Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    MMimimama, wat leuk dat L op de achternaam reageert. Doet Emma ook wel eens. Dan roep ik haar en dan reageert ze niet. Roep ik dan de achternaam, dan reageert ze ineens wel. Ik ben benieuwd of de voetjes van L gegroeid zijn. Emma zit nog steeds in maat 20 (al sinds maart).

Emma begint ons nu ook een beetje te helpen. Gisteren lag Fayèn op een kleed op de grond en ze had gespuugd. Dus ik zeg tegen Emma: 'kun jij Fayèn's mondje schoonmaken? Ga maar op je knieen zitten.' Dus zij op haar knieen en veegt de mond van haar zusje schoon.

Fayèn begint nu al van rug naar buik te draaien. Voorheen lag ze gewoon saai op haar rug, maar gisteren draaide ze ineens op haar zij en even later draaide ze door naar haar buik:)

2. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat betreft zindelijkheid.. hier begon hij het zelf aan te geven.. maar momenteel is de interesse in de wc verdwenen haha.
    Zn potje is wel leuk... om mee te spelen... hij schuift hem heel t huis door... brrroembroemm.. tja er staan auto's op:p

Net is hij voor t eerst op de Kermis geweest :$ en hij wou in de botsautos... dat hebben we maar niet gedaan. ..2 rondjes draaimolen is genoeg.. oh en touwtje trekken... hij deed alleen iets te wild.. knapp zei t touw:D

Riff zit in maat 22 van schoenen..

3. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Leuk dat jullie op de kermis zijn geweest!!.

hier ook weer is bericht van mij.
    Ik moet bekennen dat ik vaak ook aan Gijs een vraag stel. ben ik ondertussen wel aan het afleren, maar het zit er zo bij mij in om vragen te stellen, dus wel erg lastig.

hier gaat alles wel erg goed, hele echte driftbuien heeft Gijs nog neit gehad, wel dat hij begint te huilen, en ook goed te huilen, maar na het huilen leg ik hem altijd uit waarom niet. Meestal begint hij te huilen als hij iets niet mag en hij wil het toch.
    Op speelgoed staan, met speelgoed gooien, naar buiten, naar binnen...
    Ach, het went. Ik geniet van dit mannetje.
    Praten doet hij nog niet. Mama komt er wel goed uit, papa is dada, Teun is te, poes is does en dat was het...
    Slapen is wel lastig. Alle tekenen van vermoeidheid geven maar zodra hij in bed ligt is hij zeker nog 2 uur wakker en ligt te keten en te dollen met Pluto.
    Zindelijkheid nog niet aan begonnen, hij mag zich eerst richten op het praten. Dan zien we wel verder.

Met Teun gaat het ook goed, hij is makkelijker als Gijs... en gijs is al makkelijk.

Bijgevoegde bestanden:

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Elsa, L is in 2 maanden tijd een halve maat gegroeid. Hij heeft nu maat 20,5 en 1 voetje is iets (paar mm) groter dan de andere. Omdat we vorige keer in dezelfde winkel waren, zei de verkoopster dat ze verwachtte dat L binnen 2 a 3 weken helemaal voorin zit in zijn huidige schoenen. Daarom hebben we al nieuwe schoenen gekocht. https://www.emmenmode.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/7/4/7467-70/www.emmenmode.nl-Shoesme-RF6W090-run-flex-schoenen-blauw-007467-70-34.jpg deze zijn het geworden :D
    Wat leuk dat Emma zo goed helpt :D
    Fayen die aan het draaien is, dat is een leuke fase ja. Kun je haar terug draaien als het haar niet lukt.

Lianne, wat leuk de kermis. Touwtjes kapot trekken, daar zijn ze toch voor :p
    L zet hier de knuffels op het potje, die horen ook te plassen :D

Goblins,
    Wat een vrolijke foto's :D
    Fijn dat Teun en Gijs zo gemakkelijk zijn. Dat Gijs nog niet zo veel woorden uit spreekt, dat komt nog wel hoor. En zindelijkheid komt ook wel, misschien wel vanzelf.

De driftbuien zijn thuis een stuk minder nu we meer duidelijkheid verschaffen.
    Alleen bij so gaat het mis. Maar dat is sm schuld. Loopt L langs een tafel, roept ze al nee! terwijl hij niks doet :$ Ml heeft haar er wel op aangesproken toen hij even alleen met haar was. Hopelijk gaat het komend weekend beter.
    L heeft last van de achterste melkkiezen. Die hebben bepaald dat ze door beginnen te komen. Puntjes zie je al zitten onder het tandvlees :$ En dan ook nog in een kleine sprong waardoor hij weinig slaapt, humeurig is en soms heel lief ineens is.
    Vanmorgen gelachen. L lag nog in bed maar was wakker geworden. Hij had de knuffels uit bed gegooid en riep ineens maaaamaaaaa! haha :D Of ik hem niet even uit bed kon halen omdat het tijd was om op te staan. Hij knuffelde me ook nog stevig. En hij zei ineens kus? ik zeg geef jij mij een kus? maar dat bedoelde hij niet. Hij wilde een kus :D
    En zondag was ik nog geschrokken. L liep in een park, paden waren van asfalt en ernaast was groen of wat zand/grond. L schoot van het pad en schoot voorover. Veegde zijn handen schoon en liep erna fijn op het pad. Zag dat hij wat op zijn hoofd had, dacht aarde.. mooi niet :p een paar flinke schaafwonden. Sv was dat ook niet opgevallen. Maar L heeft er geen last van :)

5. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zo he.. ik ben me toch een potje verkouden.. alles zit potdicht...erg fijn... heb al chronisch hoofdpijn wat met warmte erger is en nu dus helemaal maar goed Riff vermaakt zich prima met zn zwembad.
    Ik was even naar de wc geweest en meneer was in de keuken, toen ik terugkwam moest ik wel lachen.. had hij zichzelf maar vast uitgekleed want hij ging zwemmen.. de dourak haha
    En hij heeft wat nieuws waar ik niet blij mee ben.... hij klimt op de zandbak om er dan vanaf te springen.. de zandbak staat op tegels... hoelang duurt het voor hij weer onder de schaafplekken zit😂

zijn er meer kinderen die zelf iets van het slot af halen of op slot zetten? Riff snapt de werking van het n sleutel heeeel goed.. zelfs auto starten lukt hem... (hij mocht laatst bij mijn broer even achter t stuur zitten in t vrachtwagentje... en mijn broer liet hem zn gang wat gaan (onder begeleiding dus) heeft ie hem op contact gezet... oh en iets verder doordraaien en toen was ie gestart... hele dag heeft ie t daar over gehad...

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, hoe gaat het met je?
    Dat van slot halen nog niet gezien. Wel deuren open en dicht blijven maken. En je ook nog uitzwaaien :D

Hier een drukke week gehad. L was ziek. Had aften in zijn mond en Had een rode keel. Huisarts zei dat het alleen aften waren.. was ik gisteren bij een andere ha, was er genoteerd bovenste luchtweg infectie terwijl ze dat niet aan ons had gemeld :$ daar ga ik wel nog wat van zeggen bij de ha. Gisteren zat L onder vlekjes vandaar dat we weer bij de ha waren. Was gelukkig warmte uitslag. Nog wat van de ha geleerd en konden naar huis. Moesten L wel in de gaten blijven houden.
    Verder begint L een zeer sterke eigen wil te krijgen en gaat nu als het hem niet zint liggen op de vloer :D ziet er zo grappig uit.
    En ik ben een beetje aan het sukkelen met een verkoudheid. Dan slecht voelen, dan weer beter, dan slecht slapen. Schiet niet op zo maar goed.

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Met mij gaat het weer goed hoor..
    Pff goed ziek geweest.. en dat had Riff door..Hij was of heeel ondeugend... mama had niet de fut om constant achter hem aan te vangen.. of hij was heel lief.. kwam knuffelen en steeds met zijn serviesje thee en fruit of koekjes brengen...

8. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hoe is het met iedereen?

Hier spannende dagen, menstruatie blijft al 4 dagen uit maar zwangerschapstesten zijn negatief ra ra ra :-o erg spannend dus

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier prima. . Met jullie ook?
    Dat is indd spannend Yasmientje.. zijn jullie bezig voor een 2e of (nog) niet? ?
    Menstruatie is hier nu 3x geweest dit jaar... 3x 1,5 dag heel licht vloeien.. ook geen krampje wat er aan te pas komt... heerlijk haha

Riff word overigens grote neef. Mijn broer en schoonzus verwachten in mei een kindje:D

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Wat spannend Yasmientje.

Gefeliciteerd Lianne. Leuk dat Riff een neefje/nichtje krijgt.

Hier alles goed. Emma zit al behoorlijk in de peuterpubertijd. Wat kan die boos worden.
    En Fayèn wil geen baby meer zijn. Ze heeft het draaien van rug naar buik nu goed onder de knie en af en toe draait ze ook terug.

Ook heeft ze haar eerste 2 tandjes al.

Maandag moet ik weer beginnen met werken. Zal wel wennen zijn, heb 8 maanden niet meer in de zorg gewerkt.

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Yasmientje, wat spannend! Hier gaat het goed, beginnen in te zien waardoor driftbuien komen. Dus hebben vaker het zonnetje in huis.

Lianne, wat leuk! Een neefje of nichtje voor Riff. Fijn dat je weer beter bent :)

Elsa, die peuterpuberteit is zo herkenbaar! Hier ook zo eentje. Rollen is ook leuk :D
    Zal wel wennen zijn om weer te gaan werken.

Ik heb een weekend me en partner time :p L is logeren bij mijn ouders. Ml heeft sinds donderdag vrij en heeft de zindelijkheid training mee opgepakt en gewoon 2 keer er wat in gevonden :D zo trots dat mijn mannen waren haha :D L begint nu ook driftig te worden als we hem niet op het potje zetten na het slapen of als hij het wilt. Hij krijgt alleen de kleding nog niet zelf uit. En we horen sinds een week een nieuwe kreet...... mapa of te wel mama en papa in 1 :D echt lief.
    Ik lig een beetje in de lappenmand. Heb tijdens het wandelen een spiertje in mijn bovenbeen verrekt :$ pijn dat het doet zodra ik ga zitten... Ik wist niet dat je daar een spier had zitten, laat staan dat je die gebruikt met zitten haha :D

12. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Helaas een hele rare heftige bloeding ik vermoed een vroege miskraam.

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat jammer Yasmientje..sterkte. knuff..

Indd minimama als je inziet waardoor de driftbuien komen kun je ze ook voorkomen en is t gezelliger..

Wij gaan straks naar t natuurgebied hier in de buurt. Kan Riff zich mooi uitleven en wij genieten. En een lekker stuk wandelen.

Ik heb wat gezeur met schoonouders...
    Ze willen een feestje geven.. koffie/thee en gebak en dan dineren.. maar nu heeft ze niet gevraagd of ze ook wat hebben voor diëten.. ik heb gevraagd of ze dat nog even wil navragen.. antwoord is dat t al besproken is en ik anders maar even moet kolven en gewoon mee eet. (Wat moet Riff dan erbij zitten kijken?)
    Daarnaast kolf ik niet meer en ga ik dat ook zeker niet doen zodat ik gezellig kan mee eten. Daarnaast is het na.1 keer kolven niet eruit.
    Dus ik heb haar voor de keus gezet dat ze dat nog gaat navragen of wij komen niet. Nou dat kunnen we niet maken ... moet.ze.maar eens opletten of ik dat kan maken!

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je testen waren negatief, dus ik zou daar niet van uitgaan. Miskramen zijn verdrietig genoeg. Je moet het jezelf niet ook nog eens aandoen om te denken dat het een miskraam was, als je gewoon wat later ongesteld wordt.

Hopelijk heb je snel een positieve test in handen!

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Yasmientje, mijn menstruatie is sommige maanden een eitje zonder te veel bloedverlies en soms dan denk ik waar komt het vandaan? Misschien dat het bij jou nu net zo was?

Lianne, wat stom van je schoonouders :$ dat ze daar niet mee rekening houden snap ik niet hoor!

Hilly, hoe gaat het met jou?

16. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Whoehoe.... goed bericht!!
    vanmorgen weer Hb geprikt bij Riff en t ijzersupplement doet zijn werk! Hij is van 5.1 naar 6.7 gegaan.
    Eigenlijk gaat het verder ook goed!
    Vandaag weer consult gehad met Stefan Kleintjes, en halverwege januari als de rust na de feestdagen terug is ga ik beginnen met koemelk in mijn dieet te introduceren, heel langzaam opbouwen zodat zijn lichaam er sporen binnen van krijgt, eraan gewend gaat raken en het kan verteren.
    Zo ook met het ei, maar dan zijn we al een aantal weken verder!

Oe en nog iets leuks... ik zit met spanning te wachten op een nieuwe draagdoek haha.. als een kind zo blij (en ongeduldig):D

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, wat fijn zeg! Hopen dat Riff de sporen kan verdragen!
    Een nieuwe draagdoek, moet ik nu zo'n gezicht zien alsof je net een nieuwe stuk speelgoed hebt? Haha :D

Hier weer een kleine tegenslag. Fysio verwacht dat ik 5 weken nog last zal hebben van de verrekte spier :$ En ik zat al niet zo lekker in mijn vel. Donderdag naar de ha en het daar aankaarten. Heb het idee dat ik steeds terug glij in een dal.
    Vanmiddag was leuk... wel gingen wandelen. L ging zijn schoenen pakken... pakte zijn nieuwe schoenen :D zijn eerste schoenen zijn echt te klein geworden :$ Hij was oom in een maand tijd aangekomen in gewicht. Weet het toevallig omdat in het weekend het weeg moment van mijn moeder is, en L ook op de weegschaal ging staan :p 10,1 kg woog hij in zijn romper en schone luier. Vorige keer, maand geleden, woog hij met kleding en al 10,1 kg ;)

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hoe gaat het met iedereen en de boefjes?

Hier gaat het wel lekker. L is soms nog driftig maar ik denk dat het door mijn spanning komt. Zaterdagmiddag lekker wezen shoppen voor L. Heb al maat 98 ingeslagen :D en ik heb L laten zoeken in de winkel naar kleding :D haha. Hij had opeens een mouw vast van een trui... zo'n sweater alleen dan met kraag ipv capuchon die moest en zou mee, oké ;) En verder wilt hij alleen maar kleding met voertuigen erop, streepjes of met een monster kom ik aan met een blanco shirt, dan heb ik een boze zoon haha :D
    En na een zoektocht naar een goed zittende jeans, heb ik eindelijk jeans gevonden die L past zonder aan de elastiek band te hoeven zitten ;) Dank hema voor de baby skinny jeans haha.
    Ik ben vanmorgen naar de psycholoog geweest en heb een hele kluif aan spanning. Blijkbaar zit het al 2 jaar diep, maar het lucht op om het uit te spreken zonder dat iemand op de tenen wordt getrapt :p

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Mimimama, wow maat 98 al?:$ Emma draagt nu 86/92.

Hier gaat het goed. Vandaag met Fayèn naar het CB geweest. Ze is nu 66.2 cm en 6215 gram. Lengte volgt de +1 lijn en gewicht de gemiddelde lijn. Het is een lange slanke dame. Ze draagt nu al maat 68. Dat droeg Emma pas toen ze 6 maanden was.

Ik ben aan het solliciteren naar ander werk. Ben vorige week weer begonnen, maar ik vind het niks meer aan. Dus hopen dat ik snel wat anders vind.

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Succes met solliciteren Elsa!

Hier gaat het goed. .. Riff zit ook in 86/92.. 86 wil nog net maar vooral broekjes worden hoogwaterbroeken..
    Bij shirts moeten we vooral er op letten dat de mouwopening wijd genoeg is, anders dan passen zn brede handen er niet door haha. .

Oh en minimama... het gezicht bij de nieuwe draagdoek is indd vergelijkbaar met nieuw speelgoed haha.
    T is een fijn doekje met 50%wol.. niet zo lang als mijn anderen, maar wel fijn om Riff even snel op de rug te slingeren als we ergens zijn.. hij is dus goedgekeurd!

Hier hebben we een zeer vrolijk ventje.. driftbuien zijn er bijna niet meer... als ze er wel zijn is het meestal door overprikkeling... of als iets hem overvalt... weggaan zonder hem voorbereid te hebben bijvoorbeeld,of tv uitzetten zonder vooraankondiging.. maar ook als ik bijv. Sochtends heb gezegd dat we boontjes eten maar er smiddags achter kom dat de broccoli nodig op moet is hij echt niet te genieten en ligt een driftbui op de loer.

Deel Deze Pagina