Nee ze was lichter bij de gebuurte dan haar zus, mede daarom ook wel een beetje verbaasd dat ze zo hard groeit Nee haha, ze ligt dan zo lief en heerlijk met haar handjes boven haar hoofd als ze niet ingebaketd is. Wilde het een half uur rekken maar voor ik het wist zaten we bijna een uur verder dus ze had ook nog niet echt hele erge honger. Ze lijkt nog niet echt veel last te hebben van de enting, hopelijk blijft dat ook zo.
Hoe is de nacht na de enting gegaan Sabine? Fijn dat alles verder goed was! Wij moeten over twee weken op vrijdag weer. Madam heeft haar schema sinds het wennen op de opvang beetje omgegooid... Nu doet ze haar lange slaap van 9u30 tot 12u00... En nu net om 13u wilde ze opeens niet meer slapen, keihard krijsen😣 Geen idee waarom, ze was duidelijk moe! Gisteren deed ze ook al moeilijk.. maar ze slaapt eindelijk, na 45 minuten. Ik heb dr trouwens in het slaapzakje van de opvang gedaan, om te wennen, ben benieuwd of het daar door komt dat ze niet wilde slapen..
Milou kwam vanacht ineens weer voor een nachtvoeding en red de 4 uur ertussen net niet meer, dus ik denk dat ze door de prikjes toch wat meer wilt drinken en een beetje van slag is. Verder merk ik gelukkig niets aan haar. Ze slaapt geloof ik wel liever met haar armpjes los, ze was vannacht weer los gebroken en vanmorgen ook weer los. Haar volgende entingen staan gepland op 9 juni. Dat zou best kunnen ZaZam, dat ze daardoor niet echt lekker wilt slapen. Het zal toch even wennen zijn voor haar. Wel vervelend dat alles nu even een beetje rommelig verloopt. Hopelijk heeft ze snel weer een nieuw ritme te pakken.
Hihi ze heeft geen zin meer in de inbakerdoek dus. Word ze dan wakker als ze eruit gebroken is? ZaZaM: ze moet natuurlijk best wennen aan die slaapzak. En hoe heeft ze uiteindelijk geslapen vanmiddag? Hier wilde emma eerst ook niet slapen in haar ledikant. Ze kwam maar niet in n diepe slaap. Sliep 10min. En dan schrok ze weer wakker. Na n uur heen en weer lopen was ik het zat en in de kinderwagenbak gelegd. Daar sliep ze als een roosje in.
Hier is er ook eentje van slag. Sliep net heel even maar werd weer wakker, wilde drinken, en komt nu niet terug in slaap. Alleen maar huilen...
Nou ze was vannacht heel erg op haar handjes aan het sabbelen toen ze eruit gebroken was. En ze had honger want ze accepteerde de speen echt niet Overdag slaapt ze tegenwoordig lekker in de box zonder bakerdoek dus ze kan ook zonder slapen, maar heb wel het idee dat ze wat beter slaapt als ze ingebakerd is. Dus voor de nachten blijf ik dat voorlopig nog wel doen. Mocht ze echt boos worden tijdens het inbakeren dan stop ik ermee. Slaapt Emma nu wel goed in haar ledikantje? Sommige moeten daar inderdaad echt aan wennen. Zoë heeft daar gelukkig niet zo'n moeite mee. Die was al snel over naar haar peuterbedje toen ze iets meer dan 1 jaar oud was. Ze wilde niet eens meer in haar ledikantje, dan werd ze boos en ging ze rommelen
Oh das wel fijn dat ze ook zonder kan slapen. Ja groot gelijk dat je het snachts wel blijft doen. Emma slaapt heel wisselend in haar ledikant. Gisteren echt supergoed. En vandaag stuk minder dus. Misschien wat teveel indrukken gehad vanochtend. Was nl naar het werk geweest. Ze slaapt nu enorm veel. Van 13u t/m 15u toen voeding gegeven. En daarna weer geslapen t/m 18:45. Om 19u voeding. En daarna wou madam weer slapen. Slaapt nu nog steeds! Hopelijk gaat ze vannacht ook slapen
Ik ga voor je duimen dat ze vannacht ook zo lekker gaat slapen misschien inderdaad gewoon flink wat indrukken te verwerken gehad.
Inmiddels wakker geworden gelukkig. is nu aan het spelen op het speelkleed. Vind ze zo geweldig. Ligt daar maar te lachen en te kraaien. Kan ik zo van genieten!💝
Ohh Linnaea wat frustrerend. Is het gelukt hem te kalmeren? Enig idee wat er aan de hand was? Hier is ze na 45 minuten huilen uiteindelijk wel in slaap gevallen, maar na een klein uurtje al wakker. Hierna had ze snel weer honger, maar heb dit een beetje proberen te rekken, niet leuk.. Maar goed anders blijft ze om de 2,5 uur komen... Misschien verandert het wel met fv straks. Vervelend dat ze niet altijd goed slaapt in de het ledikant Meisje. Hier slaapt ze juist niet ergens anders (wel in een campingbedje of ander ledikant) maar ze zou niet gaan slapen als ik haar in de kinderwagen zou leggen denk ik (wel als ik een stuk ga wandelen dan). Hier sabbelt ze ook veel op haar vuistjes, maar niet echt van de honger volgens mij..
Sabbelen op de vuistjes schijnt echt bij deze leeftijd te horen. Wolf laat als hij vol zit de borst los en stopt dan zijn vuist in zijn mond. Dan heeft hij écht geen honger . Hij kwijlt ook als een malle. Volgens mij is dit de leeftijd van het ontdekken van de mond ofzo. Dat de mond als zintuig actief gaat worden. Hij stopt ook steeds knuffels in zijn mond. Gooit in de box zijn speen eruit, trekt een knuffel naar zich toe en gaat daar op liggen sabbelen. Wolf had vandaag 37,5 qua temperatuur, normaal is hij 36,8. Dus duidelijk last van de warmte, arm ding. Hij is nog steeds van slag.
Sabine: ze heeft gelukkig goed geslapen vannacht! Maar nu ze tegenwoordig de nachten doorslaapt. Slaap ik wat slechter. Voel me niet meer zo moe enzo.. Hopelijk ga ik snel weer beter slapen. ZaZaM: en hoelang liet ze vandaag tussen de voedingen? Om de 2,5u is inderdaad niet echt prettig. Ja dat slapen. In de wieg en kinderwagen gaat het super. Is natuurlijk ook klein en gesloten. Ledikant is stuk groter en open. Blijf het gewoon oefenen. Bij mn moeder moet ze ook in het ledikant. En anders maar in de kinderwagen. nu past het nog... linnaea: hihi wat leuk zeg! Dat hij liever een knuffel heeft. Heeft hij ook n knuffel in zijn bedje? Ach wat vervelend dat wolf zo van slag is! Morgen word het gelukkig wat koeler. Dan is het weer vervelend dat ze nog te jong zijn voor n zwembadje.
Wat leuk dat Wolf al een knuffel kan pakken en naar zich toe kan trekken! Dat doet onze dame nog niet echt. Al leek het er vanmorgen wel op, maar ze krijgt hem niet in haar mond haha. Vandaag was ze echt heel zoet! Precies volgens "schema" haha, heerlijk! Ze laat nog steeds niet meer dan 3 uur tussen de voedingen zitten (overdag dan). Ach, op zich niet zo erg.. Misschien verandert dat binnenkort als ik wat fv erbij ga geven. Dit weekend wilde ik 1 voeding vervangen om te kijken hoe ze er op reageert. Dan weet ik of het op de opvang goed gaat.. Vanmorgen trouwens ongesteld geworden, nu echt! Balen.... Geen klachten trouwens verder, dat is wel apart.. Hopelijk went ze gauw aan haar ledikantje Meisje.. Soms is het ook wel gewoon even "doorzetten".. Straks moet ze het ook wel kunnen bij je moeder, zou fijn zijn in ieder geval.
Oh balen zeg, ZazaM. Drie uur tussen de voedingen op deze leeftijd is bij bv heel netjes hoor! Hier vaak 2 tot 2,5 uur ertussen. BV is lichter verteerbaar dan fv, na zo'n 1,5 uur is het verteerd dus er vervolgens toch 3 uur tussen laten is prachtig. Zal met fv inderdaad veranderen. Dat verteert wat langzamer dus ze zijn na een voeding wat langer verzadigd. Wolf slaapt 's nachts ook met een knuffeltje, wel een andere dan overdag. Overdag ligt hij graag tegen de wolvenknuffel aan maar die is vrij groot dus dat mag hij alleen als ik het in de gaten kan houden. 's Nachts heeft hij een knuffeldoekje. Die pakt hij ook echt vast. Eergisteren viel hij zo in slaap:
En hij knuffelt ook graag met een vieze spuugdoek... Maar dat ruikt natuurlijk naar melk, zal wel rustgevend/vertrouwd voelen.
Ja echt balen dat ik alweer ongesteld ben. Geeft ook wel een 'verdrietig' gevoel. Het heeft best lang geduurd voor ik zwanger was, dus elke menstruatie maakte mij erg verdrietig en boos de laatste maanden.. Wat leuk dat hij al zo geïnteresseerd is in knuffels! Had ik ook wel makkelijk gevonden, want dan kon ik haar een vertrouwd knuffeltjes meegeven naar de opvang straks. Nu heb ik niks vertrouwds voor dr.. Misschien kan ik wel zo een spuugdoekje meegeven, is ook wel vertrouwde geur.. Meisje, was jouw eerste menstruatie ook zwaarder dan normaal? Valt me wel op dat ik behoorlijk vloei.. Hiervoor had ik altijd een erg lichte menstruatie.. Sabine, hoe gaat het nu met jou?
ZaZaM: Ja ik hoop echt dat ze er aan gaat wennen! Ben benieuwd. Ga vanmiddag weer 'n poging wagen. Hopelijk is ze goed moe. Ze heeft vannacht van 23:00 t/m 10:30 geslapen. (6:30 voeding gehad) Hopelijk gaat ze de fv accepteren. Voor welk merk heb je gekozen? Ja mijn 1ste menstruatie was ook heftiger. Ook meer buikkrampen leek het. (al is het natuurlijk lastig om weer 10 maanden terug te denken ) Ik verloor alleen geen stolsels. Vandaag of morgen moet ik het weer worden. Ben benieuwd. Hoop gewoon dat mijn cyclus gelijk weer regelmatig is. Begrijpelijk dat het je een rot gevoel hierbij geeft! Zie dat je 13 rondes hebt gehad voordat je dit wondertje mocht krijgen. Zal erg zwaar geweest zijn voor je! Zou je een 2e willen? linnaea: ahhh wat lief zeg! Ik leg wel altijd 'n knuffeltje bij dr. maar doet er nog niets mee. Vanochtend boodschappen wezend doen. was ik haar speen vergeten oeps.... Maar het is gelukkig goed gegaan! Ze heeft gelukkig in de supermarkt lekker geslapen. En in de auto af en toe wat mopperen.
Wow blijf me verbazen wat voor slaapkoppie je hebt Meisje haha! Al heeft ze hier gisteren vanaf 11u tot 15u30 geslapen(12u drinken gegeven).. Had dr maar wakker gemaakt Slaap jij weer beter? Ik zou wel een tweede willen maar zeker niet snel(jaar of 3/4) wel lastig dus wanneer we gaan starten want tsja als het weer ruim een jaar gaat duren zou niet leuk zijn... Ik heb voor Hero gekozen! Stuk goedkoper dan Nutrilon, maar bijna zelfde verhoudingen. Op de opvang krijgt ze dat straks ook, dus daarom ook voor Hero gekozen. Zag je berichtje over de prijs, handig, thnx
Hihi ikzelf ook. Ze gaat alleen maar meer slapen. Ze gaat nu juist huilen als ze wilt slapen. Vanochtend ook. Ligt ze even bij me. Maar al gauw werd het huilen. Krijg haar niet getroost dan. Maar als ik dr in de kinderwagen leg. Is ze gelijk stil en gaat ze slapen. Ja ik heb vannachr gelukkig goed geslapen. Kwam wel moeizaam in slaap. Moet er nog even aan wennen denk ik. Hoop het niet voor jullie dat het weer n jaar moet gaan duren. Hier gaan we denk ik weer beginnen als emma 1.5 a 2 jaar is. Nutrilon heeft gewoon de naam. En daar betaal je helaas voor. Geen dank. Hero was pas geleden duurder geworden overal. Bij jumbo kosten ze toen 9.29 en nu 8.24. Toch n euro verschil. Hier doet ze het ook super erop. Geen krampen gehad ermee. Ga je morgen ermee starten of zondag?
Sabbelen: hier sabbelt ze inderdaad ook heel veel op haar vuistje, sinds vorige week donderdag Meisje: wat fijn dat ze goed heeft geslapen! Wel vervelend dat je zelf minder goed slaapt nu, gaat dat al weer wat beter? Staat het ledikantje bij jullie op de kamer of staat die op haar eigen kamertje? Misschien dat ze het ook wel vreemd vind nog om in een andere ruimte te slapen? Hihi oeps, spannend is het dan ineens als je de speen vergeet. Hebben wij inderdaad ook een keer gehad maar gelukkig heeft ze zich toen voorbeeldig gedragen Knuffeltje: Milou pakt haar knuffeltje nu ook goed vast en probeert deze inderdaad ook in haar mond te stoppen wat haar soms zelfs lukt, zo schattig. ZaZam: wat balen zeg dat je alweer ongesteld bent geworden! Kans is inderdaad groot dat ze met flesvoeding er waar meer tussen laat zitten. Ieder kindje heeft toch haar eigen ritme. Milou liet er al heeeel snel 4 uur tussen zitten. In de kraamweek moest ik haar al wakker maken en kwam het maar zelden voor dat ze zich zelf melde voor een voeding. Succes met het uitproberen van de flesvoeding, hopelijk gaat het goed! Kun je haar niet nu nog een knuffeltje of tutteldoekje geven of zelf met een tuttel gaan slapen zodat jou geur eraan zit. Dan kan ze dat mee nemen naar de opvang. Wij kiezen er wel bewust voor om onze meiden niet aan 1 knuffel of tuttel te laten hechten, als dat ding ooit kwijt raakt hebben we een groot drama en dat wil ik graag voorkomen! Menstruatie: Eerste menstruatie is inderdaad altijd wat heftiger na een zwangerschap Ik ben vanmorgen bij de fysio geweest, moest op mijn rug liggen en dan 1 voor 1 mijn benen optillen. Rechts ging dat bijna niet en links ging redelijk. Dus ze heeft even gekeken of mijn stuitje misschien scheef stond en dit was inderdaad het geval. Deze heeft ze recht gezet en het optillen van mijn benen ging meteen een stuk stabieler. Ik mag mijn bekkenspieren niet te veel trainen, mag alleen het bruggetje doen en moet buikspieroefeningen gaan doen. Moet mijn stuitje tijdens voedingen aanspannen en ontspannen om de ergste spanning er vanaf te halen. 1x per dag op een hotpack gaan zitten en een aantal keer per dag onderuitgezakt gaan zitten om mijn stuitje te ontspannen. Het is er dus allemaal slechter aan toe dan ik had verwacht. Het zware gevoel van onder kan dus ook daarvan komen, maar ze kan ook nog een inwendig onderzoek doen als ik dat wil om dat zeker te weten. Over 1,5 week moet ik weer terug komen en gaan we verder kijken. Dus ik kan er nog even 1,5 week over nadenken of ik dat wil. Heb het momenteel best wel even druk met huishouden etcetera. Vier dit weekend mijn verjaardag, opgedeeld over twee dagen omdat we alle visite niet in 1 keer kwijt kunnen dus wil zo veel mogelijk gedaan hebben voor we het weekend in gaan. Pff ik ben altijd zo blij als de maand mei weer voorbij is