Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Och och. Ja zo'n verjaardag komt dan superrot uit heh!
    Vervelend heh dat je er niets van durft te zeggen om haar van hand tot hand te laten gaan.
    Bij mijn sch.familie is het inmiddels doorgedrongen dat ze in 2 handen mag en daarna is het klaar.
    Gelukkig geeft ze het zelf ook aan dat ze er klaar mee is. :)
    Wat leuk zeg die groepsbijeenkomst. Duurde veel te kort zeker. ;)
    Wat goed zeg van je nacht!
    Kan het zijn dat je te weinig gedronken hebt? ivm. je hoofdpijn.?Daar reageer ik nl. erg heftig op.

Haar ritme is nu:
    6:30 eerste fles.
    10:00 klaar met slapen, aankleden
    10:30 fles
    11:00 wandelen & slaapje in wandelwagen
    12:00 spelen in de box, knuffelen en wat kleine slaapjes evt.
    14:30 fles
    15:00 middagslaap
    18:30 uitgeslapen & fles
    19:00 box, knuffelen en slaapjes in de wandelwagen.
    22:30 badje (om de dag) en pyjama aan.
    23:00 laatste fles en de nacht in.

Als ik het elke keer een kwartiertje opschuif heb ik de laatste fles zo laat. :(
    Qua tijden erg mooi. Merk het vanzelf wel als ze zelf haar ritme om gaat gooien. Maar dat doet ze dan zelf. ;)

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ze begon op een gegeven moment ook te huilen maar dan werd ze doorgegeven naar de volgende :( Straks mijn eigen verjaardag en dan zeg ik het gewoon van te voren dat ik het niet wil. Vind dat zo lastig als ze haar al vast hebben en haar dan gewoon door geven aan de volgende. Anders doe ik haar gewoon in de draagzak, hahaha hou ik haar heel dicht bij me continu.

De bijeenkomst duurde inderdaad veel te kort :D Was heel erg gezellig en ook heel fijn om herkenning te hebben op sommige vlakken. Ik heb dat contact echt wel gemist toen ik voor de eerste keer moeder werd. Voelde toen echt alsof ik er helemaal alleen voor stond en Zoë heeft denk ik wel op het randje van huilbaby gezeten dus dat was best pittig. Met een tweede wordt het allemaal al veel makkelijker en Milou is gelukkig ook veel tevredener over het algemeen.

Zou best kunnen dat ik te weinig heb gedronken, veel weggeweest dus dan schiet het er wel eens bij in. Ook wat minder gegeten dan normaal gesproken. Heb ook het idee dat er wat begint te rommelen qua menstruatie en dan had ik ook altijd zo'n last van hoofdpijn.

Is een mooi schema toch, ik weet niet precies waar je straks in de knel komt? Dat je het in eerste instantie wat verschoven wilde hebben? Jullie gaan wel laat de nacht in, ben je niet bang dat ze straks ook zo laat naar bed blijft gaan als ze wat ouder is of wil je het dan wel naar vroeger verschuiven?

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat vervelend zeg!
    Ja als je een draagzak hebt, zou ik dat lekker doen! Dan durft ook niemand het te vragen. (hoop ik voor je)

Ja dat geloof ik! Blijf je nu ook contact met ze houden? Of was dit de laatste keer dat je ze zag.

Dat is ook vroeg voor jou (menstruatie) ivm je borstvoeding.
    Al zegt dat ook niet veel meer tegenwoordig. Wat ik zo nu en dan lees.

ja heel mooi schema! Alleen doordat haar middagslaap zo laat is. Moet ik haar wekken tijdens dr slaap als ik weer aan het werk ga.
    Ja klopt gaan inderdaad erg laat de nacht in. 's avonds is ze best veel wakker doordat ze zo goed geslapen heeft s middags.
    Laatste paar avonden slaapt ze wel wat meer in de kinderwagen gelukkig. Dus ze word wel wat moeier.
    Ja ik ga het zometeen wel vervroegen hoor!

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Haha echt hè, weet alleen niet of mijn rug dat zo leuk vind als ik haar continu draag. Leg haar wel lekker op schoot en als ik wat moet doen leg ik haar gewoon bij 1 iemand neer waarbij ik haar weer weg kan halen als ik weer klaar ben. Of gewoon in de box. dan kunnen mensen haar wel zien en hoeven ze haar niet vast te houden.

We hebben een whatsapp groep dus we houden wel contact. Weet nog niet of we elkaar nog een keer gaan zien maar we wonen bijna allemaal in dezelfde woonplaats dus de kans is groot dat we elkaar nog wel een tegen komen.

Ja vond het ook al zo vroeg, maar heb bij afvegen wat afscheiding met wat oud bloed lijkt het. Het zet ook niet echt door dus misschien is het nog niets. Bij de vorige heeft het 7 maanden geduurd voor ik weer ongesteld werd. Ondanks dat ik toen al lang geen borstvoeding meer gaf.

Oh ja dat was het, misschien slaapt ze wel door als je haar pakt? Milou ligt gewoon vrolijk verder te slapen als ik haar aankleed en inpak om weg te gaan :p
    Oké hihi anders heb je straks ook geen avondje meer met je vriend ;) Als ze zo laat naar bed blijft gaan, wie weet gooit ze het zelf nog om :) Van 19.00/20.00 tot 07.00/08.00uur is denk ik wel lekkerder dan van 22.00-10.00uur alhoewel je dan wel lekker kan uitslapen :p

Zoë is weer wakker, moet weer aan de slag :)

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee dat is ook weer zo. ;) kindje wordt ook steeds zwaarder.
    Oh dat is wel leuk dat het contact blijft! Oh ja dat scheelt! leuk hoor.
    Lastig heh. Dat je niet weet wat het is.
    Ja dat hoop ik ook dat ze doorslaapt! Ben zoiezo van plan om eerst 'n bakkie te doen met m'n moeder en alle spullen alvast in de auto te zetten zodat ik haar alleen maar over hoef te leggen. en gelijk weg kan rijden. En dan maar hopen dat ze nog even in de maxi cosi verder slaapt.
    Oh dat scheelt! Hier doet emma dat niet hoor. verder slapen tijdens het aankleden. (heeft ze 'n hekel aan)
    Ja wie weet! Zou wel lekkerder zijn hoor. Dat ze eerder naar bed gaat. maar dan moet ze dr middagslaap ook vervroegen.
    Is ook weer zowat als ze er rond 18:30 uitkomt en om 19:00 er weer in ligt. ;)
    Ja uitslapen is ook wel weer lekker ja. Al ben ik er meestal wel rond 8:30 eruit. Of lig nog even tv te kijken in bed.
    mrja ik ga nu maar niet meer rommelen met de tijden. Als ze straks nog moeier is in de avonden ga ik haar wel standaard in bed leggen en zie ik wel hoe het gaat verlopen.

Succes! Hier heb ik de juist m'n handen vrij gekregen. :)
    ga maar weer poetsen. Vanochtend de ramen gezeemd. Maar met een baby die wakker is, is niet echt een goeie combi. :p

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat een drukke bedoeling Sabine! Beetje bijgekomen?
    Jammer dat de laatste CP erop zit? Toch een bijzondere periode die je afsluit!
    Fijn dat je hebt kunnen genieten van het mooie weer! Wel balen van die hoofdpijn! Gaat het nu al beter? Bij borstvoeding is het al helemaal belangrijk goed te drinken. Ik heb zo een 750ml fles, deze moet minstens drie keer leeg van mezelf :p.

Hier wordt ze ook wakker als ze aangekleed moet worden om naar buiten te gaan. Vindt ze echt niet leuk, maar uiteindelijk lijkt ze altijd erg tevreden in de maxicosi.

Ik had het na een paar weken ook opeens, bruin bloed. Toen dacht ik ohh nee daaf komt de menstruatie aan! Maar uiteindelijk was dit toch niks.. Zou lekker zijn als je nog even niet ongesteld wordt;)

Als je schema wil wijzigen kan je dat beter met 5 minuutjes per dag doen ofzo, niet te snel iig, dan kunnen ze nog wel eens van slag raken :)

Wat vervelend dat Milou zo werd doorgegeven zeg! Mensen begrijpen toch ook wel dat het geen speelgoed is? Zo irritant.. Ik had er ook echt moeite mee met al die kraamvisite.. Je wilt mensen niet teleurstellen, maar eigenlijk is het echt súper vervelend dat iedereen haar maar vast wil houden. Al helemaal als ze gaat huilen.. Volgende keer misschien haar gewoon pakken als het je niet meer lekker zit.. Maar goed, dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan..

Hier trouwens geen plannen voor Hemelvaartsdag. Waarschijnlijk gewoon lekker in het zonnetje zitten. Bevrijdingsfestival is denk ik niet zo een goed idee met de kleine, al is het daar wel héérlijk weer voor:)

Verder twijfel ik hier erg hoe lang ik nog door ga met bv. Steeds maar weer dipjes met het kolven.. Straks als ze naar de opvang moet dan heb ik helemaal niet genoeg om mee te geven ben ik bang. Aan de ene kant denk ik ach, bijna drie maanden is mooi zat, maar aan de andere kant ben ik bang dat ze misschien niet goed gaat reageren op flesvoeding of ziek gaat worden (denk dan aan oorontsteking, verkoudheid, allergieën etc. alle dingen waar bv goed voor is)... Voelt dan een beetje zonde van de afgelopen drie maanden. Gekke gedachten I know....

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik heb het in dat opzicht ook wel heel erg getroffen hoor met Milou, Zoë begon ook altijd te krijsen als ze omgekleed moest worden. Zelfs nu met 1,5 jaar vind ze het nog wel eens vervelend :p Maar Milou geeft bijna geen kik, soms een heel klein beetje. Zelfs met afdrogen na een badje is ze soms gewoon de hele tijd stil. Dat is gewoon bijna eng. Denk dat het ook wel komt omdat ik zelf nu zelfverzekerder ben en rustiger dan bij de eerste, dat was toch altijd een beetje eng en spannend en was altijd bang dat ze weer ging huilen en dat voelt zo'n kleintje natuurlijk ook aan.
    Dat komt vanzelf goed met je schema ;)
    En wat ZaZam zegt is inderdaad beter, om eerst met 5 minuutjes te beginnen dan met 15 minuten. Maar wie weet gooit Emma het straks allemaal zelf ineens om ;)

Ja ben wel weer een beetje bijgekomen :) Was zeker jammer dat het er nu op zit. Maar hopelijk blijft het contact nog wel.
    De hoofdpijn is nog steeds weg gelukkig, ik drink normaal gesproken over de gehele dag 2 koppen wiener melange en ongeveer 6-8 koppen rooibosthee en een beker melk. Omdat ik nu was gaan wandelen was dat veel minder. Moet dan eigenlijk een fles mee nemen als ik naar buiten ga of thuis gewoon even een glas water achterover gooien.
    Dan hoop ik maar dat het bij mij hetzelfde is en ik nog niet ongesteld word :p
    Volgende keer sta ik inderdaad gewoon bijna meteen op en pak ik haar gewoon over als ze gaat huilen. Helaas snappen sommige mensen dat dus echt niet, ondanks dat ze zelf kinderen hebben. Dat lijken ze te vergeten als hun eigen kinderen ouder worden. Ik ga ook maar een lijstje maken met dingen die ik irritant vind nu ik zelf kinderen heb zodat ik dat later niet doe als ik kleinkinderen mag krijgen :p
    Is geen gekke gedachten hoor ZaZam, ik heb zooooo lang getwijfeld wat te doen bij mijn oudste dochter. Ik zat er emotioneel helemaal door heen en bleef borstvoeding geven. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en gestopt met live voeden en ben ik gaan kolven. Dat was rond 3 maanden en 2 maanden later was ik het helemaal beu en ben ik gestopt met kolven. Ik was gewoon helemaal op. Toen ik eenmaal gestopt was met kolven gaf dat zo veel rust. Ik ben toen de flessen kunstvoeding op gaan bouwen. Iedere week een fles bv minder en kv meer. Zo langzaam aan overgestapt. Je hebt ze al een hele goede basis mee gegeven door haar 3 maanden lang bv te geven. Luister naar je gevoel en neem geen overhaaste beslissing, eenmaal gestopt dan is ook echt klaar en kun je niet weer starten dus je moet er wel een goed gevoel bij hebben als je wilt stoppen.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM; thnx voor de tip. Voorlopig ga ik dit gewoon aanhouden. Vind het zelf ook mooie tijden. Alleen zat ik met het werk. Maar ach ik heb nu n tevreden meisje. En dat vind ik het belangrijkst.
    Net wat sabine zegt. Goed erover nadenken. Gestopt is gestopt. Zou zo zonde zijn als je er straks spijt van krijgt.

Hihi hoe baby's wel niet kunnen verschillen heh. ;)
    Ja dat afdrogen enzo vind ze prima. Maar als ik haar handjes pak om in n mouw te stoppen. Word het toch wel snel huilen. Is gelukkig wel snel over.
    Zou best kunnen hoor dat het daardoor komt.
    Raar heh dat mensen dat vergeten als ze zelf kinderen heeft.
    Gisterenavond op n verjaardag geweest. En hou ook altijd mn hart vast.
    Eerst had ze gelukkig n uurtje in de maxi cosi geslapen. En daarna werd het vechten om haar. Had zelf de max op 4 gezet. En gelukkig ging alles goed. Zodra ze ging huilen heb ik dr gelijk overgenomen.
    Leuk vond ze het niet mrja. Ik moet de beslissingen maken voor mn kind.

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Goed gedaan hoor! Jij beslist inderdaad!
    Vanmorgen meldde mevrouw zich pas om 10 voor 6 :eek: nu had ze gisteren wel pas rond half 11 de laatste voeding dus er heeft niet veel langer tussen gezeten dan de dag ervoor maar wel heerlijk om zo twee nachten flink door te slapen. Twijfel nu alleen of ik haar om de drie uur ga halen zodat we op 6 voedingen uitkomen of dat ik het gewoon aan kijk hoe ze het doet op 5. Ben zo bang dat ze de 6de dan in de nacht gaat inhalen, alhoewel ze natuurlijk sowieso ineens weer 's nachts kan komen. Dat dit gewoon twee geluksnachten waren :p ze drinkt ook altijd maar heel kort dus weet ik niet of ze met 1 voeding minder dan ook genoeg binnen krijgt. Lastig lastig...

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Goed dag je Emma hebt overgenomen! Jou kind, je bepaald.

Misschien gewoon even aankijken hoe ze het doet op 5 voedingen Sabine? Volgens mij geeft ze wel goed aan als ze honger heeft, toch?

Dat is waar van de borstvoeding, als ik stop, kan ik niet meer terug. Ik ga het nog wel proberen denk ik, maar als het te veel stress oplevert bij de opvang dan stop ik ermee. Of in ieder geval deels. Nu denk ik dat ik haar op de opvang gewoon flesvoeding laat geven en de rest bv. Mijn productie neemt namelijk niet toe en zij drinkt wel meer.. Vandaag ook voor het eerst de fase 2 speen geprobeerd en ze drinkt gelijk een stukje meer! Vraag me af of de effecten van bv nog wel optimaal zijn als je er ook kv naast geeft?

Hier heeft ze trouwens moeite met haar middagslaapje. Eerst sliep ze altijd van 11u/11u30 tot 14u30 maar nu wordt ze steeds wakker na een uurtje en wil ze drinken. Ik laat haar dus maar niet huilen en geef haar drinken in rust, slaapzakje aan, en dan weer terug in bed. Dan slaapt ze wel nog 1 á 1,5 uur.. Makkelijker was wel toen ze 2,5 uur aan één stuk sliep:) ook om 16u00 valt ze moeilijk in slaap zonder voeding. Als ik het ritme slapen-wakker-voeden-spelen-slapen wil aanhouden, betekend dit dus dat ik haar meestal 8 á 9 voedingen geef omdat ze vaker wakker wordt tussendoor... Is het dan slimmer om toch af te stappen van het voeden na wakker worden (zodat ze leert door te slapen) of gewoon maar een snelle voeding tussendoor doen? Op zich vind ik het niet storend dat ze vaak drinkt, maar ik weet niet of ik daardoor het vaak drinken en kleinere porties in stand hou ipv minder vaak drinken en grotere porties..

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik ga het inderdaad gewoon even aankijken. Ze geeft het inderdaad goed aan als ze weer wat wilt dus we zien wel wat ze vannacht doet.
    Misschien wat regeldagen? Of een groeispurtje dat ze wat meer wilt drinken. Ik zou het even aankijken, wie weet is het na 1 of 2 dagen weer over ;)

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Wat lekker zeg van je nachten! Hopelijk gaat ze dit patroon vast houden!
    Ik zou het inderdaad ook aankijken. net wat ZaZaM zegt.
    zometeen heeft ze gewoon genoeg aan 5 voedingen. ;)

ZaZaM: Denk het wel. Je kindje krijgt zoiezo de antistoffen die in jouw bv zit. Alsnog binnen. Alleen in wat kleinere hoeveelheden.
    Ja ik denk ook aan een sprongetje. Nog even aankijken.
    Ws. is het morgen of overmorgen alweer voorbij.
    Voor nu zou ik een kleine voeding geven als ze hierom vraagt.

Hier heeft ze ook wat moeite met haar middagslaap.
    Als ze tijdens haar slaap d'r speen verliest is ze gelijk weer wakker :(
    Normaal slaapt ze dan gewoon weer rustig verder. Hopelijk valt ze snel in een diepe slaap!

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nou helaas geen 7uur tussen de voedingen maar 6uur is ook niet slecht op een voeding minder. Ben benieuwd of ze straks wat meer gaat drinken zodat ze dan uiteindelijk genoeg heeft na 5 voedingen. Tijdschema zal nu wel anders worden denk ik dus waarschijnlijk een paar dagen rommelen als we echt naar 5 terug gaan. Vind het zo vroeg, maar goed als zij er genoeg aan heeft.
    ZaZam, iedere druppel moedermelk is mooi mee genomen! Ze krijgt dan alsnog jou anti stoffen binnen. Dus of ze nu volledig krijgt of gemengd, alles wat ze nog mee krijgt is mooi meegenomen. Die vraag had ik toen ook gesteld ;)

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nou zeker niet! Netjes hoor! Tja als ze genoeg binnen krijgt en groeit is 5 voedingen toch prima?
    Succes met het evt. Rommelen

Hier besloten om maar niet naar n dierentuin oid te gaan.
    Het zal wel megadruk zijn.
    Nu gaan we lekker wandelen bij n natuurgebied. Is ook leuk voor de hond

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ze was vanmorgen om half 7 wakker dus heb haar aangelegd. We zitten daardoor nu weer op ons oude schema. Ze ligt nu nog te slapen dus ik wacht het even af of ze zich weer om half 11 meld. Oh haha daar is ze al

16. Alicia1984

7 apr 2016
    37
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Het lijkt me ook leuk om mee te lezen en te schrijven in dit topic. Mijn dochtertje is geboren op 28 februari. Dus net geen schrikkeldag, het scheelde weinig. :)

Deze week is ze voor het eerst een aantal uurtjes wezen wennen op de kinderopvang. Wel spannend hoor. Volgende week moet ik weer gaan werken, helaas.. :(

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Welkom Alicia,
    Spannend, wat vond ze er van?

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    6 uur ertussen is mooi toch, Sabine?

Ik snap dat je niet naar de dierentuin bent gegaan Meisje! Echt een gekkenhuis op de weg en ik denk dat half Nederland naar de dierentuin gaat met dit soort dagen.. Dan blijf ik lekker thuis haha.

Hier kwam ze vannacht pas om 5u, knappe meid :)! Nu lekker met haar middagdutje bezig, straks spelen in de tuin op haar kleedje.
    Ze drinkt echt als een tierelier zeg met speen fase 2!!! Wajoooo.. Gewoon 150cc net, dat heeft ze echt nog noooooit gehaald, gemiddeld 80/90.. 's Ochtends ook al 130cc.. Nu kolf ik dus echt niet genoeg, de vriezervoorraad gaat snel:(

Welkom Alica!! Oeh spannend, hoe ging het wennen? Hier moet ik ook bijna aan het werk. Maandag gaat ze wennen. Vind het echt super spannend! Ben zo bang dat ze het niet naar haar zin gaat hebben en ons hele schema in de war komt..

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Koste het haar misschien gewoon teveel energie om het door die speen 1 heen te zuigen, fijn dat ze nu zo goed drinkt!

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: wel lekker dat je op je oude schema weer zit. ;)

Alicia: Gezellig dat je mee komt kletsen! hier moet ik helaas ook weer bijna werken.
    Hopelijk is het goed gegaan bij de opvang. Hoevaak gaat ze er naartoe?

zaZaM: Lekker zeg dat ze nu goed drinkt! Wel erg vervelend dat je melkproductie achteruit gaat. Hoeveel kolf je nu dan ong?

Deel Deze Pagina