Waarom minderen als ze het er goed op doet? Ik geef M ook gewoon nog 3x borstvoeding ondanks dat je volgens sommige "schema's" naar twee voedingen zou "moeten". Zolang ze de rest van het eten goed blijft eten zie ik geen noodzaak om er een extra voeding van af te halen alleen maar omdat dat zo zou horen. nee hèhè, dat snap ik ook wel, haha Zou wat zijn... maar het risico is wel groter. De mensen die de griepprik halen hebben ook geen garantie dat ze geen griepje meer krijgen want binnen mum van tijd is er wel weer een andere vorm. Net zoals dat borstvoeding ook geen garantie geeft dat je kind nooit ziek word, het helpt echter wel bij het opbouwen van een goed immuunsysteem. En op latere leeftijd heeft het ook zeker een gunstig effect. Maar als je het dan zooi vind en vind dat het onvoldoende bescherming bied waarom zou je dan je kindje alsnog laten enten? Tuurlijk moet iedereen gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Het is immers jouw kind, en jij bepaald wat er wel en niet gebeurd en wat je wel of niet goed vind voor je kind. (tot op zekere hoogte natuurlijk, iedereen weet dat snoep voor een baby niet goed is bijvoorbeeld ) Hier geen veranderingen ten opzien van verlatingsangst of eenkennigheid, gelukkig, maar wat niet is kan nog komen
hihi was ook een geintje. klopt, steeds meer mensen gaan de griepprik ook niet meer halen. Hier op het werk verplichten ze ook bijna alle medewerkers om die prik te halen, maar steeds meer haken af. er zitten ook wel goede dingen in. Ik zou absoluut niet willen dat E tetanus krijgt of polio. Bof is niet zo erg voor een meisje. Rode hond is wel weer belangrijk. etc. Als het niet allemaal bij elkaar zou zitten had ik er een paar uitgepikt. alleen het is gewoon jammer met al die hulpstoffen die erin zitten. Er zit ook nog steeds een lichte twijfel bij me. Maar het gevoel om het te doen is groter dan om het niet te doen. heerlijk hoor, hopelijk komt het ook niet. andere mensen vind ze wel leuk en interessant. maar houd mij veel in de gaten. zo nu en dan kan ik wel gewoon weg lopen en gaat het wel allemaal goed.
Ik heb hem ook nooit gehad hoor de griepprik. Mijn weerstand is al goed van zich zelf. Alhoewel ik wel van steeds meer mensen hoor dat ze vanzelf vaker ziek bent als je kindje eenmaal naar kdv of psg gaat. Ik ben benieuwd, hoop het niet Oké vandaar! Ik las alleen maar negatieve reacties op de vaccinaties dus vroeg het me ineens af. Maar duidelijk Als je je er goed bij voelt om het te doen gewoon doen en anders niet. Kan ook op latere leeftijd komen bij M maar moet zeggen dat Z er tot nu toe ook nooit echt heel erg last van heeft gehad. We gaan het mee maken, hoort er allemaal bij alleen maakt het de dingen wel even wat lastiger.
Ik ook niet. Voor de risico factoren begrijp ik dat ze die halen. Maar voor een gezond mens met een goede weerstand, vind ik het onnodig. Tja dan zouden de moeders ook vaak zien zijn bij schoolgaande kinderen!? Ik heb het zelf nog niet gehoord. Maar jij gaat er snel genoeg achter komen. Want wanneer gaat Z naar de psz? Hihi ja echt geheel positief zal ik nooit worden over de vaccinaties. Maar ik kan het niet over me hart krijgen als E iets ergs krijgt wat ik (deels) had kunnen voorkomen. Fijn dat Z die periode ook niet heeft gehad. Ach zo heb ieder kind wat. Al merk ik wel dat het beter gaat als ze beter geslapen heeft overdags.
Ja klopt. Die kids pikken alles van elkaar mee. Ach ja is ook weer goed voor de latere weerstand ja klopt. Z gaat maandag naar psg. Morgen gaan we even kennis maken. Dat is zeker waar. M kan trouwens ook nog best goed lopen achter zo'n loop kar. Ik moet wel echt bij haar blijven anders valt ze ineens om maar het gaat beter dan ik had verwacht hihi. En van zit naar lig kan ze nu ook. Nu alleen nog van lig naar zit komen
Spannend! Heeft ze er zin in? Of weet ze nog niet precies wat ze kan verwachten. Hopelijk verloopt de kennismaking goed. Wat leuk zeg dat ze goed kan lopen achter zo'n ding. Hier gaat dat ook best vlotjes. Ze gebruikt hem vooral om ergens te komen. (Tafel bijv) Leuk dat ze het kan. Ze moeten even met die kont over het been heen. Hier gaat het zitten erg goed sinds gisteren. Daarvoor ging het nog wat onwennig. En nu zit ze ineens met een paar sec. Moet er wel aan wennen. En is het bij jullie wit?
Ik denk niet dat ze het al snapt. Na de kennismaking zal het makkelijker uit te leggen zijn en dan ben ik heel benieuwd hoe ze het gaat binnen als ik haar daar moet achter laten. Misschien heeft mama het er wel moeilijker mee dan Z Hihi echt vlot gaat het nog niet hoor. Maar het gat bete dan ik in eerste instantie had verwacht. Ze wilt vanaf haar rug naar zit komen. Dus dan doet ze een soort situp. Volgens mij deed z het toen ook op die manier. Zou het niet eens meer weten. Nee geen sneeuw te zien. Bij jullie wel?
Ohh joh wist niet dat ze al kon lopen Sabine. Dat is snel gegaan dan of niet? Hier staat ze nog niet op haar benen. Tijgeren is veel te leuk. Wel irritant in bed, want ze heeft nu ontdekt dat ze alle kanten op kan dus ze is veel meer in de weer in bed ipv slapen. Ligt meestal achterstevoren of ondersteboven... 's Nachts wel regelmatig wakker en draait dan weer. Gelukkig slaapt ze wel weer door, maar ik word er toch snel wakker van.. Hopelijk een korte fase... Jammer dat de verbouwing stil ligt! Hopelijk gauw weer verder... zo een bende is ook niet leuk natuurlijk. Dakkapel hoeft niet zo nodig, staat gewoon op mijn lijstje. Ik ben dan van; ik wil het nú haha. Terwijl het helemaal niet nodig is... ik moet mezelf soms een beetje inhouden.. drie kinderen komen er sowieso niet denk ik.. Ik heb nog niet uit het raam gekeken 🙈 Lig nog op bed, veel pijn in mijn rug weer helaas..
Ze loopt al een poosje in zo'n loopstoel, maar omdat dat niet zo goed is voor haar heupjes wil ik daar niet te veel gebruik van maken. Ik had natuurlijk nog een looptrainer staan van Z dus heb M daar van de week eens achter gezet en dat ging beter dan ik had verwacht. Ze kan maar kleine stukjes hoor en dan zakt ze door haar benen heen. Hou haar dus ook wel vast als we dat doen. Oh dat is inderdaad vervelend. Dat herken ik wel dat je er snel walker van wordt. Je vriend slaapt zeker overal door heen? Hihi soms zou ik willen dat wij ook eens wat dieper zouden slapen. Een enkele keer lukt dat ook wel maar dan ben ik dus echt helemaal op. Oh balen dat je weer zo'n last hebt van je rug!!! Weet je al waar het vandaan komt? Misschien kan je vriend je er weer vanaf helpen.
hihi ja voor moeders ook een hele grote stap om de kleine meid achter te laten. Hoelang gaat ze naar de psg? hihi zo probeerde E het ook maar dat lukte alleen maar op het aankleedkussen. is natuurlijk ook veel zwaarder om zo tot zit te komen. hihi zo'n loopstoel zal nooit in mijn huis komen. Zonde voor mijn meubels.. die stevigheid in haar benen komt vanzelf wel. wat vervelend ZaZaM. dat I zoveel aan het spoken is. Ik hoop het ook voor je dat het een korte fase is. erg vermoeiend lijkt me. Zeker jammer. stucwerk in nu gelukkig droog. planning is dat m'n man morgen gaat sauzen. Hopelijk gaat dat lukken. Ik moet nl. werken. ik verwacht wel dat het volgend weekend wel af is. Vloer nog niet helaas. hebben een pvc vloer en er moeten 3 planken bij gelegd worden. Maar die man die dat moet doen is erg druk. Dus we horen het vanzelf een keer als hij tijd heeft. hihi oke, heb ik ook wel een beetje. Maar man houd me goed tegen af en toe Heb je verder ook plannen met de zolder? heh wat vervelend die rugpijn weer. hopelijk is het snel weer over. #sneeuw. vannacht lag er best wel wat sneeuw. maar vanochend regende het, en was er al veel weg. op de tuintafel, auto's en het gras ligt nog wel sneeuw. Vanochtend E in de autostoel gezet, leuk dat ze vond. Nu ga ik het maar rustig opbouwen. maxicosi vind ze gewoon echt niet leuk. Eind febr. gaan we nog op vakantie. bijna 3u rijden. dan gaat ze nog wel in de maxicosi. (autostoel gaat ws. wel mee) En na de vakantie gaat die de zolder op.
Ohh ja oké zo een loopstoeltje is dacht ik niet zo goed, maar er achter is een prima oefening. I is daar gewoon nog niet klaar voor. We wachten geduldig af. Ja ik ben een ontzettend lichte slaper, word óveral wakker door. Manlief slaapt prinsheerlijk door ja haha. Vorige keer heeft zijn behandeling voor mijn rug goed geholpen, dus binnenkort maar weer even doen. Ik wil op zolder een extra kamer laten maken. Uiteindelijk wil ik dat I daar gaat slapen, zodat ze niet/minder gauw wakker zou worden mocht er nog een baby komen. Voor nu zou het fijn zijn om een plekje voor mij of mijn vriend te hebben om af en toe even terug te trekken. Leuk Sabine de psz, gaat ze vast geweldig vinden!!
deze hebben wij: https://www.bol.com/nl/p/vtech-baby-baby-walker-oranje-loopwagen/1004004007093943/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-33631728181-S-271147948545-1004004007093943 vervelend dat je zo'n lichte slaper bent! ik heb m'n momenten dat ik licht slaap. maar nu E goede nachten maakt, slaap ik een stuk beter. gauw je vriend aan het werk zetten! aha. ook lekker een eigen plekje in je huis. als er een 2e kindje komt. komt die ook gewoon op de 1e verdieping te liggen. we hebben 1 grote (ouder) slaapkamer en 2 even grote slaapkamers. redelijk groot ook nog. zonde van m'n geld om dan al met de zolder te beginnen. al wil ik daar wel nog een keer een mooi wasruimte. Blijven dromen. eerst de badkamer, en dat zal ook wel een duur grapje worden. als we het zelf gaan doen blijft het wel beperkt. maar zal het wel langer duren. Tenzij we het doen als man vakantie heeft.
Zeker omdat moeders het niet gewend is om haar kleine meid achter te laten. Maar komt helemaal goed. Het kennismaken vanmorgen ging super goed en ze heeft lekker gespeeld. Leuke juffen en toevallig met de juf van maandag en vrijdag kennis gemaakt omdat er 1 even gewisseld had. Ze gaat op de maandag en vrijdag ochtend van half 9 tot 12 uur. En verbaasd/blij dat de juffen waren dat Z al zindelijk is Ben dan iedere keer weer zo trots op mijn grote/kleine meid Ja, wel goed voor de buikspieren, haha baby met sixpack Loopstoel is inderdaad niet bevorderlijk voor de heupen als ze er te lang in zitten. Ze hangen er namelijk in als ze nog niet goed kunnen staan. M kan dat redelijk goed en mag er dus ook niet te lang op de dag in. Wij hebben ook nog eens zo'n loopkar zoals op de link die meisje deelde, alleen dan de roze versie Vervelend is dat hè als je zo licht slaapt, ik heb wel het idee dat ik lichter ben gaan slapen sinds we de meiden hebben. Als moeder zijnde ga je er denk ik toch op slapen dat je wakker moet worden als je je kindje hoort. Gelukkig ken ik geen ouder die zegt dat hij/zij nog steeds gebroken nachten heeft wanneer hun kind 16 jaar is, haha Wij willen de zolder uiteindelijk ook gaan aanpakken, maar dan om daar waarschijnlijk zelf te gaan slapen. Afhankelijk of we niet besluiten alsnog te willen sparen voor een koophuis. Sowieso is het eerst sparen want de zolder verbouwen gaat flink wat geld kosten.
is nog een aardige tijd. Lekker hoor heb je wat extra tijd voor M. Ook echt super hoor dat ze al voor haar 2e zindelijk was/is. Hoop dat het mij ook zo snel gaat lukken bij E. haha zie het al helemaal voor me.. hier erg getwijfeld om ook de roze te kopen, maar omdat we zeker nog wel een 2e kindje willen en als dat een jongetje is, kan ik weer vanalles gaan aanschaffen. Wilde eerst de woezel en pip loopkar. Maar die is van hout. Leek me niet echt prettig voor de meubels. hihi dan heb je als ouders zijnde ook gebroken nachten. Als ze na een avondje stappen midden in de nacht thuis komen. Dat geloof ik ook wel, dat je als moeder zijnde anders slaapt. moeten jullie veel aan de zolder gaan doen dan? Ja toch nog een wens om een koophuis te kopen.
Jaa die loopkar heb ik ook gezien. Was ik van plan te kopen voor haar eerste verjaardag Ik hoef mijn man niet aan het werk te zetten hoor, ik hoef zelf 's nachts ook niks bij haar te doen (blijf in bed liggen) maar ik word wel wakker.. ach elke keer weer een andere fase. Als ze gewend is aan tijgeren en voortbewegen hoop ik dat ze weer stiller ligt in bed. Fijn dat het wennen goed is gegaan Sabine! Pak van je hart zeker ?
Echt een aanrader. leuk verjaardags cadeau. Moet ik ook eens over na gaan denken. Hoeveel gaan jullie aan het cadeau besteden? Hihi bedoel met aan het werk zetten over je rug. Ik.hoop het ook voor je! Ik hoop niet dat E dat ook nog eens gaat doen Ben blij dat ik eindelijk na 6 maanden weer hele nachten kan slapen. Vanaf vandaag doet ze heel veel kont schuiven. Ziet er best komisch uit. Gaat de hele kamer rond elke keer.
Nou die loopkar vind ik duur genoeg, meer ga ik er niet aan uit geven. Ze krijgt er toch zo weinig van mee, dus ga niet echt te gek doen. De opa's en oma's zullen dat waarschijnlijk wel doen haha. Ohhh zoo mijn vriend aan het werk zetten haha ja zeker! Kontschuiven joh? Dat had ik niet meer verwacht aangezien ze ook al loopt
Ja is wel lekker inderdaad, wat 1 op 1 tijd voor M. Zal M ook wel even heerlijk vinden. Als M 1 jaar is gaan we met haar ook weer beginnen met het introduceren van het potje. Best kans dat zij nog iets vlugger is, omdat Z het goede voorbeeld al geeft. Zo niet maakt het ook niet uit, hoop alleen wel dat zij ook voor haar 2de verjaardag uit de luiers is. Z heeft het loopkarretje cadeau gekregen van opa en oma, dus we hebben zelf niet gekozen voor roze. Anders hadden we inderdaad ook voor de witte gekozen, ach achteraf hebben we toch 2 meiden dus maakt het allemaal niet uit. Is echt een aanrader ZaZam, leuk voor haar verjaardag!! Pff eerst maar eens zien of ze nog wel mogen gaan stappen wanneer ze 16 zijn We twijfelen nog heel erg, een koophuis komt je misschien wel tegemoet maar als ik soms verhalen hoor over hoeveel het groot onderhoud kost en dat huizen onder water staan, dan huur ik denk ik toch liever. Zeker als je ziet wat een machtig mooie grote tuin we nu hebben. Die zou ik echt niet in willen ruilen tegen een kleinere Dus het is nog even de vraag. Alles moet nog gedaan worden aan de zolder. Vaste trap, oude trapgat dichtmaken, issoleren, vloer leggen, ander dakraam, ventilatie, verwarming, etc.... Ja zeker een pak van mijn hart, maar ben wel blij dat mijn man maandag ook vrij is als ze voor het eerst echt gaat. Denk toch wel dat mama even een traantje moet laten als we daar weg gaan. Wij besteden max 50,- aan verjaardagen. Tenminste dat was ooit ons bedoelde limiet Daar gaan we nog wel eens overheen. We hebben nu voor beide meiden een kinderbestek besteld van Woezel en Pip met daarin hun namen en geboortedatums gegraveerd staan. Wat we verder nog voor M haar verjaardag gaan kopen weten we nog niet exact. Ze is de tweede dus we hebben al veel spullen in huis. Hahaha ik zie het al voor me, is ook een manier natuurlijk om je te verplaatsen
Dat is ook weer zo. Wij gaan er 50,- aan besteden. Als we eronder zitten gaat de rest naar haar spaar rekening. Hihi vast en zeker. Mijn schoonouders verwennen de kleinkids niet meer heel erg. Maar die hebben best wel wat kleinkinderen. Voor mijn ouders is het hun 1e kleinkind.dus die zal wel haar verwennen. Doen ze nu al. Hoe gaat het nu met je rug? Het probleem bij dr is dat ze zich nog niet op kan trekken. Ze probeert het wel elke keer. Maar glijd elke keer weg. Tja en je zou zeggen met kruipen ga je toch wat sneller.
Klopt. Aan een koophuis zit veel onderhoudskosten aan vast. Al kan je wel alles naar je eigen zin maken. Dat is zeker best een boel werk! Fijn dat je man thuis is. Komt vast goed. 1e keer zal moeilijk zijn. En dan word het steeds makkelijker. Tenzij ze het niet leuk vind. Leuk een eigen kinderbestekje. Wij hebben ook nog niet echt een cadeau idee. Misschien iets van duplo. Of die toet toet auto's hoor je ook positeve verhalen over. Heb me er nog niet heel erg in verdiept.