M slaapt in de ochtend max een half uurtje. Meestal van half 10 tot 10 uur. Soms wat vroeger, afhankelijk van hoe vroeg ze al wakker was. Daarna gaan ze samen naar bed van half 2 tot 3. Eer mijn man eens thuis is is het vaak al kwart voor 6/6uur dus vandaar dat we pas rond half 7 klaar zijn met avond eten. Eerder eten lukt gewoonweg niet. Ik gaf haar eerst nog wel eens wat eerder te eten maar dan eet ze veel minder. Tsja de meningen zijn wat dat te gaat overal heel erg over verdeeld. Heb er goede dingen over gelezen een aantal jaar terug en minder goede dingen. Uiteindelijk gewoon gekozen wat het makkelijkste is en dat is gewone melk. Officieel moeten ze volle melk vanwege de vetten geloof ik, maar dat drinken wij niet dus krijgt Z halfvolle melk. M gaat daar straks gewoon in mee.
Ja ze is echt vrij vlot van 2 uur wakker naar 3 uur wakker gegaan en nu kan ze met gemak en vrolijk 3,5 uur wakker zijn. Apart he? Pff irritant dat ze van de buren wakker is geworden... 18u30 is vroeg, die zal wel gaan spoken vanavond/vannacht jij ook lekker vroeg naar bed ?
Wat kort. al zou ik het heerlijk vinden. Heb ik wat meer tijd om de deur uit te kunnen. Is ook niet zo gezellig natuurlijk. Hier is mijn man meestal wel om 5u thuis. Bij zijn vorige werkgever was dit wel anders. Bijna elke dag standaard overwerken. Nu werkt hij van 7-4 Doen waar je je goed bij voelt dan toch? Voor jou is het idd zo wat om van bv naar fv te gaan terwijl gewone melk ook kan. Heel apart. Wel fijn hoor. Net zoals dat ze vandaag ineens kunnen zitten en de dag ervoor niet. Ja heel irritant. Zit nog wel eens op hete kolen hier. Zeker vroeg. Maar om haar minstens een half uur op te houden werkt voor beide kanten niet. Slaapt dan juist onrustiger. Raakt dan oververmoeid. Viel nu tegen 7u in slaap. Zie wel hoe de nacht verloopt. Ja ik ga ook zo heerlijk naar mn bedje. Sinds de zwangerschap kan ik niet meer zo goed opblijven.
Hoi Meisje, Zazam en Sabine! Lees vaak een beetje mee hoor en wat doet iedereen het goed! Leuk om al die updates te lezen. Vond het zelf drinken uit de beker ook erg knap, hier gaat het met veel knoeien hoor, ook al help ik haar. Bijna 1 jaar hier, kan het nog niet helemaal geloven. Nog iets meer dan een halve maand... heb lang naar uitgekeken naar de 1 jaar. Ze is toch nog meer een baby dan ik dacht dat ze zou zijn met die leeftijd. Maar ik verwacht meestal teveel haha. Hier zet de kleine sinds een week haar eerste stapjes, ze kan nu een stuk of 12 doen voordat ze valt. Gaat echt heerlijk klunzig. Verder zegt ze nog nog niet zoveel, mama wel maar niet echt tegen mij en heel veel bah tegen alles. Geen idee wat dat moet zijn Verder mamamam en hamhamhamham. Maak me wel eens zorgen dat ze nog geen eerste woordjes heeft, ze verwachten ong 2 rond een jaar? Verder slaapt ze eindelijk door hier, af en toe een slechte nacht maar gaat zoveel beter! Overdag nog steeds slecht maar dat doet me niet zoveel meer. Tot zover de update hier
Ja zo apart. De ene dag kunnen ze iets niet en een dag later doen ze het alsof het nooit anders is geweest. Zo kan ze nu opeens ook heel makkelijk van zit naar buiklig komen. Heel beheerst en netjes. Staan gaat steeds beter. Het lukt haar alleen niet om zichzelf op te trekken. Hee Lexi wat leuk dat je weer eens schrijft! Ik heb hetzelfde hoor; ik had veel minder baby verwacht met 1 jaar dan ze nu nog is. Had sowieso ook wel verwacht dat ze stapjes zou kunnen nemen maar dat zie ik nu nog niet gebeuren. Al kan dat volgende week natuurlijk anders zijn haha. Hier zegt ze ook nog niet veel concrete dingen hoor. Heel veel dadadadada en alles aanwijzen en dan 'die' zeggen. Mama zegt ze ook maar niet gericht hoor haha. Fijn dat ze eindelijk lekker doorslaapt! Lekker he? Slaap jij dan ook goed door? Net lekker koffie wezen drinken bij de bagels&beans. Ze houdt zich dan zoooo zoet echt leuk. Ze zit iedereen aan te staren en als mensen terug kijken gaat ze heel schattig lachen. Je krijgt zo veel positieve aandacht met een baby he? Leuk hoor..
Bagels & Beans! Ben ik gek op. Ga ik altijd meteen lunchen met mn moeder als ik in Nederland ben. Krijgt idd veel leuke aandacht. Mensen zeggen altijd hier dat A 'coquine' is... Als je dat zo schrijft. Dacht altijd dat het verlegen ofzo betekende, blijkt dat het klein monstertje betekent haha. En dat klopt ook wel Helaas slaap ikzelf nog voor geen meter, zal nog wel even duren denk ik. Teveel gespitst op elk geluid. Maar dat ik er niet 10 keer af hoef maakt me veel relaxter. Hier wijst ze en zegt uh. Lol. Tis heel veel uh uh uh. Knap dat I nu zo vooruitgaat met zitten enz. Daar maakte jij je toch een beetje zorgen over? Tijd genoeg voor lopen enz hoor, hoewel ik snap dat het wel handig en leuk is als ze het snel gaat doen. Maar ik denk eig dat fijn motorisch en praten enz nog moeilijker is. Daar heeft A meer moeite mee iig.
Ha Lexi! wat leuk dat je weer eens wat schrijft. hihi ik deel die gedachte ook! Dacht ook dat ze al heel wat waren als ze 1 zouden zijn. Maar vanochtend was er een baby op bezoek van 10weken. En wat een verschil zit er dan toch weer in. wat goed! Bedoel je losse stapjes of aan de hand? #woordjes: hier ook nog niet zoveel woordjes. ze kan papa,mama, bah en ja zeggen. Verder is het heel veel brabbelen wat ze doet. wat fijn dat ze doorslaapt! Nu jij nog! Je hebt natuurlijk 11 maanden gebroken nachten gehad, even omschakelen. Heb ik ook gehad hoor! hihi och ja van dat zit naar buiklig was hier ook wel een dingetje Vooral als de pamper wat gevulder was hihi. super hoor dat dat nu beheerst gaat! Krijg I nog steeds therapie? Extra genieten dan heh als ze zo lief zijn. *trotse mama ja ineens kletst iedereen tegen je, vind ik soms wel leuk hoor. Net zoals in de supermarkt, kom je bijv elke week de zelfde mensen tegen. Op gegeven moment gaan ze iedere keer tegen je aan kletsen. vanmiddag had ik afscheid van m'n collega. Van 14:00-16:00 precies E haar middagslaapje. Had ik gelukkig het geluk dat ze vanochtend om 12:00 uit bed kwam. Waardoor ik het toch geprobeerd heb en heeft het gelukkig tot 15:00 aardig uitgehouden, toen was ze wel echt helemaal op.
Haha doe mn best wat te schrijven af en toe! Tja ze hoeven natuurlijk ook niet zoveel te zeggen Maar ik zou 1 of 2 gerichte woordjes wel heel fijn vinden. Dat doet ze dus nog niet. Stapjes zijn los, heel grappig in 1 week tijd gegaan van ineens achter de loopwagen, daarna aan de hand en heel snel 2 stapjes los en meer. Maar gaat soms heel debiel hoor, half zijwaarts lopen enzo Ze was daarvoor al wel heel lang aan het oefenen met los staan. Mooi dat E het toch redelijk volgehouden heeft! A is echt niet te genieten als ze moe wordt / te lang op is.
Hihi het is geen moeten hoor. Maar meerdere mama's zijn altijd welkom. wat knap zeg! Haha moet het nog goed onder de knie krijgen. E normaal ook niet. Vanmiddag middagslaapje gedaan van een half uurtje. En ze is de gehele avond gewoon gezellig geweest. Heeft het zelfs beter uitgehouden. E is trouwens sinds maandag niet meer ziek. Dus morgen denk toch maar de vaccinatie halen. Of zal haar weerstand nog niet goed genoeg zijn?
Jaa ik vind de bagels&beans ook heel leuk. Gezellig, chille muziek altijd en lekker eten en lekkere koffie! Wow wat goed dat ze al zo goed lopen! Ik maakte me eerst inderdaad zorgen over haar motoriek. Ze ontwikkelde zich niet en er zat haar echt duidelijk iets dwars. De osteopaat heeft toen echt goed geholpen en duidelijk verschil gemaakt. De Kinderfysio heeft toen ook hele goede tips en oefeningen gegeven. Hierna ging het opeens in een sneltreinvaart. Er had haar dus duidelijk iets dwars gezeten (spanningen). Hoe ze nu ook tot zit komt en van zit naar buiklig is precies zoals we met haar geoefend hebben, dus ook bok de Kinderfysio hebben we veel baat gehad. Binnnekort komt ze nog één keer om te kijken hoe het gaat en om het af te sluiten. Fijn dat E het goed volgehouden heeft. Het wakker blijven zal ook wel steeds beter gaan. Hier kan ze 's ochtends echt al 4 tot 4,5 uur wakker blijven. Ze gaat pas rond 11u naar bed. Vanmorgen was ze opeens pas om 7u30 wakker🤣 Lekker wezen ontbijten bij de yoghurt barn, ook al zoooo lekker haha. Fijn dat E niet meer ziek is. Wat denk je zelf van de vaccinaties? Als je je er goed bij voelt en het idee hebt dat ze weer helemaal de oude is, dan denk ik dat het wel kan. Vaak zijn ze na een zieke periode alleen maar sterker, hun immuunsysteem heeft keihard gewerkt en ik geloof dat ze daar daarna echt wel sterker door zijn. Hopelijk heb jij ook gauw weer lekkere nachten Lexi! Ik ken het gevoel dat je naar elk geluidje luistert. Ik ben ook een heeeeele lichte slaper. Ben wel heel blij met de camera op de babyfoon, dat geeft mij een gerust gevoel als ik even kan kijken. Zeker nu ze een buikslaper blijkt te zijn. Sabine, leef jij ook nog
#bagels&beans: ben er 1xtje geweest in Nieuwegein (cityplaza) was erg leuk tentje inderdaad. #motoriek. het ene kindje is goed in de grove motoriek en de andere weer goed in de fijne motoriek. Echt fijn dat het zo geholpen heeft bij I! Wow wat lang zeg! Wel lekker heb je wat meer vrijheid als je evt. weg wilt gaan. zal het ochtendslaapje er snel af gaan bij jou. haha toe maar. lekker hoor dat ze uitgeslapen heeft! Hier vandaag ook opeens een uitslapertje. Van 19:30 t/m 9:00 geslapen. :O werd om 6:45 keertje wakker, speen gegeven en vervolgens doorgeslapen tot 9:00 afgelopen 2 dagen dacht madam elke keer dat ze om 6:00 uitgeslapen was, viel dan na een half uurtje kletsen gelukkig ook wel weer in slaap. Gisteren heeft E inderdaad haar vaccinatie gehad. Ze deed het supergoed, wel zo fijn. Ja dat denk ik ook wel, genoeg antistoffen in hun lijfje.
Haha ja ik leef nog ZaZam, heb het gewoon enorm druk, dus lees wel mee maar heb niet zoveel tijd om terug te schrijven. Fijn hoor dat ze zo lang wakker kan blijven, heerlijk hè, krijg je toch weer wat vrijheid terug. Leuk dat het van zit naar lig gaan nu ook zo goed gaat. Ze moeten het even door krijgen hè en dan gaat het wel. M kan zich ook nog niet vanaf de grond af optrekken hoor, is natuurlijk ook best wel zwaar. Als ze op zo'n klein stoeltje zit gaat het met groot gemak. Hihi dat is inderdaad heel leuk en schattig ook hoe ze iedereen met de baby oogjes en lachjes kunnen veroveren. Lexi, hihi heel herkenbaar. Dat had ik bij de eerste ook dat ik dacht dat ze al veel meer zouden kunnen dan dat ze kon toen ze 1 jaar werd. Terwijl ze toch wel ontzettend veel leren in dat eerste jaar. Ze blijven alleen nog heel erg afhankelijk waardoor het ons misschien niet zoveel op valt. Wat leuk dat ze al een beetje kan lopen, lief hè hoe stuntelig dat dan nog gaat, zo schattig om te zien. Ze zegt mama en bah, dus dat zijn twee woorden niet te druk om maken hoor Komt vanzelf wel! Onze kleine meid brabbelt ook alleen nog maar. Soms zegt ze mama, papa, bah, ja, eten. Of iets wat daar op lijkt. De echte woorden heeft ze bij toeval eens gezegd. Heerlijk hoor dat ze eindelijk doorslaapt, nu jij nog meisje, fijn dat e niet meer ziek is! Leuk dat ze het toch wat langer vol heeft gehouden. Kan ze toch zo nu en dan eens wat langer opblijven M stelde ons van de week helemaal verbaasd toen ze ineens helemaal zelfstandig met de lepel at, netjes scheppen en hup in haar mondje. En dat terwijl wij haar normaal altijd voeren. Echt zo trots op onze kleine meid dat ze dat zo snel door heeft. Nu laten we haar dus gewoon wat vaker lekker zelf eten. Heerlijk om dan zelf ook weer wat rustiger te kunnen eten.
hopelijk heb je het binnenkort weer wat rustiger. ja zeker, vind ik wel fijn en gezellig. Middagslaapje is nu wat meer opgeschoven naar het einde van me middag. Vanochtend heeft ze van 11:30 t/m 12:30 geslapen en vanmiddag ging ze tegen 15:00 naar bed. Voorheen ging ze 's ochtend om 10:00 al en 's middags tegen 13:30 Wauw! Wat knap zeg. nou inderdaad kan jij ook lekker rustig je bord leeg eten. Hier pakt E sinds kort elke keer de lepel af, ook gaat het avondeten wat moeizaam helaas. Na een paar happen wilt ze niet meer. Zal wel 1 van de zovele fases zijn.
Ahhh gelukkig Sabine ik heb soms ook wel dagen dat ik alleen even gauw lees ipv schrijf. Merk je nu nog wat van de vaccinaties meisje of helemaal niks? Fijn dat het goed ging. Leuk Sabine! Zelf van het lepeltje eten, dat is een mooi begin. Dat doet I inderdaad ook. Ze werd op een gegeven moment boos en greep naar de lepel dus die gaf ik aan haar. Toen bleek ze opeens zelf eten te pakken en de lepel in haar mond te doen haha. Net ook het brood met een vorkje op. Ze probeerde het brood op de vork te prikken maar dat lukte nog niet. Ik gauw broodje erop en dan deed ze zelf de vork in haar mond. Nou I heeft het de hele ochtend heel goed volgehouden. Pas na 12u haar op bed gelegd enneeee toen heeft ze bijna 3 uur geslapen hahah. Dusse dat wordt maar één slaapje vandaag. Ja het is zoo veel rlxter, veel meer vrijheid! Veel makkelijker om nu op pad te gaan. Wel altijd ff denken aan welk eten en drinken je mee moet nemen, maar verder is het echt super fijn. Ze snapt ook echt steeds meer. Laatst trok ze haar sokje uit en probeerde ze toen weer aan te trekken, als ze nu een papiertje in haar hand krijgt, dan veegt ze haar mondje af zo schattig. Gisteren pakte ik een haarborstel en deed voor hoe je moet kammen, deed ze daarna direct na haha. Echt grappig hoe goed ze dingen al gaan begrijpen he!
Merk gelukkig niks van de vaccinatie. Al heeft ze nu alleen de pneumokokken gehad. Wel een harde schijf in haar been. Maar ze is nog net zo vrolijk als anders. Leuk zeg ZaZaM. Ze zijn slimmer dan wij denken. Wat goed zeg. Ga je het nu doorzetten om over te gaan op 1 slaapje? Haha ja dat wel. Maar echt relax. Merk dat als ik nu weg ga dat E het ook wel aardig uit kan houden. Maar 3u lijkt hier wel echt de max te zijn. Is voor mij al een verademing.
Ohh alleen de pneu, dat valt mee. Die krijgt ze in april. Fijn dat ze er verder geen last van heeft! Moest ze huilen tijdens het prikje of was het snel goed? Ik denk niet dat ze al over kan op 1 slaapje. Was nu ook wel een samenloop van omstandigheden.. ze was natuurlijk pas wakker om 7u30, wat ze normaal nooit is en ze heeft 's middags gewoon 3 uur achter elkaar geslapen wat eigenlijk ook nooit gebeurd maar in dit geval heel goed uitkwam.. Maar de bedoeling is natuurlijk wel dat het ochtendslaapje steeds later is, zodat ze rond 13u naar bed kan tot 15u. Dat zou perfect zijn, maar ik denk dat dat nog wel even duurt. Nu slaapt ze gemiddeld om 11u maar dan wel voor 1,5 soms 2 uurtjes.. Jaa drie uur is al heel fijn als ze wakker kan zijn? Wordt alleen maar beter!
Ik wil maar 1 prikje tegelijk doen. Zodat haar lichaam het allemaal beter kan verwerken en er echt anti stoffen voor aan kan maken. Je hoort nog wel eens dat kinderen niet of weinig anti stoffen aanmaken. Prikje zelf 1 klein huiltje en toen was het alweer voorbij. Had haar beertje meegenomen, dus daar kon ze gelijk mee kroelen. Oh ja dat is waar ook. Ze had lekker uitgeslapen. Als ze 11:00 gaat heeft ze het ook lang volgehouden. Hoorde van mijn collega dat het ineens over kan zijn. Hadden het even over mijn slaapkopje. Haar zoontje sliep ook ontzettend veel. En met 14 maanden sliep hij helemaal niet meer. Ook geen middagslaap. Kan dus ook allemaal gebeuren. En anders elke keer een kwartiertje opschuiven. Of is het bij I ook moe=moe? Ja voor mij wel! Kwam van net een uurtje af. Was gewoon geen doen. Als ik boodschapjes moest doen stond alles klaar. En zat ik te wachten tot ze wakker werd. Snel aankleden de auto in en gauw boodschappen doen. En als ik thuis kwam wilde ze alweer bijna naar bed. Soms moest ik haar zelfs al op bed leggen voordat ik alles op kon ruimen. Gelukkig verleden tijd! E gaat nu ineens alles in haar mond stoppen. Heb ze eigenlijk nog nooit gedaan. Gisteren al een hondenbrokje uit haar mond gevist. Is dus ook niet meer veilig. Ook zit ze gedurig met haar vingers in haar mond. Heb al gevoeld bij haar kiesjes maar daar is het alleen maar hard. Voel niet echt bobbels
Voorlopig blijft het hier lekker druk. De salon loopt enorm goed waardoor ik bijna iedere avond aan het werk ben. De meiden slapen steeds minder en eisen steeds meer mijn aandacht op. Vooral Z kan op het moment bijna geen twee tellen wat voor zich zelf doen. Ze vind ineens van alles eng en mama moet overal mee helpen. Als ik even met M bezig ben eist Z alle aandacht op door keihard te gaan huilen. Heb je al geprobeerd om E eens een beetje zelf te laten eten? M wilt soms ook niet meer eten maar als we dan haar bord geven eet ze toch nog wat. Fijn dat ze niet zoveel last heeft van het prikken en daarna. Ja dat kan inderdaad ook nog, ik hoor het steeds vaker in de omgeving dat hele jonge kindjes al de hele dag wakker zijn of nog maar 1 uurtje tussen de middag slapen. Leuk ZaZam, die ontwikkelingen bij I!! Dat is dan echt genieten hè als je je kleintje ineens zo'n sprong ziet maken.
Verstandig, ik ga nu ook 1 prikje tegelijk doen. Slim om haar beertje mee te nemen. Zal volgende keer haar tuttel meenemen, daar knuffelt ze heeeel graag mee. Bij I is het ook moe = moe. Kan wel echt één op andere moment omslaan. Als ze moe is kan ze ook heeeeeel hard gaan krijsen dan is niks meer goed dan weet ik dat ze echt moe is. Ze heeft vandaag weer lekker uitgeslapen tot 7u30. Pas om 12u30 naar bed gegaan, ben benieuwd of ze weer 3 uur gaat slapen haha. Ze was wel écht moe. Denk dat ik het iets te lang gerekt had, maar ze was aardig vrolijk beneden.. Had niet verwacht nu al naar 1 slaapje te gaan maar wie weet. Kijk als ze om 6u30 wakker is dan is alles weer anders... Ohh irritant dat ze alles in haar mond steekt. Volgens mij gaan alle kindjes die fase door. Wij moeten het katteneten ook wegzetten anders stopt ze dat ook in haar mond haha. Mag jij altijd gewoon in haar mondje voelen? Vindt I niet zo leuk.. Ik heb wel het idee dat het 5e en 6e tandje op de bovenste rij ook al doorkomen..
Dat is wel fijn dat de salon zo goed loopt Sabine! Toch? Of wordt het nou weer beetje te druk? Een avondje voor jezelf is ook wel even lekker he? Ooefff moeilijk hoor dat Z zoveel aandacht nodig heeft. Er is dan ook zeker niks wat haar even af kan leiden? Ja die ontwikkelingen zijn heel leuk! Begin steeds meer plezier te krijgen in het hebben van een kindje ! Mijn vriend zei vanmorgen ook: het geeft zo een andere en extra dimensie aan de relatie.