Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hoe is het bij anderen? ?
    Willen jullie kids wat slapen met warmte?? Riff niet nl.. hij slaapt nu net... toch al een uur eerder dan gister... maar er s ochtends wel gewoon om 5 uur weer zijn. Snap niet hoe hij het volhoud..

2. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wilde het net vragen hoe met bij jullie kids gaat met slapen. Hij ligt hier nu ook pas te slapen. Echt brullen in bed. Ben blij om te horen dat hij niet de enige is��

L kan op de een of andere manier sinds eind middag niet meer op zijn rechter beentje staan. Dat doet hem zeer en hij trekt hem dan omhoog.
    Heb niks gemerkt wat er gebeurd zou moeten zijn. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn. Heb zijn beentje en voetje helemaal nagekeken en bevoeld maar dan geeft hij geen pijn aan.
    Beetje raar hopelijk is het morgen over.

3. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hij loopt weer normaal�� wat het geweest is weet ik niet.

4. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Fijn dat zn beentje weer normaal is Set..
    Is jou mannetje ook zo vroeg wakker dan Set?
    Als t aan Riff ligt wil hij 4.15 er wel al uit... dan fluiten de vogeltjes buiten ook al behoorlijk.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Momenteel gaat het weer aardig goed met slapen. Ze heeft een paar avonden gehad dat ze enorm aan het huilen was en absoluut niet wilde slapen. Toen lag ik in het ziekenhuis, dus misschien dat dat ook wel mee speelde. En vorige week was ze een keer 's nachts al om 3.00 wakker en wilde niet meer slapen. Toen is ze om 8.00 uur weer naar bed gegaan, tot 11.00 en 's middags om half 3 nog eens tot half 5.

6. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier geen problemen met slapen, ze gaat normale tijd slapen en heeft geen last van de warmte. We passen haar slaapoutfit er wel op aan. Tot 24 graden een romper korte mouw met een dunne slaapzak met temperatuur regulerend katoen. Als het warmer is krijgt ze een broekje met sokjes erbij aan zonder slaapzak.

7. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Meestal is die dan tussen 6-7 wakker maar vanochtend was het een keer heerlijk 8 uur.
    Als die laat slaapt en wel vroeg wakker is dan slaapt die s middags meestal wel 3 uur.
    Slaapt riff dan overdag nog 2xkeer of niet.
    Hoe hou jij dat vol joh pff

8. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ja Riff slaapt overdag nog wel 2x... als ik geluk heb een keer anderhalf uur en 3 kwartier, maar 9 van de 10 keer is t beide keren 3 kwartier tot een uurtje.
    Hoe ik t volhou? Automatische piloot..
    Riff krijgt geen slaapzak aan, draait ie zich helemaal in vast

9. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Poe poe pittig hoor voor jou en hemzelf. Wat duren de dagen dan lang he als je tussen door niet even een paar uur achter elkaar tijd voor jezelf heb en heel tijd het mannetje om je heen heb.
    Is hij dan verder wel zoet qua zelf spelen enzo

10. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Klopt zijn lange dagen.. en pittig...
    Hij kan zich goed zelf vermaken, mits de deur naar buiten maar los is, een echt buitenkind.
    Maar vraagt ook veel aandacht in de zin van heel erg oplettend zijn, hij stond laats al met zn fietsje voor thuis,haf het hek geopend,daar zit nu dus een extra slot op. En hij klimt echt overal op.
    Ook wil hij graag samen spelen, bellenblazen, stoepkrijten, helpen tuinieren of gewoon stoeien in het gras.
    Ook gaan we de meeste dagen wel even een rondje lopen wat hij heel leuk vind, vooral bij iedereen naar de deur rennen is erg leuk.. hahah. Gisteravond was het weer 10 uur voor hij sliep, en gewoon 5 uur weer klaarwakker.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    J slaapt in principe van 19-7, tenzij er iets. Maar dat is nog maar heel zelden. Hij is overdag over op 1 slaapje, van 12-14/15.

Hij krijgt voor zn middagslaap nog een fles warme melk en voor de nachtslaap nog een papfles. En verder eet hij alles: brood, kwark, warm eten, fruit.

Hij kan nu iets van 10-15 woordjes actief zeggen en nog heel veel meer passief (aanwijzen bijv). Hij loopt, rent, klimt en klautert. Ook kan hij zn eigen shirt over zn hoofd trekken.

Het gaat hier dus helemaal goed!

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Fijn dat t bij jullie zo goed gaat Hilly!
    Wat betreft praten.. geen idee hoeveel woordjes hij zegt. Wat wel opvalt is dat hij de moeilijke letters R/S en de sch klank heel netjes zegt
    Passief is zn woordenschat enorm, en hij onthoud echt alles.. 1x iets benoemen en de volgende keer weet hij het..
    Opdrachtjes vind hij ook heel leuk om te doen.. hij is erg leergierig wat dat betreft..

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, pff wat ben je dan Veel in de weer met Riff zeg :$ even rust is toch ook wel fijn, toch?

L slaapt veelal van 20.00-7.00/8.00 en met de warmte heeft hij ook goed geslapen. Hij heeft dan een romper en korte broek aan in de slaapzak. En overdag is het 1 slaapje van 11.00-13.30/14.00
    Avondeten is soms een opgave. L wilt hetzelfde als ons eten en als hij al door heeft dat zijn eten, wat fijner is gesneden, uit een andere pan komt dan dat van ons, is het drama. Dan is het gooien met het bord en bestek. En hij is echt van wat de boer niet kent, eet hij niet. Proeven weigert hij ook vaak. Dat vind ik soms wel lastig.
    L loopt sinds afgelopen donderdag echt meters binnen. Zaterdag moest hij zijn neefjes even laten zien hoe goed hij al kon lopen.. Hij heeft toen de kilometers gemaakt :D
    En mn sz vond het maar niks dat ik hun kleine, van 9 maanden, weg haalde bij de tv van mijn ouders en tegen hem op een boze toon zei dat hij iets niet mocht hebben. Mijn ouders hebben prullaria op de tv kast staan en L weet dat hij er niet aan mag, dus de andere kleinkinderen horen dat volgens mijn ouders ook van af te blijven. Sz vond dat mijn ouders het maar moesten weg leggen want een kind van 9 maanden begrijpt nog niet dat je ergens vanaf moet blijven. Hij heeft het erna niet meer gedaan :p mijn boze blik was blijkbaar voldoende haha :D

Ik heb deze week een paar dagen L alleen. Ml heeft verschillende vergaderingen en is dan pas laat thuis. Ben benieuwd of L nog wat gaat uitspoken ;)

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Klopt minimama ben veel in de weer wat erg vermoeiend is..
    Daarom morgen een ik-drop-Riff-bij-oma-en-ga-lekker-naar-de-sauna-dag! Wel verdiende dacht ik zo haha.
    Nu kan hij de slaap ook weer niet vatten, hij moet poepen wat weer eens moeilijk gaat. . Pfff

Lekker boefje is L ook... en je sz... jullie hebben wel een goede band ofniet:D..? Hahah

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, heerlijk! Een dagje sauna :D
    L is echt een boef ja, probeert iedereen uit haha. Band met sz is niet optimaal. Zien haar en de kinderen alleen maar op feestdagen of als er iets te halen valt bij mijn ouders :$ We noemen sz ook wel eens het zwarte schaap van de familie, maar dat heeft ze er ook zelf na gemaakt. Ze is pro natuur maar legt dat iedereen op en ze is erg negatief naar iedereen, ook naar de eigen kinderen. Zoals dat ze het neefje van 4 zegt dat de kleine van 9 maanden meer had gegeten dan hem. En daarna zeggen dat als hij zo door bleef ploeteren in het eten hij ook niks meer kreeg maar pas als ze thuis zijn. Ach, ze moeten het lekker doen op hun manier, mijn ouders volgen grotendeels onze opvoeding en daardoor zoeken ze, mijn vader vooral, ook heerlijk de grenzen op samen met L :D

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Zucht... gaat met L toch niet zo lekker. Hij heeft vanmorgen zijn hoofd gestoten en na zijn dutje vond ik hem in braaksel :$ en zijn luier was ook tot op de lakens doorgelekt.. en wat stonk dat zeg :$ even afkloppen, ik heb niet mijn maag inhoud verloren :D L in de douchebak gezet en hem maar lekker gewassen. En de wasmachine heeft hard gewerkt ;) Ik vertrouwde het niet helemaal, dus nog vanmiddag bij de ha geweest en het lijkt erop dat L buikgriep heeft maar voor de zekerheid heb ik een wek advies gekregen. Moet L om de 2 uur wakker maken. Dus een korte nacht voor mij.. Straks na de afwas maar douchen en naar bed :p

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hoe is het vannacht gegaan met L minimama?

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, ik zou L om middernacht wakker maken.. maar om 23.30 werd meneer hoesten wakker en toen kwam het eten mee naar buiten... zelfs via zijn neus :$ Dus bed moeten verschonen, L schoon aangekleed en toen ml thuis was L naar bed gebracht. Om 3.00 zou ik L weer wekken maar ik duwde de wekker uit, draaide om en sliep weer :D Om 6.00 is ml gaan kijken en L gloeide helemaal maar reageerde normaal. Om 8.00 werd L wakker en heeft water gedronken en een kwart van een zacht broodje gegeten. Hij had en heeft wel nog koorts. Hij slaapt nu weer, hopelijk houdt hij het bed schoon. Op deze momenten baal ik dat we geen droger hebben, want 3 sets beddengoed is dan echt weinig :$ anders maar nog een setje halen haha :D En het matras is een stink ding geworden met al dat maagzuur :$

19. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Minimama: Beterschap voor jullie L. Hopelijk gaat het al wat beter.

Hier is het alweer 2 avonden brullen geweest. Deze bedpoging is die eindelijk gaan slapen, Pff.

Verder heb ik het idee dat L zich verveeld terwijl ik zat speelgoed heb staan. Misschien niet interessant genoeg meer?
    Vermaken jullie boefjes zich nog goed en waar spelen ze dan mee?

Truste allemaal

20. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames, heir even snel bericht.

Ik ben vandaag 40w +1.
    gisteren opgenomen vanwege bloedverlies, puur bloed, geen vruchtwater oid erbij.
    Vandaag weer ontslagen.
    Uiterlijk maandag en als de kleine zich dan nog niet heeft aangediend word ik ingeleid.

Ik heb veel last vn harde buiken, vndag het idee dat de kleine er gewoon binnen 10 seconde eruit valt...
    40 keer naar de wc geweest en elke keer 10 druppels ofzo.

Dus, afwachten maar.

Gijs doet het tot nu toe fantastisch. Is een echte boef aan eht worden, je ziet al van te voren of hij wt gat uitvreten of niet.
    Tja en als hij dat doet en ik zeg nee, dan kijkt hij echt van, HOE WEET JIJ DAT NOU WEER.
    Erg lachen dus om die mooie man.

Gijs loopt sinds moederdag, mooiste kado ooit, en hij rent ook veel. erg lastig met een dikke buik, maar we komen er wel, nog max 5 dagen.
    Ik kan niet wachten.

Vwb speelgoed, wij hebben 4 bakken speelgoed. Elke dag een andere bak, dus elke dag ongeveer wat nieuws.
    Verder probeer ik voor te lezen, is ook erg interessant, voor 5 seconden, daarna moet het boekje worden opgegeten....

Verder begrijpt hij steeds meer wat wij zeggen. Waarom eits niet mag etc.
    Ik heb soms wel het idee dat ik te weinig met hem doe, maar ja, ik zal eerst van die buik af moeten voor we verder kunnen.
    Ik wil hem geestelijk nu meer uitdagen. Weet alleen nog niet hoe, met zijn concentratievermogen van een doperwt...

Slapen doet hij wel steeds meer. gisteren van 20:00u tot vanochtend 10:00u.
    Wel rond 05:00u wakker geweest maar dan speelt hij met zijn knuffel en valt daaarna weer in slaap.
    wel erg fijn, kom ik ook aan mijn rust toe.

Deel Deze Pagina