Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oh dat klinkt inderdaad heel goed meisje! Heerlijk hè als het zo goed gaat :) hier nu ook weer wakker moeten maken voor een voeding, maar het duurde dan ook wel lang voor ze sliep na de vorige voeding. Ze is soms wat onrustig. Denk dat ik nu na moet kolven omdat ze iedere keer in slaap valt :p

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Super Sabine! Weer een zorg minder ;)
    Wij hebben onze kraamhulp een saunabon gegeven (beetje uitgevraagd of ze dat leuk vindt).

Hier gaat het wel iets beter. Ze drinkt per voeding wat 60 tot 75cc dus dat is een vooruitgang! Overdag wil ze wel elke twee uur wat drinken. Het lukt me niet om hier drie uur van te maken. Ik laat haar best even huilen, hou d'r vast, geef de pink, maar langer dan een kwartier uitstellen lukt me niet. Iemand nog tips of zal het vanzelf beter gaan?
    's Nachts elke 3/3,5 uur en valt daarna weer direct in slaap, dat is fijn.

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Super Zazam dat er vooruitgang in zit! Als ze overdag iedere 2 uur drinkt en er in de nacht 3/3.5 uur tussen laat zitten komt ze waarschijnlijk toch aardig in de buurt van wat ze ongeveer per dag zou moeten drinken. Is ze ook weer aangekomen? Als het goed is gaan ze er uiteindelijk steeds meer tijd tussen laten omdat het aantal voedingen per dag ook minder worden. Ik heb helaas geen andere tips om het op te rekken.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    En hoe gaat het hier met de baby's?

Bij mij valt het toch wel tegen het allemaal zelf doen.
    Wil teveel doen, wat nog niet gaat helaas. :(
    Gisteren kreeg ik toch weer pijn aan mijn knip. En mijn bekken zijn helaas ook niet helemaal stabiel.
    Met Emma gaat het heel goed. Is nog steeds een tevreden meisje. Zo fijn om haar zo te zien.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier zit de baby al drie dagen op hetzelfde gewicht en drinkt nog steeds niet super goed, hmmm.... Laatste twee dagen ook wat huileriger, maar verder een tevreden baby!

Is dit je eerste week alleen meisje? Pittig hè.. Het is vooral wennen! Pak wel goed je rust hè? Je bekken heeft even de tijd en rust nodig om te herstellen.

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hier gaat alles goed met de kleine meid. Ze was gisteren toch nog 10 gram aangekomen ondanks dat ze de dag ervoor 6 voedingen had ipv 7 en we nog even naar buiten zijn geweest. Dus we hebben de gehuurde weegschaal weer terug gebracht en gaan langzaam aan het mutsje overdag afbouwen. Ze huilt af en toe een beetje en valt iedere keer vlak voor een voeding in slaap waardoor ik haar moeilijk aangelegd krijg overdag. Ben soms een kwartier bezig. Ga haar nu wat meer op verzoek laten komen maar probeer wel 7 voedingen per dag te houden, minimaal 6.

Mijn bekken is er toch erger aan toe dan ik dacht. Sinds gisteren mijn oefeningen weer opgepakt, eerder gewoon geen tijd voor. Wil het naar buiten gaan langzaam aan opbouwen en dat valt wel tegen. Na de eerste bevalling kon ik al veel meer rond deze tijd dan ik nu kan. En die beperking samen met de vermoeidheid aan het einde van de dag zorgen ervoor dat ik dan emotioneler ben dan normaal gesproken. Ook wat pijn bij plassen als mijn blaas bijna leeg is, kan door de bekkenklachten komen. Verder gaat het wel goed.

@Meisje, kan me heel goed voorstellen dat het pittig is, zeker omdat het ook je eerste is. Is je partner nog wel vrij of ben je echt al alleen met de kleine?

@ZaZam, fijn dat de kleine in ieder geval niet achteruit gaat en tevreden is. Alhoewel ik me goed kan voorstellen dat je liever vooruitgang ziet.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZam: zit ze nog steeds op de 60-75cc qua voeding?
    Gelukkig valt ze niet af.
    Ja. Zaterdag is de kraamverzorgster weggegaan.

Sabine: wat fijn dat het zo goed gaat. Had ze moeite met zixh warm te houden? Omdat ze nog een mutsje heeft.
    En hoe bevalt het. Het op verzoek voeden?

Wat vervelend dat je bekken er erger aan toe zijn.
    Naar buiten gaan viel hier ook tegen helaas. Wilde eerst elke dag. Nu afgesproken met mijn man om nu om de dag te gaan. Als ik me fit genoeg voel.

Ja mijn man is wel vrij. Al gaat ie toch wel af en toe de deur uit om te klussen. Vind ik ook wel prima.
    Vanochtend had ik alles alleen gedaan. Zelf gedoucht en Emma gewassen. Kamers opgeruimd. Wasjes gesorteerd en aangezet.
    Daarna was ik helaas helemaal op. :(
    Mijn man was wel blij dat ik het zelf toegaf, dat het tegenviel.

Verder mag ik echt niet klagen. Emma zit nu op de 100cc voeding per keer. Tot nu toe gaat dit goed.
    CB had net gebeld. Volgende week woensdag komen ze langs.
    Ben benieuwd. Vooral of ze veel gegroeid is.
    Sommige kleertjes van maat 50 past ze al niet meer.

8. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee we mochten het mutsje pas gaan afbouwen wanneer ze minimaal weer op geboortegewicht was. Ik denk in verband met de extra energie die ze anders gebruikt om zich warm te houden en doe had ze nodig om aan te komen. Op verzoek gaat nu goed, ze heeft er nu iets meer dan 3 uur tussen gelaten.

Oh dat is wel erg veel wat je gedaan hebt, je moet wel goed op je rust letten. Je bent in totaal 6 weken kraamvrouw ;) ze zijn hier vandaag geweest van het cb alleen wegen ze niet met bij de mensen thuis dus we zien pas of ze gegroeid is als we met 4 weken de controle hebben.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oke. Ja dat is wel zo.
    Na 2 dagen had ik de mutsjes alweer in de kast gegooid. Ondingen hihi. ;) al heeft emma gelukkig haar geboortegewicht mee.
    Dan is een 8 ponder weer n voordeel.
    Wat fijn dat het op verzoek goed gaat. Wel lekker dat er meer tijd tussen gaat zitten.

Hihi ja dat is zo. Al moet ik die knop nog vinden denk ik.
    Oh dat is ook jammer dat ze niet gingen wegen.
    Hier gaan ze wel wegen. Althans dat zei ze wel via de tel.

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ze drinkt inderdaad nog steeds niet meer dan 60-70 cc per voeding. Maar ik voed haar dan meestal ook om de twee uur.. Toch verontrustend dat het niet meer wordt, maar ik denk dat we het hier maar mee moeten doen:)

Vervelend dat je bekken zo opspeelt Sabine. Goed dat je de oefeningen weer oppakt. Ook met traplopen en langere wandelingen oppassen hè?
    Wij hebben het mutsje ook pas laat afgebouwd. Alle energie moest inderdaad naar het aankomen gaan en we moesten proberen alles wat haar energie kost te beperken.

Wat ben je al druk Meisje, rustig aan hè zodat je straks niet alsnog instort ;)

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Het is zeker lekker dat er wat meer tijd tussen gaat zitten want ben soms wel bijna 45-60 minuten bezig met voeden en verschonen. Vannacht heeft ze er zelfs 5 uur tussen laten zitten ipv een krappe 4,5uur.
    Bij ons wegen ze niet omdat de weegschaal niet goed geijkt zou zijn.
    Doe wel voorzichtig hoor meisje, je lichaam is nog aan het herstellen, hoe meer rust jij pakt hoe sneller je herstel gaat.

Ik maak inderdaad niet te lange wandelingen ZaZam, alleen moet ik wel drie verdiepingen trap lopen om überhaupt buiten te komen. Ik merk dat naar beneden wel gaat, maar na een wandeling kost het enorm veel energie om weer boven te komen. De pijn is dan ook meteen weer een heel stuk hoger. Als dit over een weekje nog niet beter gaat ga ik de fysio denk ik zelf maar even bellen.
    Ik hoop dat je snel weer wat vooruitgang ziet bij je kleine meisje. Hebben jullie zelf een weegschaal staan waarop je het bijhoudt?

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZam: Zolang ze 150ml per KG per dag krijgen. Zit het wel goed. ;) om de 2u voeden lijkt me wel erg vermoeiend. Zeker snachts.

Sabine: zo dan ben je wel n poosje bezig. Dan is het zeker lekker als er wat meer tijd tussen zit.
    Ja dat is wel zo met die weegschaal. We gaan het wel zien.

Ja ik moet echt proberen rustiger aan te doen. Hopelijk lukt dat me vandaag.
    Zo sabine 3 trappen. Dat is aardig wat. Doe je dan ook stapje voor stapje? Of dat niet.
    Hier moet ik deze week nog stapje voor stapje doen en dan mag ik weer normaal traplopen.

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja ze drinkt soms wel 20 minuten per borst, alhoewel ook dat wel steeds iets korter wordt. Dat is wel fijn want straks gaat mijn man weer aan het werk en zal ik de oudste ook moeten vermaken tijdens een voeding, als ik dan een uur bezig ben word dat wel lastig.
    Ik woon 3 hoog in een portiekwoning dus 6 trapjes in totaal :( Ik moet echt stapje voor stapje lopen want anders red ik het gewoon niet. Dat moest ik al tijdens de zwangerschap dus voor ik een keer beneden/boven ben duurt een eeuwigheid.
    Zoveel zal het toch niet schelen neem ik aan met de weegschaal. We hadden haar de dag ervoor nog gewogen dus voor ons maakte het niet zoveel uit dat ze gisteren niet gewogen werd ;)
    Echt proberen hoor Meisje ;) Ik vond het ook heel erg moeilijk hoor na de eerste bevalling. Liep toen in de eerste week al het huishouden mee te helpen. Nu kan ik dat simpelweg gewoon echt niet.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    oh dat is zeker fijn ja! wanneer gaat jouw man weer aan het werk? Kan je dochter zichzelf goed vermaken of hangt ze nog veel aan jou qua aandacht?
    Wow! dat is wel pittig! Petje af hoor.
    Na 1 trap vergeet ik dat voetje voor voetje gebeuren al. ;) Ook heb ik het geduld er niet echt voor hoor.
    Nee denk het ook niet. Naja groeien doet ze zoiezo wel goed.
    Maatje 50 kan ze nagenoeg al niet meer aan. Voeding gaat ook goed. Dus verwacht niet dat ze afgevallen is.
    Ik zet nu mijn man meer aan het werk :)
    Hij had Emma gewassen en aangekleed terwijl ik onder de douche stond. Dus dat was wel lekker.

Vandaag gestart met 110cc voeding. Ben benieuwd of ze het kan hebben.
    Zo maar aan de strijk. pff wat krijg je veel strijkwerk zeg met zo'n kleintje.
    Morgen hebben we de newborn shoot. Ben zo benieuwd!!
    hopelijk is ze dan ook net zo zoet als de afgelopen dagen.

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Volgende week donderdag gaat hij weer aan het werk. Dus we hebben nog even voor het zover is :)
    Het gaat nu vrij goed tijdens de voedingen, maar goed ze kan nu aandacht zoeken bij mijn man. Dus het is even afwachten wat ze straks zal gaan doen.
    Ik red het gewoon niet om gewoon de trap op te lopen dus ik zal wel moeten :p
    Heb het gevoel dat er wat verzakt is van onder, even in de gaten houden, anders maar even de huisarts gaan bellen :(
    Dat zal wel goed zitten, dat ze aangekomen is als ze maat 50 bijna niet meer past.
    Oh kijk, dat is wel lekker. Wij gaan Milou zo meteen weer even in bad stoppen :)
    Hihi ik strijk echt helemaal niks, heb daar echt geen zin in :p Wissel soms meerdere keren per dag de kleertjes dus voor die paar uurtjes dat ze het aan heeft. Ik ben sowieso niet van de strijk hoor :p
    Gaaf zeg, een newborn shoot!! Wij gaan pas op 6 mei, zodat Zoë nog even wat meer aan Milou kan wennen en we (hopelijk) ook echt een paar mooie/leuke foto's van de twee zusjes bij elkaar hebben. Ga voor je duimen dat ze tijdens de shoot net zo tevreden is als gewoonlijk :)

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh die is nog wel even thuis. Lekker hoor.
    Begint je man het ook al zat te worden thuis? Die van mij word nu al saggo van het thuis zitten. :(
    Oei inderdaad even in de gaten houden! Hopelijk is het gewoon nog het gevoel dat je baarmoeder nog moet krimpen.
    Hihi okeey. Tja misschien stop ik ook wel binnenkort met de strijk. Voor nu valt het nog mee. Als ik het bij hou.
    Spuugt ze elke keer haar kleertjes onder dan?
    Oh ja dat is wel slim om ze nog aan elkaar te laten wennen.
    Hihi hopelijk helpt het! Vandaag was ze wat onrustiger dan anders. Die rot verkoudheid.
    Hopelijk is het snel voorbij.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee hij word er gelukkig niet saggo van. Volgens mij vind hij het wel lekker zo alhoewel hij het misschien ook wel lekker vind als het werk straks weer begint.
    Heb het een beetje opgezocht en er zijn meer vrouwen die hier vlak na de bevalling last van hebben. Bekkenbodemspieren goed gaan trainen en dan gaat het hopelijk wel. Mijn baarmoeder zat al zo goed op zijn eigen plekje toen de kraamzorg weg ging, ze zei nog dat je niet zo zeggen dat ik kort geleden was bevallen. Ik voel echt een uitstulpinkje van onder.
    Onze kleine Milou heeft er een handje van om te gaan passen tussen de luiers door waardoor alles iedere keer over de pas zit :(
    Het terug geven doet ze ook wel maar dat is vaak zo weinig dat je haar niet om hoeft te kleden.
    Ach heeft ze nu al haar eerste verkoudheid te pakken? Hopelijj is ze daar inderdaad snel weer vanaf! Veel plezier bij de fotoshoot!

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Die 150ml per kg haalt ze net niet, maar scheelt iets van 50cc dus valt mee..

Hebben jullie ook zo een last van schoonfamilie die overdreven vaak langs wil komen? Ik word er een beetje gek van.. Weet ook niet zo goed wat ik er aan kan doen, want ik wil natuurlijk ook niet hun kleinkind 'ontnemen'. Ze willen echt meerdere malen per week langskomen.. Beetje overdreven toch?

Oohh ik strijk echt niks haha. Toen ik met verlof was heb ik alle kleertjes gewassen en gestreken maar dat was maar eenmalig. Ik strijk eigenlijk nooit iets :)

Poeh heftig Sabine, drie hoog! Lijkt me tijdens je zwangerschap ook wel pittig? Zie je het wel zitten om zo snel weer aan het werk te gaan? (Je ging toch na drie weken weer starten?)

WoW al 110cc meisje! Dat is wel even wat anders dan de 60 die ze hier drinkt haha. Misschien heb ik wel gewoon super melk wat ontzettend voed haha. Veel plezier bij de newborn shoot! Hopelijk heeft ze niet te veel last van haar verkoudheid ;)

Waar zijn trouwens de andere dames van het februari clubje :)?

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wij hadden bij de eerste inderdaad ook dat opa en oma's vaak langs wilde komen. Wordt vanzelf minder, tenmiste bij ons wel ;)

Dat zou heel goed kunnen hoor ZaZam, dat je gewoon wat vettere voeding hebt waardoor ze eerder voldaan is. Die 150 is ook een gemiddelde, onze oudste zat daar ook nooit aan en die groeit heel erg goed!

Dat was inderdaad heel pittig tijdens de zwangerschap en nu nog :p ik kan straks ook niet naar buiten als mijn man aan het werk gaat want kan de twee meiden nog niet tegelijk dragen. En mag maar 2x per dag traplopen.
    Dat was wel de bedoeling inderdaad om na 3 weken weer aan het werk te gaan, maar de fysio heeft geadviseerd 6 weken rust te nemen dus dat ga ik ook doen. Volgend weekend wel een vriendin haar nagels doen en de week erna 1 klantje die al ingepland stond. De officiële startdatum is 13 april en dan langzaam aan opbouwen.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: apart gevoel heh. Als je je bekkenbodem spieren traint
    Hmm hopelijk heeft ze dat snel afgeleerd. ;) lijkt me vervelend om elke keer weer om te moeten kleden.
    Ja dr eerste verkoudheidje al. :( vanochtend kwam er gelukkig heel veel snot mee. Dus dat luchtte wel een beetje op voor haar.

ZaZam: ja bij mij komt de schoonfamilie ook graag. Wonen allemaal in dezelfde stad...
    Hopelijk word het snel minder.
    hihi dat denk ik ook dat jij super melk heb.! Twijfel of ik doorga naar de 120cc. Ze drinkt tot nu toe haar fles zonder moeite leeg. Overgeven doet ze eigenlijk niet. Zolang we haar na de voeding minstens n half uur met rust laten.

sabine: groot gelijk dat je 6 weken rust neemt. Hoe reageerden jouw klanten hierop?

newborn shoot ging echt super. Was in het begin gehele tijd wakker. Maar na 1,5uur gingen de luikjes toch dicht. ;)
    ben heel benieuwd naar het resultaat.
    zal hier nog wel n foto posten als ik ze binnen heb.

Ja het is nog rustig hier qua mama's :)

Deel Deze Pagina