Dank voor de tips! Ik heb het vaste ritme vandaag vast gehouden en dat gaat al wat beter. @hilly: oei, waterpokken lijkt me niet fijn. Ik kan het me niet herinneren dat ik ze heb gehad, je kunt het wel nog altijd zien ik was nog geen 2 toen ik ze kreeg en middelen tegen de jeuk mocht ik toen niet hebben met littekens als gevolg. Ik hoop dat J er niet te veel last van heeft! @lianne: fijn dat het al wat beter gaat. Koekjes zijn wel lekker. Ik ben blij dat we geen ijzel hier hebben Ik woon in het warme zuiden @onyx: wat leuk, dat lopen! En dat kwijlen is hier ook al een maand maar er komen ook nog geen nieuwe tanden. L knarst nu wel met zijn konijnen gebit Hier: L is al een stuk beter. Geen koorts meer, weer op sloop toer, maar zodra hij moe is gaat hij zo lomp doen Ik was heel even niet in de buurt.... ineens aan het krijsen van de pijn.... wat tref ik aan.... een voet buiten de box (dat zou een veilige plek zijn... uhu ) en een L die in kruip stand probeerde te komen... enkel zat dus verdraaid vast... een dikke blauwe steen op zijn enkel.... koelen wilde hij het niet, vallen en stoten gel wel.. maar nadat hij was bekomen van de schrik, ging hij weer vrolijk staan haha.
De nacht gaat gelukkig al wat beter. Rond 5.00 vindt L het welletjes en dan wilt hij uit bed om te spelen en te eten. Hij is al een stuk beter. Heeft alleen nog een loop neus en een hoest. Vanmorgen ben ik begonnen aan de mini verbouwing in huis L krijgt een grondbox en dan verdwijnt de huidige box. Maar we moeten er wel nog kasten voor verplaatsen, wat een rot klus haha En dan denk je, hij zal wel op zijn nieuwe plek alles willen ontdekken, ben je gek... haha hij zat middenin de woonkamer te spelen met een auto.
Minimama, hier ook weer 2 nachten vroeg wakker (gisteren half 6, vandaag 5!!) maar tenminste slaapt Cleo nu door vanaf rond kwart voor 8 in de avond, dus dat scheelt. Vanochtend sliep ze dan ook weer van half 7 tot half 9 en deed ML een dutje mee (ik lag sowieso te pitten, het was mijn beurt, haha) . De laatste tijd is het lastig met haar ochtendslaapje en lees ik dat sommige kinderen vanaf 10 maanden al aan een (middag) slaapje genoeg hebben. Dat is vandaag voor de derde keer, en dan slaapt ze ook langer. Zijn er hier andere mama's met kids die nog maar een slaapje doen overdag? Op zich lijkt me dat niet zo gek, vaak krijg ik haar moeilijk aan de slaap en dan doet ze van die mini slaapjes van 30 min of 45, maar heeel soms een uur. En nog een vraagje: maken jullie je kinderen nog wakker voor een late fles?
Onze boef heeft van 10-11 maanden ongeveer maar 1 slaapje van soms maar 3 kwartier aan het einde van de ochtend gedaan. Was echt bizar weinig. Ging dan wel helemaal versleten om +/- 18.30 naar bed. Sinds hij 11 maanden is slaapt hij aan het begin van ochtend een uur en om een uur of 13.00 slaapt hij nog 2-3 uur lang. Weet niet wat ik meemaak. Had me er al bij neergelegd dat ik een kindje had die overdag weinig wilde slapen. Toen hij maar 1 keer sliep, viel hij ook alleen maar in slaap met een fles en nu leg je hem neer met zijn speen en kroeldoek en hij is bijna gelijk vertrokken
@zomersproet: dan heeft L stiekem het doorslaap stokje overgenomen van Cleo hij werd vanmorgen om 7.30 pas wakker we hebben hem gisteren wel later naar bed gebracht, hij werd met moeite om 17.00 wakker. L heeft nog zijn 2 dutjes overdag nodig, nu hij ziek is soms nog behoefte aan 3 slaapjes van elk 1 uur. En de late fles geven we al zo lang niet meer... L was niet wakker te krijgen om 23.00 voor nog een fles waardoor we hebben getest, in een weekend, wat hij doet zonder en dat ging prima. Hier: L is nog ziekjes, hij is vandaag weer erg hangerig en kleeft aan ons vast. Maar als we merken dat hij moe is, leggen we hem in bed en doen we bij huilen eerst 5 min. wachten, dan 7 min. en als we bij de 10 min. zijn geeft L zich er al aan toe.. we kijken om de beurt bij L zodat het duidelijk is, dat papa en mama op 1 lijn zitten En L heeft wat nieuws, hij gaat op een gegeven moment op zoek naar mijn telefoon en wilt er dan mee spelen.... een tip voor iedereen: is je boefje ook dol op elmo, zet dan niet de app elmo calls op je telefoon haha.. L wilt daar maar al te graag mee spelen haha. Het tovert wel een grote lach op het gezicht van L
Zomersproet, Emma doet soms 1 slaapje en soms nog 2. Ligt eraan hoe laat ze 's morgens wakker is en hoe lang ze slaapt. Late avondfles krijgt ze al niet meer sinds 4 maanden. En ze krijgt om 19.00 ook geen fles meer, tenzij ze haar groente niet eet (daar doet ze momenteel nog wel eens moeilijk mee).
Hier vandaag ook een erg hangerig jongetje.. Hij is niet echt ziek meer, maar zn energie is echt op.. Hij heeft vanmiddag zelfs bijna 2,5 uur geslapen.. Riff heeft een nieuw speeltje.. een hondenpiepding.. een octopus, wat kan hij toch lekker bijten op die tentakels. Hier nog altijd late avondvoeding en in de nacht ook nog. hij eet nog steeds bar weinig. Als hij dat met een maand nog doet moeten we terug naar de HA.. zn keelamandelen kunnen wel eens te groot zijn om goed te kunnen eten.. Hij doet t dus voornamelijk op mamamelkje. .
O is 2,5 uur slapen voor Riff veel dan? Anne slaapt s ochtends vaak 2-3 uur en in de middag nogmaals 1,5-2 uur. Klein slaapmonster is het. Ze krijgt voor het slapen nog de borst en dan gaat ze naar bed tot de volgende ochtend. Ze heeft de laatste dagen waanzinnig goede buien. Vandaag hadden we haar ook meegenomen naar de IKEA, eerst even op de arm ivm drukt daarna lekker in de winkelwagen. ze keek haar ogen uit! Ik ben nu echt blij dat we in het begin zo streng zijn geweest met de prikkels. Nu heeft ze er echt nauwelijks last van. We kunnen haar overal mee naar toe nemen en midden in de nacht (naja late avond) uit bed halen is ook geen probleem! Het waren de moeilijke eerste 5 maanden waard nu!
Centurychild, dan heb jij echt een slaapmonster! Cleo slaap s'nachts 9-10 uur en overdag in totaal hooguit 2, soms maar 1-1,5. Ze is heel aktief, soms lijkt het gewoon alsof ze niets wil missen en daarom minder slaapt dan bv haar grote zus, die was ook zo'n slaapmonster. Wat bedoel je precies met streng zijn met de prikkels? Cleo kunnen we ook overal mee naartoe nemen en ze is goed gehumeurd en valt ook in de buggy in slaap als we bv uit gaan eten. We hebben haar ook wel altijd overal mee naartoe genomen, kan ook niet anders als je al een groot kind hebt. Maar ik heb dus ook het gevoel dat het feit dat ze al vroeg aan prikkels werd blootgesteld ze wel makkelijk is.
Arme J zit echt ónder de waterpokken. Op zn hoofd zitten er wel vijftien Verder borst/buik/rug/billen. Hij heeft niet echt jeuk, geloof ik. Dus dat scheelt. Maar hij is wel hangerig/huilerig. En hij is nog steeds episch verkouden. Al máánden. Sinds september denk ik. Zulle vreselijke snotneuzen en hij reutelt en hoest aan een stuk door. Ik weet dat het erbij hoort, maar ik zal blij zijn als we erdoor zijn. Verder heeft J zn eerste paar schoentjes (babyproof van shoesme), zodat hij met zn loopkarretje ook buiten op de stoep kan. Hebben we nu een paar keer gedaan en hij loopt dus rustig een kwartier voor ons huis heen en weer
Vanaf dat ze 2 weken oud was sliep ze niet en als ze geprikkeld werd bleef dat zo. Dit is heel lang gebleven en nu kunnen we langzaam aan met haar op pad. Slapen in de wagen heeft ze nooit gedaan, soms de uitzondering in de doek. Ze moet nu echt in een bedje liggen. Mijn hele verlof ben ik dus aan huis gekluisterd geweest om maar zo te zeggen. @hilly, helpt neusspray? Bij Anne werkt dat goed, zeker voor het slapen gaan. Maar je kent het gezegde he, hoe vaker ziek in de baby/kinderen periode hoe groter de weerstand later (geen idee of het waar is maar toch)
@century: wat een slaapkopje heb jij zeg Dat met het niet slapen in de kinderwagen herken ik wel hoor. Daar had/heeft L een hekel aan, alles bekijken is veel leuker @hilly: arme J. Ik hoop dat hij snel van de waterpokken en de verkoudheid af is! @slapen: hier zijn de nachten ongeveer 11 uur en overdag worden er nog 2 dutjes gedaan wat uit komt op 3 a 4 uur slaap. Hier: huis vanmorgen "verbouwd" kast verplaatst naar een andere ruimte. Dan kan L een grote hoek nu ravotten en daar zetten we de grondbox omheen zodra we die ontvangen.. en dan gaan we afscheid nemen van de box heeft 11 maanden zijn dienst bewezen en komt daar een lade kast voor de bakken speelgoed voor in de plaats. Toch erg hè, hoeveel ruimte zo'n kleintje in beslag neemt En ik kan nu lekker genieten van een dag zonder so in de buurt ze vonden het maar eng klinken dat L een luchtweg infectie heeft, ze wilden ons niet op visite hebben... bang dat we ze aansteken ziektekiemen zijn blijkbaar eng haha
Minimama, wat belachelijk dat je niet langs mocht komen met L omdat hij verkouden is... Haha, wat zouden de oma en opa van Hillys uk dan doen, maanden je kleinkind niet zien dus. Het hoort er toch bij??! Century, wow, dat is heftig ja. Fijn dat je nu van je 'vrijheid' kunt genieten!! Cleo is ook geen geweldige slaper maar in de wandelwagen lukte het altijd goed, en ook elders slapen geen probleem gelukkig. Super dat Anne nu veel makkelijker is! Hilly, zielig die waterpokken en verkouden! Cleo heeft ook eigenlijk constant een loopneus maar het valt nog wel mee, het is niet zo heftig dat ze geen lucht meer krijgt tijdens het drinken aan de borst. Heel veel beterschap. Een voordeel is dat hij dan maar af is van die waterpokken! Wij moeten nu dringend een hek onderaan de trap zetten. De trap begint in de woonkamer en de afgelopen week was cleo al een paar keer op de eerste tree geklommen. Maar vandaag ging ik heel kort even op WC en toen ik terug kwam stond ze rechtop op de vijfde tree!! 😳 Dat was echt even mega schrikken. De plek is wat lastig voor een traphek en hebben we dus zo'n kiddyguard op het ook, die rolt op. Kost bij bol.com nog 105,- dus vandaar dat we nog even twijfelden maar nu moet er toch iets gebeuren anders kan ik haar gewoon geen minuut meer alleen laten in de woonkamer, en dat is balen. Vandaag heeft ze weer pas om 12 uur geslapen, volgens mij gaan we richting 1 lang middagslaapje ipv 2 korte dutjes.
@zomersproet: ml was wel langs geweest, dus de ziektekiemen krijgen ze toch En toen zei sm 'ik mis L wel hoor' *zucht* soms denk ik wat moet ik ermee? Maar ik vond het wel fijn, even een zondag met L Zo'n traphekje willen mijn ouders ook. Hun willen het in Duitsland halen omdat het daar een stuk goedkoper is. Misschien voor jullie ook een idee om eens te kijken? Dat is zeker schrikken, haar op de 5e tree vinden! Ik ben daarom wel blij dat we in een appartement wonen we hebben alleen trappen om naar binnen of buiten te gaan. Hier: L is me een boef! Ik had zijn kamer nog even laten luchten... kroop hij me bijna het balkon op en dan ook nog eens kijken naar me of ik het wel goed vond haha In het vervolg maar het bovenluik open zetten
@zomersproet: dat van het slapen en dan eerst na 5, dan na 7 en dan na 10 minuten kijken werkt zelfs midden in de nacht hier Hier: L vond rond 2.00 vannacht het tijd om te spelen maar wij vonden van niet. Eerst hem 2 keer uit bed gehaald maar dat schoot niet op, ml geïrriteerd want hij moet weer werken en vroeg op. Dus toen samen L in bed gelegd en het slaap ritueel gedaan... natuurlijk huilen.. Na 5 minuten weer gaan kijken... 2 keer een krijs.... en toen.... was het stil! Kwartier erna hoorde ik nog dat L zijn val in slaap geluiden aan het maken was en toen viel ik ook weer in slaap. Wel 1 voordeel, L werd pas om 8.40 wakker Hebben jullie dat ook, dat de pap niet meer zo gewaardeerd wordt als ontbijt? L wilt steeds het ontbijt van mij eten... maar krokante muesli lijkt me een beetje te veel van het goede
lekker zeg dat uitslapen, mimimama! Nu nog leren dat spelen overdag moet pap als ontbijt gaat hier alleen in de fles. Bord pap weigert hij, al vanaf dat ik het aan ging bieden. Ik probeer het nog wel eens, maar hij wordt echt driftig. Ik merk wel dat hij niet helemaal genoeg meer heeft aan 1 fles, vaak krijgt hij dan daarna nog een boterham. Als de poedermelk op is, over een paar dagen, ga ik over op gewone melk. De anderen zaten daar op ruim 10 maanden al op. Kijken of hij dat lust, maar dat zal wel, hij lust echt alles Trap, wij moeten ook iets qua hekje, J klimt zo naar boven, en de zijkant is open, echt gevaarlijk. Mijn man gaat zelf iets maken zegt ie, maar ze verkopen ook losse kinderhekjes, die je in delen koopt, ook met deurtje, die kunt je zo groot maken als je wilt. Wij hebben hem voor de kachel, werkt echt ideaal.
@neusspray Ik spray me suf. Als deze verkoudheid ooit voorbij gaat mag otrivin wel een winstwaarschuwing uit doen
Hier ook een ziek kindje. Emma heeft van vrijdag tot zaterdag bij opa en oma geslapen. Oma heeft de griep gekregen. Gisteren was er eerst niks aan de hand, behalve dat ze wat hangeriger was dan anders. Ik vond dat ze wel erg warm was, dus temp gemeten. Deze was 40.0. Zetpil gegeven en lekker in bed gelegd. Ze had sinds gisteren ook 3 kleine blauwe plekjes op haar knie en dat vertrouwde ik niet, dus de HAP gebeld. Ze wilden de plekjes toch even zien. Gelukkig niks aan de hand. Temp vanmorgen was 39.8 en toen ik haar op de commode legde spande haar hele lichaam samen, ze verkrampte helemaal. Ze is ook erg moe en valt steeds in slaap. Pap eten wilde ze niet, dus maar een fles melk gegeven. Vanmiddag moet ik met haar naar de huisarts.
@riean: het was ook heerlijk om zo lang in bed te liggen wat knap, overgaan op echte melk. Daar zijn we hier nog niet zo ver mee.. maar dat komt ook omdat ml en ik geen melk drinken. L krijgt wel gewone yoghurt zoals vanmorgen.. uit mama's kom de restjes krijgen is heerlijk haha @hilly: door jullie zijn de aandelen van otrivin gestegen? @elsa: arme Emma.. is niet fijn, griep ik hoop dat ze snel beter wordt! Hier: in de bibliotheek een mooie meegemaakt... ik wilde een boek over non-verbale communicatie van baby's lenen.. ging niet op de pas van L.. logisch, is voor volwassenen. Nou begon de dame te zeggen dat opvoed boeken, daar valt dat onder, voor volwassenen zijn en ze pakte het boek en lag het in de kar om op te ruimen en stuurde me door naar een collega voor informatie over een lidmaatschap voor mezelf.... prima.. lidmaatschap afgesloten voor 3 maanden... moest de geboortedatum van mij doorgeven en de dame ging, nadat haar collega het had afgehandeld met mij, kletsen over het voorval.... Daarna kwam ze terug naar me of ik toch nog het boek wilde lenen... en ze zei mevrouw tegen mij haha ik was op dat moment maar netjes maar achteraf kan ik er hard om lachen.. loop je achter de kinderwagen boekjes bij je voor je kindje en dan denken ze ineens dat je waarschijnlijk de jonge oppas bent.. Het klopt wel dat ik het jonge bloempje ben van ml haha
Elsa, beterschap voor Emma! Kijk maar uit dat jij niet nog ziek wordt- het hakt er altijd zo in als je zwanger bent vind ik, je kan geen medicijnen slikken en alles is extra zwaar. Minimama, fijn dat de slaaptraining ook bij L werkt. Hier ook perfect, het is nu echt zo makkelijk om haar s'avonds in bed te leggen, ik sta er nog steeds versteld van hoe snel dat gepiept was. En s'nachts slaapt ze nu bijna altijd door, ook heeeeeel fijn! Haha, jij bent de oppas 😀Zie je er zo jong uit? Haha,mzal mij niet meer overkomen met mijn 42 jaar... Als een oma zie ik er dan ook nog niet uit gelukkig maar zeeeeker niet als de oppas. Hilly, beterschap!! Rottijd dit, januari, koud en ongezellig, bah! Riean, ik zat ook al te denken om dan met koemelk te beginnen... Cleo eet al af en toe haverpap met banaan mee en die maak ik oop met koemelk. Zat ik wat te googlen en las net dat ze in Belgie sinds kort adviseren om juist tot 3 jaar opvolgmelk te geven omdat koemelk niet heeft wat kids nodig hebben...?? Het veranderd ook om de haverklap... Ik moet in ieder geval iets doen want met kolven komt er steeds minder, ik geef vanaf morgen nog maar 1 flesje mee naar het kdv ipv 2 (120cc) want ik krijg het niet meer bij elkaar gekolfd. En dat terwijl ik op de andere 4 dagen wel geregeld de borst geef, maar waarschijnlijk drinkt ze dan toch niet meer zo veel en gaat de productie daardoor gewoon omlaag. s'ochtends krijgt ze nog gewoon beide borsten en s'avonds ook , dus ook op kdv dagen. Ze eet heel goed en ik denk dat ze de melk niet zo nodig heeft. Maar als het er is (op kdv) drinkt ze het wel allemaal op. Ik ga eens overleggen met kdv wat zij geven, koemelk of opvolgmelk.