Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Set Hoe was de echo?

    @Yasmientje14 Hoe gaat het met jou?

    @Centurychild6F3 nog gefeliciteerd met de geboorte van Felix! Wat naar van de depressie, wel fijn dat je zoveel hulp krijgt.

    @Lianne91 gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje.

    Ik baal als een stekker, pijn in de knie is volledig terug :( Wel een voordeel, L gaat morgen logeren bij mijn ouders tot en met zondag. Dus even geen geren.
    L begint woorden achter elkaar te plakken maat soms is het zo lachwekkend. Hij zei gisteren schaap eten terwijl ik bezig was met het eten te maken.
    Vanmiddag ook nog moeten lachen... De spoelbak van zijn keuken is uitneembaar en heeft veel weg van een rvs drinkbak voor dieren. Hup op zijn hoofd gezet en zingen haha :D Hoe creatief ze al kunnen zijn op deze leeftijd.
     
  2. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Leuk dat je er naar vraagt! Alles was gelukkig goed en ben zelfs een week vooruit gezet. Ben nu 12.5 weken zwanger.

    Wat vervelend van je knie zeg. Met een peuter in huis kan je dan ook niet echt rust nemen. Morgen en zondag maar heel de dag met de benen omhoog. Sterkte ermee!

    ontwikkeling is leuk met die kleintjes he, je ligt af en toe in een deuk
     
  3. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @Lianne91 @Centurychild6F3 gefeliciteerd met Felix en het nichtje!!

    @Set een week vooruit, wauw dan gaat het opeens heel hard he!! Wil jij ook een geslachtsecho laten doen?

    @mimimama88 dank je wel voorhet vragen, het bloeden is eindelijk gestopt en hcg was vrijdag 300 kan het nu eindelijk afsluiten..
     
  4. Centurychild6F3

    Centurychild6F3 Bekend lid

    23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    @lianne Anne en Felix zijn echt compleet verschillend. De huilbaby die Anne was, zo makkelijk is Felix. Of wellicht is dat het lot van de tweede ;)

    @yasmientje, fijn dat je het kan afsluiten, wel heel vervelend wat er gebeurd is :( Dikke knuffel voor jou!
     
  5. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dank voor de felicitaties.


    Heerlijk een weekje vooruit Set!
    En Century wat moet dat heerlijk zijn dat Felix niet ook een huilbaby is!
    Yasmientje ik hoop van harte dat je het goed een plaatsje kan geven.. weet helaas hoe het is... Ik hoop dat je genoeg steun hebt van je naasten... ik merkte destijds dat een miskraam zwaar onderschat werd...
    minimama voor jou hopelijk ook gauw weer vooruitgang met je knie.

    Hier vandaag bericht gehad dat Riff volgende week dan toch kan beginnen op de psz.... is alleen even kijken of t gaat lukken nu ik weer werk.
    Daarnaast is er een gevoelstoon gezet wat mij tegenstaat.. van de week volgt nog een huisbezoek en dat zal wel meer duidelijkheid geven.

    Zijn jullie overigens al uit de keuze voor het basisonderwijs?? Wij hebben voorkeur voor voor de Vrije School, maar zit niet bepaald in de buurt. Wel Jenaplan en vet ook Montessori.. nog even goed over nadenken... of toch het reguliere hier in het dorp....
    pfff lastig als je niet alles volgens "het boekje van de maatschappij" doet. Ik wil mij niet continu hoeven verantwoorden waarom wij het op onze manier doen...
     
  6. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Set, weekje vooruit schiet dan op ja :)

    @Yasmientje14 ik hoop dat je veel steun krijgt van je naasten. Dikke knuffel!

    Century, fijn dat Felix geen huilbaby is.

    Lianne, huisbezoek vanuit de psz?! Daar doen ze hier niet aan.
    Naar de basisschool wel al eens naar gekeken. Vooral hoe het zit met wanneer aanmelden en wat het beleid is van de school. Wij hebben niets met het geloof dus willen geen verplichte godsdienstles. Montessorischool/jenaplan/vrije school zitten bij ons niet in de gemeente. Zou je al een half uurtje met het ov moeten. En daarbij komt de vraag of we in de huidige gemeente willen blijven wonen.

    Met mijn knie ga ik morgen naar de huisarts. Zodra ik even speel met L verga ik van de pijn. Hoop niet dat het een ontsteking is geworden.
    L is bezig met de achterste kiezen. Heerlijk knuffelen en soms zulke last dat hij geen rust vindt. Hij gaat nu ook ineens het liefste met mij samen douchen. Mama honger :)

    @Elsa86 weten jullie het geslacht al? Ben erg nieuwsgierig haha :D
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @mimimama88 nee nog niet. Morgen om 19.30 uur hebben we de echo.
     
  8. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    @Yasmientje14 : Vind het wel dubbel hoor dat bij mij alle goed gaat tot nu toe en dat jij je kindje hebt moeten verliezen.
    Heel veel sterkte met de verwerking ervan. Heb je geen curettage nodig gehad?
    We houden het geslacht een verassing tot de geboorte:)
    @Elsa86: Ben echt heel benieuwd of het een jongetje of meisje is. Heb je zelf een voorgevoel?

    L: gaat naar de christelijke basisschool bij ons het dorp waar ik zelf ook op gezeten heb. Peuterspeelzaal gaat hij denk ik niet naartoe
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @Set mijn voorgevoel zegt een jongen. Bij Emma praatte ik altijd in de 'zij' vorm, al voordat ik wist wat het werd. En nu praat ik steeds in de 'hij' vorm.

    Emma gaat naar een Christelijke basisschool. Ze gaan niet naar een peuterspeelzaal, maar 2x per week naar een kinderdagverblijf. Ik heb een andere baan en nu gaan ze 2x een hele dag. Voorheen waren het halve dagen en dan soms niet eens 2x per week.
     
  10. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    @Elsa86 Hoe was je echo?

    Wij hebben het gesprek met de leidster van de psz gehad.. en twijfelen enorm...
    We kregen wel duidelijke info.. maar toch... De leidster (1 van de 2) vonden we alle nier heel spontaan/sympathiek.. maar eerder gevalletje 'ouwe tang" daarnaast was ze erg aanwezig in haar doen laten. Toen ze het dag ritme uitlegde kregen we een beetje het gevoel dat ze "robotjes programmeren"
    blijkbaar is hier in het dorp veel achterstand.... althans zo kwam het over. Ze viel heeeeeeeeeel vaak(veel te vaak) terug op "er vroeg bij zijn" waar ze mee bedoelde dat een ontwikkelingsachterstand snel opgepakt moet worden. Wat natuurlijk goed is dat ze daar zo op letten, maar het kwam over alsof het hier op de psz heel normaal is. Toen ik vroeg hoe als het de andere kant op is..? Dan konden ze wel wat extra dingetjes toevoegen maar het hield een keer op want het gaat tot 4jr...
    Oké. .. Toen kregen we ook nog een lijst waarop ze monitoren hoe het kind Och ontwikkelt op allerlei gebieden met daar achter de leeftijd wanneer ze gemiddeld iets zouden "moeten" kunnen... waardoor ik nog sterker het gevoel van robotjes programmeren kreeg..
    Al met al hebben we er niet een heel goed gevoel over.

    Hoorde ik vandaag over een nieuwe psz in de gemeente (niet hier in het dorp).. De groene psz.. heel erg gericht op de natuur. En 80% zijn ze buiten! Ipv het half uurtje hier...
    Morgen ga ik hier achteraan. Wil daar wel meer van weten. Dan is hij nog maar wat langer thuis, maar als we daar een beter gevoel bij hebben...
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @Lianne91 Ik snap dat je van dat andere kdv meer wilt weten. Emma heeft nu 2x gehad dat ze begint te huilen als ik haar breng en buiten spelen is al helemaal een ramp. Terwijl ze thuis heel graag buiten is.

    De echo ging goed en ik zat er compleet naast met mijn gevoel. Het blijkt dat we weer een meisje krijgen. Superleuk natuurlijk, maar ik had toch een jongen verwacht. De verloskundige (mijn vk doet ook pretecho's) heeft meteen globaal gekeken of alles goed was en alles lijkt er goed uit te zien. Placenta ligt achter dit keer, dus ik ben heel benieuwd wanneer ik wat ga voelen.
     
  12. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Leuk nog een meisje! Fijn dat t goed gaat. Zal vast niet lang mee duren voor je wat voelt met de achterliggende placenta.

    Zoals ze hier willen op de psz is kwart voor 9 brengen (begintijd) en 9 uur ouders weg... er is ook geen wenmoment, gelijk in het diepe gegooid.. iets wat compleet tegen ons gevoel indruist. Zolang hij zich niet veilig voelt laat ik hem niet alleen achter. Die veilige hechting vind ik heel belangrijk!
    Wel erg lastig.. Enerzijds vraagt hij zelf om schooltje, en is in het dorp het mooist.. maar er moet een klik zijn, we willen niet dat hij zich niet prettig voelt daar... Daarnaast betwijfel ik of ze met zijn hooggevoeligheid icm strong willed kunnen omgaan.. is zo tegenstrijdig als t maar kan... en toen ik dat aan gaf werd daar wat laconiek op gereageerd.
     
  13. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, wat een nare ervaring met die psz. Hier hebben we juist een wen groep. Zitten alleen maar kindjes tussen de 2 en 2,5. Hun wennen aan dat ouders weg gaan, regeltjes en mogen voor het grootste deel vrij spelen. Ook het samen spelen wordt gestimuleerd, al gaat het vaak langs elkaar. Aan L merk ik dat hij nu op zijn beurt wacht bij nieuw speelgoed ipv het op te eisen.
    Ik hoop dat die andere psz wel klikt!

    Elsa, wat leuk weer een meisje :) placenta achter was bij mij bij L ook en hem voelde ik al met 14 weken :O ben benieuwd wanneer je de eerste beweging voelt.

    Ik ben de laatste dagen beroerd geweest :( bijholteontsteking te pakken. Heb gisteren de hele dag in bed gelegen, had koorts en sliep heel onrustig. 3 dagen ab kuur nu erop zitten maar 100% beter ben ik nog niet.
    Huisarts kon niks vinden bij mijn knie. Moest het in de gaten houden. Maar de vele slaap momenten deden erg goed. L was gisteren wel aan het huilen bij de psz. Ml had hem gebracht en die 2 zijn onafscheidelijk als ze samen zijn. Maar ja, ml moest thuis gewoon werken.
    Vandaag had L zijn zorgelijke modus haha :D hij ging zijn grote beer verzorgen. Verschoningsmatjes uit de luiertas, doekjes, Beer op de mat, en gezicht poetsen, buik poetsen en ineens zei hij mama? Uier? Of ik hem even een schone luier kon brengen voor zijn beer :D beer heeft een omvang van zeker 40 cm dus een maat 4 luier past niet haha.
     
  14. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zonet even wezen kijken bij de andere psz... Riff wou niet mee naar huis... het belevingspark met vlindertuin paddenpoel, insectenhotels, moestuin en ontdekkingspad/doolhof waren veel te interessant.
    Dit lijkt een stuk beter bij onze visie te passen.. (doorstroming van psz naar basisschool hier in het dorp is hoogstwaarschijnlijk toch ook niet aan de orde gezien we hem liever naar het "bijzonder" onderwijs doen,)
    Nadeel is alleen dat hij sowieso niet meer voor de vakantie geplaatst zal worden.. nouja heb liever iets waar hij zich thuisvoely
     
  15. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, fijn dat Riff zich zo fijn voelde! En na de zomer pas starten dat is nog een paar maanden, gaat zo om ;)

    L begint echt zijn eigen wil te ontdekken en gaat ons nu steeds na-apen. Doe ik zijn bed verschonen, doet hij alvast alles in de wasmachine, heel handig maar met sommige klusjes toch niet :p
    Sm kon ik gisteren achter het behang plakken. Ze vindt het tijd dat L zindelijk wordt. Maar ze staat er niet bij stil dat hij het ook al pratend moet aangeven dat hij naar de wc/potje moet. Dus heb haar gezegd dat het wel komt als meneer kan praten. Ik ben al blij dat hij nu mee kijkt in de luier om te zien wat erin zit ;) Ik wil het wel proberen maar vorige keren liep het stuk op de communicatie, hij voelt wel wat maar zegt dus helemaal niks he.. lekker makkelijk :( Iemand tips?
     
  16. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dag dames!


    Wat is het hier rustig zeg.
    Hoe is het bij jullie??
    Hier goed.
    Riff is bij de fysio geweest, op aanraden van de HA. Voor een check up zeg maar.
    Omdat ik zoveel last van de hypermobiliteit heb, en we bij Riff ook veel vergelijkingen zien.
    Over hypermobiliteit mogen ze niet spreken vanwege leeftijd. Hij is wel lenig, en we moeten t ook in de gaten houden dat hij niet meer gaat overstrekken of doorzakken in de voet. Daarnaast gewoon zorgen dat z'n spieren goed sterk blijven.. Wat betreft spiertestjes zat het wel goed. Kracht, gebruik coördinatie was te vergelijken met een 4-jarige. We blijven dus maar door trainen tot bodybuilder haha
     
  17. Centurychild6F3

    Centurychild6F3 Bekend lid

    23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    O elsa, wat leuk nog een meisje! Je bent straks een pro!
    Grappig dat hypermobiele van Riff, Anne heeft het enkel in haar benen en dat merk je ook nog wel. Papa heeft het ook maar geen klachten. Felix is niet hypermobiel en dat verschil merk je gelijk in het baby zijn haha!

    @basisschool, wat zijn jullie laat zeg! Hier moet je ze praktisch al ingeschreven hebben als ze net 1 zijn. Met Anne gingen we toen ze bijna 2 was een school bekijken en toen waren we eigenlijk laat voor het jaar 2015 en dat terwijl ze uit februari is. Kun je nagaan als je kind dan uit december 2015 is :eek:.
    Maar goed, liever dat het nu geregeld is dan dat ik straks een uur moet reizen om haar naar school te brengen
     
  18. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @Centurychild6F3 Ja, ik vind het zelf ook weer helemaal leuk. Ik heb me nu echt helemaal ingesteld op een meidengezin en zou echt om moeten schakelen als het toch een jongen blijkt te zijn.

    Ik heb de basisschool van onze keuze een keer opgebeld en gevraagd of er een wachtlijst was en die is er niet. Dus zodra ik bericht krijg, schrijf ik Emma in. Wij wonen ook in een klein dorp met veel scholen.

    Hier gaat alles goed. Al weer bijna op de helft. Minder leuk is dat ik momenteel geen werk meer heb. Bij mijn nieuwe baan hoefde ik niet weer te komen toen ik vertelde van mijn zwangerschap. Toen een ander baantje gevonden, namelijk vakantiehuisjes schoonmaken, maar mijn ischias begint weer, dus daar moest ik helaas weer mee stoppen. Ik merk wel dat er een stukje rust over me gekomen is.
     
  19. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hier gaat alles goed. Zijn alle 3 verkouden momenteel. Lekker snotteren, hangerig zijn.
    Ik ben het Hemelvaart weekend helemaal alleen geweest met L. Hebben leuke dagen gehad. Zijn zelfs gaan peuter zwemmen, dat ontspanden ons beide :)

    Lianne, sterke jongen die Riff!

    Basisschool: hier is het zo vergrijsd dat je de maand voor de 4e verjaardag je nog kunt aanmelden. En we hebben 3 basisscholen in een straal van 1 km zitten, keuze zat. Zijn dus nog niet bezig met aanmelden. 1 school valt wel al af, puur vanwege het godsdienst beleid.

    Century, grappig dat je het flexibele al bij baby leeftijd kunt zien. L is geloof ik niet zo flexibel als mij. Ik kan nog steeds mijn duim tegen de pols leggen :O

    Elsa, balen van het werk. Maar wel leuk een meiden gezin! En je daarop instellen en dan horen dat het mogelijk niet klopt.... Is echt een shock hoor ;) hoor de echoscopiste nog zeggen, dag voor de bevalling, ik geloof dat ik schaamlippen zie :O we waren helemaal ingesteld op een zoon... eerdere echo's lieten ook steeds ballen zien. Toen maar snel een naam bedacht voor stel dat het een meisje is.... allemaal heisa om niks achteraf. Direct na de bevalling zei de verloskundige een jongen maar ik moest het toch echt zelf zien :p

    Hier is een leuke fase begonnen. Alles, op aankleden en luier verschonen na, zelf willen doen. Ziet er soms zo grappig uit. Tafel dekken, bord ergens maar op de tafel zetten terwijl het dan niet goed staat, dan mopperen dat het niet goed is. En de luier moet L zelf weggooien, zwaait er ook na en daag. Bij poep zegt hij nu bah. Potje weigert hij. Wel met mij mee naar de wc willen.
    Kleding moet hij zelf kiezen, anders is het ochtendhumeur daar.

    En omdat sm steeds dwangmatig zegt 'je moet oma zeggen' zegt L sinds het weekend eme tegen oma :p lekker tegendraads net als papa en mama :rolleyes:
     
  20. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier ook weer wat nieuws.. "klokkijken"
    Elke keer komt hij bij mij.." Mama laten we even op de klok kijken hoe laat het is".
    Hij snapt dat de grote wijzer ronddraait en de richting. En de getallen 1 t/m 10 kent hij ook. Alleen die 11 en 12.. haha.
    Vandaag heeft hij ook een mooie klok voor zichzelf mogen uitzoeken. En bij heel veel gaan we eerst kijken hoe de grote wijzer staat en spreken we af tot waar die moet voor we wat anders gaan doen.. Hij vind het GEWELDIG'!

    Ook hebben we vandaag een mooie rugzak, fruitbakje en laarsjes uitgezocht voor als hij naar de psz mag. Want we hebben al bericht en hij mag volgende week al komen kijken!

    Oh en verwend dat ie is heeft ie vorige week ook een fiets gekregen.. Hij wou steeds dat papa trappers aan zijn loopfiets ging maken...met zijn 2 - wiel loopfiets (12 inch) kan hij nog niet zoveel want hij is te klein hahha.
    Nu heeft hij een 10 inch fietsje met zijwieltjes. Hier past hij goed op.. alleen is het niet zijn fiets maar zijn brommer hahahah.
     

Deel Deze Pagina