toelaat dat ik in zijn mond voel.
    Hij heeft ook al voor de 2e keer oorontsteking gehad, eergister weer doorgebroken, en de rommel kwam er vandaag nog steeds uit. Dat zal ook wel pijn hebben gedaan, maar volgens mij is de pijn over als het doorgebroken is, dus ik neem aan dat hij daar geen last meer van heeft 's nachts.

Echt gillen doet J niet, maar wel naar iedereen zijn hand opsteken en 'ha!' roepen. Zo schattig. Allerlei onbekenden die we tegenkomen, en altijd krijgt hij dan alle aandacht. Hij weet precies hoe hij dat voor elkaar moet krijgen :D

Keukenkastjes zijn hier gelukkig niet interessant meer. De spellenkast van de oudsten zit wel een haakje op. Ik werd knetter van steeds alle spellen weer uitzoeken, dus daar kan hij niet meer in. vandaag pasten mijn so een dagje op, en heeft hij uren in de box zitten spelen met wat speelgoed en 1 doos, waar hij de hele tijd alles in en uit deed. Ongelooflijk, dat soort dingen doet hij thuis echt niet, daarom staat de box al in de opslag, hij zat er toch nooit in. Maar bij een ander dus wel :D

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: fles geven, daar heb je bij L een verkeerde aan :p die smijt de fles weg en kijkt je boos aan. Lijkt dan net alsof hij wilt zeggen dat hij geen baby meer is :p Maar L lag er vanmorgen al om 7.45 weer in bed met een pap buikje. Om 8.00 sliep hij weer :)

@zomersproet: wat naar, die vertraging.

@keukenkastjes: daar trekt L niet aan. Hij gaat wel aan de oven hangen en zeggen dat het niet mag resulteert in 'ik doe het lekker nog een paar keer!' :$

Hier: L heeft vandaag 3 dutjes gedaan. Even de nachtrust inhalen. L heeft het rechtop trekken nu goed door en stond vanavond 2 seconden los in de box. En dat was bewust, want hij keek vol trost zo van kijk mij mama! :D haha.
    Het gekregen speelgoed voor kerst is ook een succes. L haalt de blokken van de trein en gooit ze richting mij, zo van 'mam, fiks jij dat even? Dan kan ik weer slopen' :D

3. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Leuk is dat minimama dat slopen. . Wij hebben t lieke
    Liedje van Bob de bouwer wat aangepast in Riff de sloper haha. Riff is niet zo van het speelgoed.. zn blokkentrein wel maar verder niet. Geef hem een emmer, onderzetter, schaaltje of een handdoek en hij vermaakt zich uren.. lekker goedkoop haha!
    Riff heeft al 2 dagen niet meer gestaan/gelopen hij heeft zn voetje zeer gedaan, hoe weten we niet.. na zn slaapje wou hij weer niet meer op opstaan. Was ook gezwollen maar dat is weer weg. Hierdoor is hij wel wat vervelend omdat ie wil maar niet kan. . Dus dan maar lekker veel dragen... gelijk werk van t nieuwe doekie maken... en die is na t wassen en 3x strijken en veel mishandelen nu wat te knopen maar kan nog heel veel meer zachter. .. daar zijn we nu dus ook druk mee bezig. .

Ml meende vanmorgen de 3e kies al gespot te hebben:$ zou toch haast te gek voor woorden zijn.

Morgen gaan Riff en ik naar Goblins... kunnen Riff en Gijs mooi ondeugd met elkaar uitwisselen haha

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: dat slopen is leuk ja. Stapel de stapelbekers of blokken en het wordt omgegooid. Enige wat L frustreert is als je dat met duplo blokken doet :D haha.
    Pijn aan de voet is niet fijn nee. Ik hoop dat Riff snel weer kan rond rennen ;)
    Wat gezellig dat je naar Goblins gaat :)

Hier: L heeft ontdekt dat als je je vast houdt aan het bed, je kunt gaan springen :$ en hij gaat jammeren als hij staat in bed en geen aandacht krijgt ;)
    Vanmorgen was ook leuk... ik ging boodschappen doen met L en de kinderwagen. L de winterjas aangetrokken en in de wagen gezet. Sinds afgelopen week heb ik de zit omgedraaid waardoor L me niet meer kan aankijken. Hij trapte steeds tegen de luiertas en die bungelde dan tegen mijn benen tijdens het lopen. Maar meneer was boos! Haha :D hij keek mensen vies aan... en die mensen keken mij dan ook weer vies aan :p haha.
    Ml heeft vanaf vanmiddag weer verlof, kan ik weer eventjes lekker rusten :) we doen dan om en om de ochtend starten met L zodat we afwisselend kunnen uitslapen, en dat is heerlijk! :)

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Het vroege wakker zijn hier is verdwenen....... L had het koud in bed. Zomer slaapzak is weer verruild voor de winter versie en hij slaapt goed in, wordt niet tussentijds wakker en slaapt tot 7.00 :)

Nog een leuk moment om te delen: L was gisteravond hard aan het dromen, zo hard dat hij veel lawaai maakte...... en ineens spontaan tot 3 keer toe begon te lachen :D haha. Het was blijkbaar een leuke droom ;)

En net, niet door papa willen worden gevoerd waardoor papa mij uit bed heeft gehaald en toen lukte het wel.... 1-0 voor L en 1-0 voor mama :p

6. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Na 3 dagen niet te hebben gelopen heeft Riff het weer opgepakt hoor. Jeetje wat 3 dagen dan een aanslag is op de spieren, wat weer wankel en onzeker... haha mogen we dus nog een keer doormaken haha. Al denk ik dat t nu wel sneller gaat als de vorige keer.

Gisteren lag meneer er een half uurtje eerder in en gelijk ook een half uurtje eerder wakker...
    Hoe reageren jullie kindjes op t vuurwerk?? Riff word rr om de haverklap wakker van.. Gisteravond later was t heel erg hier met t vuurwerk, vond ie maar niets.. wou alleen maar tegen mama aan slapen.. wel lieff hihi

Lekker minimama.. 7 uur is toch beter dan 5 uur he.. haha

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: wat grappig dat Riff weer wankel stapjes zet. 7 uur in de ochtend is zeker beter dan 5 uur :D haha.

Hier: ik heb nog een geweldig moment gehad in de auto vanmorgen... ik vroeg aan L wie er in de auto zat.. Hij zei mama, papa en viel stil. Toen vroeg ik wie zit er nog meer in de auto? Toen zei L ikke! :D haha.
    Vandaag even met L naar de ikea geweest... pff wat een drukte aan kinderwagens! Heb nu wel hoek beschermers voor op de salontafel. Gaat steeds maar net goed ;) enige nadeel... je moet ze erop plakken en een droogtijd van 48 uur :$
    En L heeft voor het eerst in een winkelwagentje gezeten... stoer dat hij keek :D haha. Hij bleef netjes rechtop zitten en hield zich goed vast. Papa vond het idee wel wat eng haha. Maar ik ben er steeds bij gebleven. L trok niks uit de schappen maar de band bij de kassa moest hij toch eventjes voelen haha :D

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.781
    7.367
    113
    Fijn dat hij weer later wakker is mimimama
    en goed dat Riff weer loopt!

Vanmiddag gaan we maar eens naar de dokter met J. zijn oor blijft lopen, en we slapen amper meer 's nachts. gisternacht heeft hij van 22.30 tot 01.30 geslapen, daarna af en toe vijf minuten.
    Ondertussen ben ik ook ziek geworden, waarschijnlijk amper weerstand door die rotnachten.
    Volgens mijn man is J gewoon erg intelligent en houdt hij ons voor de gek met zijn continue gehuil :D Ik denk toch dat hij pijn heeft. Dus toch maar even naar de dokter om het uit te laten sluiten dat zijn oor nog steeds ontstoken is.

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    He bah.. wat naar voor J. En voor jullie net zo goed. .
    Veel beterschap voor jullie mannetje.
    Riff heeft vannacht redelijk goed geslapen. Alleen tussen half 3 en half 4 wou hij wel slapen, maar steeds als hij bijna sliep schrok hij wakker.. lijkt net alsof hij zich niet goed over durft te geven aan de slaap. .

Het wankele stappen is al weer een stuk minder en t worden ook alweer langere stukken.

Hieronder een foto van Riff en Gijs.. hebben gister leuk samen gespeeld

10. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lianne, leuk dat Gijs en Riff lekker met elkaar spelen! Kan me goed voorstellen dat Riff na 3 dagen niet lopen weer moest wennen. Maar dan komt het toch weer goed. Het is toch best gek dat de mens zo gedreven is, niet? Kindjes blijven oefenen en oefenen, en ook al is kruipen eigenlijk veel sneller toch dat lopen blojven oefenen. Hier gaat dat ook al super goed, de hele woonkamer en keuken door zonder te stoppen. Grappog is wel dat ze veel zekerder loopt als ze iets in haar handen heeft, misschien is ze dan afgeleid. We maken wel stiekem grapjes hier, ik en mijn grote dochter van 7,5 jaar, dat ze loopt als een zombie 😁 Lijkt daar wel een beetje op met die strakke beentjes, haha
    Vuurwerk is hier ook een ramp. Cleo heeft zo'n lichte slaap dat ze maar korte slaapjes doet nu. Ik zat al te denken om haar vannacht zo'n noise-reduction koptelefoon op te zetten die we hebben voor het vliegtuig. Dan hoor je echt bijna niks om je heen. Moet ik maar even proberen, het is misschien wel wat groot maar een poging waard.

Riean, wat vervelend met de nachten... En wat zegt de arts? Cleo was ook weer om kwart voor 5 wakker en niet meer in slaap te krijgen. Grrrr... En de grote dochter ook al om 6 klaarwakker, dat wordt dus een lange dag voor haar want ze wil natuurlijk tot 12 wakker blijven en met z'n allen naar het grote vuur bij ons in de buurt. Jammer alleen dat ML het even niet trekt met de korte en onrustige nachten en geen zin heeft om vanavond ook maar iets te doen terwijl we bij de buren zijn uitgenodigd en ik daar wel zin in had...
    We hebben allebei zo'n Fitbit tracker. Ik had hem al langer maar hij sinds eergisteren. Die meet ook je slaap. En ik was altijd een beetje chagrijnig dat hij zo klaagt terwijl ik veel vaker opsta s'nachts- of vroeg in de ochtend. Maar wat we nu zien is dat mijn slaapfases echt helemaal zonder rusteloosheid zijn, echt diepe slaap, terwijl we bij hem zien dat hij heel vaak tussendoor in een rusteloze fase zit. Nu weet ik dat het bij mij erder ook zo was, tijdens mijn zwangerschap had ik soms mega rusteloze nachten. Zou dat toch door de hormonen van bv kunnen komen dan? Ze zeggen wel eens dat je sneller in slaap valt, maar misschien slaap je ook dieper.
    Nou, hoe dan ook, vond het zelf interessant om te zien, misschien dus toch een verschil tussen wat vrouwen en mannen uit hun slaap halen.

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga vannacht ook eens een warmere slaapzak uitproberen! In zwitserland sliep Cleo veel beter maar in het huis van sv was het ook best warm. Misschien helpt het, proberen kan geen kwaad.

Zo, nu slaapt ze ineens al meer dan een uur ondanks al het geknal buiten voor ons huis...

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.781
    7.367
    113
    Oh wat een mooie foto Lianne, superleuk!
    zomersproet, wat apart zeg, dat verschil in slapen, wel leuk om eens te testen.

man is met J naar de dokter geweest, en hij heeft antibiotica, was nog ontstoken. Oei, heb nu spijt dat ik af en toe shagrijnig tegen hem heb gedaan als hij de hele nacht wakker was :( Arm ventje, heeft gewoon steeds pijn.
    Hopen dat het nu over zal gaan, en we weer iets langer kunnen slapen.

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @riean: arme J! Veel beterschap!

@lianne: wat een leuke foto van Riff en Gijs :D lekker samen spelen.

@zomersproet: ik hoop dat de warme slaapzak helpt! 5 uur is echt vroeg..

Hier: ik zag vandaag L op de vensterbank lopen.. Hij hield 1 vinger van mij vast en het raam was voor de stabiliteit ook nodig. Roep ik naar ml L loopt! Zegt hij goh, dat doet hij al 2 dagen :$ en me dat dan niet vertellen haha. Ik heb dus 2 bandieten in huis :p Langs de salontafel en de bank of box loopt L nu ook. En is hij even moe, zakt hij even door de knieën en gaat daarna weer staan en stapt vrolijk verder. Los langs het raam lopen lukt soms ook al :)
    L schrikt bijna niet van de knallen door het vuurwerk. Of ze moeten onder ons balkon wat afsteken.
    En L was teleurgesteld in opa en oma... was hij even een dutje gaan doen... werd hij wakker toen ze vertrokken. Hij keek heel sip naar sv :D haha. L wilde graag met opa spelen. Zondag doen we dat maar inhalen ;)
    Zo... dat was het voor dit jaar :p Dames, ik wens jullie een fijne jaarwisseling en het beste voor 2016! Tot volgend jaar (klinkt ver weg hè? :p )

14. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Onze laatbloeier gaat nu ook elke keer draaien in bed maar kan niet terug. Wat deden jullie toen bij de kids? Ik stop nu de slaapzak in bij het voeteneind maar dat helpt ook niet altijd....

Ik wil jullie een hele fijne jaarwisseling wensen dames. Hier ligt L in een campingbedje boven bij mijn ouders te slapen. Tot nu toe nog overal doorheen

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ook vanaf deze kant een fijne jaarwisseling..

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.781
    7.367
    113
    set, instoppen zou ik niet doen, dan kunnen ze zich vast draaien wat gevaarlijk kan zijn. het is even een lastige tijd met steeds terugdraaien, maar er komt een moment dat hij beide kanten op kan met slaapzak ��

Goede jaarwisseling allemaal!

17. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Riean: Vind het juist zo eng dat ik hem niet hoor als hij op buik ligt en uitgeput raakt.

18. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Devin kan ook nog niet echt goed terug draaien hoor,komt denk ik door de slaapzak (puckababy) maar hij draait zn hoofd goed weg en anders gaat hij op handjes en knietjes haha :)

Hier een rustig oud en nieuw gehad, meneer is er gewoon doorheen geslapen. We waren met zn 3en thuis.. al wist VL niet hoe snel hij weg moest toen het eenmaal 0.00 was geweest...heel gezellig dus.
    Ben zelf om 1 uur naar bed gegaan. Devin was helaas bijna 1.5 uur wakker vanaf 2 uur... en gewoon weer om 7 uur op, dus veel slaap heb ik niet gehad.
    Nouja gelukkig gaat hij rond 10 uur weer naar bed en heb ik een momentje voor mezelf. Ben niet moe dus ik ga niet slapen, misschien vanmiddag ff een dutje.

Oh en wat ook irritant is, devin word ineens weer elke avond om 22.00/22.30 uur wakker :( we waren er eentijdje af, maar helaas weer terug gekomen sinds de kerst:(:(

19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.781
    7.367
    113
    set, maar als hij zijn hoofd goed kan draaien, dan is dat toch geen probleem? Of gaat hij echt huilen?

onyx, ongezellig idd alleen achterblijven, en vervelend dat Devin wakker was :(

Ik weet niet waar het aan ligt, het toeval of de medicijnen, maar J heeft van 21.00 tot 07.00 uur ononderbroken geslapen! zo fijn! Daardoor ben ik ook weer wat opgeknapt. Ben zelf om 22.00 gaan slapen, iets voor 12 even uit bed en met man en de oudste het nieuwe jaar ingeluid, even naar hun vuurwerk gekeken en toen snel weer mijn bed in. Oudste vond het heerlijk zo oud en nieuw vieren, terwijl hij alleen met papa was :D Toch heb ik liever volgend jaar het huis weer vol ;)

fijn 2016 allemaal!

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig nieuw jaar allemaal!
    Cleo werd wakker toen we haar vanuit haar bedje naar de kinderwagen verhuisden want we wilden graag met de grote dochter en de buren naar het grote vuur vlakbij. Vond ze eerst niet leuk natuurlijk maar dan was het snel weer goed. Ze kreeg onze geluids onderdrukkende koptelefoon op en zat de hele tijd maar heel verbaasd te kijken, haha.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34 KB
      Weergaven:
      7

Deel Deze Pagina