Ik ga drie dagen werken. Dus drie dagen wordt haar ritme verstoord. Ze moet namelijk midden op de dag naar de opvang, dus dat zal haar middagslaap verstoren. Ben bang dat ze dan helemaal van de leg is de rest vd dag.. Oohhhh wat zit ik er tegenop! Hier werken namelijk vaste tijden erg goed (ze is dan ook gewoon moe als het 'tijd' is). Moet je elke ochtend om 6u15 bed halen? Ik moet haar dan 1x p/week om 6u30 uit bed halen, rest om 7u00. Ik hoop ook dat ze dat gaat snappen Jullie hebben echt mazzel met dat goede slapen van Emma, mooi! En fijn dat de pijn weg is meisje! Gaat de goede kant dus op met je man Sabine. Goed zo! Hopelijk beseft hij hoe belangrijk het is dat hij meer gaat doen. Niet alleen voor jou, maar ook voor Milou, Zoë en zichzelf. Intrinsieke motivatie is natuurlijk het beste.
Ja gaat gelukkig de goede kant op en ik denk dat ik nu echt door ben gedrongen naar hem toe. Afgelopen maandag natuurlijk de afsluitende controle gehad bij de verloskundige en toen hadden we het erover dat het echt een afsluiting was omdat we geen derde kindje willen en dat dat eigenlijk best een vreemd idee is. Ze hebben je ondersteund is de mooiste periode van je leven en wanneer op je kwetsbaarst bent dus dan is het best wel vreemd dat je ze dan nooit meer gaat zien. Ik denk dat dat alles zijn ogen heeft doen openen.
Sabine: Ja dat scheelt dan wel ja, Dat je d'r dan standaard wakker maakt. Drinkt ze dan wel trouwens altijd? Of zit er dan wel genoeg tijd tussen de vorige voeding. Hoef ik bij emma nl. niet te doen. Als ik haar na 2,5u nog wat wil geven dan gaat ze gewoon kaken. Of houd dr mond gewoon stijf dicht. Fijn dat dat bij hem aan kwam! Ja nu moet hij het er van nemen. Hier hoef ik het gelukkig niet tegen m'n man te zeggen. Gisterenavond zijn we weeeeer weggeweest. 3e avond op 'n rij. En 's avonds knuffelt ze altijd bij m'n man. Maar gisterenavond niet. Dus we zaten net in de auto en hij zij gelijk. Ik ga haar zo in bad doen en de fles geven hoor. Heb nog helemaal niet met dr gezeten. Het is echt al papa's kleine meid.. Wat leuk dat je man mee geweest is naar de verloskundige! ZaZaM: Oei dat is wel lastig ja! Snap je angst! heb precies hetzelfde. Vorige week zondag 'had ik mijn ritme aangehouden. Moest ook gewoon even. Maar ze was toen heel de dag van de leg af.. Hihi ja dat hoop ik ook voor je! nee gelukkig niet elke dag! Al zou die 6:15 nu wel goed uitkomen! Nu nl. al 3 dagen achter elkaar 23:00 fles en volgende voeding 6:30 Die kan mijn moeder dan gelijk geven. maar dan is haar middagslaap weer vervelend. Die is nl. van 14:30 t/m 18:30. Moet nu maar gaan proberen om haar middagslaap van 10:30 t/m 14:30 te krijgen. Die lange slaap heeft ze hier ook echt nodig. 7 v/d 10x moet ik haar zelfs wakker maken. Ik werk in de zorg. Dus werk dag/avond & weekenddiensten. De weekenden is mijn man thuis. Dus dan kan ze in haar ritme blijven. Bij de avonddiensten probeer ik rekening te houden met haar middagslaap. Desnoods breng ik haar eerder bij m'n moeder zodat ze daar gewoon kan gaan slapen. Doe ik daar wel 'n bakkie koffie voordat ik aan het werk ga. Hoe ga jij de ochtenden doen? Ga je haar eerst aankleden ofzo? Of mag je dr ook in haar pyjama brengen? Hier haal ik dr uit bed en gelijk in de maxicosi. en dan ook gelijk weg. Dus zorg er eerst voor dat ik al m'n spullen in de auto staan. Kan mijn moeder haar aankleden en voeding geven etc. Dit weekend gaat ze de box van zolder halen. ja ik heb zeker mazzel qua nachten. Hoop echt dat ze dit vol gaat houden! Mooi ritme.
Ja ze drinkt dan altijd, maar er zit dan ook altijd minimaal 3 uur tussen. Alleen als ze pas om 4uur in de ochtend voor de nacht zou komen zit er wat korter tussen. Dat had ze met koningsdag gedaan en toen heb ik het niet om half 7 gewekt. Toen heb ik gewoon de tijden overdag een beetje opgeschoven zodat ze uiteindelijk in de avond weer goed uit kwam. Mocht ze standaard tussen 4 en 5 uur s ochtends komen wel ik het risico wel nemen om haar te laten liggen en eerst zelf te ontbijten met mijn man en oudste maar omdat dat nu ook haar etenstijd is heb ik ervoor gekozen om haar wakker te maken.
Wat een lange middagslaap zeg Meisje! Ook nog slaapjes tussendoor? Wbt pyjama; goh helemaal niet aan gedacht. Ze slaapt hier in haar gewone kleertjes van overdag. Worden niet vies en zijn gewoon zacht. Ik dacht dat eigenlijk pas te gaan doen als ze doorslaapt. Heb je echt speciale pyjama's of boxpakjes ofzo? Verder wilden we haar 's ochtends wel gewoon 'klaarmaken'. Anders heb ik nog meer over te dragen aan mijn moeder. Heb al het gevoel dat ik van alles heeeel specifiek over moet dragen. Niet om mijn moeder te doen, maar omdat ik een control freak ben. Zo heb ik bij elk slaapje of voeding wel een uitleg en afwijkende scenario's. Word helemaal gek van mezelf haha.
Sabine: oke. Tja wel lekkerder om eerst rustig te kunnen ontbijten toch? ZaZaM: ja zeker lange middagslaap. Ja tussendoor ook wat slaapjes hoor! Na de fles van 6:30 gaat ze ook gewoon weer terug. En dan slaapt ze 3-4u. En na het aankleden en de fles. Ga ik wandelen en dan slaapt ze ook weer eventjes. Met pyjama ben ik begonnen toen ik haar savonds ging wassen. Vind het wel lekker hoor. Zit allemaal lekker losjes. Bij prenatal pyjama's gekocht. Boxpakjes vind ik niks. Lengte van de benen klopt hier niet. Hihi hier gaat ook n hele gebruiksaanwijzing naar me moeder toe hoor. Al kan ik het bij haar wel makkelijker los laten omdat ze zelf nog in de kleintjes zit. Bij me sch.moeder is dat n heel ander verhaal. Gisteren 22:30 laatste fles gehad. En zojuist wakker geworden. Alleen die akelige speen wilt er niet inblijven. Honger heeft ze niet. Want ze slaapt nu totdat die er weer uitvalt.
Jee ze is toch nog zonder speen in slaap gevallen en werd om 6:15 weer wakker. Toppertje. Heb trouwens zo'n knuffeltje waar je je speen aan.vast kunt maken. Maar die spenen van difrax hebben dat nog niet zo vroeg. Dus daar heb ik ook nog niks aan.
Hier ook een goede nacht gehad, 22.30 laatste fles en om 4.30uur wilde ze weer drinken. Milou krijgt inderdaad ook een pyjama aan, sokbroekje met wikkelhempje van een wat dunnere stof. Ik kleed haar sowieso minimaal 2 keer per dag om zodat ze daar ook aan went. Shirts wissel ik soms vaker omdat ze nog wel eens flink wat terug geeft en dan helemaal nat is. Pff wat een geregel meiden, ik ben toch wel blij dat ik dat allemaal niet hoef te doen zou gek worden denk ik toen Zoë voor het eerst bij oma ging logeren had ik ook een heel lijstje gemaakt met haar schema en veel dingen uitgelegd. Gezegd dat ze haar onder geen beding 's avonds uit bed mocht halen als ze ging huilen, wel troosten maar niet uit bed halen. Dat deden wij ook nooit en dan bleef het huilen in de avond beperkt. En wat doet ze? Ze haalt haar toch uit bed, daar hebben we toen een week of twee nog drama mee gehad nog een reden waarom ik haar niet uit logeren wil doen
Lekker hoor Sabine: Hihi ja wees maar blij dat jij dat niet hebt! *jaloers! Als ik het teveel ga vinden die ochtenden. Ga ik proberen doordeweeks 's avonds te werken & in het weekend dagdiensten bijv. Oh dat is wel echt vervelend heh! Dat ze dan wat anders doen dan wat jij zegt. Zou mijn schoonmoeder ook doen! Die doet toch wel haar eigen ding. Met 'n klein iets al. Bijv. boeren. Hier doet ze dat over de schouder en dat gaat steeds beter. Maar zij gaat dat dan weer heel eigenwijs rechtop doen op dr schoot. Tja en dan doet ze het niet... Nooit meer uit logeren geweest?
Nee eigenlijk niet, we hebben daarna nog 1 keer geprobeerd om haar uit logeren te doen maar toen zette ze het tijdens het avondeten op een huilen/krijsen, helemaal overstuur dus hebben we haar weer opgehaald. Daarna nooit meer geprobeerd. Me moeder "zeurt" er wel iedere keer naar maar ik reageer er gewoon niet op Ze zegt dan tegen Zoë "kom je binnenkort weer eens bij oma logeren" dus dan hoef ik er niet op te reageren Als Zoë nu ineens kan praten en zegt ja leuk dan mag het haha Nee hoor van mij hoeft dat uit logeren echt niet, heb mijn meiden liever bij mij thuis en als ze de leeftijd hebben dat ze er zelf naar vragen dan vind ik dat helemaal goed dat ze dan uit logeren gaan. Probeer het dan liever eerst bij mijn vader uit want die woont hier nog geen 5 minuten lopen vandaan en daar komt ze ook al regelmatig als we er een bakkie gaan doen.
Aahhh wat een topkindjes Meisje en Sabine! Hier sliep ze laatste vier nachten ook tot 5u en nu opeens om 3u weer.. Waar dat dan aan ligt.. Ja pff die instructies.. "Wordt ze om 13u00 wakker dan moet je dit en dit doen, om 14u00 dit en dit" "flesje kan je beter zo en zo geven" "na het wakker worden eerst dit en dit doen dan in de box en dan weer even op de arm" "mocht ze zus of zo doen dan dit en dit doen" haha nou uhhhhh dat gaan ze echt niet onthouden. Nu ben ik dus druk bezig met alles op te schijven. Dat is nou niet bepaald genieten van mijn laatst drie weken Fijn dat je daar geen last van hebt Sabine! Ik ga maar eens shoppen voor pyjamaatjes haha! Doen jullie die dan om 19u00 aan? Of om 22u/23u?
Wij doen die om 19.00uur aan. Dan begint voor haar de nacht succes en probeer toch nog een beetje te genieten!
Sabine: Groot gelijk! Ze moeten het logeren niet eng gaan vinden. Hier 1x geprobeerd mijn zusje te laten logeren. Ze was toen 3jaar. Maar toen het moment kwam dat ze naar bed moest, was het huilen en wou ze weer terug naar m'n moeder. Gelijk naar huis gebracht en er geen strijd van gemaakt. Ik wacht wel totdat ze het zelf gaat vragen. Ze is nu 6jaar. ZaZaM: nou ik ga nog niet te hard juichen hoor! Kan zo weer voorbij zijn dat goeie slapen van der. Hihi moet er eventjes om lachen over dat ge bemoei. Succes met alles opschrijven. Lijkt me niet erg makkelijk. moet ik ook ter zijner tijd gaan doen. @pyjama's. hier doen wij hem juist voor de laatste fles aan. 22:00/23:00. Gewoon doen wat voor jou het prettigst is! hier geprobeerd om haar middagslaap wat te vervroegen. Maar dat is helaas geen succes! Dus middagslaap blijft staan op 14:30-18:30 Of ik moet haar 's ochtends niet meer laten uitslapen tot ong. 10:00
Meisje, vind ik ook hoor, uit logeren gaan moet toch juist leuk zijn en niet een vervelend verplicht iets zijn. Ze zal ook even moeten wennen aan het nieuwe ritme, misschien inderdaad iets vroeger uit bed halen overdag. Het is natuurlijk maar net wat je zelf liever hebt.
Ja misschien moet ze er nog aan wennen. Maar ze is er helemaal van de leg geraakt. Vannacht ging ze ook opeens spoken. En vanmiddag kwam ze heel moeizaam in slaap. Ga toch maar weer terug naar het oude ritme. Als ik dan aan het werk ga. Moet ik haar uit haar bed halen in de hoop dat ze dan verder slaapt in de maxicosi. Dan is er niks aan de hand. Vanmiddag viel ze om 2:00 in slaap. (Bijna haar oude tijd) maar om half 4 moet ze haar voeding weer. Ga haar wel wakker maken maar na de voeding gelijk weer terug leggen. Om zo haar ritme weer terug te brengen.
Lastig als het ritme opeens verandert, zeker als het je kindje vervolgens onrustig maakt. Hopelijk kan je het oude ritme weer herpakken. Al zegt iedereen dat het ritme regelmatig kan veranderen. Bij ons werkt het ook al weken goed zo.. Gisteren hebben mijn schoonouders opgepast en haar naar bed gebracht. Pff dit ging niet helemaal toppie. Ze was ontzettend aan het krijsen, dat heeft ze bij ons echt nooit gedaan op dit tijdstip.. Waarschijnlijk is het voeden niet helemaal gelukt. Nu maak ik me dus nog meer zorgen voor de het oppassen.. Zit nu al helemaal op tegen het starten met werken Morgen ga ik bij mijn moeder wennen, daar gaat ze straks ook 1x pweek naar toe. Owhh ja en ik heb pyjamaatjes besteld haha. Denk dat ik die ook om 19u aandoe. Uiteindelijk valt namelijk die 22u voeding weg, dus start om 19u de nacht. Ook zo genoten van het zonnetje vandaag? Heerlijk!
Ja klopt. Maar voorlopig moet ik haar ritme maar volgen. Zij bepaalt haar ritme maar. Het is gelukt! Heb haar om 15:30 wakker gemaakt en de fles gegeven. Daarna heeft ze tot 19u geslapen. Hopelijk zit ze morgen weer in haar oude ritme. Ah wat vervelend zeg dat het zo'n strijd geworden is. Misschien een keertje proberen dat je sch.moeder haar naar bed brengt terwijl jij gewoon thuis bent. Succes morgen. Hopelijk verloopt dat beter! Ja echt heerlijk weer! Vanavond even n heerlijk stuk gewandeld. Vanochtend gefietst. Ging ook heel goed. Niks geen pijn. Wilde vlees bij knip is gelukkig weg
Zo gisteren een dagje gewend bij mijn moeder. Ging hartstikke goed, ik heb echt zoooo veel meer vertrouwen in mijn moeder! Ze gaat gewoon veel natuurlijker met de baby om.. I. is dan ook veel rlxter! Hopelijk gaat dat ook nog zo worden met mijn schoonmoeder 😔.. Fijn dat het wild vlees weg is Meisje! Weer een probleempje minder. Is het gelukt om je ritme terug te vinden? Kan jij ook een beetje genieten van het mooie weer Sabine? Al die zonnetjes op weer.nl maken mij heel blij haha!
Hey meiden, De afgelopen dagen waren hier echt gekkenhuis. Zaterdag ging de koelkastdeur kapot, mijn man heeft zondag de scharnieren om moeten zetten. Ik moest mijn haar nog verven voor de fotoshoot a.s. vrijdag (kan de verf nog even van mijn huid af slijten ) we waren nog even naar buiten geweest met de meiden en 's middags naar de verjaardag van mijn schoonbroer geweest waar we pas vlak van te voren voor werden uitgenodigd. De bedoeling was om daar om 16.00uur te zijn maar vanwege omleidingen en een gemiste afslag werd dat half 5, Milou moest eigenlijk om 16.00uur eten dus dat was natuurlijk huilen toen we daar aankwamen. Uiteindelijk voor de netheid tot 18.00uur blijven zitten, een super chagrijnige Zoë achter in de auto, snel onderweg wat gegeten, naar de supermarkt om melk te halen, naar huis, Milou meteen weer voeden en beide meiden klaar maken om op bed te leggen... pfff wat een ge**** zeg als je na een middagslaapje nog naar een verjaardag moet zo ver weg. En natuurlijk een Milou die zwaar overstuur was, omdat ze aan het eind van de middag nog even snel van hand tot hand werd gegeven waar ik echt totaal niet blij mee was... maar dan ook weer niks durf te zeggen Gisteren in de ochtend een pakketje afgegooid en heerlijk gaan wandelen met de meiden. Oma was er ook bij want ik had 's middags de laatse groepsbijeenkomst van de centering pregnancy. Wat was dat leuk om iedereen met baby te zien Dus ik heb zeker genoten van het mooie weer Vanmiddag waarschijnlijk nog heel even naar buiten, langs een huisje waar mijn broertje momenteel aan het schilderen is. Gisteren avond een lange afspraak gehad, zat met barstende koppijn te werken vannacht was die hoofdpijn nog niet weg dus vanmorgen weer 2 paracetemol genomen en daarna is het gelukkig weg getrokken. Vanavond twee afspraken staan dus ben wel blij dat de hoofdpijn weg is. Gisteren avond Milou maar weer eens gewoon aangelegd, want door die hoofdpijn had ik geen zin meer om te kolven. Was bang dat ze daardoor misschien vroeger zou komen maar ze is zelfs bijna 7 uur weggebleven :O Om 10 over 5 vanmorgen meldde ze zich pas weer voor een voeding. Dus was wel heel fijn om even een beetje bij te slapen. Fijn dat het wilde vlees weg is meisje! Wat je misschien kan proberen is om haar schema iedere keer een kwartiertje op te schuiven, dan went ze er misschien langzaam aan en heeft ze er niet zoveel last van. Anders zit je straks misschien met de gebakken peren als je ineens haar hele routine moet omgooien. Als de veranderingen minimaal zijn kun je natuurlijk ook proberen hoe het straks zal gaan als er het een en ander veranderd. Wel vervelend dat ze er zo extreem last van had. Vervelend ZaZam dat het bij je schoonmoeder niet zo goed ging. Misschien moet de kleine ook nog een beetje aan hun wennen en aan het feit dat zij voor haar zorgen ipv dat jij dat doet? Sommige kindjes zijn daar toch een stuk gevoeliger voor. Wij merken bijvoorbeeld heel goed bij onze oudste dat zij meer met vrouwen heeft dan met mannen. Vanaf begin af aan hebben voornamelijk vrouwen veel met haar gedaan, flesje geven luiertje doen etc en de mannen wilden dat allemaal niet vonden dat allemaal maar niks, veel te teer en breekbaar Wel super dat het bij jou moeder wel goed ging!!
ZaZaM: fijn dat het zo goed gegaan is bij je moeder! Hier ook veel vertrouwen in mijn moeder. In mijn schoonmoeder moet dat ook nog komen. Maar die zal niet veel gaan oppassen. En dan is het ook voor max. 3uurtjes. Ja het is gelukt om het ritme terug te krijgen! Vannacht kwam ze opeens om 2:00 al. Maar haar luier bleek aardig nat te zijn. Na deze verschoond te hebben, sliep ze zo weer verder tot 6:30. Toen fles gegeven en weer geslapen tot 10:00 Dus ze zit weer op haar oude ritme. Merk ook gelijk aan dr dat ze een stuk vrolijker is. Gaan jullie nog wat leuks doen met Hemelvaartsdag? Wij zijn van plan om of naar de dierentuin te gaan of avifauna. Alleen het zal wel erg druk worden met dat mooie weer.