Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Geen garantie op de kolf helaas, had hem tweedehands aangeschaft. Misschien is het het ventiel, ik heb nog een oud ventiel, die gebruik ik niet omdat hij vies is maar kan ik wel even gebruiken om te testen of hij het dan wel doet. Zo ja, dan is enkel het ventiel de oorzaak en hoef ik alleen maar dat opnieuw aan te schaffen. Dat scheelt wel...

Oei ZazaM, dat is inderdaad wel laag. Ik kleed zelf Wolf liefst wat warmer aan zodat ik laagjes uit kan trekken als hij het te warm heeft. Dat werkt meestal wel. Gisteren had hij bijvoorbeeld toen we weggingen een romper, shirt met lange mouwen en zomerjasje aan. Na een tijdje voelde hij warm, dus jasje uit. Toen een uur later voelde hij weer warm, dus shirt ook uit. Bij mij werkt het zo beter dan bij te koud steeds wat aantrekken.

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Maar 's nachts heb je er minder controle over.. Ben zo bang dat ze dan 's nachts niet aangeeft dat het te warm is met alle gevolgen van dien.. Vannacht meldde ze zich weer en toen vond ik toch dat ze te warm voelde. Heb niet dr temperatuur gemeten, maar toch het slaapzakje uitgetrokken.. Dat blijf ik toch wel eng vinden..

Hopelijk is het alleen het ventiel! Scheelt een hoop.. Ik heb bij mijn zorgverzekering 80 euro retour gekregen voor mijn kolf en de kolf kostte 160 euro dus dat valt wel weer mee. Heb jij wel een aanvullende verzekering?

Zo meisje, die heeft lekker geslapen! Hopelijk vandaag een beter dagje met goede voedingen.. Blijft toch elke keer weer zoeken..

Hier is mijn melkproductie dusdanig afgenomen dat we al deels over moeten op flesvoeding. Ontzettend balen, maar het is niet anders.. Nu kolf ik dus nog wat ik kolven kan en de rest vullen we aan met fv. Blijft wel zoeken wat wanneer je geeft en hoeveel ik klaar moet maken, beetje irritant..

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Linnaea: Wat balen zeg! Hopelijk ligt het aan het ventiel. :)
    Hoe is het vannacht met je borsten gegaan?

ZaZaM: Begrijpelijk! En n romper met lange mouwen + shirt met lange mouwen als ze koud aanvoelt. Is dat wat?
    Ja die heeft echt lekker geslapen! Khoop het ook. Ja echt even zoeken nu met haar nieuwe ritme.

Wat vervelend dat je productie afneemt! Accepteert ze de fv?

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Meisje, veel succes met de flessen vandaag! Maar als ze echt genoeg heeft aan 4 flessen dan heeft ze er genoeg aan. Kijk gewoon naar je kleine meid en ga op je gevoel af. Zij geeft het echt wel aan als ze wat te kort komt ;) oh ja als dat altijd al zo is geweest dan ben je niet anders gewend, dat scheelt wel.

Linnaea: hopelijk is het alleen het ventiel! Weet alleen niet of je die los kan kopen. Heb je nog veel last gehad vannacht?

ZaZam: ik wist niet eens dat je dat kon declareren, een kolf. Ach die van mij heb ik bij de eerste al aangeschaft dus die kan ik nu toch al niet meer declareren. Ik had ook niet zo'n dure kolf dus dat scheelt wel.
    Leg je har dan in alleen een romper in de slaapzak? Ik probeer Milou zo veel mogelijk als mezelf aan te kleden, zij had een romper met korte mouw aan met een broekje en lag onder een laken met enkel dekentje. Vond het best warm in onze kamer. En ik doe inderdaad net als linnaea liever een paar lakjes aan zodat je wat uit kan trekken. Gisteren was het hier best warm dus had ze alleen een romper, legging een shirt/jurkje korte mouw aan.

Ik denk dat wij vandaag op een extra voeding uitkomen. Vanmorgen om 5 uur aangelegd, ze was zo aan het smakken en liet de speen iedere keer snel los. Daarna om 7uur weer gedronken omdat dat beter uit komt met de plannen van vandaag :p nu ligt ze alweer te smakken dus ga haar maar weer voeden. Ze slaapt ook een stuk minder dus het zal wel een sprongetje/groeispurtje zijn.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja je kan best veel declareren bij de zorgverzekeraar als je een aanvullende verzekering hebt. Zo heb ik de kolf gedeclareerd, de osteopaat behandelingen, zwangerfit fitness, lactatiekundige, bevallen in geboortehuis zonder medische indicatie en eigen bijdrage kraamhulp. Ik heb er haast winst op gemaakt haha.
    Altijd even een berekening maken wat je extra betaald en wat je denkt de gaan declareren.

Romper met lange mouwen vind ik ondingen haha, zo lastig aan te krijgen! Nu draagt ze meestal romper korte mouw, shirtje lange mouwen en legging. Ik leg haar 's nachts onder een enkel dekentje met lakentje en haar dunne slaapzakje. Gisteren dus die dikke aangedaan, maar dat is echt een winterslaapzak dus dat doe ik niet meer. Alleen de eerste keer dat ze volledig doorsliep had ze dus die winterslaapzak aan dus ik was ook wel benieuwd of het daardoor kwam haha.

Een extra voeding is prima toch? Hoeveel krijgt Milou er nu? 6 toch ofzo? Dat vind ik al heel erg netjes. Hier krijgt ze er nog 7 of 8, proberen naar 7 te gaan. Als we straks overgaan op flesvoeding zal dit misschien minder worden. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat aan ga pakken. Nu krijgt ze het voor of na haar slaapje en als ik overga om minder voedingen komt het niet echt uit..
    Voeden jullie ze altijd op dezelfde plek? Wij wel dus als we nu bijv beneden voeden dan is ze veel te veel afgeleid door alle dingen om zich heen ....

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: ja zojuist met mijn man afgesproken dat we het op 4 flessen gaan doen. Anders krijgen we er nooit n ritme in.

ZaZaM: hihi ja ik ben ook geen fan van rompers met lange mouwen.

#voeden. Nee geen vaste plek. Doe het overal.
    Of het druk of rustig is. Ze blijft goed drinken gelukkig

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hier ook geen vaste plek. Wolf drinkt echt overal. Op de bank, in bed, gisteren buiten op een bankje, laatst op het winkelcentrum, dat maakt hem helemaal niets uit. Hij is verslaafd aan borst dus als hij die krijgt is verder niets belangrijk meer ;)

ZazaM ik zou met flesvoeding gewoon op verzoek voeden, of in ieder in het begin zodat je weet waar ze behoefte aan heeft. Dan komt dat ritme vanzelf wel weer terug. Of je blijft gewoon op de momenten voeden dat je dat nu ook doet. Je hoeft niet per se met flesvoeding naar minder voedingen te gaan natuurlijk.

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Snap dat je daar 's nachts inderdaad minder controle over hebt ZazaM, qua te warm/te koud... Sommige baby's laten wel van zich horen als ze zich niet prettig voelen maar dat is natuurlijk niet altijd zo. Het is een beetje uitzoeken...

Ik bedenk me nu net dat ik volgens mij ook de aanschaf van een nieuwe kolf kan declareren... Even naar kijken. Maar misschien is het gewoon het ventiel, dat zou schelen. Volgens mij kun je dat wel los kopen.
    Borsten hebben het vannacht overleefd gelukkig. En dat terwijl Wolf pas om 3:30 kwam voor de nachtvoeding.

Rompers met lange mouwen, ook geen fan van. Toevallig vandaag wel één aan omdat ik het te koud vind voor romper met korte mouw maar te warm voor romper + shirt. Dus enkel romper lange mouw + broek vandaag.

Zit te denken wat ik vandaag zal doen... Heb echt geen zin om thuis te zitten, misschien dat ik even naar een overdekt winkelcentrum ga ofzo (ivm buien vanmiddag). Maar dan ga ik natuurlijk geld uitgeven ;). Ik kijk nog wel.

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik krijg inderdaad de eigen bijdrage ook vergoed van de kraamzorg. Heb van te voren inderdaad ook berekend of het voordeliger was om te verzekeren of zelf te betalen.

Milou zit normaal gesproken op 5 voedingen, dus dan komt ze vandaag op 6 te zitten. Ach krijgt ze een keer wat meer binnen, is ook geen ramp :p Beter dan te weinig ;)

Ik zou ook de kv gewoon geven zoals je nu ook de afgekolfde melk geeft. Als ze er dan langer tussen gaat laten zitten zul je merken dat je vanzelf over gaat naar een ander ritme ;) Dat is altijd even wennen in het begin maar uiteindelijk komt dat ook wel weer goed :)

Ik voed over het algemeen altijd op dezelfde plek, op bed in de slaapkamer. Merk dat ze nu allerter begint te worden en bijvoorbeeld in de woonkamer meer om zich heen wilt kijken. Ze drinkt dan nog wel goed maar is wat meer afgeleid.

Plannen: wij gaan vanmiddag even langs de babydump. Moet nog fase 2 spenen hebben voor de fles. Die mag ze vanaf volgend weekend hebben dus dit weekend maar even halen.

Wat voor kolf heb je? Linnaea.

Wij hebben maar 3 rompers met lange mouw, vind ze wel ideaal, zijn omslagrompers dus super makkelijk aan te doen alleen gebruik ze bijna nooit omdat ze altijd een spaghettibandromper draagt met daarover heen een shirt, als ze dan wat voeding terug geeft hoef ik alleen haar shirt te verwisselen en is de romper vaak nog droog.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Linnaea: hihi verslaafd aan de borst.
    Misschien tussen de buien door even lekker wandelen?
    Ik heb wel rompers met lange mouwen. Met leuke prints. Die doe ik dan wel aan met de hele warme dagen.
    E. Heeft het nl. Niet zo snel warm.

Sabine: hier ook van die schattige spaghettiband rompertjes. Ook wel met korte mouwtjes. .
    Daar ben ik nog een leek in. Waar is de fase 2 speen voor?
    Is het gaatje dan groter? Of de speen zelf?

Hier niet echt plannen vandaag. Lekker rustig aan.
    E. Heeft een slaapdag.... echte zondag dus. Eerst van 22:30 t/m 8:30 geslapen toen weer van 11:00 t/m 13:00 en nu ligt ze weer te slapen vanaf 13:30. Hou mijn hart vast voor de avond. :p

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Fase twee speen is inderdaad het gaatje groter.
    Slaapkopje :eek: hihi

12. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    En heb je nog wat leuks gedaan Linnaea? Ik merk dat ik het toch wel lastig vind om iets te ondernemen ivm al die slaapjes. Langer dan een uur is ze meestal niet wakker en moet dan naar bed..

Wij zijn al eerder dan drie maanden begonnen met de fase 2 speen. Het drinken kostte haar meer moeite met de fase 1. Met de 2 drinkt ze meer maar nog steeds netjes.

Linneae, hoe gaat het met de kv en rijstebloem? Of niet meer gedaan?

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    O okee. ;)
    fase 2 speen is hier nog niet nodig denk ik. Ze drinkt haar flesje nu al af en toe te snel leeg.

ZaZaM: ik onderneem ook niet zoveel. Ook al had ze hier een heel vast ritme.

Morgen weer werken. Nu vind ik het wel wat spannend om haar weg te brengen
    Omdat ze haar ritme zo aan het omgooien is. Gelukkig is mijn moeder wel relaxed. Maar die heeft n eigen bedrijf thuis. En werkte dan als E. Sliep.
    Hopelijk is ze morgen ook lekker zoet. :) want morgen heeft ze E. Van 7:00 t/m 16:15

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wij gaan wel gewoon op pad, Milou slaapt ook gewoon in de kinderwagen dus daar hoeven we niet speciaal voor thuis te blijven. Merk wel dat ze steeds alerter en wakkerder word dus ze gaat wel steeds meer om zich heen kijken.

Milou kreeg al heel lang geen fles meer en nu alleen in het weekend 1 keertje als mijn man thuis is. Dus we gaan vanaf volgende week met de fase 2 speen beginnen. Officieel is die vanaf 3 maanden en dat komt dan precies zo uit.

Komt vast goed met Emma bij je moeder ;) ze gedragen zich vaak heel netjes bij een ander :p
    Maar kan me voorstellen dat je het wel spannend vind.

15. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Wij zijn vandaag naar Rotterdam gegaan, dagje shoppen. Kreeg daar ineens zin in... Voor Wolf 2 setjes kleding gekocht, sandaaltjes, een speeltje van Lamaze voor aan de kinderwagen, een slaapzak en een houten treinset (voor als hij groter is). Verjaardagscadeautje voor mijn neefje die vrijdag 2 wordt. En niets voor mezelf, ik word veel gelukkiger van spullen voor de kleintjes kopen ;). Oja, ik heb wel een flesje sinaasappelsap voor mezelf gekocht. Is toch iets, haha.

Dagjes weg gaan hier wel goed. Wolf slaapt niet super in de kinderwagen maar goed genoeg om even een paar uur buiten de deur te kunnen zijn. Alleen moet ik wel op tijd terug naar huis, eind van de middag heeft hij altijd niet zo'n goed humeur. Nu ook weer een schreeuwbui in de metro, was toch iets te laat voor hem.

Kv en rijstebloem niet meer gedaan. Wel groente voorzichtig geprobeerd. Gisteren broccoli, dat vond ik vandaag terug in zijn luier dus het is door zijn darmen gegaan zonder dat hij er last van heeft gehad, geen krampjes of iets. Maar het blijft bij 2 of 3 lepeltjes hoogstens voor het proeven. Voor echt opbouwen wacht ik op groen licht van het CB.

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zo jij bent goed geslaagd!
    Wanneer moet je weer naar het cb? Fijn dat hij er geen krampen van heeft gehad.

Hier ga ik wel op stap met E. Zo nu en dan. Maar ben liever thuis als ze haar middagdutje doet.
    Ben zo blij dat ze lang slaapt. En dat wil ik niet verkl*ten door haar elke keer mee te sjouwen. ;) tja als het n keer voorkomt is het niet erg. Maar ga het niet elke keer doen.

17. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hoe gaat het dames?
    Hoe gaat het nu met het ritme van Emma? Duidelijk, zodat je dat goed aan je moeder hebt over kunnen dragen?

Ik vind dat ook wel lastig. Sinds vier dagen heeft ze opeens besloten van haar eerste ochtendslaapje twee uur te maken ipv 45 minuten en daarna weer 2 uur :) opzich niet erg maar dan krijgt ze nu vóór het slapen drinken, anders vaak er na. Omdat ik niet wist of ze dit ritme vast zou houden vond ik het heel lastig om over te dragen aan de oma's.. Prettig ritme, maarrrrr nu slaapt ze 's nachts opeens minder goed.. Ze wordt nu om 3u en 6u wakker ongeveer terwijl dit eerst alleen 5u was... Zou het dan toch van de inenting komen ook;)
    Gaat dat met Milou nu beter?

Wat goed dat jij gewoon lekker dagjes weg gaat Linnaea! Durf ik toch niet aan.. Ze slaapt uiteindelijk wel in de kinderwagen, maar nooit zo lang achterelkaar als in haar bedje. Ben bang dat ze daardoor chagrijnig wordt..

Gisteren ging het bij de opvang weer niet zo lekker, weer kregen ze haar pas na 3 uur in slaap.. Maar enige pluspuntje was dat ik haar nu wel vrolijk ophaalde! Vorige keer was ze chagrijnig, rode ogen, zat voor zich uit te staren, maar nu toverde ze echt een geweldige lach (mét geluid, normaal niet haha) op haar gezicht toen ik haar optilde! Smóór verliefd ben ik op haar💕

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    nog geen vast ritme bij Emma.
    bij haar 2e fles van de dag gaat ze haar middagslaap doen, en de rest van de dag geeft ze zelf aan wanneer ze wilt slapen. :)
    Bij mijn moeder is het de afgelopen 2 dagen ook weer goed gegaan!
    afgelopen nacht heeft ze 11,5u tussen de voedingen gehouden. :O Om half 9 toch maar gegeven, terwijl ze niet eens honger had, duwde tot 2x toe de fles uit haar mond. Gek kind.

hmmm dat is vervelend dat ze nu in de nacht weer gaat komen. Hopelijk is het alleen maar door de inenting en is het tijdelijk!
    Begrijpelijk dat je het lastig vind om dat over te dragen aan je (schoon)moeder. Maar die zullen ook wel goed op de kleine meid letten lijkt me of niet?
    Hoe gaat het nu bij je schoonmoeder?

Wat jammer dat ze weer zo slecht heeft geslapen bij de opvang. Gelukkig was ze wel vrolijk toen je haar ophaalde. :) Leuk heh die lachjes met geluid!

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    ZaZam, vervelend dat ze ineens weer twee komt 's nachts en het hele ritme een beetje overhoop ligt.
    Milou heeft me van het weekend 1 nacht door laten slapen, daarna weer een nacht spoken. De nacht erna heb ik haar maar gewoon aangelegd in de hoop dat ik dan ook weer verder kon slapen daarna. Maar mevrouw dacht dus dat we de dag gingen beginnen :p wat we normaal gesproken inderdaad ook doen. Dus die begon te kletsen etc haha kon ik nog niet slapen. Op een gegeven moment werd ze boos omdat ze geen aandacht kreeg en nog steeds in haar bedje lag, dus een speen gegeven en toen snapte ze geloof ik de hint wel dat ze moest gaan slapen :p Ik heb mezelf voorgenomen haar 's nachts maar gewoon te voeden als ze de speen niet goed pakt. Dus ik geef haar 2 of 3 keer een speen, afhankelijk van hoe snel ze weer los laat. Afgelopen nacht hoefde ik maar 1 keer speen te geven en toen sliep ze weer heerlijk door. Volgende week weer voor de entingen dus ik zie wel hoe het gaat.
    Jammer dat het bij de opvang nog steeds niet helemaal goed gaat, echt balen zeg!! Maar gelukkig was ze nu wel vrolijk, ze was heel blij je weer te zien :)
    Zo lief hè dat lachen met geluid!!

Zodra de oudste op bed ligt probeer ik binnen het eerste uur in ieder geval mijn oefeningen te doen, dat gaat goed tot nu toe. Daarna pak ik wat tijd voor mezelf en doe ik wat dingen in huis waar ik anders niet aan toe kom. Dan is het weer tijd om Milou te voeden voor ik de oudste weer uit bed haal.

20. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Stil hier zeg...

Hier vandaag op het CB geweest. 6700 gram en 64 cm. Vond het wat tegenvallen, iedereen zegt altijd dat ze hem zo groot vinden en hij draagt ook al maat 74 qua shirts dus ik had meer verwacht eigenlijk. Maar goed, hij groeit goed, dat is het belangrijkste.
    Afgelopen nacht sliep hij van 18:45 - 4:30 aan één stuk!

Deel Deze Pagina