Haha ukkepuk he? Lengte is 72cm. Vorige keer was ze in 2 maanden 700 gram aangekomen, nu in 3 maanden 500 gram. Niet echt veel he.. Nee ze is geen grote eter, nooit geweest. Maar ze is verder helemaal gezond, nooit echt ziek en heel vrolijk dus niks om ons zorgen over te maken. We hebben de inenting niet gegeven. Ik ga het iets aangepast doen. De dktp en hepb geef ik pas als ze 2 jaar is, dan hoeft die niet meer met 4 jaar alleen met 9 jaar. De hib hoeft dan ook niet meer. De pneu stel ik uit tot 14 maanden en dan met 18 maanden krijgt ze pas de MenC. Weet je ze is zoooo klein, ik heb er geen goed gevoel bij als ze dan de zelfde dosis krijgt als kindjes die dubbel zo zwaar zijn daarom heb ik haar liever wat groter. Ohh okee ja als ze al drie knuffels heeft zal een tuttel niet uitmaken hahah. Wat eten jullie kleintjes ongeveer op een dag? Hier 2 á 3 boterhammen, stuk fruit, avondeten paar eetlepels, bakje yoghurt toe en totaal nog iets van 500cc opvolgmelk. Soms als tussendoortje een crackertje of een stukje paprika of wortel ofzo.
Oh dan is ze inderdaad ook wel wat kleiner qua lengte. Ik heb geen idee hoe lang M nu is hoor, maar qua kleding zit ze rond 74/80 dus ik denk dat ze qua cm ook rond de 74 zit. We gaan er achter komen. Ik zou me er inderdaad ook niet druk om maken hoor, zolang ze het verder goed doet Oké, vandaar. Groot gelijk hoor. M doet het super goed dus ik laat haar gewoon enten op de gebruikelijke tijden. Nog maar 2x en dan pas weer als ze 4 jaar is. M krijgt 's ochtends borstvoeding + boterham, 1stuks fruit + wat te drinken, borstvoeding + boterham, tussendoortje + drinken, 180-200gram avondeten (gaat niet altijd op) gevolgd door een klein beetje yoghurt en borstvoeding voor het slapen gaan. Soms zou ze denk ik nog wel een boterham extra op kunnen.
nou echt wel! hier geen ukkepuk meer. alles is al maat 80. wel n mooie lengte. smal lang meisje. jij doet dus ook aangepast vaccineren. heb je tips voor me? Ik ga morgen naar het inloopspreekuur om het een ander door te bespreken. E heeft nog geen inentingen gehad, wilde dat hij weerstand eerst beter op was gebouwd. 2x fles 210/7 (waarvan 1 een papfles) fruit : 1-2 stuks brood : 2 stuks avondeten: 180-200gr warm eten + bakje yoghurt tussendoortje: koekje, mandarijn, soepstengel etc.
Dan eten ze wel ongeveer hetzelfde.. Gek dat ze dan zo achterblijft in gewicht he? Wat doen jullie op brood?
http://nvkp.nl/fileadmin/nvkp/pdf/paginas_uit_%2085993_008192_2.uitvoeringsregels_TG.pdf Hier zie je een ander schema, er zijn dus meer opties dan je denkt. Via deze link heb ik meer informatie gevonden. http://nvkp.nl/fileadmin/nvkp/pdf/85993_008192_2.uitvoeringsregels_TG.pdf Zogenaamde inhaalschema's Her en der pik je daar zo je eigen dingen uit die je prettig vindt. Een gesprek op het cb zal je weinig brengen, zij willen dat je zo veel mogelijk ent....
E was met net 9 maanden 74 cm. Heb het idee dat ze weer flink gegroeid is qua lengte. Morgen weet ik het
thnx ZaZaM. ik ga even het een en ander uit pikken. en neem ik het mee. Hier bij het cb waren ze erg begripvol toen ik melde dat ik het nog niet wist of ik haar ging vaccineren. En als ik het wel zou doen dan pas na de 9 maanden. inmiddels is ze al 10 maanden. Dus wil er nu wel mee gaan beginnen. Al ben ik er nog steeds een beetje huiverig voor.
Ja lees maar even door. Als ik jou was zou ik met 1 jaar beginnen. Dan hoef je minder inentingen te doen voor hetzefde resultaat. De schema's zijn vrij duidelijk, succes!
klopt ik zag het. alleen als je na het 1e jaar begint word het niet meer door de overheid vergoed. maar ik wil zoiezo ook per keer 1 prik halen. Anders vind ik het teveel voor ze worden. Dus dan zou ze 7x naar het cb moeten om geprikt te worden en dan is ze tot haar 9e levensjaar van de prikken af Hib ga ik dan zoiezo na haar 1e verjaardag geven. En de 3e dktp prik na haar 2e verjaardag. dan heeft ze 2 prikken minder. denk dat ik begin met de pneumokokken vaccin en dan met de hib (als ze 1 is) maar ik ga morgen daar maar eens een schema maken. Ze zijn denk ik allang blij dat ik besloten heb om te vaccineren. Bij E doe ik altijd 1 boterham met boter de andere soms ook nog zelfs voor de helft boter. Zolang ze dat nog prima vind verder gebruik ik het broodbeleg van de kleine keuken. Paar keer leverpastei. soms nog wat fruit erop als ze dat heeft laten staan. verder nog niet echt veel variatie.
Ja en als je je er zo goed in verdiept dan kunnen ze ook echt geen kritiek hebben. Hier gaan ze er ook goed mee om. Ja op die manier heb je minder hib, minder pneu en minder dktp Ohhh okee dus nog niet echt beleg. Ik zal eens kijken naar de kleine keuken.
Dat is gewoon haar bouw denk ik. M krijgt hier van alles op haar brood. Kipfilet, kaas, jam, smeerworst, smeerkaas etc.
Fijn dat ze er bij jou ook goed mee omgaan. Heb gelukkig nog nooit problemen gehad bij het cb. Laatste afspraak was ook met 3/4 maand. Die andere afgezegd. Toendertijd. 🙈 Doe jij gewone jam gebruiken Sabine? Ik las ook eens ergens een keer sandwich spread. Al hou ik het meeste lekker bij boter. Ze drinkt er ook al sap bij. Drinkt over de dag 1,5 rietjesbeker leeg.
Maar je hebt toch besloten haar wel te gaan laten enten meisje? Ik dacht dat je het helemaal niet wilde doen, maar je was er dus nog niet over uit. Wij hebben die kleine kuipjes jam met geloof 30% minder suiker. Ik hou helemaal niet van zoetigheid op mijn brood dus die kleine kuipjes zijn ideaal. Zo'n grote pot zou veel te lang blijven staan. Z vond het eerst ook helemaal niks, maar vind het nu af en toe wel lekker.
1,5 rietjesbeker, dat is veel! Hier drinkt ze maar ik denk ongeveer 150cc ander vocht dan melk (ik geef alleen slappe thee en water). Ik geef de rietjesbeker na haar fruit en na haar brood in de ochtend. 's Middags geef ik na haar brood wat melk in een gewone beker om te oefenen. Kipfilet ga ik ook maar eens proberen. Vleeswaren zijn alleen zo schaars als het gaat om biologisch, dat is altijd zo jammer.
Ik twijfelde nog heel erg. Heb in eerste instantie gezegd dat ik het niet zou doen. Wilde er goed over na gaan denken. Je spuit ook veel zooi in je kind. Maar heb alle voors en tegens overwogen en heb toch besloten om te vaccineren. Al vind ik al die cocktails maar niks. Ja ze drinkt zeker veel. Doe wel heeel weinig sap (dixap) in de beker hoor. Met het brood eten drinkt ze al (bijna) een beker leeg. En dan over de dag heen drinkt ze elke keer wat. En bij een boerderij/landwinkel? Zullen ze toch wel biologisch hebben. Moet je wel net treffen dat er 1 in de buurt zit en groot is.
M drinkt wisselend, meestal 1 beker per dag van wat anders maar gisteren bijvoorbeeld ineens 2 bekers. Dat komt alleen bijna nooit voor hoor dat ze zoveel drinkt. Daarnaast gewoon nog 3x de borst. E krijgt natuurlijk ook nog maar 1 fles en 1 keer pap dus is het wel goed dat ze zoveel drinkt. Ze moet het vocht dan toch uit wat anders halen. Hoeveel flesjes krijgt I nog, ZaZam? Wij zijn niet van het biologische dus dat is makkelijk met inkopen doen Ja, zo zou je het ook kunnen omschrijven. Ik heb er nooit over getwijfeld of ik mijn kinderen wilde laten enten. Ik ben zelf geënt en vind het belangrijk dat mijn kinderen die bescherming ook hebben. Zou mezelf echt nooit vergeven als ze een ziekte zouden krijgen die met een enting voorkomen had kunnen worden. Ben wat dat te gaat ook wel blij dat ze niet naar een kdv gaan waar kindjes zitten die niet geënt worden. Misschien zitten die er op de psg ook wel, maar dan zijn ze ruim 2 jaar en is de weerstand sowieso al een stuk beter.
I krijgt nog 3 soms 4 flesjes, hangt van haar laatste slaapje af. Flesjes zijn niet echt groot (120cc). Dus minderen is niet echt een optie nog. Ja het is niet zo dat alle kindjes die niet gevaccineerd worden ook die ziektes gaan krijgen dus het maakt echt niet uit op het kdv dat ze niet geënt is. Zo doet iedereen waar die zich goed bij voelt. Ja een landwinkel zit wel redelijk dichtbij, maar daar liggen de prijzen wel weer veel hoger dan de biologische producten in de supermarkt. Ik zal eens kijken wat daar voor vleeswaren liggen. Is ook wel vaak in de aanbieding.
klopt van de fv krijgt ze 460cc. en dan ander drinken ong. 300-400cc hihi zou wat zijn dat een ongevaccineerd kind alle ziektes zou krijgen. Helaas geeft vaccineren ook geen levenslange garantie. Zo heb je veel verschillende varianten van kinkhoest waardoor je het alsnog kan krijgen. pneumokokken zijn meer dan 90 varianten en je word ingeënt voor maar 10 varianten. en ga zo maar door. inderdaad iedereen doet het op zijn eigen manier. Denk dat het in NL altijd een discussie punt zal blijven. ben benieuwd hoe we E haar prikschema gaan invullen. ja biologisch betaal je flink voor helaas, wel erg jammer. hierdoor kopen mensen het minder snel omdat er een goedkoper variant is. net zoals plofkip of biologisch. Zoveel prijsverschil. hier begint E zich ook steeds meer aan mij vast te klampen. soms ook huilen als ik lang haar loop of als ik even uit zicht ben. Zelfst. spelen gaat soms ook wat moeizaam. Verder kletst ze ineens wel weer erg veel. zwaaien doet ze nu ook steeds beter. Bij jullie ook verandering in gedrag?
Ja ben wel blij dat er ook wel een tussenvariant is van plofkip. Ik heb wel het idee dat mensen steeds verantwoorder boodschappen doen, dat hoop ik ook althans. Ik vind het zo vervelend dat mensen niet nadenken over het leed van dieren, zeker de rijke mensen. Gehakt ofzo is echt niet veel duurder, zeker omdat het vaak in de aanbieding is (inslaaaaan haha). Of eet dan minder vlees als je het niet kan betalen.. Ach, doen wat binnen je mogelijkheden ligt he.... Hoe staat het met de verbouwing meisje? Hier zijn we ons aan het oriënteren voor een dakkapel! I hecht zich hier niet meer of minder aan iemand... Ze is wel énorm aan het kletsen en heeft heel veel interactie met iedereen. Ze vindt het vooral erg leuk om speeltjes aan iedereen aan te geven.
eerlijk gezegd let ik er niet altijd op. maar als je eenmaal een scharrelkip geproefd heb. wil je die 10x liever dan een plofkip. #verbouwing. Ligt een beetje stil helaas. Stuc wil maar slecht drogen. Al keek ik vanochtend en zag ik geen natte plekken meer gelukkig. Dus denk dat we morgen of zaterdag kunnen beginnen met sauzen. Dan de lambrisering nog verven. wc pot erop. wastafel aansluiten en dan is het klaar! Moet nog wel even op jacht voor toilet accessoires. wat leuk een dakkapel! Een reden voor? of stond het al een tijdje op jullie verlanglijstje? Wij gaan pas een dakkapel doen als we een 3e kindje hopen te krijgen. (ben er zelf nog niet over uit) fijn hoor dat I dat niet doet. Ach wat leuk zeg! hier eist ze soms ook graag de aandacht op. wat leuk zeg, wilt ze dan ook dat diegene met dat speeltje met haar gaat spelen? of gaat het echt puur om het geven? Net bij het cb geweest. E is alweer 76cm en 9335gr. Gaat met gewicht nu mooi naar het gemiddelde gelukkig. (tussen +1 en gemiddelde in) qua lengte zit ze iets boven de +1 26 jan. krijgt E haar 1e vaccinatie. en dan op 23 febr. haar 2e. ze vond het prima wat ik zelf had opgeschreven. als ik na 1 jaar zou willen starten moest het via de huisarts. nu kan het gelukkig nog via het cb