Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Meisje, het zou inderdaad best kunnen dat ze het matrasje bij jullie niet zo lekker vind liggen als de andere matrasjes.
    Nope helaas was het vanavond weer hetzelfde als voorheen. Ze was nu alleen echt overduidelijk oververmoeid. Heeft denk ik een half uur geduurd voor ze in slaap was gevallen. Verder heb ik haar niet gehoord terwijl ik aan het werk was, maar mijn man kon nog wel een paar keer terug.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik heb zojuist de aerosleep eraf gehaald.
    Ga het morgen ervaren hoe het gaat.
    Beetje apart dat het nu 2x achter elkaar goed gaat. En hier in het ledikant niet gaat.
    Heb net met m'n hoofd er even op gelegen. Maar die aerosleep voelt behoorlijk stug. En zeker met zo'n babyhoofdje heb je er alleen maar meer last van denk ik..
    Ben benieuwd! Word vervolgd. hihi.

Ach wat vervelend dat het weer raak was.
    Gelukkig maar dat ze na 'n half uurtje in slaap was gevallen.
    Misschien haar wat eerder naar bed brengen. Om te voorkomen dat ze oververmoeid raakt. Of is dat niet haalbaar.

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    #443 Sabine1305, 18 mei 2016
    Laatst bewerkt: 18 mei 2016
    Spannend, ben benieuwd of ze morgen in 1 keer gaat slapen :)

Ze moest vanavond in bad anders had ik haar inderdaad wat eerder weg gelegd. Moet even kijken of ik het voor elkaar kan krijgen dat ze in de na middag wat meer slaapt, maar ook weer niet teveel want dan wilt ze weer niet slapen omdat ze niet moe is. Hihi het is ook wat zeg. Zo jammer dat we best een strak schema moeten aanhouden in de avond anders was het allemaal een stuk makkelijker geweest.

We gaan toch maar even kijken of we het niet wat kunnen versoepelen want vorige week had ik geen klanten en toen ging het goed. Lag ze de ene keer om kwart voor 7 en de andere keer om kwart over 7 op bed. Nu we weer een vaste tijd hanteren, uiterlijk 7uur, begint de drama weer.

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Goed dat je op je gevoel afgaat Linnaea. Ook wel fijn dat je zo snel een andere oppas hebt gevonden!
    Hopelijk gaat het allemaal goed vanavond!

Lastig hè om alles bij te houden Julia, gaat soms erg snel opeens;) wat een moppie!

Milou is dus nog steeds uit haar ritme Sabine? Balen hoor... Hopelijk lukt het haar weer op 7u te krijgen!

Hmm wie weet ligt het aan de aerosleep.. Heb je alleen hoeslaken of ook matras van aerosleep? Aan het matras ligt het niet denk ik eigenlijk.. Je zou er ook eventjes een hydrofielluier omheen kunnen vouwen bij het hoofdeinde, kijken wat ze daar van vindt? Is het in ieder geval iets zachter. Hier gaat het wel goed op de aerosleep gelukkig.

Ze komt nu al twee nachten achter elkaar om 5:40:) eigenlijk helemaal geen handige tijd want dan drinkt ze om 7u/7u30 nie goed.... Verder is ze laatste dagen weer heel vrolijk! Hopelijk verandert dat niet als ze vanmiddag gaat wennen bij de opvang, spannend!!

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Succes vanmiddag bij de opvang ZaZam, hopelijk is ze daarna inderdaad niet haar ritme kwijt.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Ja dat is wel echt balen over je strakke schema.
    Hier hou ik op de dag alleen maar rekening met haar middagslaapje. En de rest volg ik haar in dr ritme.
    Heel veel succes & sterkte ermee.

ZaZaM: Ik heb alleen de aerosleep topper + hoeslaken.
    Matras is van een andere winkel.
    Ik ga het vanmiddag beleven. Ja dat zou ik ook nog kunnen doen.
    En kan je dat uurtje niet rekken met de speen? Of is ze echt heel erg hongerig?
    Heel veel succes vanmiddag bij de opvang! hopelijk gaat het goed.

Whauw hier moesten E. en ik bijkomen van de werkdagen hihi.
    22:45 laatste fles en ze werd om 9:00 pas wakker.
    Ze had toen nog niet eens honger.
    Het zal wel iets eenmaligs geweest zijn. :p
    Maar was wel even lekker om wat slaap in te halen.

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Oh wat jammer Sabine, dat ze nog steeds zo uit haar ritme is. Hopelijk heeft ze het snel weer terug!

Spannend ZazaM, weer wennen op de opvang. HopelijK gaat het goed!

Haha lekkere nacht meisje! Uitslapen ;)

Hier gisternavond 19:00 in bedje gelegd, één keer terug gemoeten en toen sliep hij. Pas 1:15 werd hij weer wakker. Toen 5:45 wakker gemaakt ivm ontploffende borst en geen zin om te gaan kolven op dat tijdstip ;). Vervolgens was hij om 8:15 pas weer wakker! Dus ook hier uitgeslapen.

Oppas voor vanavond komt er even mee dat ze geen geld heeft voor de bus (ze moet een half uur met de bus om hier te komen) en dus niet zeker weet of ze kan. Oppas die hier gisteren was kan net vanavond ook niet. Dus ja, nu zit ik toch met een probleem... Heb het geld voor de bus naar haar overgemaakt maar ze heeft een andere bank dus ik weet niet of het er op tijd op gaat staan. Anders oppasloos vanavond.
    Extra teken dat ik met deze oppas echt niet verder ga. Meisje zonder geld die wel met de bus moet om hier te komen. Hoe dan?

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja ik ga 's nachts even kijken of we haar ook op een andere manier kunnen sussen. Nu geven we gewoon direct wat te drinken..

Ooohh heerlijk Meisje! Hoe gaat het werken verder?

Nou zeg Linnaea, wat apart van die oppas.. Oké kan gebeuren, maar waarom komt ze daar nú pas mee? Dan weet je in ieder geval zeker dat je met haar niet verder wilt..
    Kan ze het geld trouwens niet van iemand anders lenen? Gek hoor... Hopelijk komt het toch nog goed vanavond!

Brrr over 2 uurtjes naar de opvang :(

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Linnaea: Jij ook een heerlijke nacht gehad!
    Das dan echt balen van je stuwing. :( Anders had je nog langer kunnen slapen. ;)

Wat raar van je oppas zeg!
    Groot gelijk dat je niet meer verder met haar gaat. Hoe oud is ze dan?

ZaZaM: Spannend! Probeer zelf je goed te ontspannen. Anders voelt de kleine meid dat jij haar heel gespannen weg brengt enzo.

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Meisje, zo dat is nog eens een lekkere nacht!! Hier ook weer een goede nacht gehad. Ze heeft gisteren om 22.30 laatste voeding gekregen en vanmorgen om 6.15uur weer aangelegd. Vanaf half 4 alleen wat geluidjes maken enzo dus iedere keer even een speentje gegeven. De hele nacht zonder bakerdoek geslapen :) Onze kleine meid vind het ook heerlijk om met haar armpjes omhoog te slapen. Ga haar nu ook niet meer inbakeren. Overdag ging al goed en in de nacht ging het nu dus ook goed.
    Mijn man heeft al aangegeven dat hij het niet erg vind als hij de twee meiden nog op heeft als ik aan het werk ben dus dat geeft wat meer ademruimte om het strakke schema wat los te laten.

Linneae, nou lekker dan ze weet toch al geruime tijd dat ze moet oppassen?! Gelukkig had je al een andere oppas gevonden waar je een beter gevoel bij hebt, dat bewijst maar weer dat je toch op je gevoel moet vertrouwen. Alleen wel balen dat het nu vanavond misschien niet gaat lukken, stort ze het geld voor de bus wel terug dan :p

ZaZam, wie weet slaapt ze dan ook wel hele nachten door ;) Wij gaven onze oudste tot 4 maanden gewoon nog een flesje 's nachts, de ene keer sliep ze door en de andere keer ging ze 's nachts huilen. Bleek achteraf dat ze aan alleen een speentje ook voldoende had gehad :p Hier probeer ik dus ook eerst de speen nu ze zo goed groeit en als ze boos wordt, omdat ze geen borst krijgt dan leg ik haar aan ;)

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Oppas is bijna 17. Veel te jong ook eigenlijk. Ze kan nu toch vanavond, het geld staat er op bij haar. Maar dat is nu echt enkel voor nood en daarna vind ik het mooi geweest. Ze had het er al over dat ik hem ook wel bij haar kon brengen als ze niet kon komen. Half uur met de bus. Kind moet slapen en dan moet ik hem zeker wakker maken en om 22:00 vanavond nog met hem een half uur terug naar huis. Nee, hij kon ook wel bij haar blijven slapen. Haar moeder heeft veel ervaring met baby's, dat komt wel goed.
    De groeten, hij is 3 maanden... Slaapt 's nachts in mijn bed, is pas sinds een paar dagen gewend aan overdag in een eigen bedje slapen. Ik ken haar amper en haar moeder helemaal niet. Dat ze het durft voor te stellen...

Ik zal blij zijn als vanavond voorbij is.

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nou dat is behoorlijk apart dat ze dat aanbied! Kan je wel merken dat ze zelf nog zo jong is en geen kinderen heeft. Dat haar moeder dat ook goed keurt :S vaag zeg, snap dat je blij bent als het erop zit!!

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Fijn heh! Die heerlijke nachten.
    oh dat is wel prettig ja! Kan je ook gewoon rustig aan het werk gaan.
    Ga je daar vanavond mee beginnen?

Linnaea: Naja zeg! wat 'n aparte meid zeg!
    17 vind ik persoonlijk niet echt jong. Maar sommige 17 jarigen zijn nog behoorlijk onvolwassen! Merk ik op mijn werk met de stagiaires ook. Ze zijn zo verschillend!
    Wel triest dat als je 17 bent, niet eens geld heb om te reizen.
    Begrijpelijk dat je blij bent als het achter de rug is.
    Hopelijk vliegt de avond voorbij!!

Hier ligt E. nu heerlijk in haar bedje te slapen. Zonder aerosleep.
    Neergelegd en weggegaan. En ze is zo in slaap gevallen (zonder speen) Zal het toch daaraan liggen?

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wie weet Meisje, misschien een toevalstreffer maar ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat ze dit gewoon prettiger vind liggen. Als dit goed werkt laat je die dingen er toch gewoon vanaf. In de wieg lag het er ook niet op ;)
    We gaan er inderdaad vanavond mee beginnen, maar heb vanavond en morgen avond lekker vrij dus dat is dan sowieso al makkelijker.
    Die nachten zijn echt fijn inderdaad :D Was ik wel weer aan toe na bijna een week gebroken nachten :p

p.s. meiden van 17 kunnen heel volwassen zijn maar inderdaad ook heel onvolwassen. Je moet het maar net treffen ;)

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ja ik denk het ook. Nu is ze al 3 dagen achter elkaar zonder speentje of heen en weer lopen in slaap gevallen.
    Dat heen en weer lopen 's middags was ook begonnen toen ik haar in het ledikantje liet slapen.
    Ja ik hou het er nu voorlopig vanaf. Straks als ze gaat draaien en doen in dr bed, dan leg ik het er wel weer op. ;)

Hopelijk ga je gauw effect merken!
    nou heh! even bijtanken.

ja het ligt er ook echt aan hoe je opgevoed word volgens mij.
    op het werk ook. komt er een meid van 17/18 jaar. En die kan nog niet eens aardappels schillen. Of een sinaasappel pellen.
    Nou dan moet ik echt me best doen, om niet bot uit de hoek te komen of te gaan lachen.

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Misschien dat ze het inderdaad weer geen probleem vind als ze wat ouder is. Wij hebben het hier niet eens in huis.

Het ging vanavond redelijk met het weg leggen. Had de gordijnen gewoon open gelaten en heb niets anders gedaan dan overdag. We moesten nog wel een paar keer heen en weer om een speentje te geven maar ze ging nu wel sneller slapen dan gisteren. Eens kijken hoe het gaat als we vanaf nu dit gewoon aan gaan houden.

Pff nou ik geloof toch dat ik mijn meiden dat echt wel ga leren! Hoe ze voor zichzelf moeten zorgen. Kom op zeg, op die leeftijd kun je toch wel een sinaasappel pellen of een aardappeltje schillen? :S

17. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik kon twee jaar geleden nog geen peer schillen ;). Inmiddels denk ik nog steeds niet, maar ik eet vrijwel nooit peer. Misschien dat ik hem daarom niet kan schillen, haha! Kaas van een blok lukt ook niet dus dat koop ik gewoon kant en klaar in plakken. Veel makkelijker.

Oppas heeft het wel prima gedaan vanavond. Wolf was alleen op een gegeven moment overstuur. We waren sowieso wat eerder klaar, zou nog even helpen met opruimen maar ben om 20:00 naar huis gegaan. Lekker met Wolf knuffelen, hij heeft vervolgens zichzelf in slaap gedronken aan de borst en nu ligt hij in zijn bedje, weer helemaal rustig en tevreden :)

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    sabine: het leek me wel handig met spugen. Ligt ze in iedergeval niet met haar gezicht erin.
    Duur rotding eigenlijk. :p
    Fijn dat het al wat sneller ging met het inslapen.

Ja mijn moeder begon ook snel met mij dingen leren.
    Eerst de zakdoekjes en theedoeken strijken etc.

Linnaea: haha moet even lachen hoor. :p
    Gebruik je geen kaasschaaf dan?

Fijn dat het toch wel goed gegaan is vanavond. Heb je ook gelijk gezegd tegen haar dat dit de laatste keer was? Of dat niet?

19. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Jawel hoor, wel een kaasschaaf ;). Maar ik kan het gewoon echt niet, mijn plakjes kaas zijn nooit plakjes maar een hoop losse stukjes bij elkaar. Ik ben gewoon onhandig denk ik.

Nee heb het nog niet gezegd. Denk sowieso dat ze zaterdag moet komen want ze heeft haar oplader laten liggen. Nou ja, zo erg is dat ook niet. Maar daarna heb ik voorlopig toch geen datums meer (ja 2 juni, maar daar heb ik de andere nieuwe oppas voor gevraagd).

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn dat vanavond goed is gegaan Linnaea! Heb je er veel aan moeten denken tijdens de avond?

Wie weet ligt het wel aan de aerosleep Meisje. Al lijkt me dat wel gek dat het zóveel invloed heeft. Ach, zolang ze niet kan rollen dan maakt het niet zo uit denk ik. Daarna vind ik een aerosleep toch wel een prettig idee. Ik heb er zelf met mijn gezicht in gelegen en ik kon veel beter ademen dan door gewoon matras haha.

Fijn dat Milou beter is gaan slapen dan gisteren, hopelijk houdt deze stijgende lijn aan ;)

Hmm de opvang is niet top gegaan. Ze wilde niet gaan slapen, lag te krijsen, dus ze hebben haar opgepakt en bijna de hele tijd moeten entertainen. Meerdere malen geprobeerd. Ontzettend balen.....
    Ook wou ze niet drinken... Nu zit het me helemaaaal niet lekker meer! Vraag me af of ze iets anders hadden kunnen doen bij het naar bed brengen.. Mjah daar zal ik niet achter komen denk ik..
    Hier heeft ze wel als ritme slapen-voeden-spelen in box-knuffelen-slapen. Misschien omdat ze haar box momentje niet heeft gehad, heeft ze niet 'door' dat ze moet gaan slapen? Ze was namelijk wel ontzettend moe.. Mjah het is ook best wel rumoerig daar, veel licht, veel prikkels.... Oohhh ik hoop dat het gaat wennen!

Deel Deze Pagina