Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: hoe is je nacht gegaan? Wat beter kunnen slapen?

Linnaea: super zeg. Dat het slapen zo goed is.
    Whahaha wat n meid zeg! Lekker makkelijk afgehandeld zo toch?

#blaasontsteking: zolang ik goed drink heb ik geen pijn.
    Wat n opluchting. :) hopelijk is het gauw voorbij.
    Tis alweer 3 jaar geleden dat ik het gehad heb. Toen plaste ik bloed. Dat deed helemaal pijn.

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    De nacht is wel redelijk verlopen, tussen 4en5 paar keer speentje moeten geven. Uiteindelijk om 6uur gevoed. Daarna eruit gegaan, helaas niet pijnvrij. Vanavond was het weer drama, maar dat hadden we ook al verwacht. Opa en oma hadden opgepast en we weten dat die de kleintjes niet weg leggen maar gewoon bij zich houden, ook als ze eigenlijk moeten slapen. Resultaat: bijna niet geslapen in de ochtend, heel rommelig geslapen in de middag thuis en dus erg vermoeid in de avond. Ben benieuwd of dat weer resulteert in een goed nacht doorslapen om de slaap weer in te halen.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat vervelend dat je nog steeds pijn hebt! :(
    Maar kan je man er snachts niet uit om het speentje te geven?
    Ach wat vervelend zeg. Hadden ze lang opgepast?
    Tot nu toe luistert mijn moeder heel goed hoe ik het met E doe thuis. En tot nu toe ging het super bij mijn moeder. Sliep de middagslaap goed door. Van fles tot fles.
    En als je er wat van zegt tegen ze. Hoe reageren ze dan?
    En heeft het geresulteerd in n goeie nacht?

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ze slaapt in haar ledikantje op onze kamer, die staat tegen het voeteneinde aan dus ik hoef alleen maar overeind te komen en naar het voeteneind te kruipen :p alleen is dat met dat bekken en nu ook rugpijn niet zo'n succes.
    Zou kunnen, als hij er wakker van zou worden, haha, hij slaapt rustig door. Het is ook niet zo dat ze echt aan het huilen is maar gewoon onrustig aan het sabbelen en kreunen en af en toe een beetje mopperen/huiltje. Dus daar wordt ik wel wakker van maar mijn man echt niet.
    Nee viel wel mee, wij waren er om kwart over 10 ongeveer en waren na 2 - 2,5 uur ongeveer alweer terug. Ze heeft wel even geslapen op het kussen op de bank maar als ze dan wakker werd werd er meteen tegen haar gekletst waardoor ze niet verder sliep. Thuis loop ik ook wel eens langs haar als ze slaapt en soms is ze dan even wakker maar ik geef haar dan geen aandacht waardoor ze dan weer lekker verder slaapt.
    Opa en oma vinden het gewoon veeeeel te leuk als ze er zijn en vinden het dan leuk om interactief te zijn met ze. Dat was bij de oudste ook al zo. Dus we laten ze gewoon geen hele dagen achter, kan ook nog niet met de borstvoeding. Alhoewel ik wel denk dat als ik zou zeggen dat ze ze weg moeten leggen ze dit ook wel doen. Het was een lastminute oplossing, omdat mijn moeder weeeeer op het laatste moment af zei. Een volgende keer vragen we het wat eerder dan de avond van te voren en dan zal ik ook wel zeggen dat ze haar weg moeten leggen als ze moe is. Dan gaan ze de oudste maar entertainen als Milou "weer" ligt te slapen :p
    Vanaf 3 uur weer onrustig dus heb zelf ook vanaf 3 uur weer slecht geslapen.
    Woensdag weer naar de fysio, hoop dat ze dan iets meer voor me kan betekenen want er zit nog geen vooruitgang in.

Dat is wel heerlijk meisje dat je moeder alles volgt wat jij thuis ook doet. Als mijn moeder een keer wel haar afspraak na komt en op ging passen op de oudste toen die nog een baby was dan deed zij dat inderdaad ook wel. Maar die heeft ook de extreme huilbuien van de oudste meegemaakt, dus die snapte ook precies waarom we met haar zo'n strak schema aan hielden. Opa en oma deden daar erg luchtig over, "ach gewoon laten huilen ze valt vanzelf in slaap" of als ze moe is valt ze vanzelf wel in slaap, maakt niet uit waar ze is" uhum nou niet dus, Zoë slaapt echt alleen in haar bed of als ze echt doodop is in de kinderwagen of in de auto, maar bijvoorbeeld niet op de bank of in de box. En laten huilen kon je bij haar al helemaal niet doen want dan raakte ze helemaal overstuur en was je drie keer zo lang bezig om haar te sussen.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hahah die oppas Linnaea! Nou blij dat je daar vanaf bent;)!
    Wat goed dat Wolf 's avonds beter slaapt! Zo fijn als je je avonden hebt. Vind ik ten minste..

Och wat vervelend van je nachten Sabine! Irritant dat je man erdoor heen slaapt. Anders por je hem gewoon even wakker de volgende keer;)?
    Had de fysio nog nuttige tips voor je?

Meisje, blaasontsteking over?
    Echt fijn dat je moeder zo goed luistert naar hoe jullie het doen met Emma.
    Vandaag is ze de hele dag bij mijn moeder geweest toen ik aan het werk was. Alles is helemaal goed gegaan! Mijn moeder heeft zich helemaal aan mijn "schema" gehouden. I. heeft alle slaapjes heel goed geslapen en daarna goed gedronken. Ik heb dus een tevreden meisje opgehaald net. Heel blij mee! Wel een gedoe met borstvoeding en bakjes meegeven pffff...
    Nu morgen nog.... Schoonma en daarna opvang :(
    Gelukkig is ze net ook direct heerlijk gaan slapen!

Vrijdag moet ze trouwens haar prikjes weer.... Zoooo vervelend:(

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Haha, daar begin ik maar niet aan ZaZam, dan heb ik een hele chagrijnige man :p Niet omdat ik hem er niet wakker voor mag maken maar omdat hij over het algemeen heel chagrijnig wordt als hij 's nachts wakker wordt gemaakt door wat dan ook :p
    Ik ga anders maar gewoon andersom slapen, dan hoef ik alleen mijn arm maar uit te strekken.
    Ik moet a.s. woensdag weer naar de fysio en ben benieuwd of ze dan nog tips heeft :)

Wat heerlijk dat de dag zo goed is gegaan! Hoe beviel het werken op zich? Viel het je mee of tegen?
    Succes en hopelijk gaat het morgen bij je schoonmoeder net zo goed als bij je moeder. Ach, sterkte alvast! :( wij mogen geloof ik op 9 juni weer voor de volgende prikjes :(

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: misschien het ledikantje naast jou zetten. Of past dat niet?
    Wat vervelend dat je moeder haar afspraken elke keer niet nakomt. :(
    Ja zeker fijn. Al mag ze haar eigen ding ook wel doen hoor. Wat dat betreft is E. Een erg makkelijke baby. Hopelijk is dat bij een 2e ook zo.

ZaZaM: blsasontsteking helaas nog niet over.
    Kuur duurt nog 2 dagen. Hopelijk ben ik er dan wel vanaf. Anders maar n nieuw kuurtje.
    Wat fijn dat het zo goed gegaan is! Hopelijk gaat het bij hun ook goed!
    Hoe is het werken gegaan?

Gehele avond de hort op geweest. Emma ligt al lekker te slapen. Nu ik nog. :)

8. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee dat past helaas niet :( vannacht hoefde ik haar pas rond 5 uur een speentje te geven en maar 2 keer, daarna was ze weer stil. Dus heb een redelijke nacht achter de rug. Het leek gisteren ook wel wat beter te gaan met het op bed leggen, dus hopelijk gaat er nu echt een steigende lijn in zitten. We gaan het mee maken.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh dat is wel jammer.
    Ik hoop het ook voor jullie. :) dus je ziet al effect nu je niet zo strak op de klok let.
    Succes morgen bij de fysio! Hopelijk kan ze wat voor je betekenen.
    Had je nog nagedacht over het inwendige onderzoek?

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Pff nou vanmorgen ging het redelijk met mijn schoonmoeder, maar op de opvang heeft ze bijna niet geslapen. Pas na 3,5 uur is het ze gelukt haar te laten slapen :( ze was niet echt vrolijk toen ik haar ophaalde maar nu slaapt ze gewoon weer als vanouds..

Heb wel echt moeite met mijn schoonmoeder..! Die plukte haar vanmorgen direct uit de box, terwijl ik heel duidelijk heb gemaakt dat ze daar gewoon in moet spelen tot ze moe wordt. Als je haar te lang gaat vasthouden voor het slaapje, dan slaapt ze niet goed.
    Dat slaapje sliep ze inderdaad ook moeilijk in... Toen ik haar dat later zei, dat het door dat vasthouden zou kunnen komen, was ze beledigd... Ik heb er echt zoooo veel moeite mee! Weet niet hoe ik met haar om moet gaan. Ik vind het heel lastig om "mijn zin door te drijven" maar zo zit het me ook ontzettend dwars! Echt lastig dit, voor dit soort situaties heb ik nog nooit gestaan met dr. Ze zegt ook steeds "ik ga op mijn gevoel af, dat correspondeert niet altijd met jullie spelregels" sjonge jonge..

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Klinkt vervelend, ZazaM. Wat raar van je schoonmoeder... Jullie kind, jullie regels. Als ze oppast hoort ze zich daaraan te houden vind ik... Zeker als blijkt dat je meisje er last van krijgt als er dingen anders gaan.

Ik zit echt met dat schema... Wolf "functioneert" alleen als ik hem in een strak schema houd van na 1,5 uur steeds weer gaan slapen. Vanmorgen een paar uur op pas geweest, ging even kleding langsbrengen bij de stichting waar ik vrijwilligerswerk doe en besloot te blijven voor kopje thee, praatje, lunch... Wolf sliep daar alleen heel even in mijn armen. Daarna thuis absoluut niet in bed willen, helemaal uit zijn doen, wel tijdens wandeling wat geslapen in de wagen, toen de longen uit zijn lijf geschreeuwd toen de kinderfysio oefeningen met hem wilde doen, daarna weer niet naar bed willen en uiteindelijk om 18:30 viel hij spontaan in mijn armen in slaap... Wakker moeten maken voor nachtluier, pyjama en slaapzak aan, badje maar laten zitten. 18:45 lag hij weer in bed. Maar dit geeft dus wel aan dat hij er last van heeft als hij uit zijn ritme wordt gehaald. Erg lastig is dat want ik kan nu dus niet even ergens op bezoek gaan tenzij ik binnen 1,5 uur weer terug thuis ben. En volgende week wordt mijn neefje twee en daar wilde ik toch wel heen...

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hij heeft ook trouwens de hele dag honger. 's Nachts slaapt hij super maar overdag wil hij om de haverklap aan de borst. Vandaag tegen mijn principe in wat lepeltjes fruithap gegeven en hij at nog net niet de lepel erbij op... Weet het niet meer hoor, hij lijkt onverzadigbaar sinds een week. Voor regeldagen vind ik het nu wel lang duren.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: wat vervelend zeg dat het zo moet gaan bij je sch.moeder. herken de mijne er ook wel een beetje in. :(
    Wil en kan je moeder niet nog n dag op de kleine meid passen?
    Echt rot zeg! :(

Linnaea: slaapt Wolf ook niet in de kinderwagen als je hem weg legt?
    Wel lastig dat je je aan zo'n strak schema moet houden. :(
    Wow nu al z'n nachtluier? Lekt hij daar niet doorheen?
    Hier is de luier na 5u al behoorlijk nat. Na 8u helemaal!
    Haal dr sindskort 's ochtends met n natte broek uit bed. Ga nu maar voor de nacht een grote luier omdoen.
    Regeldagen duren gemiddeld 3dagen dacht ik. Maar mis. Heeft hij er wat langer last van.
    Misschien even overleggen met cb over bijvoeding?

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik moet 2 juni naar het cb, dan ga ik het sowieso overleggen als hij dan nog steeds zo hongerig is. Misschien kan ik rijstebloem gaan geven ofzo. Maar dat moet dan met kv dacht ik want dat mengt niet met bv. Aan de andere kant, we zitten morgen 16 weken na de uitgerekende datum en met 17 weken mag je aan bijvoeding beginnen, als dat vanaf de uitgerekende datum telt is dat dus al volgende week. Maar dat weet ik dus nog even niet...

Hij slaap in de kinderwagen heel slecht. Is heel alert en wil alles zien dus ligt alleen maar te kijken.

Nachtluier lekt hij niet doorheen. Hij draagt hem 12 uur lang nu en zijn pyjama is nog helemaal droog de volgende ochtend. En bovenop bamboe voor een droog gevoel dus als het goed is heeft hij er ook geen last van. Hij heeft in ieder geval nooit rode billen 's ochtends ofzo.

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    #495 Sabine1305, 24 mei 2016
    Laatst bewerkt: 24 mei 2016
    Nou de avond was nu weer helemaal als vanouds, mijn man kon iedere 5 minuten weer terug om een speen te geven en rond 9 uur lag ze eindelijk pas weer te slapen.
    Ben echt benieuwd wanneer dat beter zal gaan. 1 ding was wel anders, ik heb haar in mijn salon/kamer niet gehoord, dus ze was nu alleen wat aan het pruttelen en niet meteen gaan krijsen.
    Inwendig onderzoek, ja denk dat ik het maar moet laten doen, na die wandeling van vorige week voelde het weer heel vervelend aan dus ben toch wel benieuwd hoe het nu zit met de verzakking en of we er gerichter oefeningen voor kunnen/moeten gaan doen.

Wat vervelend ZaZam, wat een rare opmerking ook van je schoonmoeder! Zoals Linnaea al zegt, het is jou kind dus jou "regels" maar goed ik zeg dat wel heel makkelijk alleen zoals je in mijn verhaal over zondag heb gelezen ben ik ook niet altijd even consequent met dat soort dingen aangeven. Vind dat ook lastig om te "op te dringen" terwijl het eigenlijk geen opdringen is, jij bent haar moeder jij weet wat wel en niet voor haar werkt. Hopelijk houd ze gewoon snel jou routine aan.

Wat vervelend Linnaea dat Wolf zo gehecht is aan zijn vaste schema. Kun je hem niet in een campingbedje weg leggen in een rustige kamer op die verjaardag?
    Rijstebloem mwngt wel met bv alleen wat minder goed, dus de mengverhouding is dan anders ;)

#nachtluier die kunnen ze hier ook ongeveer 12 uur om. Milou sowieso, de oudste lekt soms door.

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Linnaea: in bepaalde situaties mogen baby's eerder starten met bijvoeding. Ja dat moet met kv dacht ik.
    Nicht van mij, geeft haar zoontje gehele dag bv en dan de laatste voeding kv met rijstebloem.

Jij hebt natuurlijk wasbare luiers. Super hoor dat zn pyjama niet nat is. :)
    Das wel lastig dat hij slecht in de kinderwagen slaapt.

Sabine: och wat jammer. :(
    Echt vervelend allemaal zeg. Hoop echt voor je dat je er snel vanaf bent.

17. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Waarom geef je niet wat kv ipv fruithapje Linnaea?(ik wil verder geen discussie starten hoor, gewoon benieuwd). Kv verzadigd namelijk meer dan bv en verhoogt de kans op allergieën niet zo als fruit. Zoals ik al zei in je topic, ik ga vrijdag naar cb bureau dan zal ik het vragen hoe dat zit.
    Aan de ene kant vervelend dat Wolf in zo een 'strak''schema' zit, omdat je minder flexibel bent, maar aan de andere kant weet je goed waar je aan toe bent.. Ik zou inderdaad ook dat campingbedje proberen op de verjaardag, eventueel zijn tuttle erbij?
    Oh je wbt rijstebloem: Biobim schijnt goed te mengen met bv. Misschien dat proberen?

Mijn moeder kan niet nog een dagje oppassen op de baby.. Ik denk ook niet dat ze dat wil. Volgens mij viel het haar nog een beetje tegen hoeveel aandacht je zo een baby moet geven haha!

Oohh balen Sabine! Je man was dus flink in de weer met Milou. Misschien zou je iets meer met de slaaptijden kunnen spelen.. Een nieuw ritme/'schema' creëeren die misschien beter past bij Milou?

Enne zijn er speciale nachtluiers :)? Wist ik niet! Wij doen gewoon dezelfde als overdag aan..

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Pamper heeft speciale babydry luiers voor de nacht, maar we zijn er afgelopen nacht achter gekomen dat de ah luier bij de oudste ook werkt en niet doorlekt. In tegenstelling tot de pamper maatje 4+ die voor haar geschikt zouden moeten zijn. Dus ik denk dat wij geen dure pampers meer gaan kopen.

Ik heb geen vaste tijden, ik kijk gewoon naar wanneer zij moe is en dan leg ik haar weg. Het enige wat echt vast staat is dat ik haar na 4 uur weer aanleg omdat ze anders langer dan 4 uur weg blijft voor een voeding. Het enige wat in de avond anders is, is dat ze niet op haar speelkleed gaat en dat papa thuis is :p Ik ga vanavond eens proberen of het helpt om haar alsnog op haar speelkleed te leggen en daarna pas naar bed. Ze is wel moe als ik haar weg leg maar om de een of andere reden valt ze niet lekker in slaap. Ik leg haar nu iedere keer aan voor we zelf aan tafel gaan, na de hoofdmaaltijd neem ik haar bij me om even te knuffelen zodat ze alsnog wel wat aandacht krijgt en voor ik het toetje ga eten leg ik haar weg omdat ze dan vaak al wat begint te jammeren. Ik leg vanavond gewoon het speelkleed in de box zodat ze daar nog even kan liggen voor ze naar bed gaat zoals overdag. Alleen ligt ze dan in de box ipv op de bank. Vannacht ook weer vanaf 3 uur in de weer met de speen, tussendoor wel iedere keer even slapen maar het is wel slopend.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: wat jammer zeg.
    hihi hier heeft m'n moeder het nog makkelijk met oppassen. Nu is het nog een lekker slaapkopje overdag.

Sabine: wat vervelend van je nacht zeg. Begrijpelijk dat het slopend is. Kan je s middags niet even een powernapje nemen als je meiden ook slapen?

#nachtluier: Ik ga nu maar starten met maatje 3 voor de nacht ipv. maatje 2. Ze is ook wel toe aan maatje 3. Met die grote flessen die ze drinkt.

#bellen blazen. Blazen jullie baby's ook al zoveel bellen?

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Meisje, wij zijn ook al over gestapt naar maatje 3. Als het goed past kun je beter wat eerder naar een groter maatje gaan. Bij onze oudste hebben we ook een maatje groter dan ze zou moeten hebben. Die zitten beter dan een kleiner maatje. Milou heeft van het weekend weer eens een flesje gekregen en dronk toen (maar) 100cc dus ze drinkt niet echt heel veel. Ach ze doet het er super goed op verder dus daar ga ik me niet druk over maken.
    Hihi ook nog een powernap inplannen in mijn dag :p nee dat gaat helaas niet lukken. Als de oudste op bed ligt moet ik mijn oefeningen gaan doen en doe ik nog wat in huis wat ik niet kan doen als de oudste wakker is. Dan neem ik nog even een momentje voor mezelf, mailtjes enzo checken. Daarna is het alweer tijd om Milou te verschonen en te voeden. En dan is het weer tijd om de oudste uit bed te halen.
    De vermoeidheid is gelukkig nog niet zo erg als in het begin.

Fysio was weer intensief, inwendig onderzoek gehad en ze heeft meteen inwendig de spieren geprobeerd wat los te maken. Wat een rot gevoel is dat zeg :( Weer nieuwe oefeningen extra mee gekregen, kan ik niet ergens een aanvraag indienen om de dag uit 28 uur te laten bestaan ipv 24 :p
    De verzakking is gelukkig maar een hele milde verzakking en waarschijnlijk gaat het natuurlijke herstel daarin al veel goed maken. Ik overbelast mijn bekkenspieren aan de achterkant te veel dus moet nu gaan leren de voorste spieren meer te gaan aanspannen en gebruiken. Verder buikspieroefeningen blijven doen.

Milou heeft vanavond weer de boel bij elkaar geschreeuwd maar daar was ik al vanuit gegaan aangezien ze van half 3 tot kwart voor 6 ongeveer wakker is geweest. Had nog wel geprobeerd of ze op haar speelkleed wilde maar ze begon meteen te huilen dus in bed gelegd. Heb haar iedere keer even laten brullen en na een poosje de speen opnieuw aangereikt, zo is ze uiteindelijk in slaap gevallen. Heeft wel minder lang geduurd dan gisteren dus ben benieuwd of het "gecontroleerd laten huilen" een oplossing gaat zijn.

Hier geen bellenblazer btw ;)

Deel Deze Pagina