Ja dat herken ik. Meestal zijn ze dan net iets té moe waardoor ze niet meer makkelijk in slaap kunnen komen. Hier helpt dan, helaas, even laten huilen ook erg goed. Vind er niks aan, mijn hart breekt. Maar hij valt wel in slaap... Vloeien na 9 weken is wel bijzonder maar kan best volgens mij. Ik vloeide tot 3 weken, toen weer met 5 weken, toen met 6 weken en toen ik vervolgens ging vragen kreeg ik van iemand te horen dat zij tot 12 weken na de bevalling af en toe nog wat bloed verloor. Dus het schijnt te kunnen...
ZaZaM: ik moet volgende week terug komen ivm. Wildvlees. Dus het voelt voor mij nog niet helemaal als een afsluiting. Was wel even gezellig. och dat snap ik heel goed dat je daar bang voor bent! Maar je hebr nu een prachtig wondertje. Misschien helpt dat een beetje. Geen idee over dar vloeien. Sabine: en heb je haar vaker aangelegd ivm onrust?
Ze heeft gisteren inderdaad 1 voeding meer gekregen, akten in de avond is ze het onrustige en dan ben ik aan het werk werkt niet lekker als je je kleine meisje zo hoort huilen. Mijn man heeft haar toen wel een flesje gegeven en ze viel wel in slaap, maar zodra haar lichaam het bed raakt gaat ze in de krijs, dus vanavond even proberen als het bedje voorverwarmd wordt. Maar ben bang dat het gewoon haar manier is om de dag te verwerken en dat dit niet snel op gaat houden. En ze is zo aan het spoken de laatste 2 nachten, ze is heel erg verkouden, gelukkig geen dicht neusje maar wel veel slijm in haar keel. Ben moe
Oeh balen van dat wildvlees. Meestal met aanstippen is het zo verdwenen volgens mij! Sabine, misschien helpt het om 's avonds even 10 minuten op de arm met haar te lopen en speentje in haar mond? Hier doen wij dat altijd voor haar laatste slaapje (van 19u). Dan wordt ze lekker rustig. Daarna krijgt ze haar voeding en gaat ze slapen. Wat dan ook een prettige houding kan zijn is haar op haar buik op je arm te leggen, dus haar hoofdje bijna naar de grond gericht.. Wellicht heb je het al geprobeerd, ik roep maar wat Balen dat je nachten slecht zijn, erg vermoeiend Gaat het met Wolf weer wat beter Linnaea? Of nog steeds aan het clusteren?
Bedankt voor de tip ZaZam, we kunnen het altijd proberen. Mijn man zei dat ze wel in slaap was gevallen bij de fles dus hij had haar nog even bij zich gehouden en later op bed gelegd, maar ze begon meteen te krijsen zodra ze het bedje aanraakte. Haar bed is dan natuurlijk koud en ze lag zo lekker warm bij mijn man. Dus ook voorverwarmen maar even gaan proberen. En mijn man slaapt dus gewoon overal doorheen hè dus ik ben de enige die 's nachts iedere keer even een speentje moet geven etc, het is niet eerlijk Zal zo blij zijn als we een paar maanden verder zijn en de kleine dan hopelijk door gaat slapen. Dan zou zoveel schelen.
ZaZaM: ja zoiets hoorde ik ook! En gelukkig schijnt het aanstippen niet pijnlijk te zijn. Sabine: hihi hier ook het geval. Om ML wil het niet horen. Hij draait zich gerust weer om. Ach van mij hoeft het ook niet. Ik ben nu nog vrij. M'n man moet er elke ochtend om 5:00 eruit. Dus ik gun hem die rust wel. Eigenlijk word ze alleen maar wakker voor de fles. Meestal valt ze in slaap zonder speen. Kleine meid draaide zichzelf zojuist tot 4x toe op haar zij. Bleef ook een poos op haar zij liggen. Ze lijkt ineens zo hard te groeien. Ligt nu heerlijk tevreden in de box naar de muziekmobiel te kijken. Zo leuk als ze het aan het volgen is. En er lekker kraai geluiden bij maakt. Even 'n geluksmomentje. <3
Zo die is vlot met zich op haar zij draaien Ja leuk hè, die geluidjes die ze al maken In het weekend zou het voor mij toch wel fijn zijn als mijn man eens een keertje de kleine zou troosten zodat ik wat slaap in kan halen. Hij kan 7dagen per week door slapen en ik wordt alleen maar moeier en moeier. Een beetje hulp hier en daar zou fijn zijn nu we twee kids hebben.
WoW wat goed dat ze al op haar zij kan draaien Meisje! Dat is snel! Hier probeert ze het volgens mij wel, maar het lukt nog niet helemaal haha. Ze heeft sinds een paar dagen haar handjes ontdekt, zo schattig. Ze kan er echt minuten lang naar kijken en ze sabbelt er ook heel veel op opeens. Ze brabbelt echt super veel en kan heerlijk lachen. Leuk hè, die ontwikkelingen Het lijkt me ook dat je man in het weekend wat gaat helpen Sabine.. Vervelend dat hij zijn problemen heeft, maar het is echt niet fair dat hij jou laat opdraaien voor bijna alle zorg omtrent de kinderen... Hoe lang ga jij dat volhouden?? Als jij niet tot hem door kan dringen en als het alleen maar gezeik oplevert als je het er over hebt, is het dan niet een idee om het bijv met een therapeut te bespreken? Je moet wel aan jezelf blijven denken hè...
Thanx ZaZam Vanmorgen bood hij aan om iedere dag wat van mijn huishoudelijke taken over te nemen dus heb toen gezegd dat ik liever heb dat hij wat meer met Milou gaat doen, omdat hij ook met haar een band op moet gaan bouwen. Vanavond heeft hij haar gewoon in bad gedaan! :O hihi en vanavond mag hij een fles gaan geven, alleen weet hij dat nog niet Ik moet gewoon weer wat meer mijn mond opentrekken en zeggen wat er op mijn hart ligt, want nu krop ik alles maar op en wordt mijn humeur daar ook niet echt beter van. Vandaag voor het eerst alleen naar buiten geweest met de meiden en dat was wel even heerlijk. Zo leuk om de oudste dan weer te zien genieten van het buiten zijn en Milou heeft heel zoet liggen slapen in de kinderwagen Avonden blijven een drama met haar, dat is wel vervelend/jammer. Van de week ging het 1 avond goed maar de twee volgende avonden weer drama. Zij heeft gewoon echt haar verwerkingsmomentje in de avond. Hopelijk gaat het geen maanden meer duren.
Wat fijn dat hij aanbood meer in het huishouden te doen, dat is een begin hopelijk gaat hij ook steeds meer met Milou doen en daar ook gewoon van genieten! Ik klonk volgens mij nogal bot in mijn vorige bericht, zo bedoelde ik het niet, maar ik kan er soms heel slecht tegen als de mannen niet zo veel doen en de vrouw dat gewoon maar pikt (zeker als ze daardoor oververmoeid raakt). Wel moeilijk hè om mond open te trekken en je bloot te geven? Succes Was heerlijk weer om te wandelen hè! Lekker dat je eindelijk buiten bent geweest en hebt genoten, doet een mens goed geeft je weer wat kracht voor de avonden haha
Ja heel erg vlot! Was zo verbaasd dat ze op haar zij lag. Madam draait zich weer op haar rug. En voor ik het wist lag ze weer op dr zij. Gauw maar een fotomomentje van gemaakt Leuk heh dat die kleintjes steeds meer gaan ontdekken. Wel leuk hoor! Ook dat ze bewust gaan lachen enzo. Wat fijn sabine, dat je man dit aanbood. Hopelijk is hij ook bereid om er 's nachts uit te gaan. Vervelend dat de avonden nog zo moeizaam gaan. Heb je een idee waar ze last van heeft?
ZaZam, geeft niet hoor! Op schrift komen dingen soms botter over dan bedoeld dus ik ben niet snel gepikeerd het zit helaas in mijn karakter om alles op te kroppen, kropte vroeger alles op. In het begin durfde ik alles te zeggen met gemak maar sinds de geboorte van de oudste ben ik alles weer op gaan kroppen. En dat moet ik nu weer af gaan leren. Was zeker heerlijk! Even je hoofd leeg maken. Geeft inderdaad ook weer wat frisse energie Meisje, zolang ik bij haar ben en een speentje geef is het goed. Maar als ze dan in slaapt valt begint ze te huilen. Dus het is echt op het moment dat ze weg zakt dat ze begint te huilen. Vandaar dat ik echt denk dat het komt dat ze de dag aan het verwerken is. Wat een heerlijkheid zeg! Ruim 5 uur weg geweest na de laatste voeding. Was al wakker voor ze echt kwam
Hoe ziet jullie dag er nu eigenlijk uit? Ik voed Milou over het algemeen om: 06.30uur - 10.30uur - 14.30uur - 18.00/18.30uur - 22.00uur - in de nacht op verzoek. Ze gaat ongeveer 1 tot 1,5 uur na de voeding naar bed als ze een beetje jengelig wordt, maar vanmorgen was ze weer super lang wakker en valt dan ongeveer een uur voor de volgende voeding in slaap. Ze dut af en toe wel in maar ik twijfel of ik anders vaste bed tijden in zal stellen en dat ze dan verder gewoon in de box en schommelstoel een keer een dutje doet tussendoor. Ik had met de oudste ook zo'n moeite om een goed ritme te vinden met het slapen.
Hier gaat het ongeveer zo: 7u00 wakker worden en voeden 8u30 naar bed tot ongeveer 9u30/10u00 10u00 voeden 11u30 naar bed tot 14u30 14u30 voeden (tenzij ze tussendoor wakker wordt, wat soms het geval is. Dan voeden en verder slapen) 16u00 naar bed tot 17u/17u15 18u15 voeden en rond 18u45 naar bed 22u30 wakker maken voor voeding en daarna de nacht in Meestal meldt ze zich rond 3u of 4u weer Dit is zoals ik het probeer aan te houden. Soms meldt ze zich wel extra na haar middagslaap. Dan redt ze het niet tot 18u15 zonder voeding dus dan krijgt ze wat tussendoor. Al die slaapjes doet ze in haar eigen bedje boven. Vanaf 23u tot 7u slaapt ze naast ons in de cosleeper. Nadeel van dit ritueel is dus wel dat ze eigenlijk niet ergens anders slaapt dan in haar eigen bedje. Ze valt bijv niet meer in de box in slaap als ze het nodig heeft.. Ze wordt dan gewoon jengelig.. Ze houdt het niet langer dan een uur, max 1,5 uur vol om wakker te zijn.
Sabine: lekker zeg dat je een lekkere nacht achter de rug hebt! Tja echt vaste tijden heb ik niet. Omdat ik haar 's nachts uit zichzelf laat komen. Ritme van vandaag: 22:00 laatste fles gehad. 6:00 volgende fles gehad. 9:30 aankleden 10:00 voeding 14:00 voeding & dan in haar wieg t/m 18:00 18:00 voeding 21:45 tummytub 22:00 laatste fles & de nacht in. tussen 10:00 en 14:00 doet ze wat slaapjes in de kinderwagenbak. maar dat komt doordat ik 's ochtends altijd wandel. vanochtend eerst half uur met de hond gewandeld. En daarna naar de stad gelopen. al met al van 11:00 t/m 12:30 ong. weggeweest. Tussen 18:00 en 22:00 is ze veel wakker. Ligt dan veel met ons te knuffelen. ZaZaM: vervelend dat ze niet ergens anders wilt slapen. Hier slaapt ze ook niet in de box. Maar vind ik niet erg. Persoonlijk vind ik de box om in te spelen. Jouw kleintje ligt trouwens wel veel in bed. Lekker hoor! Altijd zoveel geslapen? Ah zo lief vanochtend. Gisteren was mijn man naar een bruiloft dus hij had zijn kleine meid maar heel eventjes gezien gisteren. Half uurtje eigenlijk. Vanochtend werd ze wakker, terwijl hij bijna de deur uit wou gaan. Toen hij het gehuil hoorde rende hij de trap op en voor ik het goed en wel in de gaten had, had hij der al uit de wieg getrokken en was haar bij wijze van spreken helemaal aan het dood knuffelen. Hij had haar zo gemist. Die lieverd ook <3
ZaZam, slaapt ze dan ook niet in de kinderwagen als je even met haar gaat wandelen bijvoorbeeld? Slaapt ze ook echt al die tijden? Ik woon natuurlijk gelijksvloers en de deur naar onze slaapkamer staat altijd open dus ik loop regelmatig even langs haar als ik wat nodig heb uit de slaapkamer of badkamer en de ene keer slaapt ze en de andere keer is ze wakker. Nu ligt ze dan wel weer te slapen vanaf de vorige voeding van half 11, 11 uur waren we klaar en ben ik met ze naar buiten gegaan. Bij thuiskomst heb ik haar in bed gelegd en ze ligt nog steeds te slapen. Om half 3 maak ik haar weer wakker voor de voeding, als ze dan nog niet wakker is. Daarna wisselt het altijd hoe snel ze weer gaat slapen. Ik wil het liefst voorkomen dat ze nergens anders meer slaapt. Zou zo heerlijk zijn als we een keer weg moeten naar een verjaardag of wat dan ook dat ze dan ook gemakkelijk in slaap valt en dat we dan niet weg moeten omdat ze nergens anders slaapt dan in haar bedje. Meisje, wow! is ze gewoon 8 uur weg gebleven!! hihi wat lief zeg! Heeft hij zijn kleine meid toch nog even kunnen knuffelen voor hij weg ging. Mijn tijden wisselen inderdaad ook wel eens een beetje maar aangezien ik de dag altijd om 06.30uur start met een voeding komen we 9 van de 10 keer op dezelfde tijden uit, vooral omdat ze 's nachts nog 1 keer voor een voeding komt tussen 2 en 3 uur ongeveer. Als het echt niet uitkomt schuif ik ook nog wel eens met de tijden van de voeding, dan leg ik haar gewoon wat eerder aan.
Ja klopt. Terwijl ze gisteren best veel geslapen had. had echt niet verwacht dat ze er 8u tussen zou laten. Vandaag slaapt ze ook al aardig wat. Moest haar wakker maken voor de voeding van 14:00. En om 14:30 lag ze alweer te slapen in dr wieg. Ja ik schuif ook af en toe met de tijden. Vanavond krijgen we visite dus de laatste fles zou ze van mij ook wel wat later mogen. Word anders weer zo lastig met het badje enzo.
Ze slaapt inderdaad 's ochtends een uur, 's middags 2 á 3 uur en in de namiddag nog een uur. Vanaf 19u slaapt ze ook weer tot we haar wakker maken om 22u30. Als ik met haar ga wandelen slaapt ze na 10 minuutjes ook wel in de kinderwagen. Ook hebben we een campingbedje gekocht. Hier hadden we haar met Pasen in gelegd toen we bij oma waren. Daar heeft ze toen ook wel in geslapen, maar minder diep denk ik. De box vind ik ook wel om in te spelen, dus dat is niet erg dat ze daarin niet slaapt. 8u lang doorslapen doet ze nog niet hoor haha, wel fijn hoor Meisje! Lief dat je man haar zo gemist heeft 😀
Als ik erover nadenk slaapt Milou denk ik wel ongeveer hetzelfde als jou kleintje ZaZam, alleen krijgt zij natuurlijk iedere 4 uur een voeding en zit jij in de ochtend nog op 3 uur. Dat is wel fijn dat ze wel in het campingbedje heeft geslapen en dat ze ook wel slaapt in de kinderwagen. Slaapt ze dan ook door als je stil gaat staan? Onze oudste werd altijd wakker als we stil stonden, Milou slaapt dan gelukkig wel gewoon door Heerlijk hoor Meisje, ik ben al blij als ze er 5 uur tussen laat
ZaZam, ik heb er toch aan moeten geloven... Milou was weer verschrikkelijk aan het krijsen en wilde niet gaan slapen. Nu was ik het zat en heb een hydrofiel gepakt en die om haar heen gewikkeld, speen gegeven en ze bleef verbazingwekkend lang stil. Begon te jammeren toen ze haar speen kwijt was, deze meteen weer gegeven, ik ben daarna nog 1 keer terug geweest en mijn man 2 x om de speen te geven en ze ligt nu te slapen als een roosje. Ga haar dus maar inbakeren bij het slaapje van 19.00uur, want schijnbaar heeft ze er toch baat bij terwijl het de andere slaapjes prima gaat zonder inbakeren. Ach het werkt (voor vanavond in ieder geval) dus daar gaat het om.