Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    @Donutlover wat een toestand met lieve kleine Mias zeg! Hopelijk maandag wel goed gegroeid met de extra calorieën in de fles en dat het de sonde bespaart. Spannende dagen... hebben ze tot nu toe nog niets kunnen vinden??
    Sterkte voor jullie allemaal.

    Riff moet maandag naar de uroloog. Hij heeft om de haverklap last van z'n piemeltje. Al hormonzalfjes gehad om z'n voorhuidje wat soepeler te krijgen maar daar kan hij dus niet tegen en geeft alleen maar meer last.
    Hij zegt zelf dat er binnen in een sneetje zit.....
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    @Lianne91 ach wat sneu zeg. Succes maandag.

    De eerste van onze kindjes is vandaag 3 geworden. Ze heeft zo veel gekregen:
    - fiets
    - frozen magisch speelzand
    - ijsmachine klei
    - cupcakemaker klei
    - kapsalon klei
    - frozen blokpuzzel
    - Woezel en pip 4 in 1 puzzel
    - potloden en kleurboek
    - frozen tasje
    - op weg naar groep 1 (ik leer)
    - elektro Woezel en pip
    - k3 step
    - k3 dekbedovertrek
    - kwartet
    - frozen popje waar ze zelf de jurk van kan kleuren
    - k3 telefoon
    - grote ministeck
    - hamertje tik
    - cadeaukaart intertoys

    Nou, Dat was het wel zo'n beetje.
     
  3. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Gefeliciteerd met Emma! Goed verwend zo te lezen!
    Hier is er eentje druk aan het aftellen tot zijn verjaardag
     
  4. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Nou dames wij zijn een heel stuk wijzer geworden uit de onderzoeken. Riff heeft zoals verwacht een ontwikkelingsvoorsprong met kenmerken van hoogbegaafdheid. Hier kan pas vanaf 6 jaar echt over gesproken worden. Maar de kans zit er dus dik in.
    Ook omtrent zn gedrag is er veel duidelijk geworden. We hebben tips gekregen en adviezen voor schoolkeuze en punten waar de school rekening mee moet houden. Hij beheerst nu al veel stof van groep 1 en 2 en moet dus nog een jaartje wachten.
     
  5. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Dat lijkt me ook lastig voor hem maar wel fijn dat er nu duidelijkheid is hè

    @Elsa86 jeetje wat is ze verwend heerlijk zeg
    Ik twijfel nog steeds wat we voor Novan moeten halen

    Wij waren vrijdag na 9 dagen zkh ontslagen hij was wel wat afgevallen en moesten ons dan gisteren weer melden op de poli
    Daar was hij weer afgevallen dus werd hij weer opgenomen en nu heeft hij een sonde zodat hij de juiste hoeveelheden met toevoegingen binnen krijgt
    Als hij hier niet mee groeit word hij overgebracht naar t AMC
     
  6. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ja gelukkig is er nu duidelijkheid.. wel zo handig voor de schoolkeuze straks.. kunnen we in elk geval peilen wat ze er mee doen of kunnen.
    En ook fijn dat men ons nu wel gelooft nu hij door profs beoordeeld is. Want we kregen tot best vaak van die denigrerende opmerkingen alsof we graag willen dat ons kind het beste/slimste/snelste is. Nou echt niet. Iets meer "gemiddeld" was een stuk makkelijker geweest!

    Wat betreft het thuishuis en Riff.. dat gaat echt hartstikke goed! Hij heeft het er enorm naar zijn zin! En ik vind het ook wel lekker om 2 ochtendjes voor "mezelf"te hebben.
     
  7. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja dat is ook fijn he dat je nu die bevestiging hebt!
     
  8. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dag dames..

    Hoe gaat het bij jullie?
    Hier goed!
    Wel een paar weken dikke drama nachten gehad.. maar daar heb ik de boosdoener(s) van ontdekt.
    Het eerste stel blijvende kiezen zijn doorgekomen..
    Maar na ruim 3 jaar elk uur/2 uur te komen heeft Riff afgelopen week al 4x geslapen van 22/23 tot 4/5 uur... wat een verademing zeg!
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    @Lianne91 blijvende kiezen? Dat zijn de laatste 4 kiezen? Die heeft Emma ook allemaal al, maar geen last van gehad.

    Hier gaat alles goed. Met Emma hebben we echt wat te stellen. Ze kan nergens mee spelen, is 1 ding na 1 minuut alweer zat. Als het aan haar ligt heeft ze hele dag de tablet in haar handen (mag niet). Fayèn is de sleutel tot het spelen. Alles (echt alles) wat Fayèn heeft moet Emma ook hebben. Heb ik bijvoorbeeld 2 blauwe rietjes, dan moet Emma perse het rietje hebben die ik aan Fayèn wil geven. Vanmorgen was Emma met iets aan het spelen wat Fayèn ook graag wilde hebben. Mocht niet van Emma, Fayèn pakt wat anders, maar dat ding Emma dan niet en dan mag Fayèn ineens met haar spelletje omdat zij dat andere wel. En zo gaat het de hele dag door, vreselijk vermoeiend. Zo ook met eten (koekjes en snoepjes). Emma heeft dat van haar altijd eerder op en dan blijft ze maar om Fayèn geen lopen en zeuren om het eten van Fayèn. En Fayèn is dan weer de goedheid zelfe en geeft het. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat aan kan pakken.

    Met Fayèn en Mia gaat het ook goed. Mia is alweer 4 maanden en ontwikkelt er flink op los. Laatst werd er al gedacht dat ze 6 maand was. Ze is ook lang. Ik gok rond de 67/68 cm nu. Gaat met kleding nu naar maat 74. Vorige week was ze 6,8 kilo. Ik moet maandag weer naar het CB.
     
  10. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @Elsa86 lastig hoor die strijd, ik merk hier ook wel strijd maar in andere vormen. ALLES is nee en wil ik niet. vreselijk vermoeiend!

    @babynieuws!! Zoals jullie kunnen zien zijn ook wij een dochter rijker geworden, ze doet het heel goed en grote zus is ook enorm lief voor der en totaal niet jaloers (hopelijk blijft dat zo!!)

    @Lianne91 Pff jullie hebben het maar zwaar met Riff die nu pas 7 uurtjes doorslaapt, petje af voor jullie geduld!!

    @Donutlover hoe is het inmiddels met je kleine? Hopelijk gaat het beter met zijn gezondheid!? Hoe gaan de andere kids ermee om?
     
  11. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Yasmientje14 Wat super leuk!! Gefeliciteerd! alles goed gegaan?

    @Elsa86 Waauw wat een flinkerd he! Fijn dat het zo goed gaat

    Hier gaat het op en af, we zitten ongv elke week in het zkh bij de kinderarts,logo en fysio.
    27 maart moet M. naar het spieren voor spieren centrum in het WKZ

    Hij heeft helaas nog steeds de sonde, nu ook met pomp wat ons wel wat relaxter maakt.
    Hij is nu 5 maanden en weegt net 4900gr de kleine ukkepuk haha
    Verder is hij wel blij, we zien zo nu en dan wel iets van vooruitgang dus dat is super fijn
     
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.852
    113
    Op verzoek van @Yasmientje14 heropend.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Wat fijn dat het topic weer open is. Hoe gaat het met jullie?
     
  14. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hey allemaal, @Elsa86 ja fijn he... ik wilde steeds wat vragen/schrijven en dan stond hij op slot dus ik dacht ik neem even de moeite om te vragen of hij open mag. Hoe is het met jullie? Lees ik dat je toch over een 4e twijfelt?? (ennnn al bezig???) haha zo leuk hoe jij dat gewoon doet allemaal achter elkaar petje af!! Stiekem zou ik ook wel een groot gezinnetje willen maar ik kan dat fysiek en mentaal niet goed aan.

    @Donutlover Hoe gaat het nu met jou? Hoe is het ook met Mias? Veel zorgen voor jullie dat blijft natuurlijk... Knuff!

    @Lianne91 Hoe is het met jou? Is Riff inmiddels al begonnen? Wij twijfelen enorm of wij ons meisje ook moeten laten testen, voor mij hoeft het momenteel niet zo maar dan zie ik dat mijn man weer twijfelt en dan is het weer andersom haha XD.

    @hier, inmiddels zijn onze kleintjes natuurlijk echte kletskoppen, haar ontwikkeling gaat enorm hard ze kan al lezen (niveau start boekjes) letters schrijven, rekenen tot 10, tellen tot 100, topografische, medische en historische kennis begint ze zich nu in te verdiepen en musea zijn om die reden nu favoriet (en meestal ook gratis voor haar). Ze stapte deze maand op haar fiets zonder zijwieltjes en weg was ze, ik had toen even een slikmomentje waar gaat de tijd heen...

    Voor haar zusje is ze zo intens lief, ik hoop echt dat dit zo blijft ik smelt gewoon als ik ze samen zie. Mijn kleinste zoekt haar ook altijd met haar hoofdje op en als ze dan oogcontact heeft is het lachen en lachen, te lief!!
     
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    @Yasmientje14 jeetje wat knap zeg. Dat doet Emma echt nog niet hoor. Maar die ontwikkelt zich op gemiddeld niveau. Dus die doet het prima. Fayèn zelfde verhaal. Kan voor haar leeftijd wel heel goed praten. Wij zijn in juli verhuisd en vanaf september gaan Emma en Fayèn allebei 2 ochtenden in de week naar een peutergroep op de basisschool.

    Ja wij gaan voor een 4e, maar zijn nog niet bezig. Waarschijnlijk gaan ik volgende jaar rond deze periode mijn spiraal laten verwijderen. Als het dan weer lukt, gaan de oudste 2 naar de basisschool als de 4e geboren wordt.

    Tja en 3 kort op elkaar...het gaat allemaal vanzelf. Ik ben zelf mentaal best wel sterk, dat scheelt ook wel een hele hoop.
     
  16. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wow die gaat hard! Hier ook gewoon volgens t gemiddelde en kookt liever prutjes met modder in de zandbak dat dat hij naar een museum gaat dat wel hahaha

    Met Mias gaat t wel oke.. blijft een klein gupje.. bijna 1 jaar maar oogt als 3/4 maanden.
    Hij begint nu wel super te ontwikkelen!

    @Elsa86 wat leuk! Gezellige boel word dat!
     
  17. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat leuk dat het topic weer open is!!

    Volgende week hebben we nog een gesprek. Misschien dat Riff binnenkort op de basisschool begint en anders gaat hij naar een HB-groep voor peuters.
    Hier zien we vooral veel kennis van techniek.
    Momenteel is hij geïnteresseerd in het zonnestelsel. Hij weet ook erg veel over de landbouw.
    Musea zijn indd erg leuk. Zijn pas na het Aviodrome geweest was een grote hit!
    Wij denken eraan om een museumjaarkaart aan te schaffen.
    Riff vind ook maar geen aansluiting bij leeftijdsgenootjes.. kleine kinderen vind hij erg leuk, is hij ook heel lief en zorgzaam voor. En oudere kinderen, die vaak afwijzend reageren. En dat is pijnlijk om te zien.
    Lezen kan hij nog niet, kent wel alle letters.. Nou houd hij ook helemaal niet van "papierwerk" schrijven/tekenen/knippen/prikken/opdrachtjes/spelletjes zijn een dikke no-go!!
    Geef hem gereedschap en laat hem wat maken gaat prima.
    Riff heeft sinds een tijdje wel prikkelverwerkingstherapie wat hij erg leuk vind gelukkig.
    Laatst had hij blijkbaar iets verkeerds gehad en weer ziek geweest. Erg vervelend natuurlijk, maar wat daarna kwam was nog vervelender. Hij at werkelijk niets meer, als hij eten zag of rook was het kokhalzen/overgeven. Ook mochten wij niet in zijn bijzijn eten zelfde verhaal. 2 weken heeft hij niets gegeten en daarna ging het eindelijk weer beter. Moest toen steeds wegen met hem want met zijn 12,5/13kg heeft hij niets over.

    Wauw Elsa toch nog voor een 4e, vrouw met ballen!
     

Deel Deze Pagina