Oei pittig Yasmientje Hier doe ik in principe alles 's nachts, mijn man wordt niet wakker. En ik maak hem soms wel wakker, en dat wil hij ook, maar voor hij goed wakker is duurt al even, dan is J nog harder aan het huilen, dus ga ik meestal toch zelf maar. En ik vind het ook onnodig dat we beiden wakker zijn, dan heb ik liever dat mijn man na zijn werk nog fit is, en om 5 uur even J over kan nemen als hij dan een beetje vervelend is. Maar pittig blijft het, die nachten! Hier ging het ongelooflijk goed vannacht, van 19.00 tot 07.30 uur onafgebroken geslapen! Ik moest hem zelfs wakker maken.
@yasmientje ik kolfde wel af en toe. . Niet perse om t op peil te houden daar ben ik niet zo bang voor. . Maar om het hem uit de fles of beker te geven althans proberen. . Eerste dag wou hij dan nog wel wat drinken maar 2e ook niet meer. Wat betreft t lopen, ja dat gaat met vallen en opstaan. . Maar dat kunnen ze hebben hoor. Riff is niet kleinzerig dus dat scheelt m. Inmiddels loopt hij heel zeker een valt niet zoveel meer, ja als hij probeert te gaan rennen. . @riean. Leuk he dat lopen.. Riff is ook klein van stuk waardoor k nogal eens van die verbaasde blikken krijg haha.
Dankjullie dames hier echt drama weet ook niet of ze nou pijn heeft geen koorts, wel heel anders (sprongetjes gedrag denk ik, huilen etc. maar kan ook leuk spelen alleen slapen wilt ze niet)Ze heeft vrijwel niets gedronken vandaag. tuitbeker geprobeerd maar misschien 20 ml kunnen laten drinken en 1 keer uit de borst toch gelukt door haar af te leiden met een filmpje op telefoon
Heel verdrietig hier, sinds gisteren half 5 niets gedronken maak me enorme zorgen om haar, vannacht weigerde ze steevast borst fles beker tuitbeker niets wilt ze drinken sliep zelfs gedeelte van de nacht door omdat ze niet wilde/hoefde te drinken. Nu naar de HA met ml, haar fontanel is ook ingezonken (uitdroginsverschijnsel)
oh nee yasmientje, wat heftig! En zo ellenig dat ze nog zo klein is, dan kun je ook niet vertellen waarom het zo belangrijk is om wat te drinken Sterkte joh!
Yasmientje dikke digiknuffel.. Zo ellendig als ze niet willen drinken. Is toch wel erg belangrijk! Hoop dat t meevalt en ze gauw weer lekker bij jou aan de borst ligt.. zelf vond ik het vreselijk dat Riff wel uit een flesje wou drinken en niet bij mij. . Achteraf was dat vanwege te moe zijn door de pijn. .
@yasmientje: ohjee dat is wel erg. Dikke knuffel! Ik hoop dat ze weer snel wat wilt/gaat drinken! Met het vallen tijdens lopen/klimmen /klauteren, daar zijn ze op gebouwd. Een kindje is instinctief ingesteld dat het de eerste anderhalf jaar geregeld valt, dan wel hard of zacht. Ik merk dat ook heel goed aan L.. soms maakt hij me een duik nadat hij stapjes heeft gezet omdat het evenwicht ver te zoeken was.. uurtje later probeert hij het opnieuw en dan weet hij wat hij nu beter moet doen @riean: wat heerlijk, zo'n nacht Hier: ik weet niet wat ik mee maak L wilt zijn spenen uitdelen aan de knuffels en soms aan mij haha. Zo schattig. Ik denk dat hij er nu echt klaar voor is om die eruit te gooien, o nee... dat doet L al in zijn bed Overdag maar eens kijken hoever we komen zonder speen bij de slaapjes.
Hier naar de huisarts geweest, vond hem veel te makkelijk .... alle controles goed, oor was niet beoordeelbaar vanwege oorsmeer in de weg?? en keel was 'iets' rood dus 'waarschijnlijk' een keel ontsteking ??? vond het wel heel makkelijk bedacht... in ieder geval reden dat ik naar de huisarts ging was omdat ik me zorgen maak om haar drink gedrag sinds gisteren half 5 voor het laatst gedronken in de tussentijd tot nu 2 fruithapjes gegeten (niet alles op, zit ook wat vocht in natuurlijk) ze blijft de borst weigeren (draait haar hoofd weg) en ook tuitbeker, fles etc. ze slaapt nu .... oh de huisarts zei: als het vanavond nog neit beter is maar naar de hap ..... vond wel dat hij het heel erg die kant op schoof we hebben het al lang genoeg aangekeken vind mijn moeder hart gisteren rond 12en voor het laatst een plasluier gehad dat is toch niet goed !!! oh ja en hij 'denkt' dat ze niet uitgedroogd is .... die huisarts denkt heel veel..... uitdroging kan je in urine en bloed waarnemen dat kan je niet denken .... pff :x
@yasmientje Toen Jurre erg ziek was en niets wilde/binnenhield zijn we ORS gaan lepelen. Gewoon met een theelepeltje. Dan voorkom je uitdroging en dat soort ernstige dingen. Sterkte!
Bedankt Hilly ga ik meteen laten halen Ondanks dat ze veel heeft geslapen gisteren en vannacht slaapt ze nu nog steeds .... maak me steeds meer zorgen.
@yasmientje: lijkt me niet geruststellend zo'n ha hou haar maar goed in de gaten en anders naar de hap gaan met haar. Klinkt niet goed. En misschien wat yoghurt geven met een lepel, krijgt ze in elk geval iets binnen.
Vind ze een waterijsje niet lekker/leuk? Dan krijgt ze ook vocht binnen. Sterkte ermee hopelijk gaat de kleine meid snel weer goed drinken
Bedankt voor het meedenken dames heel lief! Helaas gaat het er nu slechter aan toe, ook spelen wilt ze niet alleen hangen aan mij en op mijn schoot ook niet tevreden ze zit ook continu te bijten (ze heeft knarsetanden onder de knie sinds 2 dagen) ik zie geen nieuwe tandjes aankomen, misschien vorm van ontevredenheid of pijn uiten ? Ze wilde zelfs alweer slapen na anderhalf uur wakker te zijn dus ze ligt weer in bed en vertrokken in 2 min. straks inderdaad maar richting de HAP heb het idee dat ziekenhuizen/huisartsen echt een beetje doorgedraaid zijn in het bezuinigen .... Ijsje weigert ze en producten van koeienmelk heeft ze nog nooit gehad dus beetje tricky nu ze al niet lekker is om het aan te bieden al zijn al mijn 'regels' nu wel echt weg haha wat ze wilt mag ze nu maar ben meer bang dat ze van nieuwe onbekende producten last krijgt en zo nog minder goed in haar vel zit
Wil je niet bang maken maar nu naar de spoedpost toe! Mijn oudste heeft ook door laxheid van de ha een 3 dagen uitgedroogd met 1,5 jaar in het ziekenhuis gelegen. Zelfde klachten als jij. Ook geen plasluier meer en helemaal suf en apathisch. Dit wordt alleen maar erger zolang zij geen vocht binnen krijgt met alle gevolgen van dien! Dus niet naar de hap maar naar de spoedpost dan krijg je ook meteen een ka...SUCCES!
Naar de spoed mag je niet zomaar, moet altijd via de huisarts of huisartsenpost, heb ik begrepen. Maar ik zou mooi naar de hap gaan hoor, yasmientje, om 5 uur, meteen dan bellen. Uitdroging schijnt echt snel te kunnen bij baby's. Zeker als je haar al niet levendig meer vindt.
Jeetje Yasmientje, wat heftig. En raar dat je zo afgewimpeld bent. Niet willen drinken en geen plasluiers is wel iets om je zorgen over te maken. Hier was de koorts vanmorgen terug, dus weer naar de huisarts. Nu een andere arts en volgens haar was ze herstellende, dus geen ab kuur gekregen. Helaas nu zelf ook geveld door de griep. Advies van de bekkenfysio om de ziektewet in te gaan, dus als ik morgen nog koorts heb, meld ik me maar ziek
Pff heb met je te doen Yasmientje.. Vind je HA wel heel laks doen.. kleintjes kunnen zo snel uitdrogen... niet willen drinken, niet plassen en een ingezakte fontanel moet toch een belletje doen rinkelen bij de HA! Ben je naar de HAP geweest?zo ja wat hebben ze gezegd?? Hoe lijkt het nu met de kleine meid?? Elsa.. denk goed aan jezelf! Je bent geen zeurderd!
Riean, wat fijn dat jullie nu eindelijk ook zulke goede nachten hebben!!! Voel je je meteen ook uitgerust, he? Hier wordt er sinds de slaaptraining ook doorgeslapen, inmiddels zijn we bij 6.15, daar ben ik al heel blij mee. Ach ja, ze worden toch groot... 😊
Dat is niet waar! In veldhoven hebben de ka zelfs gezegd dat je met een baby als je het niet vertrouwd de ha en hapost lekker moet overslaan!