Elsa, L draagt nog geen 98, was meer op de groei gekocht en in de aanbieding. Ik heb bijvoorbeeld 6 shirts met korte mouwen, oude zomer collectie, maar dat kun je prima onder een vest dragen heb voor een hoop shirts maar 2,- en de oorspronkelijke prijs lag rond de 6,- Wat mij wel was opgevallen is dat bij c&a, weet dus niet hoe het bij andere merken kinderkleertjes, dat maat 92 en 98 of niets schelen in lengte en breedte. Had een trui gekocht in maat 98 maar die past dus al Wat groeit Fayen goed zeg! Ik hoop dat je snel ander werk vindt! Lianne, wat fijn die doek zeg! Ik ben aan het neuzen voor een doek want bij de draagzak schuiven de schouderbanden, wat weer een gevolg is van mijn gewichtsverlies. Soms wandelen met L los en de kinderwagen is geen doen. Steeds er achteraan rennen om te voorkomen dat hij er vandoor gaat L is aan het testen of hij op de salontafel kan klimmen. Het enige wat hem tegen houdt, is dat de plank uitsteekt ten opzichte van de poten. Hij krijgt dan de plank tegen zijn buik wat blijkbaar niet prettig aan voelt En naast auto's zijn potloden en pennen het favoriete speelgoed. Lekker krassen op papier of op tafel Buiten is ook wel grappig, komen we kinderen tegen is het hand uitsteken, wijzen en dan hoor ik indje zeggen haha baby leren we L nog niet, denk dat sz dan zwaar beledigd is als L baby zegt tegen zijn kleine neefje
Dat is mij ook opgevallen dat er soms geen verschil zit tussen 2 maten.. Ik heb mij vandaag een nieuwe zonnebril laten aanmeten en Riff wou ook brillen passen haha. . er was maar eentje die hij op wou houden.. een mooie paars/roze gebloemde.. want ja echte mannen dragen ook roze! Ik vind een doek veeeeeeeel comfortabeler dan een drager.. Wil je wat kilo's van mij hebben minimama?? Mag gerust hoor..
Lianne, geef maar wat kilo's ja geweldig, die bril keuze van Riff roze kan een man ook goed staan hoor Hier heb ik net een super moment gehad op het potje! Laatste erop en keek naar een filmpje en ineens kwam er een plasje... Hij wilde eventjes voelen of het van hem was haha. Hij was toch trots! De laatste weken hebben we geen succes meer gehad op het potje. Misschien dat de kou wel mee werkt En de hints die L geeft is soms onduidelijk voor mij, en dan achteraf denken van ojaa! Dat was een hint
*stuurt wat kilos op* Hier gaat potje/wc sinds t minder warme weer een stuk minder. Als hij in de blote kont loopt lukt t blijkbaar wel redelijk goed om het aan te geven maar met luier niet. Alleen poepen doet hij eigenlijk tijd op t potje.. Maar heel vreemd.. Hij wil op t potje de broek/luier niet uit... Wc daarentegen wel.. Achja komt ook wel goed. Poepen gaat nog steeds goed gelukkig☺ Zijn jullie kindjes momenteel ook zo "moeilijk met zichzelf hebben"? Riff snapt zichzelf soms niet, en kan dan behoorlijk over stuur raken omdat hij niet weet hoe met zichzelf en emoties om te gaan. Merk dat hij vooral bij anderen moeilijk vind hoe zich te gedragen.. Hij mag zichzelf zijn, maar heb het gevoel heel sterk dat hij zich zo probeert te gedragen wat de ander van hem verwacht.. Of terwijl zichzelf aan de kant zetten om aan de ander zijn verwachting te voldoen.. Vind dit wel moeilijk om hem te begeleiden, wellicht doordat ik hierdoor giga in de knoop ben geweest waar ik pas veel later achter kwam.. En ml mocht zichzelf ook nooit echt zijn zoals hij zegt.. Altijd vergelijking met z'n broertje wat t " perfecte "kind was.. Voor ons dus een mooie maar moeilijke les, om Riff wel zichzelf te laten zijn en dat te accepteren.. Had vandaag pech met de auto.. Zou vandaag naar Goblins maar de auto vertikte het.. Nu maar een weekje uitgesteld.
Zo hier ook een bericht van mijn kant, zo druk geweest de laatste weken dat mobiele apparaten amper aangeraakt zijn! Zwangerschap gaat goed, alweer 30 weken, bib is mega actief in de buik en maakt me letterlijk wakker. De kinderkamer gaat erg langzaam, hij is nu kaal, moet een nieuw plafond nog in, nieuw kozijn + raam en opnieuw gestucked en een nieuwe vloer. Het klopt wel dat een tweede zwangerschap compleet langs je heen gaat In september zijn we lekker op vakantie geweest en Anne begon ongeveer 1,5 week ervoor met lopen. Op vakantie heel veel tijd hieraan besteed en nu loopt (en rent!) ze als een speer. Ze is groot, qua kleding zit ze nu volledig in 92 (soms nog wat 86). Ligt ook wel aan de merken hoor, want ze heeft ook al 98 en 104 in de kast wat al goed past. Alleen de voetjes blijven achter, dat is nog maat 20, ach krijgt ze hopelijk niet van die grote schuiten als haar mama. Lengte is over de 90 cm heen. De laatste keer bij het cb hadden ze haar overgemeten, ze ging van -1 qua lengte in 1x door naar +2 en dat kon toch echt niet volgens de grafiek, raar he, met een mama van bijna 1.90 en een papa van 2m... Qua ontwikkeling gaat het super snel, Anne helpt graag met alles, poetsen, kat eten geven, opruimen etc. Ze snapt eigenlijk alles wat je tegen haar zegt en vertoond heerlijke dreumes buien als er dingen niet gaan zoals zij wil. Zo wil ze altijd fietsen of buiten lopen maar het weer laat dit niet altijd toe, af en toe begint ze dan letterlijk de vloer te dweilen Slapen is nog steeds een grote hobby, ze slaapt overdag vaak nog tussen de 2-3 uur. Badderen is ook een grote hobby en hier kan ze ook geen genoeg van krijgen. @lianne, hebben ze bij de bibliotheek niet toevallig boeken over deze thema's? Ik weet niet of je het boek de peuterjaren hebt? Dit volgt zeg maar oei ik groei op. Tot nu toe heb ik hem nog niet erbij gepakt (grote dikke pil) want Anne is nog goed te handelen wat dit soort zaken betreft, maar wellicht heb je er wat aan? Hier is ook een onbu onderweg. Voor doeken heeft Anne geen geduld meer voor en alle reguliere toddler dragers hebben een te kort rugpand voor Anne en deze onbu gaat wel goed. Zelfs papa is enthousiast!
Ook weer eens een berichtje van mij, lees nog trouw mee hoor. Kleine boef doet het prima. Zo leuk om te zien hoe zo'n klein mannetje steeds meer mens word. Steeds meer woordjes zeggen, nieuwe dingen leren en steeds minder baby(dat is wel jammer haha) Driftbuien in principe weinig last van of anders heel kort. Voornamelijk als een filmpje is afgelopen en hij geen 2e mag kijken haha. Vorige week kwam ik erachter dat hij 2 open plekken van 1 cm doorsnee bij zijn okseltje had. Bij de dokter bleek het krentenbaard te zijn. De zalf heeft gelukkig goed geholpen en is het zo goed als weg en heeft het zich niet verder uitgebreid. Het in slaap komen 's avonds is nog steeds prut met peren. Valt alleen in slaap als papa of mama erbij is (is al ong. 2 maanden). Hij word 's nachts ook weer 1-3 keer wakker. De ene keer gaat hij weer slapen als ik er bij ben en soms alleen als hij een flesje diksap krijgt. Best frustrerend hoor omdat ik gewoon niet weet wat ik er nog aan kan doen. Vannacht gelukkig wel weer is een keer tot 6.15, dat waardeer je dan extra. Mama's van kindjes die altijd goed doorslapen, waardeer het maar heel erg hoor. Zag nog iets van kledingmaten voorbij komen. Hier is meneer ong. 16kg , 90cm en maat 92/98 en schoentjes maat 24. Flinke boy
Lianne, Dank voor de kilo's! Dat met jezelf niet mogen zijn, herken ik in mijzelf maar zie ik niet terug in L. Maar dat komt ook omdat ik altijd heb uitgestraald dat hij gewenst is in alles, nouwja... die grenzen overschrijden mag wel iets minder Century, wat een actieve bib zeg! jou zomaar wakker maken. En wat is Anne al groot! Maar goed, jullie zijn ook niet klein. Dat rennen is leuk ja! Is ze nog niet gevallen door het rennen? Set, wat naar van die nachten zeg geen duidelijke oorzaak te vinden? Hier heeft de 5-10-15 minuten regel goed gewerkt en passen we soms nog toe. Dan gaan werken kijken wat er is, is alles goed dan gaan we 5 minuten later weer kijken en stoppen L weer in, 10 minuten later weer kijken, leggen we L onder de deken en meestal hoeven wel na 15 minuten niet meer te kijken omdat L slaapt. Maar jullie moeten doen waar je je goed bij voelt. Laten huilen 'staat nachts is natuurlijk niet fijn. Hier heb ik voor 2 mannen mogen zorgen. Ml zit met een darm ontsteking dus in de lappenmand. L had het in de gaten en sloeg Ml eventjes op de darmen wat zijn we boos geweest haha L komt je nu wel aaien. Vanmiddag nog een mooie... so waren op bezoek. L kreeg een doosje rozijnen. Op een gegeven moment gooide hij het doosje met inhoud op de vloer.... sm begon te lachen en ml, met zijn korte lontje, zei 'mam, je moet niet lachen want dan zou het grappig zijn om met eten te smijten en het is zonde van het eten' ze wist zich geen houding te geven en ging in haar cocon zitten met de handen voor haar mond en dronk wat thee 1-0 voor ml haha. Tijdje later was L met kleurpotloden aan het spelen, deed L wat rommelen, zei sm 'nee, nee, *even stil*, nee, nee' zei ik dat heeft geen enkel nut want meneer zit in zijn spel.. zei ze ohh ohh.. Ja, ik zie het. L mag, omdat het een salontafel is die toch weg gaat, op de salontafel zich uitleven met potloden. Dan maar een paar kleuren op het goedkope fineer (lees bij uitgummen van de potlood strepen, gum je het fineer ook weg)
Hoi dames. Ook weer berichtje van mij. Gaan slapen ging altijd goed tot gisteren. Hij wil niet meer slapen in de avond. Därna gewoon met huilen erbij. We zijn allebei zachte eieren dus mag gijs beneden zitten tot half 10 ofzo. Dan slaapt hij wel en dan ook vanochtend gelijk tot half 2. De 5-10-15 minuten werkt hier niet meer. Hoe doen jullie dat? Met teun gaat alles wel goed. Groeit goed en is heel anders als gijs.
Minimama: Nee niet dat ik weet. Gisteren sliep hij heel verassend wel een keer uit zichzelf 's avonds maar vanavond helaas weer niet. De laatste nachten gaan op 1 nacht na wel weer goed. Gister van 19.30-07.00 dus dat is voor ons fantastisch. Beterschap voor je man niet echt fijn als er dan een boefje op zn buik slaat. Globins: Hier is het dus ook al een paar maanden zo dat L pas gaat slapen als 1 van ons erbij is en een hand op hem legt anders brullen. Daarvoor haalde we hem er ook altijd uit als die gelijk ging huilen als we hem in bed legde maar daar zijn we toen mee gestopt.
Ik heb helaas geen tips wat slapen betreft, Anne is namelijk een slaapmonster en we hebben nooit problemen met haar op bed leggen... sorry dat ik niet kan helpen!
We zijn er achter gekomen waarom hij zo slecht slaapt. Gijs is ziek geworden. Donderdag was hij heel hangerig en huilerig en vreselijk verkouden. Hij hoest zich de hele tijd wakker. Zo sneu. Gisteren ging het al stuk beter maar nog steeds veel hoesten en snotterig. Ondanks het slecht in slaap komen Door zijn verkoudheid icm sprong slaapt hij wel veel. Dondag tot 13.30u en vrijdag tot 12. 30u!!!! Als hij eenmaal slaapt slaapt hij heel diep. Verder gaat het goed met hem. Heel ondernemend. Weet precies wat hij wil en vooral wat hij niet wil. Dit geeft veel drama bij hem. Het liggen op de grond en brullen is begonnen. Pech voor hem wij zetten Door. Praten is nog steeds niet aan de orde maar op andere vlakken zien we hem ontwikkelen. Ach en voor hij 16 is praat hij echt wel. Teun groeit ook als een gek. Na een slechte start hebben we een blij vrolijk kereltje in huis die veel lacht. Helaas ook in de ochtend. Om 05.00u wordt ik regelmatig gewekt Door hem omdat hij veel lol heeft.
Wauw, slaapt hij dan van s avonds tot halverwege de dag? Dat zijn lange slaapjes zeg, lijkt wel een puber Hier ook weer door de snot en (buik) griep heen. Ik heb gelukkig nergens last van. Verder zijn in drie dagen tijd weer een tand of 6-7 doorgekomen waaronder de hoektanden. Hoewel Anne nog steeds pas 4 kiezen heeft. Ik dacht altijd dat de hoektanden als laatste kwamen maar kennelijk niet. Avondeten dus weer even drama maar dat overleven we wel weer
Fijn dat de snot en buikgriep jullie weer verlaten heeft Century.. is toch altijd ongewenst bezoek. 4 kiezen is normaal hoor, 2e kiezen komen gemiddeld ergens tussen de 2 en 3 jaar.. Na de eerste 4 kiezen komen dus meestal eerst de hoek tanden en daarna nog weer 4 kiezen. Ben zo blij dat wij dat leed al een tijdje kwijt zijn.. Riff heeft alle 8 kiezen al.. mag hij eerst een tijd van genieten om ze daarna te wisselen.. Vandaag een beste boswandeling gemaakt.. wat nog een lekker weertje Gister heeft Riff met zijn bonusnichtje gespeeld en samen op de bank geslapen de schatjes. Hihi
Goblins, gaat het weer wat beter met Gijs? Fijn dat Teun het zo goed doet! Century, gelukkig dat je niet verkouden of de griep hebt gehad. Met het gebit zei mijn tandarts dat ze in de boekjes spreken over gemiddelden. L "wijkt af" daarvan. L ging de rij gewoon af, eerst snijtanden, toen hoektanden en toen de eerste kiezen. Hij is nu bezig met de laatste kiezen. Wij zijn een weekend weg geweest met de hobby's. L was bij mijn ouders en zat met zure luiers maar het ging verder wel goed. L wilde niet alles eten maar dat is ook niet gek. Er zijn 2 kiezen zichtbaar onder het tandvlees. De box staat ook weer in de woonkamer. L heeft soms van die momenten dat hij echt even een kleine ruimte voor zichzelf moet hebben. En zo kan hij niks slopen Ik ben gisteren bij de psycholoog van de ha geweest en moet nu naar een andere psycholoog omdat ik te gecompliceerd ben om behandelingen van 20 minuten te hebben. Ik heb een depressie en een angst stoornis. Over 3 weken kan ik terecht bij de nieuwe psycholoog. Ben benieuwd. Zit ondertussen te sukkelen met een verkoudheid wat niet goed wilt doorzetten
Minimama. Hopelijk merk je snel verbetering als je bij de andere psycholoog bent geweest.. Hier gaat het met mijn rug niet lekker. Ben al extra naar de therapeut geweest. Ging het eindelijk de betere kant op moest ik ingrijpen bij Riff.. schiet het er weer bij in. Hoop wel dat het snel betert gezien ik nu mijn medicatie voor de hoofdpijn niet durf te nemen.. iets met spierverslappers.. Nu dus maar steeds kleine rondjes aan de wandel! Riff doet t heel goed.. gaat steeds meer woorden aan elkaar gebruiken.. en probeert de baas over de katten te spelen haha.
He gats mimimama, wat een gedoe met de psycholoog, hopelijk bevalt de nieuwe goed en kan hij/zij je goed helpen met de problemen! Hier gelukkig geen griep, hooguit wat verkouden geweest. Net als bij mijn vorige zwangerschap ben ik kennelijk weer imuum voor alle virussen die rondgaan. Gelukkig maar lijkt me niet fijn om nu ook nog ziek te worden heb al genoeg gedoe. Ik heb al ruim een week onverwachtse en te veel harde buiken zonder duidelijke reden. Maandag had ik weer een halve dag gewerkt na bijna een week thuis te hebben gezeten en daar boete ik gelijk s avonds voor want toen moest ik dus naar het ziekenhuis van mn vk voor observatie omdat er ontsluiting was en al een deels verstreken baarmoederhals. Gelukkig waren alle onderzoeken goed (CTG, echo, bloeddruk etc) en lijkt het erop dat ik blaasontsteking heb. De kweek staat nog want de bacteriën die hier typisch voor zijn ontbraken toch in de urine maar het leek voor nu het waarschijnlijkst. Grappig, twee dagen daarvoor ook een test gehad bij de huisarts en die was ook negatief. Voor nu moet ik rust houden, ben nu ook twee weken eerder (met 32 weken dus) met verlof ipv 34 weken. Alleen met Anne is het wel lastig want ik kan nog niet eens met haar gaan wandelen zonder een harde buik te krijgen. Gelukkig is er hulp genoeg en hoef ik geen dag met haar alleen te zijn. Ze is een hele actieve dreumes die nu ook het rennen ontdekt heeft. Gelukkig houdt ze ook mega veel van boekjes lezen. Ze kent echt mega veel woorden en is heel leergierig en begint net als Riff ook zinnen te vormen. Gelukkig vindt ze het niet erg om met iemand op pad te gaan zonder mama (ze was altijd heel aanhankelijk aan me). Ze brengt me altijd nog een kus en voordat ze de deur uitloopt zegt ze altijd heel lief "Dag mama" terwijl ze naar me zwaait, ik smelt dan helemaal
Lianne, auw! Wat naar van die rug zeg Hopelijk komt het snel weer goed. Riff ook al aan de zinnen. L begint daar ook nu mee te komen. Al zijn sommige woorden nog niet helemaal verstaanbaar. Drinken is nog steeds inken Century, Oei, dat is minder van die harde buiken zeg! Hopelijk blijft de bib nog eventjes zitten! Wat fijn dat Anne wel even weg is voor je. Kun je even lekker rusten De psycholoog heb ik pas over 2 weken. Het is een dame maar het is afwachten wat het wordt. L is aan het rommelen met zijn middagslaap. Ene dag is hij om 11.00 moe en moet je hem in bed leggen. De andere dag is hij om 13.30 nog steeds wakker en valt pas om 13.45 in slaap. Hij heeft het wel nog nodig. Morgen maar eens kijken of we weer kunnen gaan wandelen. Ben goed ziek geweest van een bovenste luchtweginfectie en heb nu op wat hoesten, keelpijn en loopneus na weer wat meer energie. Vanwege de lage weerstand en mijn astma ga ik dit jaar toch maar de griepprik halen. Heb zo geen zin om ziek te worden Ik heb me trouwens nog zitten bescheuren deze week.. Ik moest met de trein naar mijn ouders en had L uiteraard mee... Kwamen we op een groter station waar ook een intercity vertrok... begon L heel hard 'Tjoeke toe, tjoeke toe' te roepen in de trein haha. Mensen keken allemaal wat bedrukt om zich heen om dat "irritante" mannetje te kunnen zien waarop ik hard lachte
Century,. Naar van die harde buiken... Ik weet nog dat ik daar ook zoveel last van had.. vond dat vervelender dan de weeën eigenlijk... Haha.. doe lekker rustig aan en geniet van de hulp! Hier kreeg Riff gisteravond opeens koorts... Toen hij naar bed ging niets aan de hand maar toen ik ook ging was hij loeiheet met een zware ademhaling. Was geen fijn nachtje voor mijn rug dus.. gelukkig was mijn moeder hier vandaag en heb ik eigenlijk alleen maar gewandeld en gerust... Huishouden en koken werd gedaan en ook Riff werd goed vermaakt. Ondanks koorts en keelijn van Riff is hij toch goed te pas alleen wat vaker een hangmomentje... Hij speelt er vrolijk op los gelukkig.
Lianne, gaat het weer wat beter met jullie? Vanmorgen schrok ik wakker.... wat bleek... L had gisteren de wekker uitgezet oeps haha. Gelukkig geen afspraken maar als het ineens 8.30 is en het is muisstil in huis, dan schrik je wel Ik heb L maar uitgelegd dat hij niet meer op alle knoppen mag duwen Beginnen jullie kindjes ook steeds meer zelfstandig te spelen zonder dat je erbij moet zitten? Ik vind het wel een fijne tijd.. kan ik even een kopje thee drinken zonder te worden meegesleurd
Hoe doen jullie dat met nog een dutje overdag? Wij komen met veel moeite aan hooguit 1 uurtje slapen. En daarna is L niet te genieten. Heel druk, haalt alles overhoop of begint met gooien en slaan. Iemand tips?