Dat wordt morgen inderdaad weer rustig aan doen, maar volgens mij werd het ook geen mooi weer dus dan is het niet zo erg dat ik niet naar buiten kan. Alleen wel alle bedden verschonen, wassen en de andere standaard huishoudelijke taken. Het flesje pakte ze gelukkig nog goed, ze heeft in de eerst week ook een aantal keer de fles gehad. Maar weet nog niet of ik het per definitie ook echt makkelijker vind. We gaan het gewoon allemaal eens proberen en dan zien we wel weer. ZaZam succes morgen met de prikjes! Wij laten beide meiden wel vaccineren. Heb er geen speciale reden voor om het wel of niet te doen. Ben zelf ook gevaccineerd dus voor mijn gevoel hoort het er 'gewoon' bij. Qua anticonceptie hebben wij de keuze laten vallen op sterilisatie aangezien we niet nog meer kinderen willen. Alleen wanneer dat zal gaan gebeuren weten we nog niet. Tot het zover is zal het een condoom zijn aangezien ik borstvoeding geef en dan mag je geloof ik niet zomaar alles.
Hoi dames, na een topic waar ik gisteren op reageerde kom ik maar eens binnenvallen als dat goed is... Hier een zoontje van 16 februari, zou het erg leuk vinden om te praten met moeders van baby's van dezelfde leeftijd. Kom hiernaast nog op een ander forum maar daar wordt maar weinig gezegd. Heb het laatst geprobeerd in het februari & maart topic hier maar dat voelde niet prettig, alsof ik binnen kwam vallen in een grote groep mensen die elkaar allang kende dus ik voelde me een beetje een binnendringer. Dus misschien hier omdat die kleiner is...
Gaat prima allemaal, ik merk ook dat de meeste dingen gewoon vanzelf gaan, alsof ik al jaren moeder ben... Nu zal mijn ervaring met jarenlang oppassen en twee keer als au pair gewerkt daar misschien wel in meespelen. Alleen is mijn zoontje een beetje een ander soort baby dan waar ik op had gerekend (hij wil niet knuffelen, niet getroost worden door optillen, niet in de draagdoek of draagzak en kan alleen slapen als ik hem even laat huilen, dat vind ik niet zo leuk...).
Wat fijn dat het goed gaat! Oh dat herken ik wel, onze oudste was ook niet de baby die we verwacht hadden. Veel huilen en veel last van krampen. Was een hele zware periode, had verder geen ervaring met babies, alleen maar van verhalen. Milou is gelukkig en veel tevredener baby dus nu wel de baby die we in eerste instantie verwacht hadden. Maar misschien ook wel omdat het de tweede is en je dus al wat gewend bent
Hier ook enorm veel gehuild de eerste weken. Tot ik erachter kwam dat hij gewoon oververmoeid raakte van constant bij me zijn en aanrakingen omdat hij daardoor niet kon slapen. Sinds ik hem steeds na 1 tot 1,5 uur wakker in de box leg en hem even laat huilen valt hij in slaap en heb ik als hij wakker is een vrolijke baby die alleen nog maar even kort huilt als hij moe is (en dus weer gaat slapen). Zoveel beter. Alleen had ik altijd gelezen hoe belangrijk lichaamscontact en knuffels zijn voor een baby en hoe schadelijk het is om ze te laten huilen voor het slapen. Mijn baby wil het allemaal net andersom. Dat was wel even schakelen. Maar hij doet het hier goed op dus ik ga zo maar door. Alleen zou ik wel eens wat langer met hem willen knuffelen, hij is het heel snel zat en gaat dan huilen.
Dat is dan inderdaad een hele omschakeling als hij het precies andersom wilt, maar wel heel fijn dat je nu weet wat het was en je er wat aan hebt kunnen doen. Onze dochter was ook niet zo'n knuffelaar, maar nu is het een echte knuffelkont. Iedereen zei: geniet er maar van want straks wilt ze helemaal niet meer knuffelen. Nou gelukkig is dat bij haar andersom, hoe ouder ze wordt hoe meer ze wilt knuffelen Dus wie weet gaat dat bij jou zoontje ook wel zo En hij zal steeds wat langer wakker kunnen blijven waardoor je steeds meer met hem kan doen. Ik vond het met mijn dochtertje steeds leuker worden naarmate ze ouder werd. In het begin kun je gewoon niet zoveel met je kleintje, behalve inderdaad knuffelen en als ze dat dan ook niet echt willen houd het snel op.
Welkom Linnaea: Ja in die andere groep word al behoorlijk gekletst. Hier is het nog erg rustig. Gezellig dat je mee komt kletsen! Wat fijn dat je nu weet waar het huilen van komt. Hier let ik er ook goed op dat Emma niet oververmoeid raakt. Jouw knuffeltijd komt nog wel. Morgen is je zoontje alweer 2 maanden! Ga je weer werken na je verlof? Of ben je een heerlijke thuisblijfmoeder? Hoe gaat het nu met je bekken en benen Sabine? Hier alles rustig. Emma slaapt veel vandaag. net even lekker de badkamer gesopt. Was hoog nodig. Hihi
De pijn in mijn benen is gelukkig weg, de pijn in mijn bekken is weer op zijn oude niveau. Energielevel 0 Vanavond gaat mijn man naar een feestje van een collega die vandaag gaat trouwen. Twijfel nog heel erg of ik lekker een filmje zal gaan kijken of lekker extreem vroeg mijn bed in duik, mits de kleintjes het toelaten. De oudste wordt namelijk de laatste paar avonden iedere keer weer huilend "wakker" en Milou is meestal in de avond ook niet te genieten Ze begint ook behoorlijk te hoesten dus ze is toch ook wat verkouden. Heb vanmorgen wel veel in huis gedaan maar dat soort klussen heb ik echt nog geen zin in Binnenkort toch ook maar even doen, misschien dit weekend even. Van de week wel eindelijk een keer de grote ramen gezeemd van de slaapkamer van mijn dochter, aan de buitenkant, dat was echt heeeeeel erg hard nodig. ZaZam en Meisje: Hebben jullie trouwens nog veel kraambezoek en vervelende familieleden die iedere dag langs willen komen? A.s zondag krijgen wij nog kraambezoek en dan is het denk ik wel afgelopen. Mijn moeder dringt zich gelukkig ook niet meer zo op.
Welkom Linnea Fijn dat je gemerkt hebt wat werkt bij jouw kleintje. Niet alles wat op internet staat is waarheid natuurlijk! Volgens mij heb jij geen relatie toch, bam? Hoe gaat dat? Lijkt mij heel pittig. Heb je wel hulp van vrienden/familie als nodig? Wbt kraambezoek: nog altijd bezig helaas, maar het is bijna voorbij! Morgen nog twee afspraken en woensdag nog. Daarna is het zo goed als klaar. Schoonfamilie probeer ik op afstand te houden. Ze komen het liefst elke dag langs, maar we hebben duidelijk gemaakt dat 1x per week wel genoeg is. Ze vinden het jammer, maar begrijpen het wel... Vanmorgen de prikjes gehad. Ik sta er nog steeds niet helemaal achter, maar toch gedaan... Oh oh oh wat moest ze huilen. Gaat echt door merg en been. Zo heb ik haar nog nooit horen huilen. Gelukkig kon ik haar snel troosten en nu slaapt ze bijna non stop vanaf half 11... Toen ze wakker werd net was het wel duidelijk dat ze nog last heeft (waarschijnlijk wat spierpijn in haar beentjes) maar ze is goed te troosten gelukkig. Balen dat Milou verkouden aan het worden is! Hopelijk gaat het niet te lang duren.. Fijn dat je moeder zich wat minder opdringt
Lekker ZaZam dat het bijna voorbij is, mag ook wel na 2 maanden Wat fijn dat je je meisje wel makkelijk getroost kreeg na de prikjes. Onze oudste moest inderdaad ook even heel hard huilen maar was gelukkig ook goed te troosten. Waarom sta je er niet helemaal achter om haar te laten enten? Hopelijk wordt ze er verder niet ziek van. Het is gelukkig alleen hoesten en ze zit verder nog niet verstopt, dat vind ik zo sneu als ze bijna geen lucht krijgen door de verkoudheid.
Zo, druk dagje. Fysio en verjaardag. En toen lang blijven plakken omdat het enorm regende en ik weinig zin had om door de regen naar huis te gaan lopen... @Meisje93, ik had niet echt verlof. Ik deel zelf mijn werktijden in dus ben alweer wat begonnen. En daarnaast ook gisteren weer begonnen met vrijwilligerswerk. Heel moeilijk om Wolf achter te moeten laten maar het was ook wel fijn om iets nuttigs buitenhuis te doen... Klopt ZazaM, ik ben BAM. Vind het heerlijk om eerlijk te zijn . Niets hoeven overleggen, niemand die zich ergens mee bemoeit, gewoon alles helemaal zelf beslissen. Alleen soms jammer dat er niemand is met wie ik eens wat kan delen als ik dat wil. Heb wel veel contact met familie, hoor. En mijn zusje heeft een zoontje van 2,5 week jonger dan die van mij dus we kunnen kletsen over dezelfde dingen Vanmiddag naar de fysio geweest met Wolf, wilde even goed naar hem laten kijken ivm dat vele huilen, niet opgetild en geknuffeld willen worden, etc. Want misschien heeft hij wel lichamelijk ergens last van. Huisarts kon niets vinden dus dan de fysio proberen. Ook ivm voorkeurshouding handig. We krijgen een vervolgbehandeling en ik ben ook doorgestuurd naar een speciale kinderfysiotherapeut. Dus misschien gaat het allemaal nog wel verbeteren.
Omdat ik niet denk dat alle entingen nodig zijn (zoals difterie bijv, komt niet echt meer voor in NL) en om een klein baby'tje van 8 weken in één keer 5 ziektes toe te dienen vind ik behoorlijk heftig voor het immuunsysteem. Soms kan een kindje er ook behoorlijk ziek van worden. En de kinkhoest biedt eigenlijk pas bescherming na de enting van 4 maanden en tot 6 maanden dus dan ben je eigenlijk maar 2 maanden beschermd.. Ze was trouwens pas 4340 gram. Vind ik nou niet echt een grote sprong Misschien kan je ook de osteopaat proberen Linnaea? Die kan toch wat beter spanningen/blokkades opsporen bij baby'tjes en dit beter verhelpen dmv mobilisatietechnieken die een fysio niet kan. Fysio's geven vooral oefeningen mee (wat ook kan helpen natuurlijk).
Hopelijk kunnen ze je verder helpen Linnaea. ZaZam: oké, ik heb me er verder niet echt in verdiept. Ik dacht bij de eerste ook eigenlijk dat het verplicht was, niemand had ooit gezegd dat het optioneel was. Nu is zij er gelukkig niet ziek van geworden dus dat scheelt wel weer. Hoeveel woog ze de vorige keer?
Ze doen vaak ook wel alsof het een verplichting is. De afspraak wordt gewoon voor je gemaak ten slotte Vorige keer woog ze 3840 nu trouwens 4240, ik schreef het verkeerd. Dus ongeveer 100 gram per week aangekomen. Is dat niet wat weinig? Bij het cb zeiden ze er verder niks van hoor..
Dat klopt inderdaad, alhoewel ze laatst wel ineens zeiden: ik zie de entingspapieren zitten dus ik denk dat jullie haar wel willen laten enten. Dus nu kregen we wel de keuze. Kraamzorg zei toen tegen mij dat ze ongeveer 150 gram per week aankomen in het begin. Je kan de app iGrow downloaden en daar alle meetpunten in zetten, je ziet dan op de lijn waar ze staat. Weet alleen niet of deze lijn het gemiddelde is van fles gevoede of borstvoedings babies. Dat zit wel iets verschil in. Maar als ze gewoon goed aan komt zullen ze er inderdaad niets over zeggen. Laten ze je het scherm met de lijnen niet zien? Wij krijgen dat altijd te zien. De een groeit ook harder dan de ander. Onze oudste was maar 300 gram boven haar geboorte gewicht na 1 maand en Milou bijna 1kg in dezelfde tijd Milou blijft onrustig, ga maar voeden en daarna zelf ook slapen. Geen idee hoe laat mijn man weer thuis zal zijn.
Het aantal grammen per week is niet echt belangrijk. Zolang ze haar eigen lijntje maar volgt. Dus even alle bekende metingen in een grafiek zetten, dan kun je zien of het goed is. Osteopaat is helaas te duur. Kost 90 euro... fysio zit voor kinderen in de basisverzekering. Dus eerst die maar proberen.
Milou heeft er vannacht gewoon 6uur tussen laten zitten een nu weer 4uur. Wow dat was ik wel even aan toe zou fijn zijn als ze dat vaker gaat doen
Hopelijk helpt het linnaea! De fysio. Wat lekker dat je je eigen werktijden in mag vullen. ZaZaM: gelukkig kreeg je haar snel getroost met de prikjes. Lijkt me zo vrrselijk dat gehuil! Wauw sabine! Wat heerlijk. Hier had emma een slaapdag gisteren. En dat meekte ik nu in de nacht. Ze kwam al na 4,5u. En daarna weer na 4,5u. We gaan het wel zien vandaag.
Lekker Sabina, zo'n nacht! Hier opzich ook niet slecht vannacht. 21:30 slapen, toen kwam hij om 1:15 en 5:15. Vier uur ertussen vind ik netjes