Ja dat merk je wel, dat ze weer in een mama periode zit. De hele week 's avonds aan het werk dus mijn man heeft haar alleen op bed moeten leggen. Nou mevrouw ging pas slapen als mama na haar klanten nog even een kus kwam geven. Dat heeft ze nog nooit gedaan. En als ik vrij ben mag papa haar niet eens meer op de wc zetten en tanden poetsen. Daar ga ik alleen niet aan toegeven, dat heeft papa altijd gedaan dus dat blijft ook zo. Ik red het ook niet eens meer om haar zoveel te tillen en te dragen. Ze hangt echt ineens heel erg aan mama. In het begin ging ik wel terug maar nu laat ik het gaan, 9 van de 10 keer is ze dan vrij vlot weer stil. Dan is het 1-jaar sprongetje waarschijnlijk al begonnen bij I, hopelijk gaat het meevallen! Ja zeker fijn dat ze het zo naar haar zin heeft op de peutergroep. Hihi klopt, zij gedraagt zich over het algemeen voorbeeldig als we buiten de deur zijn. M maakt het niks uit, als die het niet naar der zin heeft laat ze dat duidelijk weten gebeurt gelukkig niet al te vaak. Oei dat is niet fijn meisje!! Het is niet zwangerschap gerelateerd maar denk dat je wel moet uit kijken bij een nieuwe zwangerschap. Dan wordt toch alles weer week. Klinkt wel wat bekend. Mij is ook ooit gezegd dat mijn bekken aan de ene kant wat hoger staat dan aan de andere kant. De fysio heeft daar volgens mij nooit naar gekeken. Ik heb daar toen steunzolen voor gekregen om ervoor te zorgen dat het weer goed ondersteunt wordt. Moet alleen eigenlijk allang weer een keer terug om het opnieuw op te laten meten, is best een uitgave. Succes met de oefeningen en hopelijk heb je er snel baat bij!!
Pff. Lijkt me heel erg vermoeiend! Goed en knap dat je er niet meer elke keer heen gaat. Ja dat zeker. Had al besloten voorlopig niet zwanger te raken. En eerst van de pijn af te komen. Adviseerde de therapeut ook al. We wilden in de zomer gaan beginnen. Benieuwd of dat gaat lukken. Hier niet over steunzolen gehoord. Ze wilt het met oefeningen weer recht gaan krijgen. Ben benieuwd. Ik ga me best doen. Dinsdag alweer terug komen. Gisteren is mijn moeder met de zusjes naar de dokter geweest ivm dat erge hoesten. Broertje was ook al begonnen en E natuurlijk ook al. Nu bestond het vermoeden dat het kinkhoest is. Deze vorm valt buiten de vaccinatie aldus rivm. Nu had de ggd weer een zware antibioticakuur voorgeschreven. Dus nu is bij mn ouders heel het gezin onder de ab. En wij incl. E Bloed geprikt maar uitslag is pas met een week.. Vannacht heb ze flink lopen hoesten. Hopelijk slaat de kuur aan
Poeh lijkt me heel vermoeiend zo een mama fase Sabine..... Ik merk dat I ook wel echt dingen aan het uitproberen is, gaan jengelen als ze valt bijv terwijl het helemaal niet zo erg is. Als je geen aandacht geeft stopt ze na een paar seconden, geef je het wel aandacht dan is het opeens een drama.. Lijkt ook wel opeens een stukje verlatingsangst te komen, ik hoopte aan deze fase te ontkomen haha. Oei Meisje klinkt niet best. Proberen trouw de oefeningen te doen he! Ahhh ja in de zomer beginnen voor een tweede kindje? Spannend hoor. Hopelijk is je bekken dan helemaal over! Al weet je inderdaad toch niet wat een nieuwe zwangerschap met zich meebrengt.. Dan spelen al je gevoelige punten toch wel weer op waarschijnlijk Ohhh nee, dat klinkt vervelend, kinkhoest! Zijn er verschillende varianten dus? Wat stom dat je een week moet wachten op de uitslag... en dan toch met z'n allen aan de antibiotica?
Wat zijn ze toch slim eigenlijk heh. Hopelijk is die fase bij jou ook kort. Of E moet het weer gaan krijgen. Hoop het niet. Ja die oefeningen ga ik zeker trouw doen. Continu pijn. lijkt alleen maar erger te worden helaas. Ik hoop het ook. Al ben ik dan ook bang dat mijn bekken weer gaan opspelen. Maar dan zijn mijn banden in iedergeval al weer een stuk sterker dan nu. Ja er zijn verschillende varianten helaas. Ja baal echt dat het een week duurt. Mrja. GGD adviseerde ondanks de uitslag te starten met AB om verdere verspreidig zo mogelijk te voorkomen. Rivm en ggd hadden met elkaar overleg gepleegd. Wat n gedoe. Nu hopen dat de kuur goed aanslaat en er niet meer kindjes/volwassenen besmet raken. Voor mijn werk is het ook niet echt bevordelijk.
Zo'n fase is ook best vermoeiend. Maar gelukkig gaat het over. Hoewel er soms geen eind aan lijkt te komen... Ik hoor wel aan de manier waarop ze spookt of ik er heen moet of niet. En als ze weer wat nieuws heeft ga ik de eerste paar keer er heen en als ik dan merk dat het niet meer nodig is ga ik ook niet meer. Ze moet er ook niet te veel aan wennen dat mama met ieder kikje naast haar bed staat. Dan kan ik straks hele nachten opblijven met de ukkies. Succes met de oefeningen, je moet even je ritme erin vinden maar dan gaat dat wel goed komen. Ik heb ook een hele rits oefeningen maar tot nu toe lukt het me goed om ze dagelijks* te doen (*weekend uitgezonders ) Ik zou dinsdag wel even overleggen of je niet beter even wat rustiger aan kan doen en wat minder uren of dagen kan gaan werken. Vervelend dat er al tekorten zijn maar als je bekken erger wordt kun je straks volledig in de ziektewet en hebben ze er op je werk ook niets aan. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en valt het mee!
Ja daar zit je ook niet op te wachten. Slaapt M er wel.gemakkelijk doorheen? Dankje komt vast goed. De stabiliteitsoefening kan ik met het koken bijv. Doen. Maar de oefening van de banden vind ik erg zwaar en moet me goed concentreren om de juiste spier aan te spannen. Ja ik ga dinsdag zeker even overleggen. Merk wel dat de pijn erger word helaas. Ook op bed liggen word steeds pijnlijker. :'( Pff. Eigen schuld heb er veel te lang mee doorgelopen. Collega heb ik al op de hoogte gebracht van de situatie.
Ja maar dan is het tot 1 jaar toch ook slecht voor de niertjes? Ach probeer het braaf af te bouwen maar 's ochtends en 's avonds blijft ze nog wel even krijgen. Overigens ben ik gek op melk, drink het heel veel Heb verder niet bijgelezen, kleine is ziek, vanuit niets bijna 41 graden koorts dus vind het een beetje eng. Huisarts zegt waarschijnlijk virus, na 3 dagen moet het beter gaan. Zo'n standaard zin, soms heb ik echt het gevoel dat ik net zo goed niet naar de HA hoef te gaan, weet vantevoren het antwoord al Zie net dat E ook ziek is, veel beterschap!
Nee niet echt, hihi. Geloof dat M er wel doorheen slaapt. Door die korte buien in ieder geval. Als ze 's ochtends vroeg echt wakker is dan wordt M er denk ik ook wel wakker van. Ik kan me nog herinneren dat jij toen schreef dat ik echt naar de fysio en mijn lichaam moest luisteren omdat ik er anders veel langer, zo niet permanent, met de klachten zou blijven lopen Makkelijker gezegd dan gedaan hè, we weten het allemaal zo goed voor een ander maar luisteren naar ons eigen advies ho maar, haha. Ik hoop in ieder geval dat je de pijnklachten snel weer onder controle hebt!! Heel veel sterkte, weet (helaas) hoe het voelt. Hier is het ook nog niet weg, maar redelijk onder controle.
dat gaat om flesvoeding. maar van koemelk mogen ze niet teveel. oeh dat is best hoge koorts. begrijpelijk dat je het wat eng vind. tja soms wel heh, al kom ik eigenlijk nooit bij de huisarts dat is wel een geluk dat M gewoon doorslaapt. hihi ja dat klopt, kan altijd heel goed voor anderen zorgen behalve voor mezelf. daar word ik nu helaas op afgerekend. maandag weer werken, eens kijken hoe dat bevalt. Pijn is helaas niet minder geworden nu ik al 2 dagen vrij heb, dankjewel! Fijn dat het bij jou al aardig onder controle is. Hopelijk ben je er ook snel vanaf! Wat heeft een vrouwenlichaam veel te lijden.
Jaa altijd makkelijker om adviezen geven ipv ze zelf op te volgen Het is ook super moeilijk om rust te houden en braaf oefeningen te doen terwijl je een baan en kinderen hebt... De eerste stap is al gezet door het je collega te vertellen maar ik zou echt voorzichtig aan doen, niemand wil je in de ziektewet hebben Ik heb het over gewone melk Lexi, niet opvolgmelk. Ik hou de opvolgmelk ook nog even aan, maar dan met minder schepjes. Vandaag had ik namelijk het flesje van 15.30 overgeslagen, nou voor het slapen heeft ze 210ccm weggetikt.... (met minder schepjes dat wel).. heeft ze toch nog echt behoefte aan de melk. Gelukkig is ze totaal niet dik dus ik ga dr ook nog even mee door. Tsjaaa die fases gaan inderdaad ook weer voorbij Sabine maar ze lijken soms zoooo lang te duren... De fases dat het helemaal goed gaat, zijn vaak maar kort haha. Soms denk ik echt pfff het is alleen door de fases heen komen en wachten tot ze het huis uit gaan haha.
Nou zeker. Vannocht even weg geweest bij terug komst kon ik helaas niet de auto voor de deur parkeren. Dan loop je met een luiertas te sjouwen en een kind op je arm. Nee dat wilt niemand! En zeker niet met het personeelstekort wat we nu al hebben. Ik kijk maandag aan. En dat ga ik dinsdag even evalueren en dan ga ik maar een knoop doorhakken. Vind het maar erg moeilijk om aan mezelf te denken hihi. Hier gaan de 2 flessen ook nog helemaal leeg! Als de pap op is. Ga ik s ochtends beginnen met boterham en bekertje melk. Laatste fles blijf ik voorlopig nog geven denk ik. Hihi nee die zal dat ook niet snel gaan worden denk ik. Misschien ook wel goed voor I nog een fles?
Ja onze lichamen hebben heel wat te verduren. Een zwangerschap is echt een aanslag op je lichaam. Dus des te meer reden om goed voor jezelf te zorgen. Als je niet voor jezelf zorgt kan je ook niet voor een ander zorgen. Ja helaas wel hè, gelukkig worden de periodes dat het helemaal goed wel steeds langer Dus het wordt echt wel makkelijker en beter. Hihi dat zeggen wij ook wel eens ja als ze weer eens in zo'n fase zit(ten).
Nou zeg dat wel. Had ik echt niet verwacht. Ben zo bang dat ik met een 2e zwangerschap mijn lichaam weer zoveel leed aan doe. Knoop zojuist doorgehakt. Voorlopig ga ik halve dagen werken. Niet meer in de zorg om zo mijn lichaam wat meer tot rust te laten komen. Pff wat vind ik het lastig zeg. Morgen nog wel de zorg in. Daarna niet meer Denk dat het vanaf hun 3e wat makkelijker gaat worden. 2e levensjaar schijnt ook behoorlijk pittig te zijn. Met het allemaal eng vinden. En nee wil ik niet en de driftbuien. En ZaZaM ben je al bezig net de voorbereidingen van I haar feestje? Voor jou komt het al aardig in zicht! Ga je een bepaald thema doen?
Goed zo!! Eerst tot rust komen en aansterken, herstellen en daarna weer gaan op bouwen. Als je zelf niets meer kan, kan je ook niet goed voor de kleine meid zorgen. Ik merkte dat ik heel erg kribbig werd door de continue pijn, nu het wat beter gaat kan ik ook meer hebben van de meiden en hebben ze veel meer aan me. Eerst maar eens herstellen, dan kan je daarna altijd nog nadenken over een zwangerschap. Als ik van te voren had geweten wat ik nu weet, was ik nooit zo snel aan een tweede zwangerschap begonnen. Ik hoor voornamelijk dat het pas met 4 jaar makkelijker en veel leuker gaat worden. Ze zeggen niet voor niets, 2 is nee en 3 is ik wil het nog steeds nie
Tja dat is natuurlijk altijd achteraf. Al denk ik dat het voor je bekken wel beter is om langer te wachten. Mrja de wil kan sterker zijn heh. Hihi die van 3 kon ik nog niet. Hoesten is helaas nog niet minder geworden. Gisteren hoorde ik haar flink hoesten in bed. En plots klonk ze erg vol. Bleek ze gespuugd te hebben. Gelukkig gaan de nachten nog redelijk
Ik had er nooit bij stil gestaan dat het zo'n grote aanslag op je lijf was. Gewoon niet goed over nagedacht. Ach ik kan nu de rest van mijn leven herstellen Gisteren fysio gehad maar ze kan helaas niet veel meer voor me betekenen. Volgende week wilt ze dey needling gaan proberen en dat moet dan het laatste zetje geven om van de pijnklachten af te komen. Als dat niet werkt dan weet ze het ook niet meer. Kan zijn dat ik pas volledig van de klachten af kom als ik gestopt ben met de borstvoeding of als de spieren weer een stuk sterker zijn door langere tijd de oefeningen te blijven doen. Succes vandaag meisje met de behandeling! Hoe ging het werken gisteren? Hopelijk gaat het snel beter met E, wel fijn dat de nachten nog redelijk goed gaan!
liep tijdens de zwangerschap al met bekkenklachten maar had ook niet verwacht dat ik zowat een jaar na de bevalling er nog steeds mee zou lopen :'( hihi nou zullen we dat maar niet doen? Wat jammer dat de fysio niets meer voor je kan betekenen. Kan je niet beter naar een cesar therapeut gaan? Collega loopt ook al 6/7jaar met bekkenklachten. altijd bij de fysio gelopen. Overstap naar cesar therapeut gemaakt en klachten zijn duidelijk al verminderd. dankjewel! Werken ging gisteren wel aardig. Tja ik ga gewoon door. ik heb er dan geen rem opzitten helaas. Moest tot 13:30 daarna scholing tot 16:30. op gegeven moment wist ik niet meer hoe ik moest gaan zitten. Helaas geen oppas voor E kunnen vinden. dus die moet maar mee met therapie. Hopelijk houd ze het vol ja daar ben ik echt blij om. Laat in de avond krijgt ze nog weleens een hoestaanval, maar in de nacht valt het nog mee. zo sneu om te zien. toen ik vanochtend E uit bed wilde gaan halen. zat madam gezellig rechtop. Nog even en ze zal ook wel in bed gaan staan. spookje
Ik ga het dry needling eerst proberen, als dat niet voldoende werkt ga ik eerst kijken wat het doet als ik mijn oefeningen blijf doen en als ik gestopt ben met de borstvoeding. Gisteren sprak ik toevallig iemand die vele malen ergere bekkenklachten had en zij zei ook dat de borstvoeding dat wat in stand kan houden ivm de hormonen. Zij is nu ook helemaal pijnvrij, het blijft een zwak(ker) punt. Als dat allemaal niet werkt kan ik altijd nog naar wat anders gaan kijken. Hoe is je therapie gegaan? heeft E het volgehouden? Hihi, hier komt ze nog steeds niet zelf naar zit. Maar goed dat is ook niet nodig want ik zet haar altijd op haar kont op de grond. Haar bed staat ook nog steeds hoog, moeten we nog steeds eens verlagen.
dat zou fijn zijn zeg als het weg zou gaan als je zou stoppen met de borstvoeding. ja dat is zo, hopelijk is dit de oplossing bij jou! Therapie is goed gegaan, ze zag al een verschil gelukkig. Nu wat oefeningen erbij gekregen. E hield het ook aardig vol. Die was de hele zaal lekker aan het rondkruipen. Tegen 15:00 werd ze het wel echt zat. maar gaat ze niet van zit naar lig? E werd echt nijdig als ze dan niet weer terug naar zit kon. Wow dat je dat nog durft Gisterenmiddag lag ze op haar buik boven de dekens. was dus ook weer lekker aan het spoken. vanochtend naar verjaardag van m'n oma geweest. Eindelijk de 4 generatie foto gemaakt. zo leuk.
Zo dat gaat wel snel dat ze al verschil zien, super! Hoe lang duurt zo'n sessie dan? Ze gaat soms wel van zit naar lig als ze iets echt wilt hebben en als ze dan boos wordt zet ik haar weer op haar billen. Ik speel altijd met ze of zit bij ze op de grond dus dan doe ik dat uit puur automatisme. Ze blijft meestal gewoon zitten. Zolang ze niet naar zit kan komen kan ze ook niet uit bed vallen. Leuk 4 generatie foto. Dat redden wij helaas niet.