Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Yasmientje, gelukkig geen paarse hand hier. Wel nog een rode plek en je ziet een kleine zwelling nog.

Slapen, weet gaan vanavond boekje lezen op de bank en pas de afwas doen als L in bed ligt.. was voorheen ook het lawaai waarmee hij in slaap viel :p en op de ochtend ga ik het proberen te rekken tot 12.00 ;)

Lianne, wat naar van de krampen zo 's nachts. Zo stront vervelend aan tafel bij weinig slaap is hier ook. Is soms ook als L te moe is. Gaat dan gooien met eten. Jammer dat we geen hond hebben, die zou dan smullen haar :D

L heeft vanmorgen aan mijn hand naar de fysio gelopen. Duurde wel 20 minuten ipv 10 maar goed, hij was aardig moe daardoor :p En we gaan L aan leren dat hij op zijn speelmat alleen kan spelen. Nu moet hij je steeds naast je hebben en als je even iets anders doet, dan krijgen wel al driftbuien :$ beetje alleen spelen zou eigenlijk wel kunnen ;)

2. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wat betreft het slapen gaat het hier ook nog niet soepel. Merk wel dat hij uiterlijk om 14.00 weer wakker moet zijn omdat het dan s avonds nog lastiger is. Het slapen s avonds gaat al een week of 3 sowieso niet zo goed. Van alles geprobeerd, in slaap wandelen, laten huilen. We kwamen er naar een paar avonden achter dat hij wel in slaap viel als papa of mama bij hem was een hand op hem legde. Zo doen we het nu dus en dan heel stil weg sluipen op de krakende vloer en hopen dat die er niet wakker van word. Kan iemand me vertellen of dit een fase is haha. S middags gaat die wel zelf slapen mits die moe genoeg is De nachten gaan wel weer beter, joeppie haha.

3. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Sorry dat ik zo weinig reageer maar lees wel alles mee hoor. Heb al paar keer gehad dat ik een heel verhaal getypt had maar dat telefoon vast liep, bluhhh.

@Lianne: Zielig voor jullie mannetje dat hij nog altijd moeite heeft met poepen en dan zulke zere bolletjes.
    @minimama: Kan me voorstellen dat L boos was haha. Gelukkig zijn kindjes het snel vergeten.

Kunnen jullie kindjes trouwens al dierengeluidjes nadoen. Hier een varken,schaap,paard,poesje. Vind echt knap stond er van versteld dat hij dat nu al kan onthouden

4. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    @set.. hier hebben we een echte dierenvriend.. dierengeluiden ook veel.
    Hond (woef)
    Poes (mauw)
    Varken (knorgeluid)
    Koe (boe)
    Paard (hihi)
    Vogel (tweettweet)
    Kraai (kraakraa) spreekt de R hier tot ieders verbazing heel vloeiend uit
    Geit en schaap (allebei mehh)
    Kikker en eend (allebei kwakwak)
    Gans (g g g)
    Slang (sssss)
    Bij/hommel/wesp of iets in die richting (bzzzz)
    Konijn (haalt ie zn neus als een konijntje op)
    Vis (bubub)
    Al heel veel dieren dus... kwa praten heeft ie t ook vooral over dieren of trekkers/shovel/kranen etc.. daar ligt blijkbaar zijn interesse ☺

Vandaag waren we ook naar s e oldtimerdag in Ruinerwold en dat vind ie echt superleuk!!
    Volgende week maar naar Oldeholtpade en dan die week Tilligte.. Vorig weekend al Feldtag Nordhorn... ohja papa en mama vinden t zelf ook erg leuk en gaan dus nu met nog meer plezier heen dan voorheen

5. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ja dat praten is heel leuk!
    Anne is zelf dol op muziek (gelukkig want daar zijn papa en mama ook dol op ;)) en vraagt zelfs om muziek. We hebben een bluetooth speaker die we hiervoor gebruiken en die maakt een "ploep" geluid als je hem aanzet. Als er geen muziek aanstaat dan zegt de net zo lang ploep en wijst ze tot wij hem aangezet hebben.

O en hier ook goed nieuws, Anne loopt sinds afgelopen woensdag zelf. Ze had dinsdag bij mij al even een klein pasje gezet, woensdag op de opvang (uiteraard net 5min voor ik haar kwam halen) en s avonds nog maar donderdag avond ging ze los en het weekend heeft ze niks anders gedaan. Zo schattig om te zien, ze is gelijk zo groot. Ik schat haar op zo'n 86 cm, maar we gaan het donderdag zien, dan gaan we naar het cb.

Slapen hier is echt geen issue, afgelopen week nog even 2 slaapjes gedaan maar dat kwam ook door alle ellende van de tanden en het laatste stukje ontwikkeling naar het lopen toe. Sinds een halve week slaapt ze weer 1 slaapje. Meestal gaat ze er s ochtends tussen 6.30-7 uit en gaat ze er rond half 1 weer in. We laten haar liggen tot half 4 als ze dan nog steeds slaapt maar het komt ook voor dat ze binnen twee uur weer wakker is hoor.
    Ik zou graag willen zeggen hoe ze zo makkelijk slaapt maar ik weet het gewoon niet. Ze begint nu zelf ook slaap kindje slaap te zingen als ze moe is of ze vraagt om bedje. Dus daar luisteren we ook goed naar.

Mijn moeder heeft haar been nu gebroken dus ik probeer iets vaker naar ze toe te gaan zodat ze Anne zien, ze kwamen meestal ook wel hier heen maar dat gaat nu even niet.
    Zo kon mijn vriend vandaag even bezig aan de slaapkamer voor nr 2. Wel even wennen zo na een meisje nu het een jongen wordt! Wel nu alle kleertjes uitgezocht van Anne en dat kan ook definitief weg, eens zien of ik er nog wat voor kan krijgen.

6. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Century wat goed van Anne! En wat naar van het gebroken been van je moeder.
    Hier gaan we ook eens proberen om Riff overdag naar 1 slaapje te krijgen.. Weet nog niet precies hoe...
    Tussen 5 en half 6 is hij wakker.. meestal er tegen half 9 weer in (heeft t er dan ook wel aan toe en slaapt dan geregeld 1,5 uur maar ook vaak maar een klein uurtje) met als gevolg dat hij rond etenstijd (kwart over 5) eigenlijk wil slapen. Eerder slapen doet hij niet. .. met etenstijd te moe en dus niet eten.. dan word t al weer zn normale bedtijd (7 uur/half 8) dat ie slaapt.
    Zn ochtendslaapje rekken is mij tot nu toe nooit gelukt.. met als gevolg dat hij dan smiddags ook bijna niet wil slapen...
    Vind van half 10 tot 7 wel erg lang wakker.. helemaal omdat hij ook maar nachten van 10 uur maakt..
    Iemand nog tips??

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Set, dieren geluiden nog niet, maar dat komt omdat daar de interesse niet naar uit gaat. Wel geluiden van voertuigen :D

Century, wat leuk dat Anne naar muziek vraagt. Let gaat wel dansen op muziek maar vraagt er nog niet om.
    Wat goed dat ze loopt :D kun je er lekker achteraan of mee naar buiten om te oefenen.
    Naar t cb hoeft L pas in februari. Heb geen idee wat zijn lengte is, ja groter dan 80 cm want maat 80 is nu met de broeken hoog water :p
    Wat naar dat je moeder in het gips zit... Vooral met dat warme weer :(

Lianne, L was ook zo lastig met de 2e slaap en dan ook al rond 10.00 moe. Wij hebben het 2 weken lang geprobeerd om het een half uurtje te rekken. Zo viel hij sneller in slaap en sliep hij ineens 3 uur. Nu vraagt hij naar de nijnen (hij heeft 2 nijntjes in bed) en probeert in bed te klimmen. Zodra hij in bed ligt pakt hij de speen en zijn knuffeldoekje dat hij op zijn hoofd legt en dan valt hij in slaap. Op de avond horen we L nog tegen de knuffels praten en na 10 minuten is het stil. We moeten dan wel afwassen :p (de slaapkamer van L ligt tegenover de keuken)

Hier zitten wel met een duwende hoektand en een verkoudheid. L is daardoor wat hangerig en snel moe. Zondag is hij in de middag met sv alleen op pad geweest. Even naar de bibliotheek en daarna het winkelcentrum in om een ballon te halen :D de heren waren trots toen ze terug kwamen haha. L vond het ook goed dat ik hem uit zwaaide en zei 'goed naar opa luisteren' :D wat ze nog meer hebben gedaan, tja dat zal een geheim blijven tussen die 2 haha. Ik zei al tegen ml al zou L een ijsje hebben gekregen, weet zullen het nooit weten omdat hij nog niet alles kan vertellen ;)

8. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Gisterochtend heeeel hard geschrokken van onze boef.
    Hij is weer eens gevallen.... ik stond er dichtbij maar kon er ook niet meer tegen grijpen.
    Hij viel achterover, met zn schedelrand op de rand van een tafeltje.. 1 schreeuw kwam er nog af, toen was ie stil... stopte met ademen... reageerde niet op int gezicht blazen, heb hem onder de kraan gehouden en toen begon hij eindelijk goed te huilen... naar de dokter geweest.. hersenschudding....wek advies van elke 2 uur.. vanmorgen deed hij nog naar zn hoofd grijpen en moest ik hem steeds een kusje erop geven..
    Maar verder vandaag was ie wel goed te pas.. alleen een heel blauw hoofd😵

9. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ohhh Lianne dat moet flink schrikken zijn geweest!!! hoe is het inmiddels met hem? Arme jongen, en voor jou ook een grote schrik!! Hij is er goed van afgekomen gelukkig!

Slaapjes, hier 1 slaapje rond 11 tot wanneer haar uitkomt (max 3 uurtjes soms 1 uur meestal 2) En om 18 uur gata ze haar bed in tot de volgende dag.

CC, wat goed van ANNE!!! Die heeft het wel snel gedaan zeg zo binnen een dagje!!

Minimama, leuk dat hij met opa weg is geweest, zoals je zegt je kunt idd nooit weten wat ze hebben uitgespookt maar beter ook denk ik soms haha ;)

10. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Het gaat goed met Riff.. alleen nog last van hoofdpijn.. grijpt naar zn hoofdje en dan moet ik er kusjes op geven. Verder.is de zwelling al heel erg afgenomen en is t blauwe nu paars..

Hoe gaat het met jou meisje Yasmientje?? Jullie moesten laatst toch naar de KA ivm haar gewicht?? Was ze goed gegroeid? En hoe gaat het met het kolven lukt dat nog wat?? Hier krijg ik praktisch niets meer gekolfd 20cc ofzo. Dus ook zoals laatst dat Riff bij mijn ouders heeft geslapen kolf ik niet.. was voor het eerst dat ik een nacht kon doorslapen haha.
    Hij krijgt dan kokosmelk vind ie ook erg lekker!

11. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ahh arme Riff, hopelijk snel pijnloos!

Hier gaat het goed, ze eet nu eigenlijk vrij goed, als ze slechter eet laat ik der veel lopen en krijgt ze weer eetlust gek he ;) Ik kolf nog trouw, vind het stiekem wel jammer dat ik over 6 maand geen mama melk meer mee kan geven aan der, maar aan de andere kant heerlijk kolf vrij!!! Waah word een feestje ;) Jij gaat ook door tot de twee jaar toch? :) Hier krijgt ze kamelenmelk dat verdraagt ze goed en de KA was verbaasd om haar te zien, ze zei dat ze het gewicht eigenlijk niet eens meer belangrijk vond nadat ze zag hoe Asiyah zich ontwikkelde maar het gewicht was toegenomen YES!! niet extreem maar wel toename dus voldoende mogen over 4 maanden weer in december. We proberen nu ook de nacht zindelijk te krijgen langzaam aan, en ik verbaas me gewoon over wat een anderhalf jarige al allemaal kan, waar zijn onze kleine baby's gebleven?

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik ga indd ook voor de 2 jaar... en dan zien we wel..
    Kolvend had ik dat denk ik niet volgehouden... respect hoor!
    Kamelenmelk??waar haal je dat dan.?
    Hier gaat het eten sinds t dieet stukken beter.. waar hij tussen de 9.5 en bijna 18maand maar krap een halve kilo gegroeid is.. is hij in de afgelopen 4 weken 300gr gegroeid!! Ennnn... in juli is hij maar 2 daagjes ipv een week (zoals meestal) ziek geweest en in augustus gaat t tot nu supergoed met zn darmen (ff afkloppen). Hij staat s'nachts ook niet meer op de kop in bed... laatste deel van de nacht wel nog krampen helaas. Maar ipv elke 10 min dan huilend wakker te worden is t elk uur ongeveer. Eerste deel van de nacht slaapt ie nu wel vaak 3 uur aan een dus das al heel wat

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, hoe gaat het met Riff? Is hij bekomen van zijn stunt? Knap dat je tot 2 jaar bv wilt geven!

Yasmientje, dank voor de tip van het boek over zindelijkheid. Wat een makkelijke methode zeg! En wat knap dat je ook bv nog steeds geeft en wilt blijven geven tot 2 jaar!

Hier: sinds gisteren met de zindelijkheid begonnen en nu al 2 dagen op rij op het vaste moment prijs in het potje! gisteren plas, vandaag gewoon uit t niets poep :$ Hij is op zijn gemak op het potje met een oude, werkende, smartphone waarop een duplo trein spelletje zit. En ik me net maar eerst afvragen.. ruikt die poepluier waarmee ik hem uit bed haalde nu zo erg? Maar er lag gewoon voor mijn neus een poep potje haha :D En we zijn trots!
    L krijgt wel na elke keer een sticker die hij op een vel mag plakken. Daarmee laat hij 's avonds zijn prestatie aan papa zien :D
    En nu ga ik er weer vandoor, L eist het toetsenbord op :D Later meer van ons :)

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Weer even de rest van mijn verhaal :p
    L heeft mij woensdag laten schrikken.. klom op de achterkant van de tripp trapp en ging op het voetenplankje hurken.... en toen... een knal :$ was L achterover gevallen op de vloer. Gelijk huilen en naar zijn hoofd grijpen. Is hij er op een ei en schaafwondje na zonder kleerscheuren vanaf gekomen. 2 uur later klom hij er weer op.. Dus niets geleerd :p
    Ik was nog bij de orthopeed geweest en die zei dat het rugpijn is door het slepen met L en de slijtage van de tussenwervelschijven en ik moet er maar mee leren leven en op vakantie een doos pcm mee nemen.. zucht. Sporten bij de fysio raadde hij ten zeerste aan. Kun je dus niet veel mee. Nu maar laten bezinken en kijken of ik er toch wat aan wil hebben gedaan om het dragelijk te maken

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Minimama. Hoe gaat het met de zindelijkheidstraining bij L?
    En met jou.. de boel laten bezinken en enig idee wat je nu verder wil..ermee leren leven of toch iets aan laten doen?

Hier heeft ml vakantie en zijn we geregeld dagjes weg. Gaan niet op vakantie. Merk wel dat Riff van slag is.. slapen is helemaal drama.. en kan zo lekker mn geduld op de proef stellen. Gelukkig heb ik engelengeduld (althans met Riff, met ml iets minder met de nodige woordenwisselingen)
    Verder is het hier nu feestweek in het dorp wat de slaap ook niet bevorderd.

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, Leiden heeft nu 9 keer op het potje gezeten waarvan 3 keer geplast en 1 keer gepoept. L heeft wel al stiekem door dat hij zelf kan plassen en poepen. Deze week zat hij in de douchebak en we zagen hem een beetje drukkend kijken maar keek ons trots aan toen hij zijn benen wijd legde.. zat meneer te plassen :D en vanmorgen was hij bedrukt aan het kijken vroeg ik heb je gepoept? Zei L vies :D want ja, dan is de luier vies hihi.
    Ik heb maandag weer een afspraak bij de fysio en ga het met hem bespreken wat nu verder. Want ik heb soms dagen dat het goed gaat maar zoals vanmorgen dan verga ik van de pijn. Tijdens het aantrekken van de schoenen bij L, draaide hij mij ineens. En ik kon niet zo ver mee dus verdraaid :( ik baal als een stekker nu. En om het nog wat "lastiger" te maken vond mijn lijf het tijd voor een hele korte cyclus van 23 dagen :$ en dat wilt niet doorzetten. Ach ja, weet ik wel dat het daar nog werkt ;)
    Wat lekker dat jouw man vakantie heeft. Op vakantie hoeft niet nee, lekker eropuit is weer wat anders :)

L is een echte driftkikker aan het worden. Wij bieden nu nog maar 2 stukken speelgoed aan waarmee hij zich een uurtje mee kan spelen. Daarna krijgt hij iets anders. Doen we dat niet, dan vliegt alles in het rond. Gisteravond met moeite gekookt, at L helemaal niets :$ bedankt jongen ;) Hij bleef maar jammeren en huilen. Snot liep uit zijn neus en die kan hij al zelf goed poetsen :D
    En de eerste schoenen zijn al, binnen 2 maanden, te klein geworden :$ zaterdag laten weten de voetjes meten en krijgt L van software nieuwe schoenen. Kleine kindjes worden groot :D Tot was me afgelopen zaterdag al duidelijk geworden dat ondanks dat de neefjes van L groter en zwaarder waren bij de geboorte, ze toch klein van stuk zijn :p L kwam tot bij de schouders van zijn grote neef, bijna 5 is hij, en L is bijna 2 koppen groter dan zijn kleine neefje, die net 1 is maar moeilijk eet volgens sz.

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Mimimama, hier ook een kleine driftkikker. Ze wil altijd de fles van Fayèn hebben. Als dat niet mag, dan wordt ze toch boos.
    Eten doet ze 's avonds trouwens niet. Het maakt niet uit wat we eten, ze probeert het niet eens. Ok, er zijn wel aantal dingen, zoals: tagliatelle (vind ze heerlijk), patat, pannenkoeken en komkommer.
    Ook begint ze nu eindelijk met vork te eten en dat gaat haar best goed af.

Maandag weer met Fayèn naar het CB geweest. Ze is nu 63,6 cm en 5600 gram. Emma was met de 3 maanden controle 57 cm en 5100 gram.

Emma gaat steeds meer praten, al zijn het nog niet veel letters. Zo zegt ze 'ba', maar daar kan ze bal, buik of gewoon bah mee bedoelen. Verder is het continu 'papa', mama zegt ze maar heel weinig.

Wij zijn vorige week op vakantie geweest naar Oostduinkerke in Belgie. Was erg leuk.
    Bekijk bijlage 512146
    Bekijk bijlage 512147

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat een prachtige foto's elsa!
    Hier valt het driftige momenteel mee.
    Alhoewel bij ml Riff toch nog behoorlijk driftige buien vertoont. Komt omdat ml t moeilijk vind om een wat andere aanpak te gebruiken. Zo kan hij bijvoorbeeld vragen of Riff mee naar binnen gaat.. steevast is Riff zijn antwoord nee en dan wil ml toch dat Riff mee naar binnen gaat.. dan heb je dus heibel.. ik zeg bijvoorbeeld, we gaan nog even bloemetjes water geven of opruimen en dan naar binnen. Dan is er geen probleem.. zou ik dan nog even de post uit de bus halen wel want dat was niet gezegd... hij houd van duidelijkheid. Soms heb ik ook wel eens dat ik mezelf erop betrap dat ik vraag of Riff mee naar binnen gaat... antwoord is dan ook nee. Dan zeg ik oke, mama gaat wel even naar binnen of. Oke. En een minuutje later zeg ik dan dat we nog en gaan schommelen bijvoorbeeld en dan naar binnen gaan en dan is er dus niets aan de hand.
    hier had ik van t weekend ook hele discussie met schoonzus over.. die deed t zelfde als ml en jaar dochter protesteerde ook even. Zegt ze doodleuk tja heeft ze pech want mamas wil is wet... tja vraag dan niet of ze meegaat als ze toch geen keuze heeft. Als je er goed over nadenkt is t zelfs gemeen tegenover die kleintjes..
    Maarja ieder zijn ding he..

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als ik wil dat iets per se zo gebeurt, dan vraag ik niet, maar dan vertel ik het. Op een vraag is 'nee' ook een optie en soms past me dat niet. Daar probeer ik op te letten, want ik vind het vervelend om hem iets te vragen en als hij 'nee' zegt hem dan te overrulen... Maar als ik het dus rustig uitleg en vertel wat we gaan doen, dan gebeurt het ook. Mama's wil is soms dus wel wet ja.

Het gaat met J hartstikke goed. Hij praat steeds beter. Hij zegt nu zo'n 20 woorden actief. Passief beheerst hij een veelvoud daarvan. Motorisch gaat het ook heel goed.

Wij zijn nog niet gestart met zindelijkheid. Dat komt vanzelf wel een keer.

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Elsa, prachtige dames heb je zeg! Eten is hier ook al 2 avonden niks. Wel willen spelen met bestek.

Driftbuien, ik heb gemerkt dat als je duidelijk uitlegt wat er komen gaat, je ze kunt vermijden. En mama's wil is wet, dat blijft hun hele leven lang :p

Hilly, wat leuk, dat praten. Zindelijk komt zeker wel. Ik ben er mee gestart omdat ik wil kijken of L interesse had maar hij heeft vaak ook nog een lege pot. Dan zie je dat hij zich niet altijd van bewust nog is.

Net nog een nachtelijk avontuurtje gehad. L knuffel kwijt en een stinkende luier :$ dus half slapende L die een schone luier kreeg... bleef hij maar altijd zo lief liggen :p
    Vandaag gaan we naar de schoenen winkel. Kijken of het klopt dat de schoentjes te klein zijn. L loopt er wat gek op en bij de binnen zool heeft hij een halve cm aan ruimte.
    Gisteren nog een leuke. L was in de wachtkamer aan het spelen. Ik ging nieuwe steunzolen afhalen. Werd ik geroepen en L reageerde ook op de achternaam :D hij liep snel naar de ruimte waar weer naartoe moesten.

Deel Deze Pagina