Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zoo.. maat 98 al.. hier zit meneer in 92. Al zou 86 ook nog kunnen, maar hij vind wat ruimer lekkerder zitten merken we. Vorige week ook weer nieuwe schoenen gekocht, maat 23. Hij heeft hele brede voeten wat het niet makkelijk maakt. Mocht iemand tips hebben voor een bepaald merk die heel breed zijn,hoor ik die dus graag.

Verder gaat het hier super (op het slapen na) Riff praat inmiddels heel goed. Is ook redelijk goed te volgen voor anderen. Maakt zinnen van 6/8 woorden, en begint sinds maandag met tegenwoordigeen en verleden tijd te oefenen. Na het eten ging papa het eerst in de benen, heeft Riff wel tig keer gezegd "mama zit,papa zat, ik sta".
    Toen ik opstond raakte hij even in de war "mama zit. ......... (stilte, je zag hem denken van sat klopt nu niet meer..dus zei hij er maar achteraan "niet meer". Ik schoot in de lach, z ook grappig als t eruit kwam.. En toen oefende hij vrolijk verder..

Maandag moeten we met hem naar de KNO-arts om z'n amandelen te laten controleren en overleg of ze eruit zullen.

Volgende week zondag houden we zijn verjaardag (Is de maandag erna jarig). 2 alweer!
    Niet veel bijzonders, gewoon de naaste familie.
    Hebben jullie al iets voor de verjaardag van jullie kids?
    Wij nog niet echt. Hij krijgt wat nieuws uit de grote duplodoos wat nog gedeeltelijk op zolder staat en verder waarschijnlijk niet. Omdat we het gewoon niet weten. Als we dan van t voorjaar/zomer iets zien kan hij dan nog wel wat krijgen.
    En anders... jammer dan. Hij komt echt niets tekort:p

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Wat goed dat Riff al zo goed praat Lianne. Emma praat wel zinnetjes van 2/3 woorden, maar meer nog niet. Ze zegt wel alles na, dus we moeten uitkijken met wat we zeggen. Heel duidelijk is het nog niet. Zo kan ze de s, f, k en r nog niet zeggen en ze zet overal de t voor.

Momenteel is ze gek op Frozen en eerst was het altijd 'Annie op'. Of ze nou Anna, Elsa of Olaf bedoelde. Maar nu is het Annie, Essie en Ossie. We zeggen wel steeds heel duidelijk wat het moet zijn. Ze kan trouwens heel goed onthouden. Met kerst was mijn man zijn zusje aan het kietelen en die viel daarna op de grond. En ze blijft maar zeggen 'papa, Claudia kietelen. Claudia boem'.

Het is wel een kleine draak en ik heb het er erg druk mee. Als ik haar ophaal van de opvang, moet ik eerst Fayèn in de MaxiCosi doen, want als ik eerst Emma haar jas aantrek, dan heeft ze hem alweer uit als ik met Fayèn bezig ben. En in de auto gaan altijd haar schoenen en sokken uit. Alles is momenteel ook 'nee'. Maar ja..ze wordt morgen dan ook alweer 2:D

Ze krijgt van ons een loopfietsje van Frozen, een e-reader met 8 frozen boekjes en een touch pad. Zaterdag vieren we haar verjaardag. Taart ga ik zelf maken.

3. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een mannetje in maat 98 maar broeken nog in maat 92. Zijn voeten groeien ook heel hard. De precies gemeten maat is 24,5 dus voor schoenen maat 25/26. Zijn tante werkt in een schoenenwinkel dus gaan regelmatig meten.
    Lianne: Bunnies vallen breder en zitten ook goed bij L.

Ben heel benieuwd wat precies zijn lengte en gewicht is en hoe hij op zijn curve zit. Als het goed is krijgen we binnenkort een oproep van het consultatiebureau(rond 2 jaar). Gewicht op onze weegschaal is rond de 17kg.

Voor zijn verjaardag hebben we heel veel duplo gekocht via marktplaats wat hij al heeft gekregen overigens. We hebben ook nog een loopfietsje, kinderparaplu, houten puzzel, houten spel waarmee hij visjes kan vangen met hengeltje, een kinderliedjescd en een kleurboekje gekocht.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Flinke jongen Set.

Emma is hier op de weegschaal 12 kilo en op de meetlat ongeveer 84/85 cm. Ik heb de oproep gehad. Moest eerst 31 januari, maar dan moet ik werken. Dus de afspraak verzet naar 27 februari. Dan moet Fayèn ook, dus is voor mij net zo makkelijk.

Mijn kleine dreumesje is nu echt een peuter. Vandaag 2 jaar geworden.

5. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Elsa nog gefeliciteerd met Emma!
    Hopelijk vandaag een mooie dag gehad!

Woow Set.. wat een flikkert zeg Riff is ongeveer 11 kilo bij 83 cm.. zijn curve... Die volgt nu weer netjes een lijntje.. maar die heeft een tijd lang zorgwekkend eruit gezien.
    Ohw enne bunnies... Die zijn te smal

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hallo meiden,
    Hilly, leuk dat je je weer even wat horen.
    En leukd at ze al zoveel praat.
    Hier zegt Gijs nog niks....

Wel zit hij in de NEE fse, nu echt compleet.
    Veel huilen want hij kan zich niet duidelijk maken, driftbuien nog net niet, wel met zijn vinger naar mij wijzen en heel bazig NEEEE roepen. en voora dwingend...
    En nee is geen nee meer.... pffff, hij lapt alles aan zijn laars.... wel lastig maar we blijven volhouden....

Gijs zit in mt 92, broeken ondertussen ook. Schoenen mt 24.

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij zijn met Riff bij de KNO-arts geweest.
    Hij heeft forse keelamandelen die er dus hoogstwaarschijnlijk uit moeten. Maar.... hij is te jong..
    Ze doen het in principe vanaf 2.5 jaar of er moet echt indicatie voor zijn. Neus amandelen willen ze er wel al uithalen, maar verwachting is dat dat niet genoeg helpt.
    Nu eerst een spray voorgeschreven gekregen voor meer ademruimte om 2 maand te proberen. Mocht dat niet helpen gaan de neus en keelamandelen er toch uit gezien de ademstops daar wel indicatie voor zijn.
    Alleen nu Is nog de vraag of hij die spray mag.. vanaf 4 jaar.. apotheker ging de kno arts er zelf nog over contacteren.. dus das nog even afwachten

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Helemaal vergeten, maar Lianne nog gefeliciteerd met Riff. Leuke dag gehad?

Hier gaat alles goed. Ik heb de keuze gemaakt om geen vaste uren meer te hebben op mijn werk. Ik krijg een 0 uren contract. Emma en Fayèn gaan vanaf april elke woensdag naar de creche. Die dag ben ik dan beschikbaar voor mijn werk en verder de avonden en weekenden. Ik wilde eerst weer naar school, maar dan moet ik de kinderen 5 dagen in de wee naar de opvang brengen en dat is iets wat ik dus absoluut niet wil. En ik zie het ook niet zitten om zwanger een opleiding te doen. Ik ben nog niet zwanger, maar wil daar ook geen 3 jaar mee wachten.

Hebben jullie al een oproep voor het CB? Ik moest eigenlijk gisteren weer, maar toen moest ik werken. Nu gaan Emma en Fayèn weer tegelijk op 27 februari.

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dankje Elsa.
    We hebben het zondag middag gevierd.
    Zoals wij verjaardagen vieren, met alleen de naaste familie dus. Alleen mij schoonouders met zwager waren er niet.. zei lagen geveld door de griep in bed.

Maandag opas dinsdag nacht begon ml ook. Die is er al weer zo goed als bovenop. Wou in eerste instantie morgen weer rustig beginnen met werken, maar blijft toch nog thuis gezien ik vandaag al niet heel fit was en sinds eind van de middag niets meer binnen hou en zo duizelig ben dat ik niet goed op m'n benen kan staan.
    Hopelijk gaat Riff vannacht beter slapen dan afgelopen nacht. Ben van 12 tot 4 met hem in de weer geweest..

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames,
    Hoe gaat het ondertussen met Riff??

Hier gaat alles lekker.
    Gijs zit mega in de Nee-fase. Heerlijk, ik bescheur me om dat knulletje!!!
    Het huilen is nagenoeg voorbij, maar het NEE nog niet.

Bij het oversteken... gaat het ongeveer zo:

Gijs, komt er een auto aan?
    Nee
    Gijs, heb je wel gekeken of er een auto aan komt?
    Nee
    Gijs, je moet toch kijken of er een auto aan komt?
    Nee nee

Heerlijk
    Praten nog steeds niet, al begint hij het wel te proberen. Hij zei wel trien tegen Katrien Duck. Dus we komen er wel...
    En verder hele klepverhalen waar ik geen snars van snap.
    Zo van

Happatappatup, happetoepetap

Met teun gaat het ook lekker, groeit als kool sinds ik kunstvoeding er bij geef. Hij bleef echt haken, in 3 maanden 150 gram gegroeid, dat niet veel, nu sinds een maand kunstmelk en je ziet hem groeien.
    Ook rolt hij alle kanten op. Geeft Gijs nooit gedaan, dus erg wennen...

11. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Fijn dat ook Teun nu weer goed groeit Goblins.

Met Riff gaat het goed.
    Van de week ben ik begonnen met een theelepeltje yoghurt.. Nu 2 dagen gedaan, morgen nog en dan 2-3 dagen rust.. daarna 2 theelepeltjes ipv 1 per dag en hopend dat hij er zo aan went!

Hier zitten we in de "overdrijf fase"... alles is of ECHT lekker of ECHT vies.. of het stinkt ECHT.
    Maar ook emoties worden heel erg "overdreven" al mag je het niet zo noemen... want zo ervaart hij het natuurlijk wel. Maar weet niet hoe anders te omschrijven haha.

Met mij gaat het niet zo lekker. Heb momenteel heel erg last van mijn gewrichten. Reuma waardes zijn wel oké. Moet nu naar fysio kijken of die nog wat met omliggende spieren/pezen kunnen om de hypermobiliteit te beperken.
    Maar huisarts wil nog niet meewerken.. maar ik wil foto's gemaakt hebben, want voor mijn gevoel is het NIET goed.
    Dinsdag moet ik naar de fysio, en vraag of die mij terug naar HA stuurt voor foto's.
    Momenteel kan ik de dagen uitzingen dmv Diclofenac en tramadol maar anders kan ik halverwege de middag niet meer staan. Het zijn vooral mijn enkels,knieën en heupen maar linkerpols is ook niet goed..

12. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wat leuk om te lezen allemaal!
    Heb vanavond een stuk of 10 pagina's terug gelezen.
    Ik babbelde hier 'vroeger' ook mee (op een ander account waarvan ik het wachtwoord niet meer weet) aangezien ons zoontje in februari geboren is.

Wat leuk om te lezen dat het goed gaat en dat er sommige een 2e/3e kindje hebben gekregen daarna, gefeliciteerd! (onder het mom van beter laat dan nooit)

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Welkom donutlover..

Ben nu wel heel benieuwd onder welke naam je vroeger meeleest hihi.

Zie dat je inmiddels ook weer zwanger bent. Gefeliciteerd!

14. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Onder JMAY was dat toen, heb ondertussen toch t email adres gevonden :p
    Heb alleen in deel 1 mee gepraat zie ik..

Jaa dankjewel! super spannend weer

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Wat leuk JMay, dat je er weer bent.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zit in ronde 3 voor een 3e kindje. Volgende week is mijn NOD.

16. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ooh wat leuk!! Spannend zeg
    Was t bij de meiden snel raak?

Dankjewel!

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Leuk dat je weer mee komt kletsen jmay aka donutlover :D
    Volg je ook op fb dus zie nog geregeld wat voorbij komen..
    Spannend zo een 3e.. wij denken nog niet eens aan een 2e. .. hahaha..

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ja, Emma ronde 2 en Fayèn ronde 1. Nu duurt het dus al iets langer, maar we wachten rustig af. Hoe snel was jij zwanger van je 2 kinderen?

19. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    hahah ja sommige zijn er eerder aan toe dan andere he..
    J. & N. schelen 2 jaar en 3 maanden
    maar nu zal de beeb een stuk meer schelen met de jongste maar ach we wisten te steeds niet zeker haha

20. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oh dat is super snel jaa!
    Hopelijk nu weer snel.

Bij beide 6/7 rondes en nu 5 :)

Deel Deze Pagina