Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, ik hoop dat ze dan iets kunnen vinden wat de oorzaak is van de hoofdpijn. Stratenmakers bekijken is hier ook in trek. Ze zijn hier in de buurt de gasleiding aan het vervangen dus zien regelmatig de graafmachine aan het werk. Is wel makkelijk dat Riff bezig is met aan en uitkleden. Hoef jij het niet meer te doen ;) L trekt zijn broek uit terwijl ik die juist aan wil trekken.

Ik heb me ook net een mooie gehad. L zit alleen nog met het in slapen aan de speen. Zodra hij in zijn slaap draait horen we de speen vallen. Maar de avent spenen zijn maar tot 18 maanden. Dus ik dacht, kijk maar naar een ander merk. Heb ik die van mam meegenomen, handig met sterilisatie doosje, met de gedachte hij zal ze niet accepteren..... nou, na het sterilisatie en afkoelen getest... Helaas! Hij wilt ze hebben :D haha. Nou ja, dan maar over op de mam spenen die tot 3 jaar kunnen en pas afbouwen zodra hij het begrijpt ;) En dan ook gelijk klaar met een speentje aan een koord, want die van mam hebben geen ringen aan het kapje :p
    En L ging me ervandoor vanmorgen. Ik heb hem in de brandgang aan de achterzijde van het appartement laten los lopen. Ik heb met kinderwagen er achteraan gerend :D haha. Komende dagen maar lekker oefenen buiten, kan hij binnenkort mee lopen naar de fysio ;)

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames,

Hier dan eindelijk bericht van mijn kant.

30 juni is Teun geboren. 50 cm en 3100 gram.
    Wel heel veel zorgen om hem gehad, hij viel heel veel af en pas na twee weken was hij weer op geboortegewicht. Sliep erg veel, krijg hem nog steeds niet goed wakker als hij slaapt en ik heb de luxe (op dit moment) dat hij 5 uur doorslaapt.
    Wel veel contact gehad met Lianne, voor adviezen en om mijn hart te luchten, en zij bij mij over Riff en dat hij eindelijk gepoept heeft!!!!
    Allebei blij met dit nieuws.

Gijs vind Teun maar niks, maar hij begint te wennen. Tis ook moeilijk voor een kleine man dat hij ineens de aandacht moet verdelen.
    Ik probeer Gijs wel zoveel mogelijk aandacht te geven, maar ik merk wel dat hij naar papa toe trekt.

Ik ga ff stoppen, Teun huilt.

3. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Zo. Lig nu op de teun te voeden (bv). Hij lag overdwars in zijn wieg... Dus klem tussen de spijlen. Zou ik ook van gaan huilen..... arm jochie.

Ik type nu wel op de telefoon. Is minder fijn.

Maar met gijs gaat het verder wel goed.
    Hij stapt sinds moederdag lekker rond. Hij loopt steeds beter mee met ons maar als hij iets in zijn kop heeft dan moet het ook zo gebeuren.... Helaas voor hem vinden wij dat niet altijd dus heeft hij maar te luisteren wat erg frustrerend is voor hem.
    Maar ik zie het bijvoorbeeld echt niet zitten dat hij met stenen gaat trommelen op de auto van de buurvrouw 😂😂😂😂😂.

Gijs is wel bezig met zijn stem.
    Allerlei verschillende geluiden produceren.
    Helaas voor ons ook in de vroege ochtend rond 4 uur........
    Verder gaat hij twee keer per week naar de gastouder. Heb ik even mijn handen vrij. Is ook wel lekker.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ik had je op fb al gefeliciteerd, maar dan hier nog maar een keer. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Teun. Fijn dat Gijs nu een beetje begint te wennen. Emma trok sowieso al veel naar papa toe, maar dat is niet meer geworden. Ondanks dat ik een week in het ziekenhuis heb gelegen.

Gisteren met de beide meiden naar het consultatiebureau geweest en ze waren weer dik tevreden. Emma is nu 80,5 cm en 10,4 kilo. Lengte gaat mooi met de lijn mee, gewicht buigt af, maar dat was niet erg zeiden ze.

Fayèn is nu 59,3 cm en 4720 gram. Die is erg lang en slank. Heel ander kindje dan Emma. Fayèn heeft haar eerste prikjes ook gehad. Ze was de hele dag wel erg onrustig, maar verder heeft ze er geen last van gehad.

Geniet van het mooie weer.

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Goblins, gefeliciteerd met de geboorte van Teun. Gelukkig dat Gijs begint te wennen. En dat naar papa trekken, dat had al ook toen ik de buikgriep had. Mama was niet interessant. Maar dat is afgelopen week helemaal bij gedraaid. Gijs zal denk ik ook wel bij draaien hoor! Leuk dat Gijs begint met zijn stem :D En iets in hun hoofd hebben en niet mogen uitvoeren, is zoo herkenbaar! Hier nog zo'n boef ;)

Elsa, fijn dat het met de dames goed gaat. Prikjes zijn nooit fijn, gelukkig dat het mee is gevallen met de last.

Hier is er een ondernemende dreumes die vaker gefrustreerd raakt omdat zijn plan niet wordt uitgevoerd. Zoals dat hij bij so niet in de keukenkastjes mag (staan schoonmaakmiddelen in) Dan gaat L hard jammeren en huilen. Maar ik leg dan uit dat het niet mag en dat als hij is uitgeraasd, hij weer gezellig kan komen spelen. En dat gaat goed. Hij stopt al met huilen zodra we hem "alleen" achter laten :p
    Bij de neuroloog was er geen bijzonderheden uit gekomen. Hij denk dat het reuma of een heup of bekken probleem is. Volgende week naar de ha voor een verwijzing naar de orthopeed om verder te kijken. En in de tussentijd ga ik beginnen om weer op gezond gewicht te komen :) moet 6 kilo aankomen en dat ga ik met hulp van een diëtist doen.

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Laten jullie boefjes jullie soms ook zo hard schrikken dat het hart in je keel zit?
    L is een echte (klim)aap geworden die ineens gaat staan op een stoel, dan bezig is met wat hij in zijn hoofd heeft gehaald en dan ineens een smak maakt op de vloer.. En dan ook nog eens lachen om wat hij heeft uitgespookt :$

7. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Gefeliciteerd met Teun Goblins, gaat het allemaal goed met jou en de kleine?

Hier ook alles ok, alles lekker rustig aan en het gaat zn gangetje. Morgen 19 weken zwanger, volgende week de 20 weken echo. Daarna langzaam aan beginnen met kinderkamer nr 2, wordt nog wel even een flinke verbouwing, maar goed dan is het hele huis eindelijk eens klaar.

Hier ook een boefje hoor, gisteren zat ze in het badje maar moest en zou aan de parasol zitten en ja hoor daar lag mevrouw languit naast het badje. Ach ja, vallen en opstaan het hoort erbij.
    Ze loopt nog niet los, nog steeds stevig aan twee handen. Verder brabbelt ze er vrolijk op los, leert steeds meer woorden en kan ook steeds meer, zo leuk om te zien en mee te maken :)

8. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Fayèn is indd lang Emma. Heb eens gekeken Riff was dat bij 4maand ongeveer .
    Riff en ik zijn op een heel streng dieet.. hij reageert op koemelk, kipei,soja en ook op teveel suikers en zetmeel.
    Dat mijden we nu dus even volledig, als het dan rustiger is gaan we de sporenproducten toevoegen, en met mate koemelk en soja. Kipei kwam als allergie uit de test dus dat blijven we mijden.. nou hopen dat t wat rustiger word in zn buikje.
    Wat wel opvalt is dat hij zonder lactulose kan poepen nu we al het bovenstaande mijden. En hij slaapt overdag langer aan een... snachts merk ik nog weinig verschil, maar hij kan zn draai ook steeds niet vinden door de warmte..
    oh en hij laat beduidend minder scheten..
    Duimen jullie mee dat het nu eindelijk wat rustiger word in zn buikje??

Spannend century de 20 weken echo al weer bijna.. hoe voel jij je nu??

9. Centurychild6F3

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik duim hard mee Lianne, wat een hoop beperken heeft hij dan zo, en jij neem ik aan omdat je nog bv geeft?
    Knap hoor, met deze leeftijd zou ik dat gestopt hebben, maar ik zit niet in jullie situatie dus mag daar uiteraard niet over oordelen ;)

Ik voel me stukken beter, beter dan met Anne zelfs. Eten blijft wel een dingetje, heb lang niet zin in alles. Nou is Anne ook geen alles eter en wat zij eet eet ik ook nog eens het beste, het oerhollandse AGV waarbij de V af en toe niet vlees is maar vis :)

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Gefeliciteerd met Teun!

Fijn dat het beter gaat met Riff. Wel hard werken met alles waar je op moet letten.

Hier is het erg druk! Grote opdracht én 2 huizen in de verkoop. Ons eigen appartement (wat we verhuurden) en het huis van mijn schoonmoeder waar wij bij in woonden de laatste paar jaar. Nu zij overleden is moet het verkocht worden ivm de erfenis. Pffff, zoveel werk :(

Met J gaat het uitstekend. Hij gaat steeds meer praten en motorisch is hij ontzettend goed. Lopen, rennen, klimmen, niks is te gek.

11. Centurychild6F3

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    O dat is wel een hoop geregel Hilly, gaat het goed met de verkoop? Hebben jullie zelf ook al wat nieuws?

Ennnn lees ik het goed dat jullie voor een tweede gaan? Leuk!

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Klopt ik heb dezelfde beperkingen met t eten als Riff vanwege de bv..ik stop er niet mee, ook omdat hij de voedingsstoffen hard nodig is. Daarbij vind ik het ook niet eerlijk om nu met alle beperkingen te gaan stoppen, hij moet al zoveel inleveren wat hij wel lekker vond... neem nou zn kaas daar vraagt hij wel tig keer daags om. Net als zn brinta, al krijgt hij dat nu met kokosmelk.
    achja we zullen onze weg hierin ook wel vinden. Als hij daardoor minder last heeft doe ik t maar al te graag!

Century fijn dat je je nu beter voelt dan tijdens de zs van anne

Hilly, wat een hoop geregel... succes

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Century, al bijna de 20 weken echo, spannend hoor! Fijn dat je je beter voelt deze zwangerschap. Alleen maar eten wat je lekker vindt, is natuurlijk ook lastig met Anne erbij.

Hilly, wat een geregel. Hopelijk gaat de verkoop snel!

Lianne, wat een beperkingen met het eten. Maar als het werkt en Riff voelt zich beter, dan is dat natuurlijk het fijnste!

Wij hebben een eerste klas boef. Andere mensen in dezelfde ruimte moeten worden uitgetest. Zou ik van die dit wel mogen? Oh, hij/zij lacht om mijn streek, dan mag ik het vast nog een keer doen.. ohjee, betrapt door papa/mama en nu snel er vandoor :D haha.
    L is al een maand aan het klooien met de hoektanden en kiezen onder, ze willen maar niet doorkomen. Al hebben we wel tandjes poep.

14. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hallo allemaal,

hoe is het met iedereen, alle mama's die bevallen zijn of nog wachten op hun kleine spruit van harte gefeliciteerd!

Hoe gaat het met de kleintjes? Ze worden steeds ouder en krijgen meer hun eigen wil.

Hier gaat het goed, ik kolf nog geduldig af maar het zijn geen noemenswaardige hoeveelheden max 200 per dag. Ons prinsesje is inmiddels al 2 maanden zindelijk (door het boek zindelijkheid is kinderspel!) en verder doet ze het erg goed vandaag afspraak in het ziekenhuis vanwege haar gewicht, spannend!

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Respect Yasmientje.. al dat gekolf! Groeit ze nog niet goed dan?

Hier is hij wel druk met zindelijk worden, helemaal uit zichzelf.
    Dus geen boekjes of steeds op potje/wc zetten. Hij loopt zelf naar de wc een zegt tssssj en dan moet ik snel zijn haha. Potje wil hij absoluut niet op... hij is toch geen baby?
    Wij hebben morgen een afspraak bij de KA voor een eventueel darmonderzoek. En smiddags met Stefan Kleintjes voor voedingsadviezen voor ons beide nu we zo streng op dieet zijn.

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Yasmientje, wow respect dat je nog kolft! Zindelijk ook al :$ hier is het potje wel interessant net zoals de wc maar daar blijft het ook bij. L geeft ook nog niet aan dat hij moet plassen of poepen. Ik ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt over het gewicht.

Lianne, wow! Al zelf naar de wc :D goed van Riff zeg! Ik ben benieuwd wat de ka en Stefan zeggen.

Hier is het een onrustig weekend geweest. L heeft een kies nu door. Hij was steeds de grenzen aan het opzoeken, wilde worden geknuffeld en streken uit halen. Gisteren heb ik hem even uit de armen van sm gehaald omdat L 4 keer achter elkaar keihard viel. L huilde al jammerend dus op schoot gezet met zijn knuffel en toen werd hij eindelijk weer rustig. Sm dacht dat ze een leuk spelletje had... een theedoek over het gezicht van L gooien terwijl hij liep.. toen hij viel zei ze 'dat was niet zo slim van oma' en erna gewoon door gaan... Zucht.... het is een fase... het is een fase :D haha

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Yasmientje, wat goed dat je nog kolft. En knap dat ze al zindelijk is.

Emma is nog niet zindelijk, maar ik ben er ook totaal nog niet mee bezig. Af en toe zet ik haar wel op het potje en ze blijft dan ook wel zitten. Als ze 2 is ga ik er actiever mee bezig. Vind het nu nog niet nodig.

Emma loopt eindelijk!!!

Ik ga alweer switchen van opvang. Emma ging eerst naar een kinderdagverblijf, maar daar heb ik haar af gehaald omdat gastouder goedkoper was. Deze gastouder ging toen akkoord met flexibele opvang. Een poos geleden kwam ze al met de mededeling dat vanaf januari Fayèn op dinsdag in de oneven weken niet kan komen (moeder van 2 kindjes die er ook naartoe gaan is weer zwanger en ze krijgt nog een andere baby en 3 baby's mag niet). En vandaag vertelde ze dat ze het flexibele niet fijn vind omdat ik maar 8 uur per week kom brengen en ze daarvoor wel 4 dagen 2 plekjes (waarvan voor 1 baby) vrij moet houden.

En daarna vertelde ze ook nog dat de 2 kindjes die op maandag komen, allebei 1x in de 2 weken komen en die andere maandag wil ze vrij houden. Nou, toen was ik er klaar mee. Emma en Fayèn gaan vanaf oktober naar het kinderdagverblijf, dan maar iets meer betalen.

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat goed dat Emma ook loopt! Nu is het vangen haha.
    Zindelijk hoeft ook nog niet.. ze zijn nog zo klein.
    Ik denk dat t bij Riff ook nog wel een tijdje duurt voor hij echt zindelijk is. Maar ga hem ook zeker niet tegen houden als hij zelf naar de wc deur loopt. Poepen op de wc is 3x gelukt maar meestal wil hij er niet zolang op zitten..

Wat een gedoe met je gastouder Elsa.. hopelijk gaat kdv straks beter bevallen!

Riff is momenteel weer draakje dat niet slapen kan... als hij straks eindelijk slaapt ga ik ook maar.

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Elsa, wat een gedoe met de gastouder. Hopelijk gaat het op het kdv beter! Wat leuk dat Emma loopt! Kun je er gezellig achteraan :D hihi.
    De zindelijkheid dat komt ook wel, laat ze nog maar even dreumes zijn ;) L geeft wel signalen zoals aan zijn broek trekken zodra een luier vol is en dan vooral bij poep. En hij wilt zich niet laten verschonen. Speelgoed ontdekken heeft een grotere prioriteit :p

Lianne, ik hoop dat het geen nacht draakje wordt!

L was me vanmorgen in de supermarkt er vandoor gegaan. De vitrine bij de slager was interessanter dan bij het mandje wachten :D ik werd door wat mensen scheef aangekeken maar ik had de grootste lol. Hij mocht ook alles in het mandje doen wat we nodig hadden :D alleen wilt L ook pinnen maar dat laten we fijn :p

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Vanmorgen met Riff bij de KA geweest.
    Hij begint zich toch zorgen te maken om t gewicht.. vorige week nog 10,2kg.. paar dagen ziek heerst en nu nog maar 10kg.
    Lengte gaat heel netjes!
    Ook t hb-gehalte baart hem zien gezien dat maar laag blijft... en hij verder ook steeds futlozer word.
    Volgende week dinsdag word hij opgenomen tot en met zaterdag. Dan gaan ze zijn eet - ontlasting patroon onder de loep nemen en ook een goed bloedonderzoek en evt verdere onderzoeken..

Ook gesprek gehad met Stefan Kleintjes, heel veel nuttige tips en adviezen gekregen om hem zoveel mogelijjk ijzer binnen te laten krijgen,en tips voor de verstoppingen.. allemaal rekening houdend met ons dieet.. we gaan in elk geval onze voedingsstoffen binnenkrijgen!

Deel Deze Pagina