Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik kijk na driekwart jaar ook weer eens voorbij hier.
    Cleo is gisteren 2 geworden en ontwikkelt als een trein :)bgefeliciteerd dus ook jullie allemaal want onze kleintjes zijn toch allemaal rond reze tijd geboren.
    Gefeliciteerd jmay - of Donutlover - met je zwangerschap:)
    Hier verder alles goed.mhet is hu een jaar geleden dat ik die verschikkelijke tijd had met zwangerschap ondanks Essure sterilisatie , miskraam en curettage. We hebben alles een plek kunnen geven, af en toe denk ik er natuurlijk wel aan- er zou dan anders nog een kleintje van 4 maanden hier rondrennen. En nu geniet ik er best wel van dat alles steeds makkelijker wordt nu de meiden 2 en bijna 9 zijn en mijn man en ik weer eens leuke dingen kunnen doen.

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Hey meiden,

Het is weer snel gelukt. Ik ben weer zwanger!!!
    Gisteren positief getest en vanmorgen was het al wat opgelopen.

3. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    jMay leuk dat je weer meekletst!! Hoe is het me5 je kinderen en zwangerschap ?

Elsa gefeliciteerd! Wii hebben besloten ook voor een tweede te gaan spannen

Zomersproet, ook leuk dat jij weer meekletst ik herinner mij die hele achtbaan bij Jou nog, zo fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat.

4. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ben benieuwd Hoe het met seepje gaat met de tweeling! Iemamd contact met haar?

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Yasmientje, dank je. Wat leuk dat jullie voor een 2e gaan. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.

Wag betreft seepje: ik volg het facebook account van quin en ze hebben na 1,5 jaar eindelijk een geschikte woning.

6. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wat leuk al de zwangerschappen na onze febr kindjes;). Wij willen ook graag een 2e kindje. Ben benieuwd of en wanneer het ons gegeven word. Best spannend vind ik...

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Jullie ook succes met klussen Set.
    Hier nog niet bezig voor een 2e. Om meerdere redenen.
    Ten eerste slaapt Riff nog steeds ontzettend slecht en mag ik blij zijn als ik 5/6 uur slaap krijg op een nacht. (In gedeeltes wel te verstaan). Ten tweede gaat mijn lijf dat ook niet trekken. Heb nog steeds rug/bekkenklachten waarvoor ook nog 2 wekelijks therapie . En mjijn enkels-knieën- heupen spelen ook geregeld op. Waarvoor nu fysio.
    Ik heb toch sterk het vermoeden dat reuma een rol speel, maar bloeduitslagen zijn negatiefamilie dus kan dat volgens de HA niet..

Hier

8. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Lianne: Haha dank je.
    Wat zijn de jaren ondanks de vele mooie momenten natuurlijk toch verschrikkelijk pittig zeg. Kan er geen reden gevonden joh van dat slechte slapen.
    Je lichamelijk zo slecht voelen helpt daar ook niet echt mee mee, sterkte meid.

9. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Spannend set misschien bevallen wé wel weer in dezelfde maand hahaha
    Ik vind een tweede en het idée alleen al ook erg spannend..... !

Lianne, misschoen moet je even googlen op het ehler danlos syndrome type 3. Herken veel van je klachten namelijk.

Elsa gefeliciteerd! Jeej 1,5 jaar.... Pff wat mort zij het zwaar hebben!

10. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Set.. volgende maand moeten we weer naar de KNO-arts om te evalueren over de neusspray die tot nu nog niets helpt, en ik dus ook niet veel meer van verwacht...
    Zoals de KNO-arts toen zei, mocht de neusspray niet helpen is er voldoende indicatie om zijn amandelen (neus en keel) te verwijderen. Normaal gesproken worden amandelen niet voor 2.5 eruit gehaald, tenzij indicatie.
    Riff heeft ook forse keelamandelen.
    De neusspray zou de amandelen kunnen verkleinen waardoor hij niet meer zo snurkt en minder ademstops zou kunnen hebben. Tot nu is dit dus niet het geval.

Yasmientje... noooit van gehoord.. ik ga eens Google. Bedankt voor de tip.

11. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Yasmientje: Dat zou wel heel grappig zijn. Hoop ook voor mn mannetje dat hij geen enigst kind blijft. Gun hem ook heel erg een broertje of zusje. Aan de ene kant is het een leuke spanning van zou het deze keer raak zijn of niet maar het moet niet te lang duren ben ik bang want dan word ik toch ongeduldig;).

Lianne: Hopelijk gaat er nu dan eindelijk echt actie ondernomen worden en word riff geholpen. Zou zo zuur zijn als hij nog een half jaar moet doortobben terwijl dat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is.

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Nou indd.. half jaar is dan toch nog best lang.. hij wordt 9 van de 10 keer namelijk wakker na een reeks ademstops.
    Heb dit ook gefilmd en kno-arts laten zien.

Vanmiddag heb ik heel hard gehuild.
    Medicatie wat ik soms gebruik voor als de pijn heviger is vertraagd de TSR. Dit zinde Riff niet en hij was al lekker baldadig en beet hij opeens heel hard.
    Ik schrok, en moest ook gelijk huilen. Hij schrok er ook van en heeft niet meer naar de borst gevraagd verder vandaag. Toen ik hem vanavond vroeg of hij nog wou drinken bij mij kreeg ik een heel enthousiaste jaaaa te horen met gelijk de vraag mag dat erachteraan. Tuurlijk mag dat. En toen ook nog een Joepie... tijdens t drinken liet hij nog eens los en zei mmmm en donk verder...
    Wat hou ik toch veen van t mannegie en ondanks dat hij mij beet geniet ik nog heel erg van de bv.

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hier een stille mee lezer.
    Donutlover/jmay, gefeliciteerd met de zwangerschap!

Elsa, gefeliciteerd! Is weer snel gegaan bij jullie :)

Tweede kindje: hier nog niet. Moeten eerst groter wonen en dan moet er nog een spiraaltje uit ;) ml heeft wel aangegeven dat hij geen kindje meer wilt als hij de 40 passeert. Hij wilt nog volop kunnen genieten van mogelijke kleinkinderen.

Lianne, ik hoop dat het snel met jullie beter gaat!

Hier: tja, waar moet ik beginnen. Heb een depressie achter de rug en zit in het laatste stukje waardoor ik heel alert ben op alles.
    Verder heeft sm bij mijn ouders zitten te peilen hoe het oppassen hun vergaat. Maar ik zal haar alleen laten oppassen als het echt niet anders kan.
    L groeit goed, volgens het cb nog steeds te klein met zijn 82,5 cm :D hij loopt met spraak nog niet zo. Maar de motorische ontwikkeling loopt ver voor. Voetballen, op 1 been proberen te staan. En sinds 2 weken overal nee op zeggen :$ haha.
    Peuteropvang gaat L ook heen en dat gaat na 3 weken wennen super. Heb ik even een moment voor mijzelf :)

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Leuk om ook nog eens wat van jou weer te lezen minimama.
    Ik hoop dat je gauw t laatste stukje van de depressie ook weggewerkt krijgt!
    Hoe oud is je man? Of hebben jullie nog even voor een 2e tot hij 40 is?:p
    Zijn jullie actief op zoek naar grotere woonruimte of zie je wel wat je pad kruist?
    Hoe zwaar is L dan bij zijn 82,5cm? Riff was laatste keer nl ook 82,5cm maar dat was al in december..
    Wij moeten 27 maart naar CB voor de 2 jaar controle.. beetje laat maar komt omdat ik keer niet kon..

15. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Gefeliciteerd! Super snel weer idd echt top!

@yasmientje
    Gaat op zich erg goed. Met Novan helaas niet super en lopen we mee in het amc sinds een paar weken. Begin december is hij opgenomen vanwege ernstige benauwdheid en sinds dien hebben ze ons eindelijk door gestuurd.

Morgen moeten we naar de narcose dokter en Dondedag word hij opgenomen en gaan ze zijn luchtpijp in aangezien deze te slap is en ze de oorzaak willen vinden zodat ze het kunnen oplossen.
    Waarschijnlijk moet er een ader van de luchtpijp af gehaald worden zodat deze minder snel in klapt.
    Hij is namelijk om de 3/4 weken zo benauwd dat we hem predison moeten geven.
    Maar verder groeit en ontwikkeld hij top! Een lekkere lange jongen van 94cm maar weegt ook 15kg dus goed in verhouding haha

Met zijn zus ook alles goed die gaat al een tijd lekker naar school de hele dag.

@set
    Ik duim voor je! Dat t snel raak mag zijn!
    Hier was t beide keren in 7 maanden en deze keer in 5 maanden

Afgelopen dinsdag een echo gehad toen ik 8+2 weken was maar bleek al 3 dagen verder te zijn.
    Alles zag er goed uit en de 21ste hebben we de termijn echo

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, ml is nu 36 dus hebben nog wel even de tijd ;) Met woonruimte zijn we nog niet actief aan het zoeken omdat we nog niet voldoende spaargeld hebben om de woningmarkt op te gaan. We hebben momenteel te veel inkomen waardoor de huidige huur ook hoog is. Zijn zogenoemde scheefhuurders.
    L woog 10,35 kg de laatste keer op t cb. Ik mag 25 april weer vanwege de groei en spraak.

Donutlover, lijken mij geen fijne onderzoeken die N krijgt :$ hopelijk vinden ze de oorzaak snel. Al die medicijnen is ook niks.

Hier vandaag gelachen. Zijn naar een schaapskooi geweest om lammetjes te kijken. Ziet L een schaap zegt hij boe boe. Ik zei nee , geen koe maar een schaap. Toen begonnen er meerdere schapen te mekkeren en ineens viel het kwartje. Schaap zegt meehh... Na een tijdje ook nog schaapjes geaaid. Toen naar huis... hele weg terug hoorden we in de auto 'meehhh meehhh' :D

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elza gefeliciteerd! Wow, je hebt dan echt heel snel achter elkaar de drie kindjes, petje af dat jullie dat allemaal trekken zo. Ook nog eens een zwangerschap terwijl je kleintjes nog maar 2 en nog niet eens 1 zijn!
    Cleo was een week geleden bij het consultatiebureau. Ze was 86,5 cm en 13kg, midden op de nul-lijn. Het gaat ook allemaal heel goed , ze loopt motoriek sn kwa taal vooruit zodat ze pas met 3jaar weer hoeft te komen. Ook de twee talen gaan goed, vind het elke keer weer wonderbaarlijk hoe goed kinderen dat kunnen scheiden (thuis Duits en buitenshuis Nederlands). Ze geeft nu af en toe aan als ze moet plassen. Ik geef er dan ook aan toe en geef haar het potje, en dan komt er ook echt iets. Ze is er telkens heel trots over. Poepen werkt nog niet op het potje- op een keertje na maar dat was meer toevallig denk ik. Ze geeft wel altijd aan als ze een poepluier heeft, want ze vindt het zelf niet zo fijn denk ik.
    Minimama, wat erg met je depressie! Dan is het zeker ook zwaar met L thuis...
    Lianne en Donutlover, succes met de behandelingen van jullie jongetjes. Wat vervelend en sneu!!
    Yasmientje en Set, heel veel succes met zwanger raken,

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Zomersproet, dank je wel.

Ik ben pas geleden ook met Emma naar et CB geweest, zij was 86 cm en 12,4 kilo. Ook Emma loopt qua praten goed vooruit en krijgt een oproep als ze 3 is.

Ik ben nog niet heel erg bezig met zindelijkheidstraining. Emma wil altijd voor en na het slapen op het potje en 9 van de 10 keer plast ze dan ook. Maar als ze in bad of onder de douche gaat en ze staat even in haar blootje, dan plast ze wel eens zo van zich af en zegt dan alleen 'bah', maar verder doet het haar nog niet zoveel.
    Poepen heeft ze wel door. Ze zegt regelmatig pottie en begint dan al te drukken, maar dan zetten we haar meteen op het potje en poept ze daar. Maar ook nog vaak genoeg dat ze niks zegt en dan zeg 'poep in broek, schone broek'.
    Van de zomer wil ik er heel druk mee bezig gaan, ik hoop dat ik haar dan zindelijk krijg en dat is straks geen 3 kinderen in de luiers heb.

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Zomersproet, de depressie zat er al een tijdje maar ik ontkende het totdat ik gek werd van de paniek aanvallen in de auto :$ En dat is soms zeker zwaar geweest met L. Maar de psycholoog heeft aangegeven dat hij zich hier later niks meer van kan herinneren. Dat is wel een geruststelling. En hij probeert mij toch weer vrolijk te krijgen. En als ik te kort af was, ging ik wandelen. Even frisse lucht :)
    Wat knap dat Cleo zo goed door heeft welke taal ze waar moet spreken. L spreekt sommige woorden in het Limburgs maar dat zijn vooral bij gedag zeggen of uitdrukkingen zoals ojee haha :D

Potje, hier afgelopen maandag begonnen met het steeds aanbieden van het potje en al 4 keer geplast erop. Poepen nog steeds in de vertrouwde luier. Op de psz wordt het nu ook geprobeerd.
    Vanmorgen wilde L zeker weten of er wel plas zat in het potje... hop, hand tussen de beentjes, terwijl hij op het potje zat, en voelen :D ja, natte hand. En heel trots kijken na het plassen.

Elsa, 3 in de luiers lijkt mij ook niet fijn hoor ;) een rustig moment kiezen voor de zindelijkheid en kijken hoe Emma reageert. Ik ben bij L in november gestopt omdat de interesse weg was en hij vond het te koud :D Maar nu houdt hij erg lang zijn plas op en tijdens het plassen in de luier zit hij aan de luier, ook met het poepen. Alsof hij zijn luier dan even goed moet duwen haha.

Hier, na een week vakantie op de psz was het vanmorgen erg druk. 5 nieuwe kinderen met ouders die allemaal van hun kindje foto's wilden maken, logisch maar zo druk :$ L moest huilen bij het afscheid maar toen een nieuw kindje ook ging uitzwaaien, was het over haha. Hij heeft door dat die kindjes nog "veel" moeten leren en hij zal wel het voorbeeld geven :D
    Vanavond had hij mogen helpen in de keuken. Sla schoonmaken en aan gort trekken. Lol dat hij had :D alleen nog een hoger opstapje want nu komt hij net boven het aanrechtblad :p

20. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier wilt t zindelijk worden niet echt dus heb t maar gelaten
    Van de zomer ga ik het net zo aanpakken als bij onze dochter en dat werkte prima.
    Die was met een week dag en nacht zindelijk en ze was toen bijna twee.
    Luier uit, en we doen hem gewoon niet meer om haha
    Eerst 30 ongelukjes maar na 3 dagen had ze t door.
    Van de zomer is t ook wel lekker makkelijk met t mooie weer in de tuin.

Wauw ben alweer 10 weekjes.. tijd vliegt echt!

Donderdag is N. Onder narcose geweeest en gingen zijn longsrts en kno arts kijken in zijn luchtpijp en longen.
    T was best spannend want we wisten niet of ze wat zouden aantreffen al hdden ze wel hun vermoedens.

Uit eindelijk hebben ze helaas 3 afwijkingen gevonden waavan twee aangeboren.
    De onderkant van zijn luchtpijp staat niet voor 100% open maar nog maar voor 30%.
    En t zelfde geld voor de ingang van rechterlong 😞

Bizar dat geen enkele arts dit eerder heeft laten onderzoeken aangezien hij de klachten al heeft sinds hij twee dagen oud is.
    Maar goed.. hij is nu in goede handen want dit is echt een top arts.
    Na de narcose heeft hij nog flink wat extra zuurstof nodig gehad en dextamethason omdat hij alweer flink benauwd werd.

Nu krijgt hij 3 maanden lang antibiotica om hem te stabiliseren en daarna word er nog een scan gemaakt van de bloedvaten op die plek.
    Het kan namelijk zo zijn dat er aderen op zijn te slappe luchtpijp drukken/mee kloppen met het hart.

Ze hebben veel vies en oud slijm gevonden in zn luchtpijp want doordat hij zo slap is kan N. Dit niet ophoesten.
    Dat staat op kweek dus ben benieuwd...
    Gisteravond kreeg hij ineens hoge koorts 40.3 dus moesten we meteen t amc weer bellen en toevallig had zijn eigen longarts dienst en vertelde ons dat we hem goed in de gaten moeten houden deze dagen want het kan zijn dat hij een longontstekng krijgt😫
    Voor nu gaat t prima hij is alleen continu een soort van boos sinds de narcose.

Verder hopen we nauurlijk dat deze beeb dit niet krijgt.

Deel Deze Pagina