Lekker hoor meisje 8uur Raar idee hè als het dan afgesloten is. Alleen ga jij hem in de toekomst waarschijnlijk nog wel eens tegen komen Balen zeg van je ramen!! Ik denk dat wij nog wel even naar buiten gaan, de oudste is weer eens niet te genieten. Verder gewoon de standaard dingen huishouden enzo
Fijn dat het goed was meisje! Hier een goede nacht achter de rug! 22:00 - 1:45 - 6:10 - 7:00. Om 7 uur sliep hij eigenlijk nog heerlijk, maar blijkbaar was het een slecht idee van mij om naar de wc te gaan want toen was hij alleen en schrok huilend wakker. Hij is er dus duidelijk nog niet klaar voor om alleen te slapen, weet ik dat ook weer. Ligt nu in de box te slapen. Heb vanmiddag mijn eerste pianoles weer sinds december, erg veel zin in! Alleen moet ik hem waarschijnlijk meenemen, niet zo handig. Maar de oppas kan niet.
Sabine: Wat goed van je dat je je fysio weer gaat hervatten. Die bekkenpijn moet nu wel eens een keertje overgaan! Hier ook nog wat last van m'n bekken. maar lang niet zo erg als bij jou. Hopelijk word het niet erger als ik ga werken. Logisch dat je op zo'n moment je verwaarloosd voelde, zeker als hij eerst tegen je oudste zegt dat ze wat voor Moederdag gaan doen. Verheug je je er toch op & is de teleurstelling alleen maar groter. Ja echt een raar idee. Ja klopt ik ga hem nog wel tegenkomen. Voor jou was het natuurlijk echt afgelopen. Wat jammer dat ze niet te genieten is. Hopelijk kan ze buiten al haar energie eruit gooien! Linnaea: Fijn hoor dat je een goeie nacht achter de rug is. Ahh wat sneu zeg! Veel plezier hihi misschien word hij wel helemaal relaxed van jouw gepingel. Ik speel dwarsfluit. Maar heb ik ook al tijden niet meer gedaan helaas.
Deze maand is behoorlijk hectisch maar vanaf volgende maand keert de rust weer een beetje terug, man is vrij op 6 juni dus kan ik met een gerust hart weg om weer te starten. Vond het ook wel eens tijd dat het minder wordt De bevalling is ook alweer bijna 10 weken geleden. Ik hoop ook niet dat het erger wordt als je weer gaat werken! Je zal dan waarschijnlijk wel veel meer lopen. Ik was ervanuit gegaan dat er niets gedaan zou worden maar voelde me toch waardeloos, komt ook doordat ik de laatste periode te veel op krop. Klopt het was hier echt afsluiten. Wie weet kom ik ze ooit nog eens bij de winkels tegen ofzo, maar dat is dan toch anders Pff, nou het lag niet aan te veel energie... Ik heb haar half 1 naar bed gebracht ipv 1 uur. Ze was echt super moe, dat is ze de laatste dagen al heel snel. Maar even in de gaten houden want het is volgens mij niet echt normaal dat ze iedere keer zo snel moe is. We zijn dus ook niet naar buiten gegaan, maar dat vind mijn bekken niet zo erg Hopelijk doet dit slaapje haar even goed.
Oh ja dan komt er veel op je af Sabine. Snap dat het je allemaal eventjes te veel werd! Knuffel! Zo belangrijk om niet alles op te kroppen... Makkelijker gezegd dan gedaan. Wel echt vervelend dat je nog zo een last van je bekken blijft houden. Heb je wel eens een riem oid strak om je bekken gedaan (dus een stukje onder het stuk waar je normaal gesproken je riem draagt als je wat langer gaat wandelen? Daarmee ondersteun je het bekken wat, kan veel schelen. Ja meisje, mijn ruiten zijn ook helemaal vies! Ook de auto zit onder het zand. Zal misschien wel weer een bepaalde wind zijn geweest die uit de woestijn komt ofzo haha balen van je ramen dan hè! Wat zei de dokter over die Vaseline? Wist hij het? Fijn dat je een goede nacht achter de rug hebt Linnaea! Veel plezier bij je pianoles, leuk, weer even wat anders 😄 Hier heeft I. net 'gewend' op de opvang.. Pff was even moeilijk hoor! Het is daar helemaal licht in de slaapruimte en hier slaapt ze in het donker. Ook mocht ze het slaapzakje wat ze thuis draagt (eentje zonder armgaten, een tussenvariant op het inbakeren) daar niet aan. Is dus flink wennen voor haar. Ze ging niet zo lekker slapen. Heeft best lang gejammerd en uiteindelijk een half uurtje geslapen (wat eigenlijk 2 uur had moeten zijn). Nu is ze hier thuis als een blok in slaap gevallen.. Hopelijk gaat dat straks beter
Dankje ZaZam! Kropte vroeger echt alles op dus merk dat ik nu een beetje in mijn oude patroon terug val zo nu en dan. Wel jammer want ik kon overal over praten met mijn man en dat moeten we weer even terug vinden. Kinderen krijgen is echt een hele goede test om te zien hoe sterk je relatie is Nee nog niet geprobeerd, kan ik wel eens proberen. Of even overleggen voor een bekkenband, maar liever gebruik ik niets omdat je spieren dan ook weer verslappen als het werk te veel wordt overgenomen. Het kan natuurlijk wel een goede ondersteuning zijn voor nu even. Tot alles wat meer aangesterkt is. Wat balen zeg dat ze zo slecht heeft geslapen! Waarom mag ze dat daar dan niet aan? Vind het wel een beetje vreemd, als zij dat nu nodig heeft om goed te kunnen slapen kunnen zij dat toch ook doen? Hopelijk kan ze nu even een beetje bijtanken! Milou ligt heerlijk in de box te slapen zonder bakerdoek, gaat echt super goed. Ze had om 14.00uur weer moeten drinken maar ik laat haar lekker nog even liggen. 's Nachts blijf ik nog wel even inbakeren, maar ik merkte dat ze het langzaam aan een beetje vervelend begint te vinden. Ze ligt zo graag met haar beide armpjes omhoog, zo schattig
Sabine: Hoevaak ga je fysio volgen? Ja klopt, meerendeel van mijn dienst ben ik aan het lopen, bukken & tillen. we gaan het wel zien. al zal er nu wel minder begrip getoond worden al zou ik er weer veel last van krijgen. is die moeiheid begonnen toen het warme weer kwam? Of was het daarvoor al? ZaZaM: Ja echt heel erg balen. Ik heb dat wel vaker, zijn net de ramen schoon & dan schijt er een vogel op. Of gaan me lieve neefjes/nichtjes lekker met hun handen op m'n ramen zitten. Ach moet er maar aan gaan wennen. als Emma straks groter is, zal ze het af en toe ook wel eens doen. Nee hij wist het niet van die vaseline. Vandaar dat hij het gelijk had opgeschreven. (hij was heel erg geïnteresseerd over wat er in ons protocol stond) Bij naveltjes aanstippen deed hij dat nooit & ging altijd goed. Maar ik zei ook al, het zit op een vochtig plekje. Dus met wat zweet/afscheiding verspreidt het al snel. Waarom mocht ze haar slaapzakje niet aan? Begrijpelijk dat ze daar niet zo lekker ging slapen. Was ze niet gewend. Hoop het ook voor je! Wanneer moet je weer gaan wennen?
Dat zal ik gaan overleggen hoe vaak ik zal moeten gaan. Heb nog wel wat behandelen te goed, dus die kan ik so wie so op maken. Hopelijk gaat het dan vrij snel weer wat beter. Zo jammer hè dat als men het niet kan zien ook geen begrip kan opbrengen voor lichamelijke klachten. Ik heb dat ook zo vaak met mijn slechte pols en knie gehad, je ziet er niets aan dus zal het "wel meevallen". Kon je de pijn maar even over geven aan diegene. Die vermoeidheid is wel erger geworden sinds het wat warmer is maar op haar kamertje valt het nog best wel mee. Wie weet licht het inderdaad gewoon aan de warmte, moet ze even aclimatiseren en dan wordt het alweer slechter weer
Vaak hebben alleen mensen die hetzelfde hebben ervaren er begrip voor.. Lastig hè! Ze mag het slaapzakje niet aan, omdat er geen armgaten in zitten. Vinden ze niet veilig... Inbakeren mag namelijk ook niet (ivm wiegendood).. Heb uitgelegd dat ze prima kan draaien in dit slaapzakje en haar armpjes gewoon kan gebruiken, maar ze hebben het toch liever niet. Een slaapzakje van daar meegekregen om hier thuis te wennen. Net geprobeerd, maar ze sliep weer heel onrustig om 16u00.. Hmmmm.. Volgende week donderdag weer wennen en dan die week erop weer werken
Balen zeg ZaZam dat ze er zo moeilijk over doen. Hopelijk kan je kleine meid een beetje wennen aan het andere slaapzakje.
Oh dat vind ik altijd zo stom aan een kinderdagverblijf . Snap dat ze protocollen hebben voor de veiligheid omdat zij verantwoordelijk zijn maar je kunt toch ook niet zo'n kleine baby helemaal uit haar vertrouwde ritme halen? Ineens zonder mama op een kinderdagverblijf worden achtergelaten is al schrikken genoeg voor zo'n kleintje. Laat haar dan op z'n minst slapen zoals ze het gewend is... Kun je het gesprek er nog een keer over aangaan? Desnoods voorstellen een verklaring ofzo te tekenen dat zij vrijgesteld zijn van risico o.i.d.?
Ja ik vind het ook echt stom.. Slaat nergens op. Ze doen het echt niet, alleen als het medisch gezien noodzakelijk is... Ik snap het probleem ook niet zo. Ik wil het haar inderdaad ook zo comfortabel mogelijk maken. Met haar eigen slaapzakje had ze in ieder geval íets vertrouwds. Laten we hopen dat het losloopt. Ik zie nu in ieder geval nog meer tegen de opvang op Leuke blog had je trouwens Linneae, die over namen! Oh zie nu dat je een nieuw linkje hebt
Kun je niet de armen in het slaapzakje van het kdv doen? Of mag het helemaal niet, armen binnen? Lastig hoor... Je kunt haar op deze leeftijd nog helemaal niets uitleggen, niet vertellen waarom het op het kdv anders moet. Haha ja inmiddels staat er een nieuw linkje . Op de namen-blog schreef ik nog maar weinig. Maar hij blijft wel bestaan hoor, heb alleen momenteel meer inspiratie om over alledaagse dingen te schrijven.
Sabine: oh dat is wel fijn dat je nog wat behandelingen te goed hebt! Ja heel erg jammer. Mrja zo gaat het helaas eenmaal. hihi ja dat weer. maar inderdaad misschien moet ze er nog even aan wennen. ZaZaM: wat een belachelijk iets zeg! Hopelijk went ze gauw aan dat slaapzakje! Begrijpelijk dat je er nu nog meer tegenop ziet. Hopelijk gaat het volgende week donderdag stukken beter! linnaea: zal ook eens naar je linkje kijken.
Hadden we hier toch plotseling maar 1 nachtvoeding! Enkel om 2:30. Toen weer 6:45 wakker. En nu slaapt hij alweer.
Wat heerlijk zeg! Wat n ontzettend leuk blog heb je! En zoals jij die wasbare luiers uitlegt valt het allemaal reuze mee. Hier ook n goeie nacht. 22:30 laatste fles. En om 8:15 werd ze pas weer wakker. Maar dat zal wel eenmalig zijn. Wat jammer dat het zonnetje niet schijnt. E. Zo maar weer omkleden. Even wat warmers aan.
Lekker Linnaea 😄 En bij jou trouwens ook Meisje haha. Ik start volgende week met 1 flesvoeding in de ochtend. Als dat goed gaat dan zal ik haar de laatste voeding fv geven. Ben benieuwd of ze dan doorslaapt.. Hier is vandaag het ritme ver te zoeken. Ze was om 6u45 wakker. 8u00 wilde ze slapen. 9u00 gedronken, maar was nog moe dus weer op bed gelegd. 12u00 wakker en wat gedronken, in de box gelegd maar ze was echt super moe. Dus maar weer op bed gelegd.. Ben benieuwd hoe lang ze nu slaapt.. Ik zou haar graag op 'tijden' willen voeden, maar ik wil ook het ritme slapen-wakker-voeden-spelen-slapen aanhouden. Het lukt dus alleen niet om dit te combineren, want dan drinkt ze meer dan nodig en steeds kleine porties... Hmmm zal ik dan afstappen van de tijden of toch maar het ritme "wakker worden-voeden" eens proberen te laten zitten? Blijf daar echt mee tobben hoor!
Zo dames dat zijn nog eens lekkere nachten. Hier was Milou uit de bakerdoek gebroken en dus al wat vroeger wakker, iets vroeger maar hoor Heb haar een speen gegeven en uiteindelijk om half 7 ongeveer aangelegd. Gisteren om 22.10uur de laatste voeding gekregen. Vanmorgen weer op consultatiebureau geweest en ze is nu 58cm lang en weegt gewoon al 5220gram :O Zoë woog 5230gr toen ze 3 maanden oud was dus Milou gaat haar heel hard voorbij, als het straks maar geen dikkertje word Ben er wel super trots op dat ze het zo onwijs goed doet op alleen borstvoeding Dat had ik vooraf echt niet durven dromen ZaZam, ik voed hier wel op tijd. Maar dat is ook maar net wat je zelf wilt. Ze geeft niet eerder aan honger te hebben dus vandaar dat ik tijden heb ingesteld. Wil namelijk niet dat er te lang tussen de voedingen in gaat zitten. Heeft ze wel eerder honger dan voed ik haar op verzoek.
ZaZaM: hier geef ik haar wel op vaste tijden de fles. Als ze slaapt maak ik haar wakker. Verder heb ik niet echt een ritme overdag. Slaapjes of spelen gaat erg wisselend. Wel hou ik haar middagslaap in de gaten. Na haar 2e fles v/d dag leg ik haar in bed. Meestal is dat 11u. Vandaag was dat om half1 pas. Doen wat voor jou goed voelt. Als ze veel waarde hecht aan slapen. Voeden.spelen.slapen. Moet je dat doen. En anders op vaste tijden geven. Sabine: was milou ook zwaarder bij haar geboortegewicht. Of dat niet? Hihi ze had geen zin meer in de inbakerdoek. Ook netjes hoor qua voeding. Of heb je lang moeten rekken met de speen?