Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dank je wel ZaZaM! :)

nee nog niet naar de huisarts geweest eigenlijk. hoesten is nog erg wisselend. afgelopen nacht ook niet gehoest.
    Lijkt nu wel weer minder te worden.
    als het weer erger word incl. overgeven ga ik maar wel een afspraak maken denk.
    Bekken gaat erg wisselend. op vakantie weer veel pijn. mrja in de bergen lopen is niet erg bevordelijk,
    ook nog eens daar van de trap af gevallen. kwam gelukkig op de rechterkant terecht. maar toch maak je even rare bewegingen.
    afgelopen dagen pijn aanzienlijk minder. gisteren weer wat meer gebukt en ja hoor de pijn is weer goed aanwezig :(
    ik had zo gehoopt om gewoon weer mijn normale werkzaamheden te kunnen doen.
    al moet ik donderdag volgens mij wel een gewone avonddienst draaien.

oehh haken succes. ;) hopelijk krijg jij er handigheid in.
    1x geprobeerd maar voor mij niet echt weggelegd. Maar je kan er inderdaad zulke leuke dingen van maken.

fijn hoor dat het weg is. Oei niet zo handig inderdaad van je kolf.
    Helaas geen tips voor je. Hopelijk heb je snel een keuze gemaakt.

nou echt zeg. ze vond het wel heel erg leuk. maar was even goed druk. Iedereen kwam tegelijk binnen. dus ik was druk met de koffie en de taart en E werd overladen met cadeau's.
    en om 11:00 begon ze toch wel een beetje in te storten. ;)

wat fijn dat het bij M ook goed gegaan is. had hier misschien ook wel beter geweest om even naar bed te doen. ;)
    kleine moeite toch om de jarige jet even met rust te laten?
    ook goed verwend?

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oké, nou hopelijk is ze er snel vanaf en komt het niet weer terug.
    ai, balen dat het weer slechter gaat. Heb je wel je oefeningen kunnen doen in de vakantie? Nee dat zal inderdaad niet mee helpen.
    Hier heeft de tweede behandeling dry needling gelukkig geholpen. Nu de oefeningen blijven doen en hopelijk blijft het dan goed gaan.
    Hebben ze geen vervanging voor je?

Hihi eerst maar eens tijd voor vrij maken om het te gaan proberen. Gelukkig aanstaande woensdag avond even lekker een avondje vrij vanwege een afzegging. Ga ik echt even van genieten.
    Ga nu eens in de 3 weken op zaterdag werken zodat ik de avonden wat rustiger kan houden. Hoop dat dat aan gaat slaan.

Nee, mijn man zei het later en toen dacht oh ja oeps. Nou ja we gaan het wel zien. Aangezien M er totaal geen problemen mee heeft als ze het niet krijgt vind ze het denk ik ook geen probleem om het op die manier af te bouwen. Zo wel dan maar gewoon stoppen en even doorbijten.

Als mensen binnen komen en de kleine zien gaan ze natuurlijk meteen hallo zeggen en M begint dan meestal te huilen. Iedereen mocht vanaf 14.00uur komen en om 15.00uur hebben we haar uit bed gehaald. Zelfs Z was nog even naar bed gegaan. Dus als je dan de kamer binnen komt zeggen ze wel hallo maar gelukkig kwam er niemand meteen op haar af.
    Ja zeker weer goed verwend. Z vond het ook erg leuk :p

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik hoop het. :) al hoest mijn zusje nog steeds.....
    Al 2.5 maand al.
    Zeker balen mrja. Oefeningen heb ik aardig gedaan. Wel keer over geslagen ;)

Wat fijn dat jouw behandeling geholpen heeft.
    Wat doen ze dan precies?

Geen vervanging. Ze moeten mijn diensten open zetten en dan is het wachten tot iemand die dienst wilt draaien. ;)
    Is al een ernstig tekort in de zorg. Daarom wil ik graag weer zsm volledig aan het werk.
    Gelukkig sta ik wel met een stagiaire. Scheelt toch weer. Zie het wel hoe hrt gaat.

Heerlijk zeg. O dat scheelt weer inderdaad.
    Ga je dan de hele zaterdag aan het werk? Of alleen een dagdeel?

Hoe ga je die avondvoeding vervangen?
    Of gewoon niets meer geven en naar bed.

Fijn hoor dat het zo goed gegaan is.
    Ja Z wilde zeker alles gaan uitpakken. :) hier was ook een kindje van 2 op visite.
    En die stond ook te springen om alles uit te mogen pakken.

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat leuk om te horen dat de verjaardagen geslaagd waren! Leuke cadeautjes gehad?

Oef hopelijk krijg je geen stuwing Sabine. Al gaat het dan ook snel wel weer over hoop ik. Krijgt M dan alleen 1x bv en 1x bekertje melk ofzo? Rest water/thee? Ik ben bang dat I veel te weinig drinkt als ik melk af ga bouwen. Dat blijft echt haar favoriet..

Je moet er echt op letten dat je niet te veel gaat doen zodra je niks meer voelt Meisje. Geen pijn betekent niet dat alles al helemaal genezen is helaas.. :(

Geniet van je avond Sabine!

Gisteren was de euthanasie van oma. Poef, was wel even heftig. Maar ik moet zeggen dat het ook heel mooi en rustig was. Ze was er helemaal klaar voor en we hebben allemaal kunnen ervaren dat dit echt de juiste keuze was. Mensen zeggen vaak (ik ook) tegen nabestaanden "het is beter zo", zonder het echt ervaart te hebben. Nu heb ik het ook kunnen ervaren dat het beter is zo. Ze was er zo kalm onder. Het viel me ook heel erg mee om daarna in dezelfde ruimte te zijn, klinkt cru, als een overleden persoon. Daar was ik ook wel een beetje huiverig voor. Op een gegeven moment vond ik het wel een beetje triest worden, de persoon die daar lag veranderde steeds meer in een persoon die je eigenlijk niet meer kent. Dat gaat dan best snel. Duurde namelijk redelijk lang voordat de begrafenisondernemer kwam... Zaterdag crematie.

I is trouwens nog steeds aan het snotteren en zit vol met slijm. Hoesten is wel wat minder maar je blijft het slijm erg goed horen bij elke ademhaling...

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Op vakantie ben je ook vaak geneigd wat meer te doen omdat je er toch op uit wilt als je op vakantie bent. Hopelijk gaat het snel weer beter met je bekken.
    Bij mij waren het echt de spieren eromheen die pijn bleven doen dus die heeft ze met een "stompe" naald aangeprikt zodat de afvalstoffen er makkelijker uit konden. Nu vooral veel blijven stretchen en mijn oefeningen blijven doen en dat blijft het hopelijk weg.

Hopelijk is het een stagiaire die al wel wat kan dan, anders heb je er ook niets aan. Zou nog fijner zijn als iemand ander de dienst kan overnemen.

Dat is een beetje afhankelijk van hoe het gaat lopen. Waarschijnlijk eerst een dagdeel en misschien uiteindelijk een hele dag als ik dan een paar avonden vrij kan houden tenminste. Het is niet de bedoeling om dan nog meer vol te plannen.

Ze krijgt dan gewoon wat te drinken tijdens het eten. We zijn pas om half 7 klaar met eten en ze gaat om 7 uur naar bed, dus het is niet nodig om na het eten nog eens wat te geven. Nu krijgt ze bij het eten geen drinken en de borst om half 7. Ik ga vanavond een proberen zonder. Heb vanavond geen klanten dus mocht het niet goed gaan kan ik haar alsnog aanleggen. Als ik dan erg last krijg van stuwing, morgen wel voeden en dan zo even om de dag tot het weer minder wordt.

Ja haha die vinden dat uitpakken geweldig.

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @ZaZam, allereerst gecondoleerd en heel veel sterkte voor jullie allemaal!!
    M krijgt 's ochtends bij het wakker worden een bekertje melk en tijdens de lunch een bekertje melk. Water drinkt ze niet dus krijgt ze tussendoor een klein beetje aanmaaklimonade, soort van roosvicee maar dan van de albert heijn zelf. Daar drinkt ze ongeveer 600ml van op een dag. De gewone melk drinkt ze de ene keer meer dan de andere keer. Z vond de gewone melk ook heel lang niet zo lekker. Heb toen een beetje yoghi met melk gemengd en dat steeds meer afgebouwd, nu drinkt ze dat redelijk. Maar je kan ook gewoon dreumes melk geven als ze dat echt lekkerder vind en dan af en toe eens gewone melk zodat ze er wel aan kan wennen.
    Balen dat I nog steeds ziekjes is! Hopelijk knapt ze snel weer op!
    M heeft een houten loopfiets gekregen, erg leuk, uitbreiding voor de zoef zoef boerderij, een kleurboek en kleurpotloden (speciaal voor 1 jarige), kleding en geld. Dus ze is weer erg verwend :)

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: ja ze is goed verwend. :) vormenstoof, verschillende duplo, activiteiten kubus van woezel en pip, boekjes, bal, blokken en aardig wat spaarcentjes.

E krijgt overdag 1 beker melk, 1 beker dixap, rest water. (meestal 1 beker) en 's avonds fv 210/7

klopt, en dat zal voor mij echt lastig worden. Ik heb dan helaas geen rem meer. :( ben nl. een doener.

Gecondoleerd met Oma. prettig dat je het zo hebt kunnen ervaren. Heel veel sterkte! ook met de crematie.
    het is inderdaad niet fijn om te zien hoe snel een persoon achteruit gaat.

heh wat vervelend dat I nog zo vol zit. Lijdt het slapen er niet onder?

Sabine: valt mee wat ik op de vakantie heb gedaan. wilde veeeel meer doen. maar wist dat ik dit niet aan kon.
    Dinsdag stukje wezen wandelen. maar best wel steile hellingen gehad.
    Woensdag een stadje bezocht. max. uur weggeweest.
    Maar dat was allemaal alweer te veel helaas. die donderdag helemaal niets gedaan. valt dus mee. ;)
    ik hoop het voor je!!

ja hij kan wel wat. dienst is niet opgevuld maar komt vast goed.
    als ik daarna weer meer pijn heb, weet ik gewoon dat dat voorlopig er nog niet in zit.

en hoe is het vanavond gegaan?

leuke cadeau's, wat hebben jullie van zoef zoef?
    ik ben er een beetje in doorgeslagen denk ik..

8. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dat valt inderdaad wel mee meisje, maar was dan toch te veel. Ik weet hoe lastig het is. Ik had iedere keer net na het weekend ook veel meer pijn omdat je toch wat wilt blijven doen met het gezin. Het herstel duurt dan ook langer.

Gelukkig dat hij al wel wat kan! Succes vanavond en probeer echt op jezelf te letten. Zou zonde zijn als jullie langer moeten wachten om weer te proberen zwanger te worden omdat je te veel doorloopt.

Het is goed gegaan, ze heeft gewoon wat normaal drinken gedronken en is heerlijk gaan slapen. Ik wacht dus even af of de pijnlijke plek in mijn borst terug komt anders stop ik gewoon meteen.

Z heeft voor haar eerste verjaardag de boerderij gekregen van een oud oom, voor haar tweede verjaardag het kippenhok. Tussendoor hebben beide meiden nog aanvullende dieren gekregen en nu heeft M zo'n paden uitbreidingsset gekregen, die waren hard nodig :p Is echt leuk spul. Nog even geprobeerd om te kleuren met M maar ik was continu aan het herhalen: niet in je mond :p haha nog echt te klein voor, hoewel ze ook wel gekleurd heeft.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    helaas wel. denk dat het ook meer lag aan de steile bergen. Sommige stukken waren echt enorm stijl. waardoor het voor je bekken en bovenbeen super zwaar is ;)

ja zeker fijn, en vraag mijn collega gewoon hulp bij zware cliënten.
    Komt vast goed! :)
    Zou zeker jammer zijn als we langer moeten wachten.
    We willen graag met het voorjaar/zomer gaan proberen als mijn lichaam het toelaat.

wat super zeg! Vanochtend niet eerder wakker geworden door honger?
    bij ons zit het avondeten en naar bed gaan teveel tijd tussen om die fles te stoppen.

wat leuk zeg. ik heb de boerderij, boomhut en de dierentuin.
    zo'n padenset is inderdaad een goed idee. :) zit niet echt veel baanruimte op.
    hihi die potloden waren dus veel te interessant.

hoe gaat het eigenlijk met de uitslag van M. is het al weg?

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Spannend hoor of dat gaat lukken, het is al (bijna) voorjaar. Dus waarschijnlijk zal het eerder de zomer worden dan.

Nee ze is niet eerder wakker geworden, had ik ook niet verwacht want in principe is er niets veranderd. Ze krijgt nu alleen wat anders te drinken.

Leuk, die boomhut had ik inderdaad ook gezien. Is ook erg leuk.
    Ja en veel te lekker, haha, gelukkig wel speciale potloden voor 1 jarige maar ben er toch maar mee gestopt, het is niet de bedoeling dat ze die dingen op gaat zitten eten.

Ja de uitslag is over gelukkig. Gisteren was het weer even een beetje rood, dat is gelukkig ook alweer zo goed als weg.

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dat denk ik ook wel. ;)
    We gaan het zien.

Fijn hoor. Scheelt echt dat je dan zo laat eet
    Hier bevalt het vroege eten wel. Lekkere lange avond.

Ja die is ook wat compacter. Boomhuis staat nu beneden.
    Rest allemaal op zolder.
    Hihi nee zeker niet.

Fijn dat de uitslag weg is.
    Hier is de schimmelinfectie ook weg gebleven gelukkig

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heel veel sterkte vandaag ZaZaM! Denk aan je

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bedankt Meisje!
    Was een mooie uitvaart. Mijn vriend had ook gesproken, mooie woorden. Daarna goed uitgebreide koffietafel gehad, met veel lieve mensen.

Hoe gaat het met het hoesten van E? Ik heb twee dagen geleden toch maar weer de homeopatische middeltjes erbij gepakt en na 1,5 dag was het slijm en het hoesten over! Echt goed spul, heel blij mee. Ze is weer op en top gezond:)

Fijn dat het zo goed is gegaan met afbouwen Sabine, wow! Makkelijk, of toch wel moeilijk? Toch wel weer een periode die je definitief afsluit he..

Poef veel leuke cadeautjes, waar laten jullie dat allemaal haha ;)

Wij eten zo rond 17u45, rond 18u15 klaar. I gaat om 19u naar bed. Daarna lekker avond met z'n tweetjes, ook wel lekker!

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    prettig dat ze een mooie uitvaart heeft gehad.

hoesten is een stuk minder, mrja dat zegt helaas niks. Vorige keer was het ook zo goed als over en kwam het weer in alle hevigheid weer terug. ;)
    Al hoop ik dat het nu wel definitief over is.
    wat fijn zeg dat I al helemaal beter is. :)

hihi 's avonds gooi ik alles in de box.
    Nee hoor heel veel cadeaus zitten nog netjes in de verpakking en gaan de zolder op.
    Duplo is ze nu nog te jong voor dus dat hoef ik niet beneden te hebben. van het zoef zoef heb ik alleen de boomhut ervan staan. rest ook op zolder.
    zitten 2 grote manden onder de box, en daar gooi ik ook veel speelgoed in.

heerlijk heh die avondjes samen. :p

pff E wilt alleen maar staan en lopen, ben blij als ze los kan gaan lopen want dit is ook niets.
    Staat aan alles wat ze maar tegenkomt.
    zet haar 1 tel op de grond en knipper nog niet met mijn ogen of ze staat alweer.
    Ook is het klimmen begonnen vorige week. nu moeten we toch echt een traphek aan gaan schaffen voordat het mis gaat.

15. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha aan is de box een handige opbergplek ;) wij hebben ook een grote mand staan. Verder is opa bezig met een mooie houten kist die ik dan ook kan vullen met speelgoed.

Knap van E, wel vermoeiend haha. Hopelijk kan ze snel loslopen!
    I gaat ook direct klimmen als ze staat. Ze is totaal niet bezig met lopen, ze gaat namelijk direct over tot klimmen... Gisteren leek het even of ze midden in de kamer ging staan. Ze zette beide voeten op de grond en tilde haar kont omhoog. Ze durfde toen alleen niet haar handen los te laten van de vloer. Zou wat zijn als ze het optrekken en lopen overslaat en straks gewoon midden in de kamer gaat staan haha.

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ook mooi zo'n kist. :)
    Wij zijn er nog niet helemaal over uit hoe we het gaan doen als de box weg is.

Ik hoop het. Dit is zo vermoeiend.
    Oei klimt I dan ook de trap al op? Of laat ze die nog met rust?
    Hihi zo staat E ook geregeld. Ziet er zo grappig uit.
    Hier durft ze ook haar handen nog niet los te laten.
    Staan aan de tafel bijv laat ze wel haar handen los.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wij eten rond kwart voor 6, dus niet enorm laat, maar eer die kleintjes een keer klaar zijn met eten is het vaak half 7. Een enkele keer zijn we wat vroeger. Ze krijgt nu na het eten nog een beker drinken aangeboden, die pakt ze wel maar meer voor het idee. Want echt veel drinkt ze dan niet. Om 19.00uur gaat ze naar bed, Z tegenwoordig ook want die krijgt echt te weinig slaap nu ze overdag niet meer naar bed gaat. Onze avond samen is denk ik dan langer dan die van jullie :p (als ik niet hoef te werken haha) E gaat vrij laat naar bed toch of heb je dat al vervroegd?

Fijn dat de schimmel bij E ook weg is gebleven.
    Hoe is het werken gegaan donderdag?

ZaZam, wat fijn dat het een mooie uitvaart was, helpt toch ook weer met het verwerken.
    In de eerste instantie vond ik het wel moeilijk omdat je inderdaad weer een periode afsluit. Maar toen zij er zo goed op reageerde was dat voor mij ook al snel over. Donderdag heb ik haar nog een keer gevoed, maar dat was gewoon al een soort van pijnlijk, dus dat was de laatste voeding. Geen stuwing en geen pijnlijke borsten :)

Ik zal zo een foto plaatsen van onze kasten, de onderste rij staat vol met manden waar speelgoed in zit. Verder staat er nog een kast met 4 manden op hun eigen kamer, kisten in de kelderkast, kisten in de kledingkast :p eigenlijk wel heel veel :p Maar goed het baby speelgoed kunnen we straks langzaamaan gaan opbergen op zolder. Mocht mijn broertje dan papa worden geven we het aan hem.

Fijn dat het een stuk beter gaat meisje met het hoesten van E. Hopelijk is het nu dan ook wel echt voorbij!

Hier begint M steeds meer over haar buik door de kamer heen te schuiven. Ze vind haar loopfiets ook helemaal geweldig dus de kar heb ik uit elkaar gehaald. Die ga ik schoonmaken en op zolder zetten. Met de loopfiets leert ze goed haar balans te houden. Als we haar op haar buik willen leggen gaat ze meteen in zithouding nog voor ze de vloer raakt, dus ze weet hoe het moet alleen als ze echt ligt lukt het haar nog niet. Of ze is gewoon te lui, haha. Ach ze gaat al veel meer bewegen dus we gaan de goede kant op :D

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Is ook meteen hun speelhoek.

Bijgevoegde bestanden:

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee hoor E gaat tussen 19:00 en 19:30 naar bed.
    Dus valt mee. ;)

Werken ging wel aardig. Heb niet veel gedaan. 3 cliënten naar bed geholpen waarvan 2 samen.
    Helaas wel weer pijn. Maar weet niet of het van het werken komt of door de therapie van vrijdagochtend.
    Word momenteel ook erg veel druk op ons uitgeoefend waardoor ik me niet echt fijn voel nu ik niet in de zorg sta. :(

Mooie kast zo. Flink veel opbergruimte. :)

Lag M voorheen gewoon stil op de buik? Raakte ze dan niet gefrusteerd?
    Fijn hoor dat ze steeds meer gaat ondernemen.

Vanmiddag na het middagslaapje gaan we heerlijk fietsen.
    Lekker van het weer genieten. Vrijdag er ook al lekker op uit geweest.

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oh dan gaat ze inmiddels dus al wat vroeger naar bed, beetje dezelfde tijd al M dus.

Ze moeten die problemen in de zorg maar eens goed aan gaan pakken in plaats van het kleine beetje personeel dat ze nog hebben af te branden. Ik zou het niet kunnen hoor, een baan in de zorg.
    Succes! Maar laat je niet gek maken, als je te veel blijft doen duurt het alleen maar langer voor je weer volledig aan de slag kan. Als je nu extra op jezelf let kan je ook weer eerder volledig aan het werk.

Ja, inmiddels staat de kast ook al een stuk voller :p Deze foto is nog van toen we hem net in elkaar hadden gezet ;)

Jup, die vond het prima om de hele tijd gewoon een beetje op haar buik te liggen of op haar rug. Ze kan zo een hele tijd op haar rug liggen op de grond met een knuffeldoekje in haar armen en een duim in haar mond. Nu gaat ze zich steeds meer verplaatsen.

Het is echt heerlijk weer hè! Wij zijn ook lekker in de tuin bezig geweest dit weekend. De hele schuur leeg gehaald, alles uitgezocht, opnieuw ingedeeld. Er stond een soort van afdakje tegen de schuur aan, die hebben we afgebroken en alles ingeladen om morgen naar grof vuil te brengen. Als het weer slecht weer is gaan we wel weer binnen klussen, nu eerst even lekker buiten aan de slag :D

Deel Deze Pagina