Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Haha wat goed zeg dat Riff al kan klok kijken. En wat leuk dat hij volgende week op de psz mag komen kijken.

    Emma heeft een 12 inch loopfietsje op haar verjaardag gekregen, maar kan er ook nog niet op.
     
  2. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zo grappig. . Zijn klok moest zelfs mee naar bed "dan kan ik zien als het morgen is" de wijsneus
    Ben benieuwd hoelang t interessant is. Of dat hij gefrustreerd raakt omdat t toch wel erg moeilijk is. Net als de letters, die waren ook heel interessant.. maar was ook wel heel moeilijk. In goed overleg hebben we die nog eventjes weer opgeruimd. Als papa vakantie heeft halen we ze weer tevoorschijn als hij wil.

    Morgen gaan we naar de sporthal, daar is een hele mooie grote geasfalteerde parkeerplaats. En gaan we oefenen op zijn "brommer"
    Hier buiten is het niet vlak genoeg (achterwiel komt op bepaalde stukken vrij van de grond door de zijwieltjes) en in huis is er niet genoeg ruimte om echt door te kunnen trappen. Ben benieuwd hoe t hem morgen afgaat!
    Zijn loopfiets en driewieler is hij te kort voor.. Hoe graag hij ook wil, moet ie eerst nog een behoorlijk stukkie groeien.
     
  3. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Nou we hebben vandaag geoefend met fietsen... binnen 5 minuten had hij de smaak te pakken... Heeft vandaag al vele meters gemaakt. ..overal moest hij op zijn fiets heen. Ook gingen we even naar mijn opa, moest zijn fiets mee. En wat denk je, ook moesten zijn fiets kunsten even vertoond worden in de eetzaal voor alle oudjes (woont in bejaardenhuis). Hij was zo trots als een pauw!! En de oudjes vonden het natuurlijk geweldig.

    Hoe gaat het inmiddels met Yasmientje???

    En Set met jou alles goed en buikbaby??

    Hebben jullie ook vakantieplannen??
    Wij niet, we gaan gewoon dagjes weg en zien het verder wel.
    Wel wil ik het eetgedeelte behangen, en in de woonkamer een radiatorombouw met andere vensterbank maken, en ook graag iets van zonwering... maar daarvoor moet eerst de woningstichting komen.. iets met een ventilatie rooster wat uitsteekt, waardoor er geen screen op het kozijn ook past. Op de muur plaatsen wil ook niet gezien er een klein uitbouwtje zit.
    Daarnaast zijn mijn ouders net verhuisd. Maar gezien wat omstandigheden zijn ze er snel in gegaan. Hun keuken,hal en wc moet nog geverfd/gesausd worden.
     
  4. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    @Lianne91, lief dat je het vraagt. Het gaat zover ik weet allemaal goed. Begin de baby af en toe ook al te voelen. Morgen over 2 weken alweer de 20 wekenecho.
    Wat een wijs mannetje die riff zeg. Hij was van heel klein af aan al zo vlot met alles he.
     
  5. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Fijn dat het goed gaat voor zover je weet. En wat heerlijk dat je hem/haar begint te voelen!
    Wel spannend de 20 weken echo in het vooruitzicht.

    Klopt, hij is van begin af aan al een snelle jelle.

    vandaag hadden we intake op de groene psz, en meneertje vond het heel leuk!
    Eerst eventjes bij papa op schoot de kat uit de boom kijken toen ze nog in de kring waren. Toen wij het intakegesprek hadden is hij meteen in de groep mee gaan doen.
    Heerlijk buiten spelen, in de natuurspeeltuin. Toen gingen ze voor vaderdag wat maken en heeft hij zich er ook gewoon bijgevoegd!
    Al met al een heeeeel andere indruk dan de vorige keer. En toen was het ook al 3 uur, of terwijl hij heeft meteen de hele middag meegedraaid.
    Benieuwd hoe het woensdag gaat, als ik hem daar achterlaat..
    Maar we hebben er nu een goed gevoel bij wat ook heel belangrijk is!
     
  6. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Set Hoe was de 20 weken echo?

    @Yasmientje14 Hoe gaat het met jou en je meisje?

    Lianne, gaat het goed op de psz? Wat goed dat Riff al klok kan kijken!

    Hier hebben we de zesde ziekte in huis. L had zaterdag ineens uitslag, op de avond nog op de hap geweest. Zou een virus zijn maar wat, wist de ha niet. Omdat gisteren de uitslag zelfs op het gehemelte zat, eigen ha gebeld en mochten langskomen. Blijkt dus de zesde ziekte. Uitzieken nu. Koorts is weg maar uitslag niet. Pas als de uitslag weg is, mag L weer naar de psz.
    En ik ben deze week alleen. Met dat zieke mannetje is dat best pittig. Gisteren was het echt te erg... op tijd in bed gelegd maar ik heb geen idee hoe laat hij in slaap is gevallen. Ik ben om 22.30 naar bed gegaan en hij maakte toen nog lawaai.. en om 3.30 klaar wakker, speen uit bed gegooid en mij aan het uitlachen toen ik die terug kwam geven.... grr... boefje ;)
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Wij zijn vorige week terug gekomen van 11 dagen Lanzarote. Heerlijk genoten daar. Vliegreis met de dames ging heel goed.

    Ik voel ons meisje sinds afgelopen zondag ook eindelijk bewegen.
    Heb helaas wel erg veel last van mijn schaambeen en sinds vandaag ook van mijn buik. Mijn man heeft nu nog vakantie, maar moet maandag weer beginnen.
     
  8. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    @Elsa86 Fijn dat de vliegreis zo goed is gegaan en jullie een heerlijke vakantie gehad hebben.
    Geniet van het buikgetrappel.

    @mimimama88 L weer helemaal beter?De dagen zonder ml goed doorgekomen??

    psz is in overleg gestopt.
    De eerste keer ging supergoed, 2e keer was een drama. Niet eens zo zeer het weggaan, na 10 minuten had Riff z'n tas gepakt en gezegd dat hij naar huis ging. En toen was het misseboel. Nog wel weer geprobeerd maar het was voor niemand te doen... Riff raakt volkomen overstuur als we t er maar over hadden. Juffen kunnen niets met hem beginnen. Wij zaten met een gigantisch driftig,dwars, mannetje wat nauwelijks nog sliep.
    Na de vakantie kijken we wel verder...
    Verder gaat het hier heel goed. Sinds deze week slaapt hij zo'n 4/5 uur aan een stuk. Drie weken voorafgaand was echt drama. 3 uur snachts klaar wwakker tot een uur of 7/8.. Of pas tegen 1 uur gaan slapen en dan om 5 uur weer opstaan. En opeens was hij savonds niet meer in bed te krijgen. Hij gaat nu rond 22.00 uur naar bed en slaapt dan (de laatste dagen iig) tot half 3/3 uur en daarna tot 6uur/ half 7. Nouja beter dan tig keer wakker hoor!
     
  9. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Elsa, wat leuk dat getrappel en fijn dat de vakantie goed is gegaan.

    Lianne, L was op donderdag weer beter maar het heeft nog een week geduurd eer alle energie weer terug was. Hij heeft alleen nu voorkeuren aan eten. Staat de structuur niet aan, hoeft hij het niet.
    Weekje zonder ml ging verder wel goed. Op donderdag was het donder wolken tussen L en mij. Botste erg. En zonder ml in beeld op de pc, niet willen eten :O boefje.
    Wat vervelend dat Riff zo van slag was op de psz. Is de rust al wedergekeerd?

    Vandaag had L op de psz een tuinfeest. Heerlijk met regen maar mocht de pret niet drukken. Was met eten en drinken. Alleen wel druk met al die broertjes, zusjes, opa's, oma's en ouders. Ik heb benieuwd hoe de vakantie gaat lopen. Na de vakantie gaat L 4 dagdelen ivm zijn vve indicatie. Hard wennen voor ons beiden.
    L geeft nu aan wanneer hij naar bed wilt. Sinds een week heb ik 1 zijkant uit het ledikant gehaald. Meneer legde zijn knie even zonder pardon op de bed rand :O en gezien ik niet wil dat hij over de rand heen kukelt, dan maar zo. Na 1 avondje de open kant maar tegen de muur gezet.. ik bleef hem terug leggen. Maar hij klimt nu niet meer, scheelt veel. Moet nu wel een boek naast zijn bed, bij de open kant, worden gelezen voor het slapen. Echt lief ;) En zijn nieuwe knuffel konijn is de grootste vriend, moet overal op de psz na mee worden genomen :p
     
  10. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Nee de rust is er nog niet weer. Riff heeft nu behoorlijk verlatingsangst. Zelfs als ik hem bij mijn moeder breng waar hij altijd graag heen mag is hij helemaal niet meer zichzelf. Ook bij papa blijft hij constant naar mij vragen en wil verder niets.
    Als ik er ben is er niets met hem aan de hand, vraagt wel heel veel aandacht.

    wat leuk dat tuinfeestje bij L op de psz!
    En niet eten zonder beeld van papa... De deugniet haha.
    Straks 4 dagdelen psz zal zeker wennen zijn voor jullie.. praat hij inmiddels al wat meer?? Anders mag hij wel wat van Riff erbij hoor... die lult mij de oren van de kop haha
     
  11. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Wat pittig zeg Lianne, die verlatingsangst zo erg :eek: Ik hoop dat het een fase is!

    Tuinfeest was een water feest geworden met al die regen;) 4 dagdelen zal hard wennen zijn ja.
    En qua spraak is hij nu wel woorden aan het combineren maar dan krijg je uitspraken als nino waarmee hij Nijntje en zijn knuffeldoekje gino door elkaar haalt.
    Groen is roen, rood komt er wel verstaanbaar uit.
    En soms komt hij bij je staan en zegt hij wat jij doen? Volledig verstaanbaar.

    Zaterdag was L op boeven tocht... zeiden we op een gegeven moment wie is er een boef? Stak meneer de vinger op... Waarmee hij eigenlijk bedoeld van hè, hoor jij dat ook? Maar wij lagen in een deuk.

    Vanmorgen me nog rot geschrokken. Ging L wakker maken, hij lag onder zijn dekbed. Ik trek het dekbed af... benen en kruis maakt :eek: had meneer voor het slapen gisteravond zijn pyjama broek uitgetrokken, luier los gemaakt en op het dekbed gelegd en hij had zich prinsheerlijk onder het dekbed gelegd :rolleyes: uiteraard alles nat... vroeg ik of hij een grote kerel is, zei hij ja :D En toen alles wassen inclusief de knuffels.... dat was toch een potje huilen :roflmao: toch nog geen grote kerel haha. Hopen dat hij nu ook zin heeft om zindelijk te worden.

    Mn ma vertelde trouwens nog een verhaal... paste op op de 2 andere kleinkinderen. Oudste is 5, jongste wordt 2. Jongste doet bij pa en ma alles op de wc of potje. Zodra er wordt opgepast is het luier om.... hadden ze maar 1 luier in het hele huis liggen :eek: en 3 keer raden... een poep luier dus ze had geen reserve luier meer. Gelukkig niet nodig gehad. Maar wel gek dat je niet meer luiers in huis hebt :|
     
  12. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Die verlatingsangst is echt heeeel pittig ja. T gaat wel wat beter maar daar is het ook mee gezegd.
    We gaan nu op aanraden van de assistent huisarts een drukvest proberen.
     
  13. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hoe gaat het met Riff @Lianne91

    Hier druk bezig met het leed dat kiezen heet. Soms is het zo gezellig.... dat ik me het liefste even 5 minuten langer doe over naar de wc gaan haha :D
    Zindelijk worden schiet niet op. L geeft niet eens meer aan dat hij gepoept heeft in zijn luier, gaf hij eerst wel aan.
    En omdat L veel struikelt bij het lopen en rennen, heb ik woensdag een afspraak bij de fysio. Ben benieuwd wat eruit komt.

    Hoe gaat het met de mama's?
     
  14. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Hier alles goed. Hier lijken er ook 2 kiezen door te komen, maar ze heeft er niet veel last van. Ook Fayèn komt er niet genadig van af. Die heeft de afgelopen 1,5 maand haar 4 eerste kiesjes en 3 hoektanden gekregen. Maar gelukkig ook geen last.

    Emma moet helaas weer wisselen van kinderopvang. Omdat ik momenteel werkloos ben krijg ik maar tot november kot en aangezien ik nu niet kan werken wegens zwangerschapsklachten, heb ik voor die tijd geen baan. Dus nu heb ik de kinderopvang per 1 november opgezegd en heb ik haar aangemeld voor de psz. Ook als ik weer ga werken blijft ze gewoon hier naartoe gaan tot ze naar school gaat. Ik baal wel ontzettend, want die opvang waar ze nu naartoe gaat is zo leuk. Fayèn heb ik aangemeld voor de dreumesgroep van de psz. En nummer 3 houd ik gewoon thuis. Als ik straks weer ga werken wil ik toch op oproepbasis gaan werken en dan vooral avond en weekend.
     
  15. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Met Riff gaat het goed mimimama.
    Het drukvest helpt wel!
    Zijn driftbuien zijn een heeeeel stuk minder. Voorheen waren ze eigenlijk gewoon gevaarlijk.. Hij deed dan zo wild dat we soms bang waren dat er wat zou gebeuren.. nu zijn ze een stuk minder heftig en minder vaak.
    Ook is hij nu lang zo gauw niet overprikkeld.
    Slapen gaat nog niet veel beter helaas.
    Hij ligt er tegenwoordig pas om kwart over 10 in... en dan tot 6 uur/half 7.
    Als hij er eerder in ligt is hij midden in de nacht een aantal uur wakker. .. vorige week bijvoorbeeld weer van 12 tot half 5.!!!is toch niet normaal
    Overdag niet slapen en dan savonds eerder helpt ook niet..
    Ondanks hij gemiddeld maar 9/10 uurtjes slaapt per dag doet hij het verder heel goed.
    Wel hebben we eind van de maand een extra consult bij het CB omdat er het vermoeden is dat hij hoogbegaafd is.
    Gister hebben Riff en Gijs (van goblins die we hier al lang niet meer gezien hebben)weer leuk met elkaar gespeeld.!

    Verder zijn we in de vakantie naar Kabouterland Exloo geweest, vond Riff erg leuk dus een aantal dagen later het kabouterpad in Appelscha gelopen. Om in de kaboutersferen te blijven haha.
    Riff heeft ook een nieuwe hobby... en dat is toeren met de brommer bij mij achterop! Is veeeeel leuker dan fietsen haha.
     
  16. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Elsa, fijn dat de dames niet erge last van de door komende tanden/kiezen hebben.
    Wel balen dat je van opvang moet wisselen. Hoop dat de psz gaat bevallen!

    Lianne, fijn dat het drukvest werkt! Slapen is hier in de vakantie tijd ook geen peil op te trekken maar niet zo'n gebroken nachten als bij jullie.
    Extra consult bij t cb, ben benieuwd wat daar uit komt.

    Hier ziek beroerd. Hebben een verkoudheid in huis die erg pittig is. L hoest gelukkig slijm op maar daarna gaat hij hoesten om aandacht te krijgen.. gekke jongen :p
    L gaat een weekendje slapen bij opa en oma, kunnen we weer even op kracht komen.
    Over anderhalve week hebben we voor L ook een extra consult bij het cb. Ze kijken naar zijn groei en gewicht, dat zit wel goed want hij wordt zwaar met tillen ;) en voor de spraak. Dat zit wel in de lift.. Hij kan tellen tot 2, steeds buiten vragen wat die doen maar dat plakt hij aan elkaar, daar naar toe is hetzelfde en dan frustratie dat papa hem niet begrijpt. Maar begrijpen doet hij je als beste. Vraag je of hij kan aangeven wanneer de luier vies is, dan doet hij het ook vlekkeloos.
     
  17. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Elsa, je schrijft dat je vanaf november geen kinderopvangtoeslag meer krijgt en Emma daarom naar de psz gaat doen..
    Je bent wel op de hoogte van de wetswijziging wat betreft de peuterspeelzaal waarin dezelfde regels gaan gelden als kinderopvang??
     
  18. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ja, dat ben ik. Ik heb in de tarievenlijst gekeken naar de eigen bijdrage per maand voor 1 verdieners.
     
  19. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ok. Dan is het goed!
     
  20. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hoe gaat het dames?

    Lianne, al op het cb geweest?

    Elsa, hoe verloopt de zwangerschap? En kijken de dames al uit naar de baby?

    Ik ben nu de 2e week alleen met L. Gaat me goed af, zorg goed voor mezelf.
    L slaapt sinds vorige week met 1 kant open van het ledikant en dit keer dat hij zelf in en uit bed kan. Hij is een paar avonden 2 keer eruit geweest maar hij blijft nu netjes liggen. Dus tijd voor een peuter bed.
    Vorige week nog op het cb geweest. L is nu ruim 11,7 kilogram en 87,5 cm lang. Ze maken zich geen zorgen meer over de groei. De spraak was echt onvoldoende waardoor we morgen de intake hebben bij de logopedist. We zullen zien wat dat oplevert.
    Komende week gaan we met mn so op vakantie. Ik kijk er niet helemaal naar uit omdat ik enorme last van astma heb. Gaat al weken niet goed en zijn aan het sleutelen aan de medicatie.
     

Deel Deze Pagina