Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    ZaZam, ik geef inderdaad gewoon een volledige voeding in de nacht. Deed ik bij de oudste ook altijd.

Allemaal een hele fijne moederdag vandaag! Hebben jullie zelf wat geregeld voor vandaag of laten jullie het over en jullie partner?
    Ik regel niets zelf, vind ik niet leuk, maar daardoor was moederdag vorig jaar een gewone zondag dus ik ga er maar vanuit dat dat dit jaar weer net zo zal zijn. Milou heeft wel aan me gedacht en voor het eerst 8uur tussen de voeding laten zitten :D

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Fijne moederdag allemaal! Ik doe voor mezelf (nog) niet aan moederdag, dat komt wel als Wolf ouder is en op school dingen gaat maken. We gaan vanmiddag wel naar mijn moeder. Ik heb een canvas in hartvorm gekocht gisteren en vanmorgen met vingerverf Wolf zijn handjes en voetjes als vlindertjes erop gezet. Ligt nu te drogen en straks nog even afmaken. Dus die krijgt ze van ons voor moederdag.

Lekker dat er 8 uur tussen de voedingen zat Sabine! Haha, dat is hier nog heeeel ver weg. Gisterenavond 19:30 ongeveer in slaap gevallen, voedingen om 22:00, 1:00 en 4:45 en toen om 6:00 weer klaarwakker. En nu slaapt hij weer. Ochtendslaapjes zijn meestal wel lang, gisterenochtend sliep hij van 9:00 tot 12:45.

Nachtvoedingen hier ook zo weinig mogelijk gezelligheid. Ik schuif wat dichter naar hem toe, hij hapt aan en meestal doe ik dan mijn ogen weer dicht ;). Luier verschonen doe ik 's nachts nooit. Hij draagt wasbare luiers met bamboe tegen zijn billen en bamboe kan met heel veel vocht toch nog droog aanvoelen, dus verschonen is niet nodig.

Inderdaad ook bv ZazaM, CB vond 8-10 voedingen prima. Terwijl ik laatst in een voedingsschema las dat ze met 2 maanden nog maar 5-6 voedingen horen te krijgen en met 3 maanden 5 voedingen. Gelukkig vond het CB dat onzin, bv is gewoon op verzoek en het aantal voedingen maakt niet uit zei ze. Dus we gaan lekker zo door :)

Hij droeg hier gisteren een mouwloze romper en een pakje met korte mouwen en blote benen. Eergisteren bij mijn moeder in de tuin zelfs enkel in romper, uit de wind was het echt warm. Vandaag mouwloze romper, t-shirtje en kort broekje.

De enige koele plek in mijn huis is de slaapkamer, maar daar wil hij niet alleen liggen. Gisterenavond wel met hem samen daar gaan liggen omdat hij zo overstuur was en daar kwam hij uiteindelijk wel tot rust. Maar slapen uiteindelijk toch weer in de box.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hahaha ik heb dus zo'n leuke moeder die op "fijne moederdag!" antwoordt: 'Huh, is het moederdag dan?"
    Had net zo goed geen cadeau kunnen regelen :p

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Die tijd is inderdaad het leukst, als ze met zelfgemaakte cadeautjes thuis gaan komen :D
    Misschien dat we hier ook nog even met vingerverf gaan kliederen. Moeten nog een leuk a4tje maken voor de kinderarts van het cb, die gaat na de zomer als het goed is met pensioen.
    Qua nachten hebben wij met beide dochters heel veel geluk :)
    De oudste liet er ook al vrij snel aardig wat uurtjes tussen zitten, maar die kreeg een fles kv voor de nacht dus ik had niet verwacht dat Milou er nu ook al zo lang tussen zou laten zitten. Maar goed ik ga nog niet juichen, want de oudste sliep op een gegeven moment door en kwam dan vervolgens weer een paar nachten rond 2/3uur :p
    Volgens mij zijn die voedingsschema's het minimale wat ze moeten krijgen en mogen ze dus wel meer voedingen maar niet minder op een dag. Er staat vaak ook bij dat het voorbeelden zijn en je naar je kindje moet kijken wat hij/zij nodig heeft.
    Milou krijgt een babydry nachtluier om en die verschoon ik alleen in de nacht als zij dat aangeeft.
    Vandaag heeft ze een rompertje met spaghetti bandjes aan en een shirt/jurkje met korte mouwtjes en een dunne legging.

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hahaha Linnaea ik weet zeker dat ze het prachtig gaat vinden!! Zo is het zelfs een nog grotere verrassing :)

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Fijne Moederdag!
    Wat een leuk cadeau Linnaea! Zoiets wilde ik voor mijn vriend gaan maken straks voor vaderdag ;)
    Hier verder geen plannen. Vanmorgen een cadeautje gekregen, wel lief dat hij er aan gedacht heeft!
    Heeft je man er nog aan gedacht Sabine;)?

Succes maar weer met de warmte vandaag dames en baby's:)!
    Gaat het met Wolf weer wat beter?

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja hij heeft er aan gedacht en daar is het bij gebleven :p
    Niet eens een "fijne moederdag" te horen gekregen.
    Van de week zei hij wel nog tegen de oudste dat ze wat bijzonders moesten doen omdat het moederdag was maar tot nu toe nog niks van gemerkt. Gewoon een doodnormale zondag gevuld met huishoudelijke klusjes.
    Wat lief dat hij er aan gedacht heeft!!

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Nou mijn moeder vond het cadeau in ieder geval erg leuk :) Dit is het geworden:

Bijgevoegde bestanden:

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Wolf is weer helemaal van streek. 2 x 15 minuutjes geslapen vanmiddag, dat is alles. Dus oververmoeid en dan kan hij alleen nog maar huilen en is ontroostbaar. Ik weet dan ook gewoon even niet meer wat ik moet doen hoor...

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Aiii klote Linnaea! Draagzak is dan ook geen optie met deze warmte denk ik... Het gaat nu gelukkig wel weer afkoelen.... Succes😁

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hij wil sowieso niet gedragen worden. Echt heel zelden dat hij dat een keer wel wil. Dus is sowieso geen optie.

Heb hem uiteindelijk twee knuffels gegeven en hem even laten huilen, hoe pijnlijk ook. Maar toen viel hij in slaap... Moeilijk hoor, ik wil hem echt niet zichzelf in slaap laten huilen. Maar soms is dat het enige wat werkt.

12. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier huilt ze bijna altijd als ze gaat slapen. Niet overstuur, gewoon beetje huilen/jammeren. Is hij normaal helemaal stil als hij naar bed gaat? En misschien een speentje, werkt dat?

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Wat lekker zeg 8u ertussen. hier ook :) alleen lag ik helaas al wakker. :(

Linnaea: Wat 'n leuk kado heb je gemaakt voor je moeder!
    Wat vervelend dat Wolf zo van streek is. komt dat doordat hij niet thuis is?

Hier ook een dagje naar m'n moeder geweest.
    Alles ging weer goed gelukkig! Emma wilt wat meer alleen liggen.
    Dus heeft veel in de kinderwagenbak of in de wipper gelegen. Helemaal prima.
    Last van de warmte heeft ze gelukkig niet.. Erg blij mee.
    Maar.... wat nog niet is kan nog komen! :)

Haar middagslaap heeft ze gelukkig zelf omgegooid! :)
    Nu slaapt ze van 11:00 t/m 15:00
    Regelmatig moet ik haar daarna alsnog wakker maken.
    Nu is ze 's ochtends wel sneller uitgeslapen en slaapt ze s avonds wat meer. Ik ben tevreden..

Morgenochtend weer terug naar de vk/ha.
    Voor dat wilde vlees. Als het goed is is het helemaal weg. Dus khoop zo dat het niet meer aangestipt hoeft te worden.
    Heb er zoiezo geen last van, dus wil het ook liever niet.

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    #334 Sabine1305, 8 mei 2016
    Laatst bewerkt: 8 mei 2016
    Linnaea, dat is inderdaad heel moeilijk maar helaas soms het enige wat helpt! Hier was Milou vanavond ook flink overstuur, ze was ook al lang wakker en begon weer te vechten tegen de slaap. Zit vandaag al niet zo lekker in mijn vel dus heb even een potje mee zitten janken. Uiteindelijk is ze heerlijk in slaap gevallen. Badje vanavond dus ook maar even over geslagen.

Meisje: Succes morgen! Hopelijk hoeven ze het niet meer aan te stippen en anders even zeggen dat ze de rest moeten insmeren met vaseline ;)
    Dat is trouwens een hele mooie tijd zeg, van 11.00 tot 15.00uur,wat fijn dat ze het zelf heeft omgegooid.

15. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hij heeft een speentje. Normaal jammert hij wel altijd wat als hij gaat slapen, maar dat vind ik geen huilen. Nu was hij echt totaal overstuur. Liep rood aan, helemaal bezweet, maar optillen en bij me houden hielp niet. Hij verzette zich gewoon tegen me. Dus dan maar neerleggen en kijken wat er gebeurt en na 5 minuten huilen werd hij eerst rustig en ging met een knuffel "spelen" (ernaar grijpen en het naar zich toe trekken) en daarna viel hij in slaap.
    Hij was gewoon overstuur omdat hij vandaag door de warmte weinig geslapen heeft. Dus dan is hij 's avonds gewoon ontzettend moe, zo moe dus dat slapen moeilijk wordt voor hem.

Succes morgenochtend meisje93!

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: en heeft het janken je opgelucht?
    Thnx. Hihi ja dat ga ik zoiezo zeggen.
    Ja zeker n mooie tijd. Moest dr zelfs wakker maken. Terwijl ze helemaal onder de poep zat. :( lijkt mij dat je op n gegeven moment wel gaat huilen.

Linnaea: wat vervelend dat hij niet getroost wilt worden. Gelukkig maar dat hij uiteindelijk zelf in slaap is gevallen.
    Dankje! Moet er om 8:10u al zijn .

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Het heeft niet echt opgelucht maar later op de avond een goed gesprek gehad met mijn man en dat heeft wel opgelucht gelukkig. Milou heeft nu weer 7,5uur tussen de voedingen laten zitten dus ook weer een goede nacht gehad. Gisteren ook maar 5 voedingen omdat de nacht weg was gevallen. Ben benieuwd hoe lang ze dit vol houd ;)

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Gaat het weer wat beter vandaag Sabine? Hadden je tranen weer met het gedrag van je man te maken? Wat goed dat Milou zoveel uur tussen de voedingen kan laten zitten, heerlijk! Hier nog steeds max 6 uur. Mjah, 1x p/nacht vind ik zo erg nog niet. Al zou het ook wel lekker zijn als het niet meer hoeft;)

Hoe ben je de nacht doorgekomen Linnaea? Hopelijk beter...!

Hoe ging het bij de HA Meisje? Zou fijn zijn als alles goed hersteld is en niet meer aangestipt hoeft te worden.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: fijn dat je een goed gesprek met je man hebt gehad!
    Wat goed zeg! Hier ook weer 8u ertussen. Ik ben tevreden

ZaZaM: ging goed. zit een heel klein stukje nog, maar dat hoefde niet aangestipt te worden gelukkig. Anders had ik wel geweigerd denk ik. Gelijk aangegeven over die vaseline. (hij begon er zelf over) hij heeft het gelijk in zijn comp. bij het recept geschreven.
    Nu was het echt afgesloten. Gek idee hoor dat ik hem voorlopig niet meer gaat zien.
    Of we moeten ziek gaan worden. ;) Liever niet.

Jullie nog plannen vandaag?
    Kan wel janken hier... v/d week alle ramen gezeemd. & nou zien ze er niet meer uit.
    Is er een zandregen vannacht gevallen?

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Het gaat gelukkig weer beter ZaZam. Het was een combinatie van van alles. Heb nog steeds last van mijn bekken en door het mooie weer ga je toch lekker iedere dag naar buiten. Ga straks even een afspraak vooruit plannen bij de fysio om daar vanaf 6 juni weer mee te starten.
    Ben de laatste dagen ook extra druk met het huishouden bezig geweest, waren veel dingen blijven liggen en aangezien mijn man 4 dagen vrij had ben ik dat even in gaan halen. Er zaten alleen iedere keer te weinig uren in de dag :p waardoor ik gisteren nog best veel moest doen, terwijl ik eigenlijk wilde proberen om mezelf te ontlasten om zo een beetje moederdag gevoel te hebben. Mijn man had nog tegen de oudste gezegd dat ze wat speciaals moesten doen maar uiteindelijk niets gedaan. En dan lees je op fb allemaal berichten van moeders die zo'n fijne dag hebben :( ik voelde me compleet verwaarloosd en ondergewaardeerd. Uiteindelijk verteld wat me dwars zat op aandringen van mijn man, gaf hij een kort antwoord en ging vervolgens douchen, dat gaf mij het gevoel dat hij vond dat ik me aanstelde dus toen werd ik pissig. Dat was wel goed want daardoor heb ik alles wat me dwars zat er eindelijk even uit gegooid. En dat lucht wel op, kunnen nu echt met een schone lei beginnen.

Deel Deze Pagina