Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Voor Z hebben we trouwens een driewieler gekocht voor haar eerste verjaardag. Alleen doen we er nog steeds niet heel veel mee. Is ook niet erg handig als je alleen naar buiten gaat met twee kinderen. Ze kon ook nog lang niet bij de trappers. Die fietsjes zijn ook bedoeld vanaf 1,5 jaar, maar vond het ook weer zo wat om dat gewoon tussendoor eens cadeau te geven. Voor haar derde verjaardag wil ik een echt fietsje gaan geven.

Met een huurhuis kun je in principe ook alles naar je zin maken. Sommige dingen zul je van te voren moeten aanvragen maar over het algemeen valt het best nog wel mee met de beperkingen.

Oh dat komt inderdaad ook wel goed hoor, daar twijfel ik niet aan, het zal gewoon wennen zijn.

We hebben hier veel van de zoef zoef collectie. Is erg leuk maar ze kijkt er al niet meer naar om. Heb nu alles weg geborgen en nu staat er duplo (is nog van mij en mijn broertje geweest) Als ze daar niet meer naar kijkt ruil ik het weer om voor de zoef zoef.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Het is altijd zo lastig wanneer je wat geeft heh. :(
    Ik heb van mn collega een houten loopbakfietsje gekocht.
    Ga ik binnenkort even opknappen.

Ik heb niet echt verstand van huren. Dacht dat ze altijd strenge regels hadden. :p

zoef zoef ken ik niet. Zal eens kijken.

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Duplo heeft mijn moeder denk ik ook nog liggen van ons van vroeger en Lego. Binnenkort maar eens naar vragen! Duplo is natuurlijk áltijd goed ;)

Jaa in een huurhuis kan je nog best wat veranderen. Je moet het soms inderdaad aanvragen en het moet een meerwaarde zijn voor het huis, toch?
    Om nu nog een huis te kopen wordt erg moeilijk. De renteprijzen zijn zo laag waardoor de koopprijzen niet normaal hoog zijn geworden. Je huis staat dan hoe dan ook over een paar jaar onder water. Mensen verkijken zich een beetje op de lage rente. Al is ons huis nu ruim meer dan 100.000 meer waard dan we hem gekocht hebben, is ook wel verleidelijk om te verkopen mjah we vinden nu niks terug voor een mooie prijs.

Zo I was echt een draak de afgelopen dagen. Veel jengelen en als ze haar aandacht niet kreeg kríjsen. Ze is al een tijd niet zo vervelend geweest. Gelukkig sinds gisteren weer wat beter en vandaag weer helemaal normaal.. was het weer tijd voor een sprongetje ofzo?

Ah dus jullie kindjes kunnen lopen als je ze zelf rechtop zet en vervolgens iets ter steun geeft?

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hihi ja, duplo is lekker tijdloos. :)

klopt. huizenprijzen zijn echt flink gestegen.
    hihi je kan je huis wel met goede winst verkopen maar een nieuw huis is net zo duur helaas. :(
    al is het zeker heel verleidelijk. alle huizen die in onze wijk te koop worden gezet zijn binnen 3 weken gekocht. Ook heeeeel verleidelijk :p

vanaf week 50,5 t/m 54,5 is er weer een sprong. (gemiddeld)
    Gelukkig is ze weer normaal. :)

Ja klopt, soms liep ze ook met de stoel. vandaar dat we een loopkar hebben gekocht.
    ook loopt ze langs de tafel.

Gisteren ging E ineens zelf aan de tafel staan. :) zo trots.
    Helaas heb ik het zelf gemist, maar man was getuige.

E is al ruim 4 dagen erg verkouden en veel hoesten. :( zit ook erg vol. Hopelijk is het snel voorbij.
    zo sneu als die kleintjes niet lekker zijn. Al slaat ze zich er erg goed doorheen.

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Het moet inderdaad wel een verbetering zijn aan de woning, maar kan me ook niet voorstellen waarom je iets zou willen aanpassen ten nadelen. Kopen zou ook pas voor over een aantal jaar een optie worden. Maar ik vermoed dat we gewoon lekker hier blijven wonen :)

Vervelend dat I zo uit haar hum was, gelukkig gaat het nu weer goed! M is ook wat uit haar hum en ik zag vandaag dat ze inderdaad weer in een sprongetje zit. Bijna voorbij en dan komt er weer 1 rond de 1ste verjaardag.

Ja klopt, ik zet haar zelf overeind.

leuk dat E zelf ging staan!!

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hoe ging het op de psg Sabine?

Gaan de nachten alweer wat beter ZaZaM?
    I alweer 11 maanden! 1e verjaardag komt nu wel heel erg in zicht. ;)

7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Is E nog steeds verkouden? Hier is ze er gelukkig weer over heen.

Ze slaapt ook weer beter. Ik denk dat het gewoon wennen was voor haar dat ze alle kanten op kan in bed. Nu gaat ze ook nog alle kanten op in bed maar is ze het gewend. Ik tref haar nog steeds regelmatig ondersteboven achterstevoren aan haha. Wel weer om half 7 wakker ipv 7 uur maar ach dat is geen ramp.
    Jaa ze is alweer bijna 1... Tijd vliegt he?
    Gisteren zo zielig, haar billen en schaamplipjes waren knal en knal rood. Zoooo veel pijn had ze er aan, helemaal trillen en krijsen toen ik haar ging verschonen. Echt sneu. Gelukkig vanmorgen weer iets beter. Wel vervelend dat ik haar dan al krijsend naar bed moet doen (troosten heeft dan écht geen zin... ze was ook hartstikke moe, viel binnen een minuut in slaap)

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ze heeft trouwens echt wel een sprongetje meegemaakt denk ik ook. Wat is ze opeens stóut! Haha wil je niet weten... Héél uitdagend kijken en lachen als ik zeg dat iets niet mag en vervolgens nog een keer doen (eten op de grond gooien, aan de staart van de kat trekken etc.) hoe harder ik nee roep hoe harder ze gaat lachen haha BOEF!

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Het ging goed op de psg, de juf vertelde dat ze wel even zoiets had van hé waar zijn papa en mama maar toen ze wat anders gingen doen was dat ook snel weer voorbij. Ze moest wel even huilen toen ik zei dat we weg gingen en haar uit moest leggen dat zij niet mee naar huis mocht maar daar moest blijven. Dat vond ik wel even sneu maar verder dus best goed gegaan.
    Beide meiden zijn alleen niet echt gezellig de afgelopen periode dus ben blij als ze beide weer wat opknappen.

Hihi herkenbaar ZaZam. Ze zit dus echt in de fase van ontdekken en uitproberen en dan voet bij stuk houden. Zal niet altijd even makkelijk zijn maar wel o zo belangrijk ;)
    Ach arme meid, weet je waar het door kwam dat het ineens zo geïrriteerd was?

Is E al weer beter?

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    yup, E is nog steeds verkouden. :(
    Gisteren voelde ze ineens erg warm. had ze temp van 39.1
    Nacht ook erg veel hoesten helaas. Gelukkig komt wel alle snot nu los. Hopelijk zijn we er snel vanaf.
    Alleen dat hoesten is zo vervelend.

Wat fijn dat ze weer beter slaapt ZaZaM. :)
    ahh wat sneu zeg, fijn dat het er nu al beter uit ziet.

haha ondeugd. succes met streng zijn. :p
    Het vooral "niet gaan lachen" dat valt ons zo zwaar.

wat goed zeg dat het goed gegaan is op de psg. :)
    valt een hele last van je schouders.

kan hier merken dat E echt uit de sprong is. ze is zo gezellig! Ondanks ze zich niet lekker voelt.
    Het is een enorme kletskous geworden, ook zit ze veel in haar handjes te klappen.
    Probeert nu overal aan te staan, al lukt dat niet aan alles.
    Maar gaat niet lang meer duren denk ik.

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Jaa ik probeer echt voet bij stuk te houden, wel heel moeilijk om niet te lachen inderdaad haha.
    Ze kijkt echt zoooo ondeugend.
    Jaa hier is ze ook steeds aan het handjes klappen! Liedje van 'handjes in de hoogte handjes in je zij' vindt ze echt leuk. Ze klapt mee en legt ook haar handjes op haar hoofdje. Super schattig.

Fijn dat het goed ging op de psg. Is natuurlijk ook wel even gek als papa en mama je 'verlaten'. Ook wel weer een heel goed leermoment: papa en mama komen altijd weer terug.. straks gaat ze het zo leuk vinden dat ze niet mee wil naar huis haha.

Balen dat E nog zo verkouden is.. Je doet er niks aan he? Scheelt wel dat ze nog lekker vrolijk is! Wij hebben toen eens van de homeopaat druppels gekregen tegen hoesten en druppels tegen slijm. Die helpen heel erg goed. Misschien eens langs een homeopaat gaan? Ook wel goed als je straks met de inentingen gaat starten.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ahh wat super schattig!!
    Mijn man kan al helemaal niet zijn lach inhouden.
    Die vind alles leuk. :p

Ja echt niets waard smeer nu wel luuf op.haar borst voor het slapen gaan.
    ahh thnx is ook nog een idee ja.
    Heb jij begeleiding met homeopaat gehad bij het inenten?
    Had er wel over gelezen.
    Als ze maandag nog niet beter is. Ga ik denk ook niet vaccineren. Vind belangrijk dar haar weerstand weer goed is voordat ik.ziektes in haar laat spuiten.
    Mijn oude buurvrouw was homeopaat. Helaas 2 jaar geleden ermee gestopt.

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Het is ook zo leuk om te zien dat ze nu van alles ontdekken en kunnen. Zowel qua uitproberen ('stout' zijn) en ook qua motoriek.

Ja ik zou niet gaan inenten als ze nog ziek/verkouden is. Persoonlijk..
    Ik heh bij het inenten geen begeleiding gehad maar ga ik nu wel doen. Ontstoren kan ook nu nog, na de inenting.
    Ik ga naar een homeopaat in Huizen, ik heb wel vertrouwen in haar.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ja echt superleuk! vind dat ze nu ineens zo hard gaat in haar ontwikkeling.

nee ik ook niet, weerstand moet optimaal zijn om tegen de vaccinatie te kunnen.
    oke, heb je er een speciale reden voor om het nu wel te gaan doen? ik ga het eerst zonder begeleiding doen.
    Als ik merk dat ze er niet goed op reageert ga ik het ook via de homeopaat doen.
    Helemaal in Huizen. ;) Homeopaten in de omgeving geen goed gevoel bij?

15. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Nou deze kreeg ik aangeraden van iemand die ik erg vertrouw en hoog heb zitten, vandaar. Huizen valt dan best wel mee:p (zo vaak hoef je ook niet langs he).
    De reden dat ik nu wel wil ontstoren is omdat ik het idee heb dat ze na de vorige reeks opeens heel veel meer ziek is geweest en dus ook wel wat achterliep in de lichamelijke ontwikkeling. Je weet natuurlijk niet wat van wat komt maar kwaad kan het niet om langs de homeopaat te gaan.. maar misschien wacht ik even af hoe ze reageert. Ach het is pas in april:)

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ah vandaar. ;)
    Nee dat is ook weer zo. Je zit er niet wekelijks.
    Oke. Nee kwaad kan het zeker niet! Kan best dat het ontstoord is. Maar het kan ook aan al die virussen liggen.

Het arme moppie zit nog steeds zo vol. :(
    Vanochtend zat 1 neusgat helemaal dicht met een harde korst.
    Nu zit ze weer heerlijk in de box te spelen gelukkig.
    Overdag gaat het best goed. Snachts begint ze echt vol.te lopen. Word ieder uur wakker. Nu ga ik er wel gelijk heen. Met het huilen maakt ze nog meer slijm aan, en ze zit al zo vol.
    Vannacht tegen 4u een fles gegeven en is daarna gelukkig tot half 9 gaan slapen.
    Heeft mama ook weer wat energie. :)
    E heeft nu het gaan staan aardig ontdekt. Zo leuk.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    M heeft nergens last van hoor met die entingen en Z heeft er ook nooit last van gehad. Denk dat ze gewoon veel oppikken van het kdv.

Hopelijk voelt E zich snel weer wat beter, is ook niet leuk voor zo'n kleintje om zo ziek te zijn. Wel fijn dat ze overdag gewoon nog vrolijk is en lekker blijft ontdekken.

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    de meeste kinderen reageren gewoon goed op de vaccinaties, maar er zijn ook wat kindjes die blokkades in hun lijfje krijgen.

ik hoop het ook. Ja dat is zeker fijn! Maakt een stuk draaglijker voor beide.

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    daar ben ik denk ik wat te nuchter voor, haha. Had er ook nog nooit van gehoord. Maar goed een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt en als het werkt voor je kindje is het mooi mee genomen. Over het algemeen geld dan toch, baat het niet dan schaad het niet.

Ik zou trouwens ook niet beginnen met het enten als ze nog ziek is. Wanneer staat je eerste enting gepland?

Z zwaaide me vanmorgen uit bij psg en zei Bye mama, hihi zo lief. Was dus wel weer een hele geruststelling. De juffen zeiden, toen ik haar kwam halen: Wat een lief meisje is het toch, sociaal en wat is ze zorgzaam. Er waren twee kindjes wat gaan huilen en toen was ze er naar toe gegaan om een speeltje te geven en ze te troosten. Ik merk nu al zo'n verschil bij haar, vooral in de taalontwikkeling. Dat zullen jullie ook wel merken bij jullie kindjes dat het op de kdv sneller gaat. Wat dat betreft is die opvang wel goed voor de ontwikkeling.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    lijkt soms wat zweverig, maar ze kunnen zoveel. :)
    zwager was ook met heel veel klachten naar de homeopaat gegaan, bleek de ziekte van Lymm te hebben. nu 8 weken verder en hij is er vanaf. :) (dokter kon hem niet helpen)

1e enting staat gepland as. donderdag. hopelijk is ze snel weer opgeknapt.
    Koorts heeft ze niet meer gehad, gelukkig komt er aardig wat snot vrij nu.

wat fijn dat het nu al zo goed gaat! En wat lief van haar zeg. Is ze ook zo zorgzaam naar M toe?
    E gaat niet naar het kdv. ;)

Nou de 5e en 6e tand komt er nu ook al aardig snel aan. :)
    zit nu op alles te bijten. (deed ze voorheen niet) hopelijk gaat deze wat sneller dan die boventanden.
    man man wat duren die lang zeg....

Deel Deze Pagina