hihi yep, goede nachtrust word je gewoon niet gegund.. dit was de 11 maanden controle. die had jij toch ook gehad? laatste echte controle was met 4 maanden dacht ik. die andere moest ik helaas afzeggen ivm. vakantie en was ook niet echt nodig ivm. geen vragen. de laatste keren dat ik geweest was, was allemaal in het inloop spreek uur. zeker jammer. al blijf ik toch wel bij mijn standpunt.
Nee ze heeft een enting gekregen bij de verpleegkundige en die vroeg of alles goed ging en of weer vragen hadden. Volgende keer is weer bij de arts, met 14 maanden. Maar komt misschien omdat het bij ons de tweede is? Geen idee waar het verschil aan ligt.
Hier met 14 maanden ook bij de arts. Hmm apart hoor. Lijkt mij niet dat het komt doordat het je 2e is. Ieder kindje ontwikkelt toch op zijn eigen tempo. Het was een vragenlijst op de computer. Wat ze ook met 4 maanden deden. Met 6 maanden misschien ook wel. Mrja toen was ik er niet. Wie weet krijg jij het met 14 maanden..
Dat hebben wij met 4/6 maanden ook niet gehad. Denk gewoon dat jullie vestiging het anders aanpakt dan de vestiging bij ons. Ze vragen hier gewoon of het kindje zich goed ontwikkeld en of bepaalde dingen al kan een doet maar zeker niet zo uitgebreid als bij jullie. Hier gaat het wat meer casual.
Hier hebben ze ook een hele lijst in hun computer staan zag ik, wat ze aan kunnen vinken. Dat is bij alle cb's hetzelfde. Alleen de één die werkt echt het lijstje af, de ander observeert stilletjes.. Elk vinkje correspondeert dan met het aantal maanden dat je kindje is. Fijn dat het goed gaat op 1 slaapje Sabine, nu jij nog een goede nachtrust inderdaad. Lag je wakker door alle drukte of iets anders? Jammer hoor, dat die vervangster zo moeilijk deed. Ik zou dat soort gesprekken ook altijd gewoon afkappen. Discussies over inenten werkt gewoon niet. De voorstanders zijn keihard voor en de tegenstanders keihard tegen, zo een gesprek loopt haast nooit goed af haha. Goed dat je gewoon je eigen plan hierin trekt, waar jij je goed bij voelt. Pffff I heeft sinds gisteren knál rode billen, vurig rood, niet normaal gewoon. Zo erg heeft ze het nooit gehad. Gisteren bleef ze 's ochtends huilen, ik wist niet wat er was. Na een uur bedacht ik me pas dat ze misschien gepoept had. Knal en knal rood... Trillen en gillen van de pijn, zo sneu! Daarna hing ze echt als een klein aapje om me heen en wou ze me niet loslaten..... Ze begint sowieso steeds aanhankelijker te worden. Klimt op me en wil me dan niet meer los laten.. Hebben jullie nog tips tegen die knalrode billen? Wanneer moet ik me zorgen maken? Zouden het gewoon tandjes zijn?
Oke. Maar sommige dingen zal je toch moeten vragen lijkt me. Zoals kruipen optrekken etc. Dat zie je niet als je je kind op schoot hebt. Werd het bij jou ook niet gevraagd? Ik was ook heel kort en ging er niet te diep op in. Besluit stond toch vast. En had bewust de vaccinatie kaarten niet meegenomen. E heeft het ook een keer heel erg gehad. Leek wel een schaafwond. Was nl. Ook helemaal vochtig. Mijn moeder had haar in een soda badje gedaan daarna alles goed droog gedept en maizena in de luier gedaan. S avonds voor het naar bed gaan had ik een laagje bepanthen gesmeerd en daar nog zinkzalf overheen gedaan zodat de nachturine er niet in kon gaan bijten. De volgende ochtend was bijna alles weg! Zeker geen sudo smeren. Dat doet pijn in een open wond. Zo zielig voor die kleintjes. Oh ja en geen billendoekjes gebruiken met verschonen maar een hydrofiel washand met lauw water en dan schoon deppen. Om het zo pijnloos te doen. Hier heeft E rode schaamlipjes. Vermoed een schimmelinfectie. Miconazol gehaald. Hopelijk is het snel weer weg. Doet geen pijn gelukkig. Schijnt bij de leeftijd te horen het eenkennige. Kan gebeuren dat ze snachts hierdoor ook weer wakker gaat worden in paniek. Althans dat werd mij vanochtend verteld.
Soms vragen wel wat. Vorige keer vroeg ze ook of ze al woordjes spreekt bijv. Ik heb nu ook zinkzalf gesmeerd en talkpoeder in de luier gedaan. Is dat heel anders dan maizena? Wij gebruiken sindskort wasbare billendoekjes, dus dat zit wel goed (lekker van zachte bamboe, geen schadelijke stoffen oid alleen water én goed voor het milieu). Schaamlipjes zijn ook rood, echt alles eigenlijk. Gisteren één rode vlek, vandaag wat meer vlekkerig.. Gelukkig slaapt ze 's nachts nog goed. Twee dagen terug toevallig wel even wakker geworden om 00:15 maar toen had ze ook wel een enorm volle luier. Gelukkig daarna lekker weer gaan slapen. Zo jullie meiden ook al bijna 1!!!
Oke. Talkpoeder en maizena is volgens mij wel anders. En bevalt het wasbare luierdoekjes? Dus het is al wel langzaam aan het genezen dus. Dat is fijn! Hier gaan de nachten ook weer beter nu het hoesten minder is geworden. Soms word ze nog wel eens wakker. 1x ofzo. Ook word ze nu wat vroeger wakker helaas. slaapt nu tot ong. 7:00/7:15 even wennen voor mij hihi. Al heb ik wel een lange dag zo. Jaja hier ook bijna feest. Gisteren het loopbakfietsje in elkaar gezet. Eindelijk klaar met verven. Vandaag even wat versieringen kopen en wil eigenlijk de marsepein taart gaan maken. Straks ook nog naar de therapie. Kortom nog genoeg te doen. 🙈 Hrt weekend moet ik werken en maandag gaan we al op vakantie. Het moet wel dus. Gisteren gewoon de gehele dag geen pijn gehad. Ook voel ik de spieren die ik getraind heb goed. Ben zo blij. Wie weet kan ik toch eerder volledig weer gaan werken. Al doe ik het komende dagen nog rustig aan.
M slaapt nog steeds 2x op de dag en Z slaapt niet meer op de dag. Vannacht was ze weer wat aan het spoken, maar hoefde er niet heen. Ze was wel weer vroeg wakker. Dus ben benieuwd of ze vanavond wat vroeger naar bed wilt Ik heb geen idee waarom ik iedere keer weer wakker werd. Ach arm kind, hopelijk is haar huid snel weer hersteld!! M heeft dat nu ook hoor, nu ze zich niet zo lekker voelt nog sterker, maar die wilt dan ook alleen maar bij me zitten. Als ik haar naast me op de grond neer zet schiet ze weer in de krijs. Als ik haar dan op schoot zet is het weer goed. Kan je zomaar miconazol halen op een verdenking dan? Op het cb zeiden ze dat ik dan een afspraak moest maken bij de huisarts. M is nog steeds niet helemaal van de uitslag af maar het wordt wel minder en ze heeft er geen last van. Ja klopt, nog maar 1 weekje en dan is onze kleine meid ook alweer 1 jaar oud. Gaat zo hard. Nog genoeg te doen in huis en nog het een en ander te regelen. Ontzettend druk met werken volgende week in de avond dus ik denk dat ik gesloopt ben volgende week zondag Van de week ook maar gewoon wat wasjes weg draaien doordeweeks. Spaar normaal gesproken alles op en draai dan 3-4 wasjes op de zaterdag, maar dan vieren we het dus dat is niet handig. Wil de zondag dan wel even lekker rustig aan doen. Krijgen we ook nog wat visite dus druk druk druk. Fijn, meisje, dat je gisteren een dag zonder pijn hebt gehad! Nu dus juist extra oppassen dat je wel rustig aan blijft doen, je bent er nog niet en het zou zonde zijn als je vandaag of morgen weer pijn hebt omdat je toch te veel hebt gedaan! Kan je zo'n taart wel een week bewaren dan?
als ik slecht sliep was ik teveel aan het nadenken. oei dus nu heb je 2 aanhankelijke dochters? E zit niet zo graag bij mij op schoot. Alleen als we ergens zijn wat voor haar onbekend is blijft ze wel wat langer zitten. Maar anders gooit ze haar kont onderuit en wilt gaan spelen. miconazol is bij de gewone drogist te verkrijgen. Je moet het natuurlijk niet zomaar gaan smeren. uitslag ging niet weg met bepanthen of zinkzalf. ook zag het er anders uit. het lag op de huid, was erg droog etc. en het ging alleen maar uitbreiden. daarom dacht ik dat het wel een schimmeltje kon zijn. na 1x smeren was het al aanzienlijk minder. als ik na 1-2 dagen geen verschil zou merken had ik een afspraak gemaakt. het is nu al bijna weg. ook mag je het maar 2x op een dag smeren. Rest van de dag doe ik er niets op. druk druk druk dus. hier doe ik elke vrije dag een was draaien hele week opsparen gaat mij niet lukken in 3-4 wasjes. wat voor taart ga jij doen Sabine? ja moet er nu echt opletten dat ik mijn rust neem. Vanochtend weer bij therapie geweest en weer zwaardere oefeningen gekregen. moet nu zoveel spieren gaan oefenen. hihi nee die taart gaat dan de vriezer in hoor. vanochtend wat versieringen gehaald, al hou ik het rustig qua versiering.
Ik viel wel iedere keer in slaap maar werd gewoon veel wakker tussendoor. Geen idee waar van ik wakker werd. Het valt gelukkig wel mee hoor, het is niet dat ze allebei de hele dag aan me gekleeft zitten Bij M is het vaak eind van de dag of als ze moe word. Z wil vooral samen dingen doen, hoewel ze de laatste tijd ook steeds meer dingen zelf kan/gaat doen. Oké, dat wist ik niet dat je het gewoon bij de drogist kon kopen. Ik zag net dat de uitslag bij M gelukkig zo goed als weg lijkt te zijn. Mag ook wel na een week of 2-3 geloof ik. Wij hebben een dubbel tarief voor de energie dus vandaar dat ik alleen in het weekend wil wassen. Soms draai ik er 1 doordeweeks als het echt niet anders kan. Nee? Oh haha en dan te bedenken dat wij met 4 personen zijn Gewoon zo'n biscuittaart van dr oetker met botercreme, jam en fondant. Ik dacht al, zo'n taart blijft toch niet zo lang goed Daar heb ik echt geen ruimte voor in de vriezer dus kan niet anders dan hem op de dag zelf maken. Succes met de nieuwe oefeningen!
vervelend hoor. Hopelijk was het eenmalig. gelukkig maar. nu kan je Z wel wat individuele aandacht geven als M haar middagslaapje doet. fijn dat ze wel weer wat zelfstandiger word. fijn dat de uitslag bijna weg is! wat heeft ze het lang gehad zeg. Denk je dat het door de tandjes komt? oh vandaar. ja begrijpelijk dat je het dan opspaart. ik heb 5-6 wassen per week. mijn man heeft veel was van zijn werk kleding. en tja als ik gewerkt heb gaat ook alles natuurlijk gelijk de was in. E heeft elke dag een schoon setje aan. ikzelf loop wel 2 dagen in (nette) kleding. uitsluitend werkkleding. vandaar zoveel was. En dan heb ik ook nog eens een grote wasmachine. leuk, hoe ga jij hem decoreren? ah okee, ja ik heb best wel een grote vriezer scheelt weer. moet helaas nog gaan beginnen met de taart... dank je wel! moet vast goed komen. nu pas over 2 weken weer ivm. vakantie. hoe gaat het nu met de uitslag van I ZaZaM?
Fijn dat je een dag zonder pijn had Meisje! Hopelijk nu een stijgende lijn. Let wel op dat je dan niet meteen extra veel gaat doen, dat is echt een valkuil.. Poeh dat zijn veel wasjes. Ik doe er denk ik totaal 3 á 4 per week. Al poept en spuugt ze zich de laatste tijd veel onder dus dan gaat het wat harder. Vannacht maakte ze ook opeens een raar geluidje, dus ik keek even op de camera. Bleek ze flink gespuugd te hebben! Ben dan zo blij met die camera, anders was ik denk ik niet gegaan. Ze zat echt helemaal onder, zo sneu. Haar hele gezicht, zat zelfs in haar oor, haar slaapzak, het hele bed pfff dat was dus alles verschonen 's nachts. Luiertje ook maar meteen gedaan en toen zat er op 1 plekje een poepklodder en daaronder was de huid helemaal stuk gegaan.. Wat een ellende. Het leek wel wat beter te gaan maar ze houdt dus nog wat rode plekjes, erg droog en 1 stukje dus ook een beetje open. Wat ga je er van marsepein op maken meisje? Nog een bepaald motiefje of vormpje/diertje? En jij Sabine? Of hou je het lekker bij gewoon een stuk taart😄 Nou succes met alle drukte Sabine, klinkt niet fijn! Hopelijk heb je daarna lekker wel wat tijd om te ontspannen, even bikkelen nu.....
Geen idee waarom het zo lang heeft geduurd. Zag nu dat er toch nog wat uitslag zit dus zit er aan te denken om volgende week een afspraak te maken bij de huisarts als het dan nog niet helemaal over is. Er is inderdaad wel een tandje doorgekomen en er komt er nog 1 aan maar vind het wel lang duren. Ik doe er witte fondant overheen en versier hem daarna met haar naam en 1 jaar erop. Misschien nog wat er omheen zoals een bloemetje ofzo maar geen echt thema verder. Succes met de taart, ben je er al aan begonnen? Vervelend ZaZam dat de uitslag nog niet weg is. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter, arm kind. Gelukkig had je het wel door, anders had ze er de hele nacht in gelegen. Uhm, helaas niet Sta 3 weken zo goed als vol met de salon. Drukke weekenden ook, mijn man moet weer zaterdagen werken en heeft afspraken staan bij de tatoeëerder en is 2 weken na M jarig dus ook nog eens een verjaardag. Ben blij als het april is. Dan hebben we even een rustige maand, qua weekenden dan, waarna het is mei weer een gekkenhuis word.
Ja daar moet ik echt op letten. Vandaag ook weer pijn. Dus was eenmalig. Ahh arme meid. Dan is inderdaad een camera wel handig. Hopelijk zijn haar billetjes snel weer genezen. Ik.heb een woezel en pip taart gemaakt. Zal kijken of ik foto hier kan delen. Niet helemaal naar wens maar had wat tijdnood. Ja begrijpelijk als het al zo lang duurt. Heeft ze wel normale ontlasting? Je heb het maar druk Sabine. Morgen werken en daarna bij mijn ouders bivakeren. In mijn woonplaats is carnaval dus kom de stad niet in. Man en kind morgenochtend daar al af zetten. Echt waardeloos mrja. E is vandaag weer meer gaan hoesten. Ook weer veel slijm overgeven. Ineens is het weer erger nu al 4x wakker geweest met hoestaanvallen. Dat belooft wat voor de nacht.. Nu baal ik wel dat we op vakantie gaan. Als ze maar niet benauwd gaat worden. Als het na de vakantie nog zo erg is ga ik toch maar naar de huisarts. Hopend dat ze wat sterkers mag. Dan is ze ook 1 jaar
Je de ene keer wat vaster en de andere keer wat dunner. Over het algemeen ook nog steeds meerdere poepluiers per dag. Balen dat het weer erger is geworden! Denk je dat ze er bijna vanaf is komt het net zo hard weer terug. Die 2 weken wachttijd is nu in ieder geval wel al lang voorbij om naar de huisarts te gaan Hopelijk is het even eenmalig en heeft ze er op de vakantie niet te veel last van! Leuk de taart!
Ohh pff ik dacht dat je na die week wel weer rust zou hebben Sabine. Nou, dat wordt dus nog even wat langer doorbikkelen wel goed voor de portemonnee Haar ontlasting is verre van vast.... Soms ook behoorlijk wittig en slijmerig. Begin me er toch wel zorgen om te maken. Dat is toch niet echt goed? Op één plekje na zien haar billetjes er wel weer beter uit, maar nu heeft ze weer een antipathie gecreëerd voor het aankleedkussen, dat is ff minder.... Leuke taart Meisje! Zat er nou nog een vulling in? Ahhh irritant van die carnaval! Ik heb er echt niks mee... jullie? Jeetje, dat hoesten zou mij ook niet helemaal lekker zitten meisje.. Maar verder heeft ze geen koorts of is lamlendig oid? Oh ja ik heb gisteren trouwens een buggy besteld! Ben blij als ik van die kinderwagen af ben. BUggy is zoveel compacter en lichter, veel makkelijker met vervoeren. Ook wel handig voor in het vliegtuig als we eind maart weekendje weggaan met vliegtuig.
Ja het is inderdaad wel goed voor de portemonnee Kunnen we volgend jaar lekker uitgebreid op vakantie. De vakantie dit jaar zit er waarschijnlijk niet meer in. Ze zouden medio mei starten met groot onderhoud aan de woning, maar toen ze langs kwamen meldde ze dat het waarschijnlijk pas na de bouwvak vakantie gaat beginnen. Dat is precies de periode dat wij op vakantie wilde gaan Ik ga echt niet weg als er mensen in het huis bezig zijn. Dus hebben we besloten het vakantie geld opzij te zetten en volgend jaar gewoon extra uitgebreid op vakantie te gaan. Als je het niet vertrouwd zou ik morgen gewoon even de huisarts bellen om te overleggen. Hoe is ze verder? Wel gewoon alert en vrolijk? Wij hebben ook helemaal niks met carnaval.
Hier heb E ook veel poepluiers op een dag. 3-4 luiers. Ze eten nu natuurlijk meer vast voedsel Zeker balen dat het weer erger is geworden. Ook een flinke snotneus erbij. Komt het in ieder geval wel los. .vanochtend 37.7 daarna niet meer getempt. Ja ze is alert en vrolijk. Laatst had ze 39.5 en was ze ook vrolijk. Ja misschien morgenochtend bellen als het nog zo erg blijft. Fijn dat haar billen er weer goed uit zien. Misschien een keer naar de huisarts en dan wat ontlasting meenemen? Dankjewel. Zit een laagje botercreme en een laagje halvajam in. Ik heb ook helemaal niets met carnaval. Voel me dan ook echt opgesloten. Je kan gewoon geen kant op. Alles is afgesloten. Wat voor een buggy heb je besteld? Nog helemaal niet overnagedacht. Al kan ze nog heel lang in de wandelwagen blijven. Neemt inderdaad wel veel ruimte in. Begrijpelijk dat je niet weg gaat als ze in je huis aan het werk zijn. Zou ik ook niet snel doen. Of het moet een bekende zijn. 3 jaar geleden hadden we een nieuwe vloer gekocht. Die is gelegd toen wij op vakantie waren. Maar die man konden wij gelukkig. Anders niet gedaan.