Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Hihi ja. hun kindje is 6 pond. E. was 8 pond.
    Dus die zal wel helemaal klein zijn voor mijn idee.

Linnaea: Hier heeft E. het ook soms dat ze het badje niet leuk meer vind. Is begonnen toen ze af en toe onder de douche ging. Nu doen we haar voorlopig maar onder de douche.
    Veel plezier vandaag! :)

ZaZaM: Okee, ja ik heb van die pakken uit 'n maandbox en die zien er anders uit dan als je het in de winkel koopt.
    Ach als ze niet doorlekt vind ik het prima. De luier van vannacht heeft het 9,5u uitgehouden en dat was goed gegaan.

Ja is echt heel leuk. Dan heb ik nog 'n vriendin die is eind sept. uitgerekend en heb ik er nog 1 en die is begin november uitgerekend. En een andere vriendin is bezig om zwanger te raken voor hun 2e kindje. Maar die heeft helaas een hele onregelmatige cyclus. Al gevraagd of ze niet moet gaan onderzoeken of ze geen PCOS heeft.
    Zo kan je lekker van elkaar leren. :) Ideaal. Of spulletjes van elkaar lenen.

#buikspieroefening. Doe ik ook puur zodat mijn buik weer wat strakker word. Het is nu nog zo'n flubberbuikje.

#gewicht: Whaa. ben zo blij! Ben nu ruim 5weken bezig met afvallen en ben al 4kg kwijt.

Gisteren was E. al wat van de leg. Vermoeden dat ze in een sprongetje zat, Maar daar twijfel ik nog aan.
    E. doet nu al 3 dagen achter elkaar goed doorslapen. Word 8:00 pas wakker. maar wilt niet eerder dan 8:30 de fles. (laat anders de halve fles staan)
    Maar doordat ze zo laat komt. kreeg ze de 1e dag maar 4 voedingen. Gisteren zou ze ook weer op 4 voedingen gaan zitten maar had haar in de avond wat eerder gegeven.
    Gisteren was ze ook erg jengelig, slecht slapen etc.
    Vanochtend begon het weer zo. Om 11:00 toch maar de fles gegeven terwijl ze om 8:30 nog had gehad.
    En deze had ze gewoon helemaal leeg gedronken! nu ligt ze heerlijk haar middagdutje te doen.
    Ws. heeft ze in de ochtend wat meer honger doordat ze de nacht wat langer doorhaalt.
    Hopelijk is dit DE oplossing om er weer 'n tevreden meisje van te maken.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    helaas om 12:00 kwam ze alweer en wilde absoluut niet meer slapen, Daarna ook veel gespuugd. Dus het zit haar allemaal even niet lekker waarschijnlijk.

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik geloof dat alle luiers van pampers het 12 uur droog kunnen houden ;) voor buikslapers adviseren ze namelijk om de active fit in de nacht te gebruiken.

De nacht is zowaar eens goed gegaan, heel eventjes gehoord maar daarna gelijk weer verder gaan slapen. Ze was gisteren ook bijna de hele avond wakker dus ze zal ook wel moe zijn geweest. Het weg leggen ging overigens weer goed, alleen ze werd na een half uurtje huilend wakker en heeft toen dus ook bijna niet meer geslapen.

Wat goed meisje dat je al zoveel bent afgevallen. Zo dat scheelt een kilo, dan zal ze inderdaad nog kleiner lijken.
    Hoe pak jij dat douchen aan met een kleintje?
    Ach :( misschien wat onder de leden? Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ja die van maatje 2 die ze nog op moet maken (heb er nog 4) Die houden het amper 4u voel. Dan is haar broek/legging al nat van de urine. :(

Wat fijn dat je een goeie nacht achter de rug hebt!
    Ach ja ik zie het wel. ;) Ze heeft even een uur gespeeld in de kinderstoel. En toen was ze weer moe. Ligt nu lekker in de kinderwagen te slapen. Benieuwd voor hoelang. Ben blij als m'n man thuis is van het werken, kan ik nog wat doen in het huishouden. ;)

Douchen: Meestal geef ik haar aan m'n man. Terwijl hij met haar onder de douche staat, sop ik haar in. Als ze weer schoon is, wikkel ik haar in een badcape en neem ik haar mee naar de babykamer. Daar doe ik haar afdrogen en aankleden.
    Douchen vind ze veeeeeel leuker dan de tummytub. :p

Mijn collega deed het vroeger in haar eentje. Dan deed ze precies hetzelfde. Maar dan deed ze de baby in een badcape in het wippertje leggen, spoelde ze zichzelf gauw af. etc. En ging dan de baby verder helpen.

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik zat ook te denken dat Milou misschien last had/heeft van het sprongetje. Zij is nu ook 12 weken oud dus als het goed is, is er dan ook weer een sprongetje. En ik merk dat ze ineens weer nieuwe dingen kan. Zo pakte ze gisteren een tuttel vast en bracht ze die naar haar mondje. Zo schattig om te zien. Maar zo herken je wel dat ze een sprong hebben gemaakt, als ze ineens weer nieuwe dingen kunnen/doen.

Ik geloof dat ik een badje dan toch makkelijker vind :p gelukkig vind Milou het (nog) heerlijk om in bad te gaan :D

Maatje 2 is dan echt te klein voor haar inderdaad.

Fijn dat ze nu toch lekker ligt te slapen! Werkt je man altijd op zaterdag?

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Bad is hier nooit echt leuk geweest. Douche ook niet maar ging wel beter. Maar dat was niet alleen onhandig maar het was ook vaak zo dat hij in slaap viel, de hele avond bleef slapen, en dan dus steeds niet onder de douche was geweest. Echt regelmaat erin krijgen lukte niet. Dus toch weer het badje nu, die heb ik nu ingebouwd in het avondritueel (om de dag). Hij zal er vast aan wennen... Binnenkort gaan we ook met babyzwemmen starten dus misschien dat hij als hij daar eenmaal aan gewend is het badje ook weer leuker gaat vinden.

Evenement was vandaag super! Tot Wolf op een gegeven moment uit het niets ineens overstuur raakte. Het was vrij warm en hij krijgt daar snel last van. Shirt uit, beetje water over zijn hoofdje, toen kalmeerde hij wel. Maar toch maar weggegaan. Hij ligt nu heerlijk te slapen...

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: ahh. Zekrr lief/schattig. Hier is E. Ook heel gehecht geraakt aan haar knuffeldoekje.
    Ook probeert ze alles beet te pakken. Vooral mijn haren of ketting. :)

Mijn man werkt regelmatig op zaterdag. Nu word hij daar wel in beperkt. Omdat ik ook om het weekend moet werken. Dus hij kan niet altijd weg. ;)
    Weekenden samen hebben we dus niet zoveel van.

Linnaea: en is een tummytub niet wat voor hem?
    Is wat kleiner. En vertrouwder.
    Wat leuk zeg babyzwemmen.
    Nou heh wat n hitte. Vooral benauwd. Niks aan! Had E. Ook al omgekleed.

8. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oké, werkt hij dan hele dagen of halve dagen? Of werkt hij dan voor zichzelf? Mijn man gaat wel eens "beunen" op zaterdag. Gewoon wat klusjes naast zijn werk, maar dat is dan maar een halve dag. De zondag hebben we in ieder geval wel altijd met het gezin ;)
    Heeft Emma zich nog een beetje gedragen vanmiddag? :p
    Wij wisselen de knuffeldoekjes wel af en toe om zodat ze niet aan 1 doekje gehecht raakt. Aan de ene kant is het fijn als ze iets hebben wat vertrouwd is maar als dat ding kwijt raakt... dan heb je echt een probleem :p Dus hebben wij er voor gekozen ze niet aan 1 ding te laten hechten ;)

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Da's wel slim Sabine... Hier knuffels verdeeld over het huis. In de box de wolf, in zijn eigen bedje een tutdoekje en in mijn bed een konijn. Die blijven altijd op hun vaste plek liggen in de hoop dat kwijtraken dan niet kán gebeuren. Maar we zullen zien hoe dat straks gaat als hij ouder wordt en ze misschien toch mee wil nemen overal naartoe.

Tummytub kreeg ik al eerder aangeraden. Maar ik vind dat zelf zo'n onding... Kan daar echt niet mee overweg.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Heel verschillend. Ene keer moet hij werken voor zijn baas. en andere keer inderdaad bijbeunen.
    Hij werkt dan meestal wel hele dagen. Vandaag is hij wel wat eerder gestopt gelukkig. Om half 4 waren ze gestopt. En hij moet ruim een uur rijden. Anders is ie helemaal zo laat thuis. ;)

ja ze heeft de gehele tijd doorgeslapen. moest eigenlijk om 15;00 de fles. Om 15:30 wakker gemaakt. ze lag zo lekker te slapen. Na de fles heeft ze lekker bij papa geknuffeld en op het speelkleed gespeeld. 19:00 weer fles gehad. En nu ligt ze alweer lekker te slapen. Vandaag drinkt ze haar flessen ook helemaal tot de laatste druppel leeg. (regeldag?)
    hihi nou ik heb bewust 3 dezelfde knuffeldoekjes gekocht. dus er ligt 1 in de wieg, 1 in het ledikant en 1 in de kinderwagen.
    Genoeg reserve dus. :)

Oh dat is wel slim van jullie. allemaal verschillende knuffels.

Linnaea: Nu ze wat groter zijn is de tummytub wat minder onhandig. Je hoeft ze eigenlijk alleen maar vast te houden onder de oksels. In het nekje zijn ze toch al sterk zat in.
    Of alleen maar een paar vingers onder het kinnetje. Dan moet je er niet teveel water in doen, dan kan wolf gewoon lekker op de bodem zitten.
    Misschien kan je hem bij iemand even lenen?
    Alleen het haren wassen gaat wat moeizaam in de tummytub. maar dat kan je misschien afwisselen met het badje?

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hmm kan het proberen natuurlijk met de tummy tub. Haren wassen doe ik nooit bij hem. Tenminste, niet met shampoo ofzo. Altijd gewoon even water over zijn hoofdje en door zijn haren wrijven. Dat moet in de tummy tub gewoon lukken.

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Aaaaargh! M'n kolf is kapot :(. En ik moet eigenlijk kolven voor ik ga slapen anders lig ik halverwege de nacht met een zeer pijnlijke overvolle borst te wachten tot Wolf een keer wakker wordt. Handkolf lukt niet, krijg er amper wat uit. Moet echt de elektrische hebben. Daar gaat m'n vakantiegeld allemaal... Belasting en nieuwe kolf. Ik baal echt :(.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh dat moet zeker lukken in de tummytub. Dat doe ik ook af en toe.
    Ahh nee! Wat is dat balen zeg! Hopelijk kan je ergens een goedkope aanschaffen
    Zit er geen garantie op?

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Linnaea, dat is inderdaad ook een goede oplossing. Ieder plekje een eigen knuffel. Je kan dan altijd nog proberen uit te leggen dat dat hun vaste plek is zodat ze niet kwijt kunnen raken. Maar ik denk dat je daardoor ook wel voorkomt dat hij te veel aan 1 knuffel gehecht raakt. Wat balen zeg dat je kolf kapot is! Ik heb een elektrische en een handkolf maar vind ze allebei even goed werken. Krijg er met de elektrische niet meer uit dus pak meestal de handkolf.
    En ik zou inderdaad even nagaan of je misschien niet nog garantie hebt?

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Meisje:dan mis je inderdaad al een hele dag samen in het weekend. Extra genieten als jullie wel met z'n drietjes zijn ;) wat fijn dat ze toch lekker heeft geslapen en er wat beter in haar hum was. Zou best kunnen dat ze even wat meer voeding wilt, alleen vaak is het zo dat ze ook sneller voor een voeding komen met een regeldag, dacht ik, even wat meer voedingen om vraag en aanbod weer op elkaar af te stemmen.
    Dat is wel heel slim om drie dezelfde te kopen, mocht er dan 1 kapot gaan of kwijt raken heb je nog reserve.

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ohh no Linnaea:( niemand van wie je hem kan lenen? Anders ff bij de thuiszorgwinkel huren? Jammer dat het morgen zondag is:(

Hopen dat Emma niks onder de leden heeft Meisje!

Hier was haar temperatuur opeens 36.2, dat is nou weer aan de lage kant... Toch maar weer dikke slaapzak aan vannacht.. Ben altijd zo bang om haar te warm te kleden (al die enge verhalen over warmtestuwing en wiegendood....)

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: ach ik ben het gewend. Hij is ook regelmatig savonds weg. Ik ook. Nu ik weer begonnen ben met werken. ;)
    Ja dat dacht ik ook. We gaan het zien. Nu ligt ze lekker te slapen voor de nacht. :) Ben benieuwd wanneer ze zich weer meld.

ZaZaM: ik hoop het ook niet. Vanavond was ze wel heel erg tevreden.
    Nou dat is weer het andere uiterste!
    Begrijpelijk dat je bang bent haar te warm te kleden. Hier hou ik haar ook altijd goed in de gaten dat ze het niet te warm krijgt.

18. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Via een omweggetje kwam ik in dit lijntje terecht en lees deze post. Mijn zus heeft haar kapotte kolf vergoed gekregen door de verzekering. Misschien een tip om dat na te vragen?

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dat is wel weer wat laag ZaZam. Hoe is het vannacht gegaan?

Meisje, dat scheelt dan wel als dat altijd zo is gegaan. Jullie hebben toch wel 1 dag in de week samen? Of werkt hij 6 dagen?

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Officieel werkt hij 5 dagen. Maar als ze hem zaterdag nodig hebben dan zegt hij vaak ja.
    Als hij meer dan 2dagen thuis is. Word ie gek. Eigenlijk na 1dag al. Dus toen ik weekend moest en hij 2dagen thuis zat. Viel dat al behoorlijk zwaar.
    Als we vakantie hebben. Moeten we ook echt weg anders gaat ie het liefst weer aan het werk. :p
    Ach ik ken hem 7jaar en weet niet beter.
    Dus als ik in het weekend werk hebben we geen 1 dag samen. Als ik het weekend vrij ben. Hebben we 1 dag samen.

Nou mevrouwtje heeft weer van 22:30 t/m 8:30 geslapen.
    Werd zojuist wakker van allemaal gekraai naast me.
    Eens kijken hoe de dag gaat verlopen. Ze zal toch 5 voedingen moeten krijgen.
    Onbegrijpelijk. Je zou toch gaan huilen om eten of aandacht?
    Ze ligt nu al zeker n kwartier te spelen in de wieg.

Deel Deze Pagina