Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Chips zit al in een bakje. 1 bakje per avond delen we dan aamen maar dat kan bij mij dus eigenlijk niet. Niet halen vind ik lullig voor mijn man dus moet mijn mindset er weer even op krijgen en dan gaat het wel weer.

Balen dat het wat onrustig was. Misschien ook wel doordat er iedere keer mensen naar het toilet gingen? Dat ze daardoor toch ook wat onrustiger is gaan slapen.

Oh wat leuk dat je af en toe al denkt aan een tweede. Ik was bij de eerste zwangerschap heel misselijk en moe maar bij de tweede helemaal niet misselijk, 1 dagje maar. Dus wie weet heb jij er bij een volgende ook geen last van, zou wel fijn zijn.

Lekker hoor dat I weer lekker uitgeslapen heeft. Ja kan ik zeker wel gebruiken, even lekker lang uit op de bank terwijl zij op bed liggen ;)

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi heb er niet echt een beeld bij.
    Al ben ik niet zo bekend in het moderne interieur.
    Zeker handig met katten en kinderen. :)

Wat heerlijk ZaZaM. Dat ze nu wat langer slaapt!
    Word ze er zelf wakker van als ze op haar buik ligt? Of slaapt ze lekker ongestoord verder.

Ja dat zeker. Maar als het niet lukt en ik ben in de buurt geeft ze erg snel op.

Wat knap van je zus! Je moet zo streng voor jezelf zijn.
    Fijn dat jij die luxe hebt. :)

Ja dat is ook weer zo. Tot 4 maanden heeft ze echt supergoed geslapen.
    Maar in die 4 maandensprong ging het mis.
    En daarna heeft ze maar weinig hele nachten doorgeslapen.
    1x mijn bed uitmoeten vind ik nog niet zo erg.

Ruimte is er wel. Op de 1e verdieping hebben we 3 slaapkamers en de 2e verdieping is een mega grote zolder.
    Maar die is nog helemaal kaal.
    Zijn ook niet echt van plan om aan te pakken. Stel we hopen een 3e te krijgen dan willen we de zolder aan gaan pakken.
    Dan willen we er ook nog een dakkapel op voor de extra ruimte.
    En willen we ws. 2 kamers erbij maken en een wasruimte.
    Hebben we mooi een logeer/speelkamer en nog een slaapkamer.

Zijn er nog niet helemaal uit over een 2e. Ene kant moet ik er nog niet aan denken.
    Andere kant heb ik weer zoiets heb ik dat kleine weer achter de rug. :)
    Denk dat het prettiger is als je er zo weer in rolt. Dan dat je er helemaal uit bent en dan weer overnieuw moet beginnen.
    Stel ik raak over 2 maanden zwanger schelen E en de baby (als het goed mag gaan) 20/21 maanden.
    En jij ZaZaM? :)

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Had jouw berichtje niet gezien. ;)

Klopt E werd in de avond al 2x wakker doordat ze naar het toilet gingen.
    De badkamerdeur deden ze elke keer met een klap dicht. :(
    Het is ook een rotwind en met die wind was het te verwachten.

Oh dat geeft hoop! Ook gespuugd in 1e zwangerschap?
    Zo vreselijk. Misselijk en overgeven.

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oh lekker dan, hadden ze beter de deur op een kier kunnen laten staan. Dat verklaard denk ik ook wel waarom ze dan 's nachts ook wat onrustig heeft geslapen.

Jup misselijk en overgeven en ontzettend veel last van maagzuur. Dat laatste was bij de tweede zwangerschap gelukkig ook een stuk minder. Alleen de bekkenklachten dus wel veel erger.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Tja achteraf we. Mrja niets aan te doen helaas.
    Hopelijk aankomende nacht weer beter. :)

Geeft wel hoop. Behalve de bekkenklachten. :p

Nou E heeft vanochtend ook amper geslapen. Als ze uberhaupt geslapen heeft.
    Ligt nu net op bed. Hopelijk slaapt ze nu wel beter.

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ze slaapt vaak wel 1 rondje door op haar buik, maar wordt daarna onrustig. Gelukkig gaat het de afgelopen nachten weer goed. Ze wordt rond 6u45 pas wakker. Het heeft dus wel echt zin om haar later naar bed te brengen, maar 20u vind ik gewoon te laat. 6u45 vind ik een prima tijd!

Ik wil echt nog geen tweede. Ik zie het niet zo dat we het maar snel achter de rug moeten hebben. Het eerste jaar vind ik gewoon echt niet leuk en daar moet je sowieso doorheen met een tweede. Of dat nou snel is na de eerste of wat langer duurt maakt mij dan ook niet uit,blijft vervelend. Het is meer dat het mij juist we fijn lijkt als de eerste dan wat zelfstandiger is en eventueel zelfs kan helpen met dingen. Daarnaast vind ik het leuk om nu echt dingen te gaan ondernemen met I en niet met een nieuwe zwangerschap of baby bezig te moeten houden. Het idee dat er ooit een tweede komt, als alles lukt, is nu wel groter dan een paar maanden geleden. Ik sluit het nu niet meer uit maar die eerste maanden.... pff... daar heb ik echt geen zin in;)

Heeft E nog goed geslapen overdag?

Slaapt M trouwens wel weer goed door 's nachts Sabine?

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dat heeft inderdaad ook zo zijn charme, om te wachten met een tweede tot de eerste wat ouder is.

M slaapt gelukkig al weer een hele poos goed door 's nachts. Ze was vorige week alleen een paar keer in de avond aan het spoken. Maar dat is ook alweer voorbij.

Nou het gaat lekker hier, we hebben 5 december de toon gekregen maar nu toch wel even serieus spijt van. Hij is namelijk nu al stuk. We zitten nu al sinds gister middag zonder verwarming omdat de thermostaat het dus niet doet :( We zouden gisteravond gebeld worden door de monteur om een afspraak te maken maar dus niets meer gehoord :(
    Gelukkig heb ik pasgeleden zo'n ventilatorkacheltje gekocht voor de salon, die staat nu aan waardoor het langzaamaan iets warmer wordt in huis maar vrees voor de kosten die dit met zich mee gaat brengen.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    #1988 Meisje93, 28 dec 2016
    Laatst bewerkt: 28 dec 2016
    Wat fijn dat de nachten weer goed gaan ZaZaM. Was dat hier ook maar zo.

Ja het 1e jaar is wel pittig. Dan is het zeker fijn als de 2e zelfstandiger is.
    Al zijn ze denk ik met 2 jaar ook wel aardig zelfstandig.
    Daar heb je gelijk in. Nu kan je eindelijk wat meer met ze doen. :)

Ja E had s middags 2,5u geslapen. :)
    Inslapen met nachtslaap ging daarentegen erg moeizaam tot 23:30 toch wel regelmatig wakker geworden. Heb ik zelf niet gehoord. Was zo uitgeput waardoor ik er om 21:30 al in lag.

Fijn dat M ook zo goed slaap s nachts.

Ahh nee. Daar zit je echt totaal niet op te wachten.
    Inmiddels al wat gehoord? Flink op je strepen staan.
    Hier kwamen ze dezelfde dag nog toen cv ketel kapot was.

Ik baal er zo van dat E elke keer zo slecht slaapt.
    Zal vast wel iedere keer een reden hebben. Maar toch baal ik er van.
    Vermoed ook dat er weer een tandje doorgekomen is.
    Doet elke keer raar met haar mond en zit regelmatig met vingers in haar mond.
    Ik mag er absoluut niet aankomen.

Ook is ze erg aanhankelijk naar mij geworden. Het is nu alleen maar mama mama mama.
    Bij een ander zitten gaat nu soms goed. Maar dan moet ik wel in de buurt zijn.
    Eenkennig is ze nou weer niet. Lacht naar iedereen als ze maar bij mij zit.

Sabine hoe ervaar jij het eigenlijk. M en Z zitten natuurlijk best kort op elkaar qua leeftijd.

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ze zijn gelukkig geweest. Het was een kabelbreuk, dus de toon kreeg geen stroom meer waardoor de cv niet aangestuurd kon worden. Die arme man had vakantie, maar kon dus mooi aan het werk.
    Het was 11,5graad hier binnen toen de toon net weer aan ging. Gelukkig was het wel snel weer op temperatuur.

Kan me heel goed voorstellen dat je er van baalt meisje, maar wa gebeurd er bijvoorbeeld als je het gewoon even laat gaan? Dat hebben wij ook gedaan en dan leren ze wel hoe ze zelf weer in slaap moeten komen. Het is misschoen even een paar nachten doorzetten maar vaak gaat het daarna wel goed.

Ik vind het heerlijk dat ze zo dicht op mekaar zitten. Wij namen M gewoon mee als we wat gingen ondernemen met Z. Dat ging ook altijd goed omdat ze dat van kleins af aan gewend is. Nu is M ook gewoon een stuk makkelijker dan Z, dat moet je natuurlijk ook maar net treffen. Als je een kindje hebt wat daar totaal niet tegen kan dan zal dat niet gaan. Soms denk ik wel eens, als ik nu pas zwanger zou zijn van een tweede dan was het in combinatie met Z wel makkelijker geweest. Maar ik heb er absoluut geen spijt van! We zitten nu al te bedenken hoeveel makkelijker het volgends jaar al gaat worden, als M ook 1 jaar oud is. Met de pot mee kan eten en steeds langer wakker kan blijven. Ik kan echt niet wachten. Blij dat we dan die baby periode uit zijn en er niet meer terug in hoeven ;) Ik moet er persoonlijk echt niet aan denken om over bijvoorbeeld 2 jaar weer terug naar die babyperiode te gaan. Krijg je net weer een beetje meer tijd voor jezelf omdat de kleintjes naar peuterspeelzaal gaan, komt er weer een babietje bij waar je je handen vol aan heb. Alles heeft zo zijn voor en nadelen. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt ;)

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gelukkig! Zo behoorlijk afgekoeld bij jullie. :(
    Jullie hadden ook heel geen warm water om te douchen..

Tja ik laat haar soms 5 min huilen maar gaat alleen maar harder huilen dan, en dan ga ik maar een speen geven zodat ik weer kan gaan slapen.
    Hoelang liet jij haar huilen dan?

nee daar moet ik ook weer niet aan denken als ik heel mijn vrijheid terug heb en weer wat gebonden ben aan een baby.
    ja klopt, alles heeft wel wat en dat brengt bij mij een beetje twijfel. :p
    we denker nog even over na. Gisteren zaten we even een huis vol te kijken.
    En man zegt doodleuk ohh ik wil ook zoveel kleintjes....
    tja ziet er heel schattig uit een 4-ling. ;)

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oh jeej, dat was koud Sabine! Fijn dat het wel opgelost is. Zo een kacheltje vreet natuurlijk stroom.

Hier lieten we I soms wel een half uur huilen. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ze al maanden lang gewoon doorslaapt 's nachts. Als ze wel wakker wordt, valt ze na een paar minuten jammeren wel weer in slaap. Heerlijk. Ben zo blij dat we nooit afhankelijk zijn geweest van speentje.

Maar wil E dan ook steeds door je vastgehouden worden, of vindt ze het op de grond wel best?

I is echt zo goed aan het tijgeren opeens, echt leuk om te zien. Gaat als een speer.
    Ook vindt ze het geweldig om zelf te eten van het bordje. Fruit en brood gaat er zo in, bordje laat ze netjes op de tafel staan. Pakt alleen het eten er vanaf. Helemaal trots als ze het bordje dan leeg heeft.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja dat geloof ik!
    Wow een half uur. Ben benieuwd of ik dat wel kan.
    Begrijpelijk. scheelt wel een hoop. ;)

Ze speelt veel nog op de grond gelukkig. Maar als ik ergens ben wilt ze alleen maar bij mij zitten.
    Box wilt ze amper meer zitten. helaas.
    Niets is meer veilig in huis. Zelfs de hond moet het ontgelden :'(

Wat leuk zeg dat I zo hard ontwikkeld!
    knap hoor dat ze het bordje laat staan. Als E zelf eet leg ik het gewoon op tafel neer. Bang dat heel het bord op de grond beland. :p

Slapen overdag is ook helemaal ruk vandaag :(
    Ws. toch weer pijn van doorkomende tanden. grr.

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja we hadden gelukkig wel warm water, de cv ketel deed het gewoon. Alleen de thermostaat niet dus ging de verwarming niet aan.

Pakt ze zelf de speen nog niet? Wij hadden hem op een gegeven moment aan de spenenketting vast gemaakt en die aan de slaapzak van Z vastgemaakt of aan het lakentje zodat ze hem zelf kon pakken. Gaat ze dan wel meteen weer slapen als je speen geeft? Ik deed eigenlijk altijd 1 x speen geven en daarna had ze pech dan liet ik het steeds wat langer gaan, dus eerst 5 minuutjes even terug, daarna 10 minuutjes even terug. Vaak was het dan snel weer over. Maar je moet doen wat goed voelt voor jou, als jij haar liever niet laat huilen of het prettig vind om haar even een speen te geven zodat jullie beide weer kunnen slapen dan moet je dat gewoon blijven doen ;) M wilt geen speen, maar pakt haar duimpje, helemaal handig :p

haha ja het ziet er misschien heel schattig uit maar denk je maar eens in, die baby periode en dan keer 4 :O ik zou gillend gek worden denk ik :p Ook al vind je daar je draai ook wel in, want je zal simpelweg wel moeten.

Klinkt toch wel een beetje als een vorm van eenkennigheid, als ze bij jou is voelt ze zich veilig en maakt ze waarschijnlijk makkelijker contact met anderen. Maar echt bij een ander is een stapje te ver. Gelukkig is dat vaak een fase en gaat het weer over ;) Voor jou wel even lastig en extra pittig.

Haha ik geef hier ook geen bordje als het niet op de grond mag belanden want daar eindigt het hoe dan ook :p
    Wel knap dat ze die zelfbeheersing al heeft!

Ja gelukkig doet de verwarming het weer, het was wel heel erg koud. Het is gelukkig wel snel weer warm dus dat scheelt wel.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Soms pakt ze de speen. Maar dat is meestal alleen s ochtends als ze bijna klaar is met slapen.
    Meestal als ze gaat huilen is het nog in haar slaap.

Zojuist werd ze wakker laten huilen. Werd ze zelf Weer stil. Maar al gauw ging ze weer huilen weer laten gaan. Maar werd na 3min helemaal overstuur.
    Kon haar maar moeilijk troosten. :(
    Ga het vannacht nog 1x proberen maar weet niet of deze aanpak werkt bij E.
    Ja als ik speen geef gaat ze 9vd 10x gelijk weer slapen.
    Lastig!

Hihi zei ik ook al tegen hem. Mij niet gezien met zoveel kids.

Toch wel dus. Morgen weer eens werken na een week vrij. Hopelijk gaat het bij mijn moeder ook goed.

15. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier werd ze ook overstuur, omdat ze weet dat je dan toch wel komt. Daarom liet ik het toch maar gaan en dan ging het wel weer over. Heeft maar 2 dagen geduurd. Langer dan 3 dagen zou ik het ook niet proberen hoor, want dan heeft het waarschijnlijk geen zin. Maar het is dus niet zo gek dat ze overstuur raakt. Hier wist ik ook dat het geen zin had om iets anders te proberen dan te laten gaan dus deed ik dat daarom ook zonder echt moeite. Ze weet nu gewoon echt wat er van haar verwacht wordt en dat geeft ook rust. Je moet inderdaad doen wat goed voor je voelt, maar dat ze overstuur raakt is niet zo gek. Denk niet dat je na 1 nacht kan zeggen of het werkt (ook niet na 2 eigenlijk). Hopelijk vind je een oplossing.

Soms pakt ze het bordje wel op, dan kijkt ze heel uitdagend en dan zet ik hem weer neer op tafel. Daarna eet ze weer lekker door. Het verbaasd mij ook hoor haha ik dacht echt dat het eten alle kanten op zou gaan. Ik denk ook wel dat ze het nu gewoon super leuk vindt om te doen omdat het nieuw is, maar zodra ze dit 'gewend' is zal ze misschien wel weer gaan smijten.

Brr nou het is nu wel nog kouder geworden, gelukkig dat je thermostaat het weer doet. Bij ons boven is het nu 15,6 graden (verwarming staat boven niet aan). Misschien toch maar even aanzetten.

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    En hoe is de nacht gegaan meisje? Lastig is dat dan hè. Als mijn meiden overstuur raken ga ik er ook altijd heen. Maar als troosten dan niet helpt en ik weet zeker dat er verder niets aan de hand is dan ga ik weer weg. Ik ga dan wel om de zoveel minuten even een aai over de bol geven om te laten weten dat ik er nog ben maar haal ze dan niet uit bed en ga dan ook meteen weer weg. Dan leren ze ook dat het geen zin heeft om overstuur te gaan om te krijgen wat ze willen maar weten ze ook dat je er altijd voor ze bent. Vaak werkt deze methode heel goed en zie je na een paar dagen al resultaat. Alleen wat ik eerder al schreef, als het voor jou niet goed voelt om het zo te doen, moet je het absoluut niet doen.

Ben ook benieuwd, maar zal waarschijnlijk wel goed gaan. Het is misschien ook meer van: Mama is er dus ik wil bij mama. Vaak merk je dat als mama er niet is, het ineens hele andere kinderen zijn :p

Haha mooi hoor ZaZam! Dat zou best eens kunnen dat ze dan wel ineens alles overboord gooit. En wie weet ook niet ;)

Bij ons staat de verwarming boven ook een klein stukje open, het schijnt heel slecht te zijn voor de leidingen en radiatoren om hem helemaal dicht te draaien. Kun je nagaan dat het bij ons dus met een kacheltje niet warmer werd dan 11,5graad. Toen de verwarming weer aan ging en het 20 graden werd in huis was het veeeel te warm, haha.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bedankt voor jullie tips!
    Ik ga me best doen. Hopelijk kan ik het. :)
    Dit is voor beide niet fijn.

Afgelopen nacht is het top gegaan. :)
    Gisteravond dan die ene keer dat ze wakker werd. Daarna gaan slapen en moest haar vanochtend om 6:15 wakker maken helaas.
    Eens kijken wat deze nacht ons gaat brengen.

Hihi grote kans dat het eens op de grond zal belanden.
    Hier heeft ze ook een leuk spelletje bedacht.
    Elke keer speelgoed op de grond gooien en dan moet ik weer gaan pakken.
    Gaan we dus ook niet meer doen.

Oeh dat is wel koud zeg. Hier staat verwarming ook een beetje aan.
    Op E haar kamer is het altijd 18gr. Bij ons wat kouder. Raam staat meestal open.

Ging goed bij mn moeder. Ook toen ik weg ging
    Al is ze natuurlijk erg vertrouwd bij mn moeder.

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Fijn dat de nacht goed was gegaan, is afgelopen nacht ook goed gegaan?

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nacht hiervoor ging wat moeizaam. Veel wakker en toch wel wat speentjes gegeven.

Afgelopen nacht goed gegaan gelukkig. Werd soms wakker maar viel zelf weer in slaap.
    Om half 6 wel een speentje gegeven. Heeft ze me gelijk weer even gezien. :)
    Zelf in slaap vallen gaat dus wel beter. Lijkt wel op dat ze dan wat onrustiger slaapt omdat ze mij niet ziet.
    Zal wel kwestie van wennen zijn.

Laatste werkdag van het jaar. :)
    Hoe vullen jullie de avond in?

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Fijn dat afgelopen nacht ook weer goed ging. Het is toch een patroon wat je moet doorbreken. Dat zal even duren.

Hier vandaag ook nog onverwachts even werken.
    Vanavond komen mijn broertje en schoonzusje. Mijn vader en zijn vrouw zijn ziek dus komen niet.
    En julie?

Deel Deze Pagina