Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    #pijnstilling: ik gebruik meestal aleve tegen menstruatiepijn werkt echt super!
    Meestal heb ik ong. 3 dagen last van buikpijk/krampen.

#dikke bovenbenen: oh bij jullie dus ook een bekend probleem. ;) Nog 7 maanden geduld hebben hihi.

#oppas: wat vervelend zeg Linnaea. heb je geen buurvrouw die kan oppassen?
    Ik weet niet hoe volwassen je zusje overkomt. Maar toen ik 15 was. paste ik ook regelmatig op bij baby's en peuters.
    Nichtjes om mij heen zijn ook erg fanatiek aan het oppassen.
    Misschien dat je wel je zusje kan vragen en dat je je buurvrouw als back up inschakelt??

ZaZaM: och wat vervelend zeg! Misschien toch verkouden. Zit haar neusje verstopt misschien?

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Zullen ze het niet begrijpen als je niet aanwezig kan zijn Linnaea? Met een baby'tje zijn dat soort dingen helaas niet altijd te plannen.. Is het ver weg? Anders kan je er altijd op gokken en je zusje vragen, zeker als je snel thuis kan zijn mocht er wat zijn..

Bij mij zijn het niet mijn bovenbenen, maar mijn buik vooral. Die was best plat maar nu lijkt het net of ik nog 25 weken zwanger ben en veel extra huid nog:(

Pff ik weet echt niet wat ik met dr aan moet. Ze wil niet slapen, maar ook niet getroost worden.. Haar neusje zit niet verstopt, maar ik zag met wel een straaltje snot uit dr neus dussss denk toch verkouden ja! Hoop niet dat ik dat veroorzaakt heb, ze heeft namelijk wel even buiten op het kleed gelegen met dat mooie weer, maar wel een beetje in de wind.... Ik laat de flesvoeding dan wel eventjes zitten denk ik tot ze beter is.. We hebben nog ruim een week om te 'wennen' aan de fv.

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Jeetje meiden wat gaat het ineens hard hier :p

Linneae, dankjewel! Ze zullen daar toch wel begrip voor hebben, neem ik aan, als het echt niet lukt om oppas te vinden...

Meisje, helaas zegt het inderdaad niks als je borstvoeding geeft, ik val ook niet af door het geven van borstvoeding. Maar goed ze zeggen niet voor niks 9 maanden op en 9 maanden af ;) Ik draag nog steeds mijn positiebroeken. Ga de gewone broeken niet eens proberen :p

ZaZam, hoofdpijn is gelukkig weg getrokken, was echt zo'n wakkerwordhoofdpijn ;) De taarten staan al in de koelkast, heb nog weer 2 afmeldingen ontvangen dus wordt een rustig dagje vandaag, aan de ene kant wel lekker want morgen wordt het een stuk drukker. Wat vervelend dat de kleine zo uit haar hum is. De oudste hier heeft ook een loopneus en is ook erg uit haar hum. Ben bang dat ze ook een koudje op heeft gelopen van het met water spelen in de wind. We gaan het zien of het doorzet. Misschien inderdaad wel verstandig om even met de flesvoeding te wachten, in je borstvoeding zitten natuurlijk antistoffen en die kan ze dan nu wel extra gebruiken ;)

sorry als ik niet op alles heb gereageerd, ben even druk.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ook nog veel huid en n dikke buik...
    Balen heh. :( lijkt ook wel dat nog niet alles op zn plek zit in mn buik.
    Is af en toe nog gevoelig. Bij jou ook?

Ja dan zal het wel n verkoudheid zijn. En anders n sprongetje.
    Hoop voor je dat je dr snel in slaap krijgt. Anders is ze straks ook nog eens oververmoeid. :(
    Hier ga ik straks ook de strijd aan met het ledikantje hihi.

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb geen buurvrouw ;). Alleen buurmannen. Ja boven mij woont een vrouw, maar die heeft zelf een kleintje.

ZazaM denk niet dat jij het veroorzaakt hebt hoor! Verkouden word je niet van wind, enkel van een virus en daar kun je ze niet tegen beschermen. Die komen toch wel. Gewoon even uitzieken, meestal met een paar daagjes is dat wel weer weg.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    is het een idee dat je zusje op gaat passen en daarna je moeder laat komen.
    Lijkt mij dat je moeder niet de gehele tijd aanwezig is van de opening?
    Dan is je zusje bijv. 2 uurtjes alleen. en als het echt niet gaat. Kan ze misschien aankloppen bij de boven buurvrouw??

het ledikant middagslaapje is goed gegaan!!! :)
    Wat ben ik blij zeg. Ging dr alweer naar boven brengen met het gevoel. dat word weer heen en weer lopen.
    Maar nee. ze ligt heerlijk te slapen in haar bedje.
    Hopen dat het niet éénmalig is. ;)

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Heerlijk zeg meisje, kun je misschien ook geen dingen doen boven als ze op bed ligt? Dan hoef je in ieder geval niet de hele tijd op en neer ;) maar als het niet eenmalig was dan hoef je je daar ook niet meer druk over te maken :)

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja dat was echt heerlijk!
    Moest haar zelfs wakker maken. Had haar om 14:00 de fles gegeven. En heb haar iets over 18:30 wakker moeten maken.
    Ze werd ook erg moeizaam wakker.
    En daarna had ze honger!!!! Ze had eerst 'n fles van 160/5 op. Daarna huilen toen hij leeg was. na 10min alleen maar huilen flesje van 30/1 gemaakt. Die had ze zo leeg en weer huilen... toen flesje gemaakt van 50/1 Ook met kleine moeite leeg gedronken.
    En toen was mw. eindelijk verzadigd..
    Nu doe ik de avondfles maar 150/5 ipv 180/6.

ja meestal doe ik de was als ik boven ben. Maar dat is ook zo klaar. ;)
    En verder hoef ik boven niet echt veel te doen.
    Soms ga ik gewoon even op m'n bed liggen met 'n tijdschrift. Zodat ik niet elke keer de trap op hoef.
    Ach trap lopen is goed voor m'n conditie en m'n lijf hihi.

9. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb soms ook nog wel een gevoelige buik, beetje drukkend gevoel in mijn onderbuik. Alsof mijn baarmoeder nog niet helemaal hersteld is.
    Jeej goed dat ze in het ledikantje heeft geslapen! Ga zo door Emma;)! Klein vreetzakje :)

Pff je al dat extra vel op mijn buik... Echt lelijk :( voel me echt dik terwijl ik hiervoor niet dik was. Maar begonnen met lichte buikspieroefeningen. Benen vind ik nooit zo een probleem om te trainen. 2x p/week hardlopen en dagelijks squatten doet wonderen!

Hoe was je dag Sabine?

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Squatten moet ik ook gaan doen om de spieren in mijn bovenbenen aan te sterken. Mijn rechterbeen is dunner dan mijn linkerbeen omdat ik daar weinig spiermassa heb die langdurig ontlasten ivm pijnlijke knie.
    Bij mij zit het eigenlijk allemaal op de buik en in mijn gezicht, die extra kilo's die eraf moeten.
    Was een hele gezellige dag, helaas wel veel afmeldingen dus ik had het achteraf ook gewoon in 1 dag kunnen vieren. Maar goed het is niet anders. Volgend jaar vier ik het gewoon weer in 1 keer, maar dan is het ook niet zo erg als je in de avond nog visite heb :p

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Fijn dat het slapen in het ledikantje goed ging meisje!

Oh die buik! Ik lijk 15 weken zwanger...

Wolf net voor het eerst in de slaapkamer neergelegd voor zijn slaapje, in een campingbedje. Wiegje heb ik verkocht omdat hij daar nooit in wilde en ik ga pas een ledikantje kopen wanneer hij wel zelf wil slapen. Dus nu even testen... Als het lukt koop ik een ledikantje. En als het niet lukt proberen we het morgen gewoon nog een keer. Heb nu 2 keer terug moeten lopen om speen terug te geven en muziekdoosje opnieuw aan te zetten maar zolang hij enkel pruttelt en niet echt huilt probeer ik het nog even.

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hij slaapt!

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: ja echt super blij mee!
    Vandaag gaat dat niet lukken ben ik.bang. mw is met wandelen bij mn man in n diepe slaap gevallen. Ze slaapt nu al bijna 3u.
    Misschien dat ik haar voor n kort slaapje wel in haar bedje leg.
    Wat goed zeg 2x pw hardlopen. Heerlijk.
    Wou dat ik het kon. Maar helaas geen doorzettingsvermogen en gauw last van knieën.

Sabine: fijn dat je een gezellige dag hebt gehad.
    Wat vervelend van al die afmeldingen. Dan was 1x vieren nog makkelijker. ;)

Linnaea: ja wat goed zeg! Ga zo door Wolf!

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hee wat goed Linnaea! Hopelijk went Wolf zo goed aan zijn kamertje. Heeft hij nog lang kunnen slapen?

Hoe was je dag Sabine? Gezellige verjaardag gehad?

Hier doet ze nog steeds beetje moeilijk, vanmorgen kwam ze heeeeel moeilijk in slaap. Veel jammeren en huilen zonder reden.. Ze kan ook al een ontzettend pruillipje trekken haha, zo schattig.
    Ze is duidelijk van alles aan het ontdekken en wil daar heel graag mama of papa bij hebben:)
    Gelukkig is ze vanavond wel lekker gaan slapen.

Doorzettingsvermogen is soms wel moeilijk ja. Maar als ik dan weer naar mezelf in de spiegel kijk en de buikfoto erbij pak van toen ik 20 weken zwanger was en weinig verschil zie, nou dat motiveert wel haha!
    Deed je voorheen wel aan een sport Meisje?

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wat goed van Wolf! Maar een ledikantje ga je straks toch so wie so nodig hebben?

Heb je haar nog voor een kort slaapje weg gelegd in het ledikantje Meisje?

ZaZam wat vervelend dat je ze nog steeds zo uit haar hum is.

Hier ook een meisje die zich niet helemaal lekker in haar vel voelt zitten. Sinds de entingen komt ze 's nachts weer voor een voeding. De laatste twee avonden en nachten komt ze erg moeilijk in slaap en afgelopen nacht heeft ze de hele nacht liggen spoken. Haar ledikantje staat tegen ons voeteneinde dus ik ben maar andersom gaan liggen zodat ik niet iedere keer overeind hoefde te komen, dat vinden mijn buikspieren en bekken niet zo fijn :p
    Iedere keer een speentje gegeven en dan viel ze uiteindelijk wel weer in slaap, hele zielige huiltjes zo nu en dan. Uiteindelijk heeft ze vanmorgen om 07.00uur pas gedronken, toen heb ik haar maar uit bed gehaald, mevrouw lag toen ineens lekker te slapen. Ze snottert ook weer een beetje en haar darmpjes hoorde je ook rommelen als ze zo'n zielig kreetje gaf dus ik vermoed dat ze zich niet lekker voelt.
    Werd vannacht ook nog eens wakker van de pijn in mijn rug, had de fysio me al voor gewaarschuwd omdat mijn lichaam zich weer moet aanpassen nu mijn stuitje weer recht staat.

Verjaardag gisteren was ook weer gezellig. Ik had aan iedereen geld gevraagd, omdat ik een hele mooie ketting heb gezien waar ik de namen en geboortesteentjes van de meiden in wil laten zetten. Krijg ik van de schoonfamilie bier en chocolade :S En dat terwijl ik geen alcohol drink i.v.m. de borstvoeding en ik graag wil afvallen. En een bon gekregen voor 1 drankje en een borrelhapje in 1 van de 80 aangesloten café/restaurant, geloof dat ik mijn kleine meisje alleen nog niet zo snel ergens achter laat. De oudste is geen probleem maar gezien de borstvoeding houd ik de jongste het liefst lekker makkelijk in de buurt. Die aangesloten café/restaurants zitten hier ook niet echt dichtbij en om dan daar heen te rijden voor 1 drankje ga ik echt niet doen. Mijn man krijgt van hun ook ieder jaar een bierpakket terwijl hij alleen bier drinkt bij hoge uitzondering. Dit jaar met een of ander bier/dartspelletje. Je mag een gegeven paard niet in de mond kijken, maar vind het dan zo zonde dat je iets krijgt wat je uiteindelijk in de kliko gooit omdat je er niets mee doet.

16. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ja een ledikantje ga ik sowieso nodig hebben. Maar ik heb niet zoveel ruimte, dus zolang hij er niet in wil slapen staat dat ding maar nutteloos in de weg te staan. Dus ik koop hem pas als hij ook gebruikt wordt, dan staat hij nog steeds in de weg maar in ieder geval niet voor niets.

Hij doet nu alweer zijn tweede slaapje vandaag in zijn bedje. Eerste slaapje vanmorgen moest ik nog een keer terug. Nu is het gewoon in één keer gaan slapen... Word er bijna emotioneel van, haha. Mijn kleine mannetje heeft mij minder nodig, snik.

Ah wat sneu, heeft ze last van een sprongetje ZazaM? Zo'n fase hadden we hier een week of 2 geleden, klinkt erg herkenbaar.

Oh dat is inderdaad zonde Sabine! Altijd wel vervelend als mensen op je verjaardag niet naar je wensen luisteren maar liever het risico lopen iets te kopen waar je niets aan hebt...

Mijn oppasprobleem voor donderdagavond is misschien opgelost... Heb een reserveoppas gevonden, vanavond komt ze kennnismaken. Nu hopen dat het goed voelt en dat ze goed is met Wolf, ik laat haar lekker even wat met hem doen zodat ik kan zien hoe het gaat. Anders gaat het niet door. Ik moet 5 uur lang van huis en dat gaat echt enkel gebeuren als hij bij iemand is waar ik 300% vertrouwen in heb.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oké vandaar, logisch dat je dan inderdaad nog even wacht met de aanschaf ervan. Wat fijn dat hij al zo goed in het campingbedje slaapt!
    Wat fijn ook dat je misschien een andere oppas hebt gevonden, zal voor je duimen dat ze het leuk doet met Wolf!

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oh joh sinds de entingen weer voor een nachtvoeding? Jammer hoor!
    Balen van die pijn in je rug.. Nu weer beter?
    Pff wat stom van die cadeautjes... Okee klagen is niet netjes haha maar uhhh bier en chocolade is wel super suf als je niet drinkt en niet snoept........ Jammer jammer...

Zou fijn zijn als je een reserveoppas hebt gevonden Linnaea! Hoe kom je er aan? Het moet inderdaad wel 1000% goed voelen.. Is ze al geweest?

Hier gaat het weer helemaal goed, ze drinkt weer wat beter, is vrolijker, gaat rustig slapen, kwam vannacht pas om 5u. Top! Wel weer wat visite gehad vandaag dus uiteindelijk een drukke dag gehad.
    Morgen komt schoonmoeder 'oefenen' en donderdag gaat ze weer naar de opvang om te wennen. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat.. Volgende week moeten we er toch echt aan geloven :(:(

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja gelukkig was het alleen vannacht even pijnlijk en vanmiddag voelde ik het even tijdens het lopen, maar het viel me nog mee dat ik er niet de hele dag last van had.
    Ja ik hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt, de oudste zit ook al in de lappenmand (weer verkouden) en mijn man wordt langzaamaan ook weer verkouden. Ik blijf nog even achter en hopelijk blijft dat ook zo :p

Wat fijn dat ze zich weer helemaal beter voelt!! Succes morgen met je schoonmoeder, hopelijk gaat het helemaal goed :D Hoe gaat het slapen in het slaapzakje? Want daar moet ze dan donderdag ook in slapen toch?

20. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Oppas is net geweest. Heel verlegen, maar ik ben zelf vroeger ook vaak oppas geweest en was ook altijd verlegen als ik voor het eerst bij iemand thuis kwam voor een kennismaking. Dus dat begrijp ik wel. Verder voelde het wel goed, ze heeft ervaring en dat is te zien want ze weet echt hoe ze met hem om moet gaan. Qua optillen, vasthouden, tegen hem kletsen enzo. Ze mag het donderdag proberen, ik ben niet ver van huis en heb gezegd dat ze moet bellen wanneer hij te onrustig is. En ga haar vragen regelmatig update met foto te sturen. Als het moet kan ik binnen 10 minuten thuis zijn. En als ik me niet prettig voel ook ;)

Deel Deze Pagina