Meisje, wij hebben een hydrofiele doek onder haar hoofdje liggen voor als ze niet spugen. Heb geen idee wat dit aerosleep precies doet, ademt alleen meer toch? Linnaea, fijn dat het toch nog redelijk goed is gegaan. Oh handig dat ze die is vergeten. Hihi ik heb dat sinds ook hoor met sommige blokken kaas dat ze niet lekker snijden. ZaZam wat vervelend dat de opvang weer drama was! Merk je dat thuis ook nog aan haar of haalt ze dan de verloren slaap weer in? Kan me voorstellen dat je er nu nog meer tegenop ziet.
De avond ging beter dus de nacht weer minder na die kwartier iedere keer speen geven toch maar aangelegd
Linnaea: hihi of het licht aan de kaasschaaf. Oh lekker slim van dr. ZaZaM: tja ik weet het ook niet. Binnenkort leg ik m er weer op. Eens kijken hoe ze dan reageert. Ahh nee heh! Dat is echt balen!! Ja wie weet! Anders moeten ze dat ritme even aanhouden van jou. Mag ze nog n keertje wennen? Sabine: ahh nee! Wat ontzettend balen zeg. Heeft ze na de voeding wel weer beter geslapen.
Js ze is uiteindelijk gelukkig wel weer gaan slapen, mag ook wel na bijna 1,5 uur spoken. Om half 2 begon ze en kwart voor 3 heb ik haar maar aangelegd. Na de voeding begon madam te kletsen. Ze had even niet door dat het nacht was geloof ik. Daarna in zo'n diepe slaap gevallen dat ik wakker werd met hoofdpijn. En pijn in mijn rug, waarschijnlijk van de lange wandeling van gisteren. Bijna 7km gelopen.
ZazaM, wat vervelend zeg, dat het weer niet goed ging op de opvang. Heb je thuis een soort slaapritueeltje dat ze op het kdv ook kunnen doen? Meestal helpt dat wel om slaaptijd te herkennen. Hier is het maar klein: in bed, lakentje over hem heen, gebruikt spuugdoekje aan de ene kant van zijn hoofd (helpt super, dat ruikt naar melk en daar wordt hij rustig van), knuffeldoekje aan de andere kant, speentje, kusje, muziekdoosje aan. Als ik één van deze dingen niet doe gaat hij niet slapen. Maar als ik het wel doe herkent hij het als bedtijd en dan lukt het wel.
vervelend dat je zo'n beroerde nacht heb gehad. En dan ook nog eens wakker worden van de hoofd en rugpijn. vandaag heb ik echt een slaapkopje hier. Gisterenavond 22:00 laatste fles. Vanochtend 7:00 de eerste Daarna weer terug gelegd. En ze werd pas om 10:45 wakker. Hoe bedoel je.. ik ben moe.
Ja ik denk dat het mis is gegaan bij het 'ritueel', ze had denk ik niet door dat ze moest gaan slapen. Haar ritme is nu slapen-voeden-spelen in box-knuffelen-naar bed. Nu was ze van thuis gekomen, direct in de armen van de leidster en toen in bed dus de box is overgeslagen. Ik heb het idee dat het "speelmomentje" voor het slapen er ook wel een beetje bij hoort.. Toen ze niet ging slapen is ze er weer uitgehaald en getroost (waarschijnlijk niet zoals ik zou doen) en toen was ze waarschijnlijk helemaal kwijt wat ze "moest" doen.. Gok ik... Ik geef dinsdag als ze voor het eerst gaat een briefje mee waarop dit staat. Hopelijk gaat het dan beter. Pff pittig nachtje Sabine! Wow 7km is wel veel hoor, zeker als je last hebt van je bekken... Pas op hè! Oohhh wat een heerlijk slaapkoppie Meisje. Het wordt ook niet minder hè? Je zou denken dat ze minder slaap nodig heeft naarmate ze ouder en groter wordt maar die van jou blijft zo lekker pitten haha.
Dat zou heel goed kunnen ja! Ja en van het spelen worden ze ook lekker moe. Dus dat helpt het in slaap vallen ook weer. Nou heh! slapen lijkt alleen maar meer te worden bij haar dan minder. Ach vind het nu wel lekker, nu ik werk. Heb ik genoeg tijd om m'n huishouden te doen. vanochtend 10:45 eruit gekomen dus. om 11:45 ben ik weggegaan om boodschappen te doen. Toen heeft ze van 12:00 t/m 14:00 geslapen (wakker gemaakt toen) Toen heeft ze een uurtje gespeelt. Flesje gekregen (15:00) en weer naar bed gegaan voor haar middagslaap. En nu slaapt ze nog. Ben benieuwd of ze doorslaapt tot 19:00. Ze zal vanavond wel goed wakker zijn. Man is vanavond weg, dus heb ik ook nog wat gezelschap.
Heerlijk hoor meisje zo'n slaapkopje! Hier zijn beide meiden niet echt slaapkopjes. Helaas maakt Milou er echt een beetje een potje van vandaag. Moet heel vaak terug om een speentje te geven, ze is ook erg aan het kuchen/hoesten en huilt dan ineens heel zielig. Oudste was ook weer vroeger wakker dan normaal dus heb mijn oefeningen wel kunnen doen maar verder geen rust gehad. Heb nu echt zware oogleden en ben blij als ik straks lekker op de bank lig Ja was misschien iets te veel van het goede, die 7km, maar moest het één en ander ophalen hier in het dorp en dat gaat alleen met de kinderwagen dus met de benenwagen Tijdens het lopen niet méér last van mijn bekken gekregen dus dat scheelt wel. Maar wel wat stijf omdat je het niet meer gewend bent Vind het alleen altijd wel lekker om zo'n stuk te wandelen, ook even lekker je hoofd leeg maken.
Nou hier kon ik ook een heleboel keer heen en weer vanavond. Om 19:00 begonnen aan avondritueel. Schone luier, pyjama aan, borst, bed met speen en knuffels, kus, muziekdoosje. En toen huilen, huilen, huilen. Uit bed, opnieuw borst, terug in bed, huilen. Tig keer speentje terugstoppen en muziekje opnieuw aan. Ernaast gezeten en kleding opgevouwen. Uit bed, mee naar de woonkamer, weer borst. Terug in bed, weer tig keer heen en weer. Maar volgens mij is het nu stil...
Uiteindelijk 20:30 - 3:00 - 6:00. Gekke is dat hij overdag prima in zijn bedje slaapt, ik heb hem er om 8:00 ook weer in gelegd en hij viel meteen in slaap. Maar 's avonds heeft hij er moeite mee.
Oh oh wat een heen en weer geloop dames. 's Avonds wil hij misschien nog graag bij mama zijn ik denk dat dat ook wel gaat wennen hoor.. Hier ligt ze boven al een half uur te keten in bed haha, ze moet slapen😋 Ach ze is in ieder geval happy, hoor dr steeds lachen haha.. Nog 1 dagje vrij morgen en dan weer werken... Bah bah. Echt iedereen vraagt 'heb je er zin in?' Pff wat is dat nou voor een vraag haha!
Zin in? Ja, je hebt er vast heel veel zin in om te gaan werken en je kind achter te laten op een kdv waar ze nog niet goed gewend is. Mensen kunnen rare vragen stellen Hier net de nieuwe oppas gehad, de nieuwste dus . Ging zo goed! Wolf heeft heerlijk gekletst en gelachen tegen haar, had het hartstikke naar zijn zin. Zoveel beter dan donderdag bij die ander.
linnaea: Heel gek inderdaad, dat het overdag wel goed gaat. Wat fijn dat het zo goed ging met de oppas! Geeft gelijk een goed gevoel zeker. ZaZaM: extra genieten dus morgen! 1e dag zal heel raar aanvoelen, hopelijk ga je het leuk vinden enzo. Bij mij vloog de 1e werkdag voorbij. En vond het superleuk! Had ik echt niet verwacht. Had E. totaal niet gemist ofzo. Had ik ook nauwelijks tijd voor maar toch.. Hier helaas 'n blaasontsteking. vanochtend opgestaan met pijn bij het plassen, gelijk cranberry geslikt en veel drinken. Maar helaas pijn werd alleen maar erger. Urine gestickt op het werk, uitslag zag er niet echt supergoed uit. Was gelijk een pittige blaasontsteking. HAP gebeld, hoefde gelukkig niet langs te komen en kon gelijk kuurtje ophalen. Vanmiddag zoveel pijn gekregen op m'n werk. Kon amper staan of zitten. Ook wat eerder naar huis gegaan, continu water gedronken om de blaas te spoelen. En gelukkig is de pijn wat gezakt. Wat 'n opluchting. Morgen moet ik ook weer werken, dus ben blij dat het wat minder geworden is.
Linnaea, Milou heeft er om de één of andere reden ook moeite mee om 's avonds in haar bedje te slapen terwijl het overdag redelijk goed gaat. Wat fijn dat de nieuwe oppas zo goed bevalt! ZaZam, extra genieten dus van je laatste vrije dag! Hoeveel uur ga je werken per week? En hoe vaak moet je kleine meid naar het kdv? Hogelijk went ze er snel aan, dan zul je zelf ook met een geruster hart gaan werken. Meisje, wat vervelend dat je een blaasontsteking hebt! Gelukkig gaat het al wel iets beter, hopelijk ben je er snel weer vanaf! Afgelopen nacht was weer vrij onrustig. Geen voeding maar wel iedere keer een speentje moeten geven. Vanavond wilde ze weer niet gaan slapen. Ben benieuwd hoe aankomende nacht zal gaan. Ben toe aan een nacht echt slapen en dan hopelijk pijnvrij wakker worden. Even voeden en dan gaan mijn luikjes dicht.
Oh wat een opluchting dat die andere oppas zo goed bevallen is! Fijn, een reserveoppas Slaapt Wolf weer beter? Hoe is het met de blaasontsteking? Gelukkig werkt de antibiotica meestal wel snel. Je kan er echt flink beroerd van zijn! Ik ga drie dagen werken Sabine, hiervoor werkte ik vier. Dus lekker een dagje extra vrij. Hier ging het vannacht ook opeens anders dan anders, 3u en 6u. Mijn vriend was niet zo lekker dus alles gedaan. Vandaag was hij ook nog niet echt fit dus nou niet echt een leuk laatste dagje vrij gehad
Oké dat is wel lekker ZaZam dat je een dagje minder kan gaan werken Wie weet bevalt het wel om weer even wat anders te doen Kan me alleen wel voorstellen dat als de kleine meid naar de kdv moet je er niet echt gerust op bent. Hopelijk gaat het daar ook snel goed! Oh dat is wel balen dat je vriend niet helemaal fit is. Hier ook drie zieken thuis, ik lijk de dans te ontspringen, hopelijk blijft dat ook zo
Ai wat vervelend meisje, die blaasontsteking. Hoe is het nu? ZazaM succes met weer werken morgen! Hier Wolf net gewoon in één keer gaan slapen, nu ook 's avonds dus. Blijkbaar moest hij wennen. Oppas van donderdagavond stuurde vanmorgen een berichtje dat ze niet meer wil komen zolang mijn huis rommelig is. Nou prima, dan kom je dus nooit meer. Want in mijn eentje met gebroken nachten, dagen die vaak rond 6:00 beginnen, een baby, 3 katten, allerlei werkzaamheden doordeweeks, ziet het er hier nu eenmaal niet elke dag uit als de showroom van de Ikea. Als het nou een smerige vuilnisbelt was, oké. Maar het is gewoon een huis waar zichtbaar in geleefd wordt waar wel eens vuile vaat op het aanrecht staat, een berg schoon nog ongevouwen wasgoed op de keukentafel en kattenbakkorrels op de grond. Ik kan nu eenmaal niet alles tegelijk. Gelukkig wilde ik sowieso al niet met haar verder
Dat klinkt meer als of ze op zoek was naar een excuus om niet meer te komen, waarschijnlijk ook de reden waarom ze "geen geld had voor de bus". ach ben je beter kwijt dan rijk.