Wat fijn dat hij zo goed is gegroeid, maat 74 al van shirts :O Jeetje dat is best flink inderdaad. Maar sommige kleertjes vallen echt klein. Wow!! Wat heeft hij goed geslapen! Hier juist weer terug naar nachtvoedingen Ach komt ook vanzelf wel weer goed. Wij mogen volgende week donderdag weer naar het cb. Ben heel erg benieuwd hoe ze gegroeid is Heb je trouwens nog groen licht gekregen voor het starten met de vaste voeding?
Nee ik bedacht me toen ik hem weer aan het aankleden was dat ik het was vergeten te vragen. Toen was ze alweer met de volgende baby bezig en had geen zin meer om nog te wachten tot ze daarmee klaar was.
Wooow 6700, dat is wat anders dan 5000 gram hier ! Agh het cb is ook niet leidend, vooral gewoon je gevoel volgen wbt vaste voeding.. Poeh je hebt het er maar druk mee Sabine.. Om precies tussen het ritme van de meiden door je oefeningen te doen.. Heb je er baat bij denk je? Vannacht was ze weer als vanouds wakker om 5u, dus ben benieuwd wat ze vannacht doet. Bij de opvang heeft ze ook weer weinig geslapen (wel 1x 45 minuten) dus misschien haalt ze de slaap vannacht wel in haha. Verder haal ik haar nu wel vrolijker op van de opvang gelukkig. Net toen ik haar naar bed bracht heeft ze weer hardop gelachen, dan smelt ik gewoon haha! Het is echt een poepie de laatste dagen, super vrolijk. Drinken proberen we nu ook wel een beetje te rekken, dat ze elke 3 uur krijgt. In de hoop dat ze dan ook meer drinkt.. Lukt aardig, ze drinkt nu gemiddeld 100cc per keer ofzo..
Oh hihi dat herken ik wel linnaea. Gebeurt hier ook zo vaak dat ik weet thuis ben en denk oh ja dat wilde ik vragen. Ach gewoon je gevoel volgen, zolang het goed gaat is het geen probleem toch. ZaZam, de pijn is wel iets minder dus denk wel dat het goed is dat ik al die oefeningen nu doe. Het is nog lang niet over maar er zit verbetering in en daar ben ik wel blij mee. Hier ook weer een nachtvoeding wel fijn dat ze verder zo heerlijk tevreden en vrolijk is. Als het straks ook nog eens goed gaat op de opvang met slapen zou dat helemaal fijn zijn. En wat goed dat ze nu ook weer beter drinkt.
Linnaea: whow. Grote jongen heb jij al! maat 74 al! Ik zit met sommige kleding nog in 56 Begint al wel wat krap te worden hoor. Sabine: wat vervelend dat je weer terug op de nacgtvoedingen zit ZaZaM: wat fijn zeg dat je een lekker vrolijk kindje hebt. Nu nog goed slapen bij de opvang. Fijn dat het rekken lukt. En dat ze al wat meer drinkt. Hier nog steeds n meisje die klokje rond slaapt. Laatste fles zitten we nu op 210/7 en de 1e ook. Ze bleef elke keer huilen na de fles. Zo beeft ze ook genoeg voeding voor de gehele nacht Hoelang mag een baby zonder voeding zitten eigenlijk? . Ga haar zo uit bed halen. Want dan is het 12u geleden dat ze de fles heeft gehad.
Wow nog maat 56? Terwijl ze als ik je onderschrift zie zwaarder was dan Wolf bij de geboorte. Hoe groot is ze nu? Nu is maat 74 hier wel enkel shirtjes hoor. Broekjes maat 62. Hij heeft gewoon een gigantisch bovenlijf en korte beentjes . Fijn dat ze zo lekker vrolijk is ZazaM! Hier wordt ook steeds meer hardop gelachen. Ik kan ook al echt wat met hem spelen en dan zien dat hij er plezier in heeft. Liedjes zingen, vliegtuigje spelen, kietelen, kiekeboe gaat hij allemaal van schateren. Zo lief!
Ja van prenatal kan ze nog n paar jurkjes aan. Ook nog 2 shirtjes van feetje/noppies. Maar die beginnen allemaal al wat kleiner te worden. Vanochtend wilde ik n jurkje van zeeman mt 62 aandoen. Die pastte weer niet. Met dirkje zit ze in 68. Vind het zo lastig al die merken. Week geleden had ik haar zelf gewogen. Toen was ze 6100gr. Ik moet 7juni. Ben venieuwd. Haha leuk heh dat ze het nu allemaal in de gaten krijgen.
Vannacht kwam ze ook weer om 5 uur en dan heeft ze haar laatste voeding rond 22.15uur gehad. Dat ze nog een voeding wilt vind ik niet erg maar daarna gaat ze liggen kletsen en als ik dat dan geen aandacht aan schenk wordt ze boos XD haha ze snapt maar niet dat het dan nog veel te vroeg is om de dag te starten. En een speen plopt ze er elke keer uit dus rekken wordt ook lastig dan. Milou zit ook met sommige kleertjes nog in maat 56. Vooral van de babydump past ze nog wel omdat het stretch is. Maar over het algemeen heeft ze maat 62 aan. Ik durf het niet te zeggen hoe lang ze zonder voeding mogen, ze is nu natuurlijk geen hele jonge baby meer. Ik zou dat even op cb overleggen. Wij moeten 9 juni weer
Hier draagt ze nog 56, maar sommige kleertjes worden nu wel wat strak. Ik denk dat een baby'tje wel 12 uur zonder voeding mag, maar langer zou ik nu nog niet doen. Belangrijke is dat ze overdag haar benodigde voeding binnenkrijgt. Ohh ja vliegtuigje doet het hier ook echt goed. Ze gaat dan echt kraaien van plezier! Vannacht heeft ze weer doorgeslapen tot 6u30, toch wel kapot na de opvang denk ik was vorige week donderdag op vrijdag precies zo. Net voor haar middagslaapje heeft ze bijna 160cc gedronken😳
Sabine: Hihi slaapt ze uiteindelijk wel weer verder? Kleine ondeugd. ZaZaM: Wauw super zeg! Hihi ja inderdaad eventjes bijtanken. Nou die zal wel goed slapen dan. Vliegtuigje: hier ook al 'n succes. En met haar handen zwaaien, vind ze ook erg leuk. #voeding: Overdag krijgt ze: 8:30 210/7 12:30 180/6 16:30 180/6 20:30 210/7 Net ging ze na de fles van 12:30 ook al weer wat huilen, niet lang hoor. Dus echt honger had ze na die fles niet. Zou het beter zijn dat ik alle 4 de flessen 210/7 aanbied? Ben zo bang dat ik haar maagje teveel oprek. Of is ie nu al opgerekt? Door de 2 grotere voedingen?
Ik denk dat dat maagje al wel groter is, anders zouden die grotere flessen er ook niet in passen. Tenminste denk ik dan Je kan ze altijd wat groter maken, vol = vol toch? Als ze niet meer hoeft laat ze misschien wat staan, maar dan weet je wel zeker dat ze genoeg heeft. Wat een mooie tijden zeg!! Ja na een uur ofzo gaat madam weer slapen, maar dan moet ik het bed al weer bijna uit dus mijn dagen beginnen nu al om 05.00uur Dat is wel een nadeel.
Grote flessen passen er altijd in . De maag is enorm elastisch. De normale maaginhoud met deze leeftijd is rond de 80 ml. Maar er past dus altijd veel meer in dan dat. Blijvend opgerekt valt wel mee. Vergelijk het maar met bijvoorbeeld een ballon. Als je die opblaast wordt hij groter, laat je de lucht eruit lopen krijgt hij weer zijn oude formaat. Tenzij je heel veel opblaast en weer leeg laat lopen, dan blijft hij wel wat opgerekt. Maar niet gigantisch veel...
Wat balen zeg! Lijkt me erg vermoeiend. Om iedere dag om 5:00 eigenlijk al op te staan... oke thnx voor de tips dames! Dan ga ik maar over op 210/7. Gisteren had ik perongeluk 7 schepjes al in de fles gedaan. Terwijl er 180cc in zat. Dus toen ook weer 30cc erbij gedaan. En toen liet ze wel een bodempje staan. Ja zeker mooie tijden! Superblij mee. Maar hou wel in mijn achterhoofd dat dit niet blijvend kan zijn. Ook wil ik de laatste fles gaan vervroegen. Zodat we de dag ook iets eerder gaan beginnen. Vind het wel lekker hoor. 's ochtends rond 8:30 mijn bed uit te komen. Maar dan heeft ze haar middagslaap zo laat. En als ik uit mijn werk kom. Ligt ze nog heerlijk te pitten. Vanavond verjaardag van 2 broertjes van me. Ik zat zo met een dilemma. ze krijgt vanavond haar laatste fles natuurlijk om 20:30 en dan gaat ze de nacht in. Maar als ik haar bij m'n ouders op bed leg, moet ik haar weer overleggen enzo. Zo bang dat ze gaat nachtbraken en morgen supermoe is. heb ik het geluk dat ik morgen moet werken. maar toch.... Eens moet de 1e keer zijn. Morgen verjaardag van m'n opa. Maar dan zorg ik gewoon dat ik om 20:30 thuis ben. Hoelang duurt het voordat ze in een diepe slaap vallen? Misschien handig om haar voor de diepe slaap over te leggen? Of maakt dat niet uit?
Tsja lastig. Voor hetzelfde geld leg je haar over naar haar bed en slaapt ze gewoon door. Kwestie van uitproberen. Je weet het van te voren toch nooit hoe het zal gaan. Veel plezier in ieder geval op de verjaardagen!
Ik denk dat 4x210 wel kan. Kindjes kunnen goed aangeven als ze vol zijn. Ook kom je dan niet over de maximale toegestane hoeveelheid dus prima.. Meestal zijn ze na 10 minuutjes in een diepe slaap. Ik ben daar ook wel huiverig voor hoor. Om 18u30 begint haar nacht en dat wil ik ook niet verstoren. Heerlijk om een avond te hebben. Maar goed, uiteindelijk zal het voor 1xtje niet uitmaken dus je kan het gewoon proberen maar snap je dilemma
Heerlijk hè zo'n avond saampjes! Ik kan niet wachten tot Milou 's avonds ook gewoon goed slaapt en niet iedere keer wakker wordt. Het op bed leggen gaat al een stuk beter maar ze is vaak nog wel veel wakker. Er zit in ieder geval wel vooruitgang in straks weer voeden en dan ben ik benieuwd hoe lang ze er vannacht tussen laat zitten.
Zojuist terug gekomen. Overleggen ging prima. Is wel poosje wakker geweest. Nu is ze aan het proberen in slaap te komen. Ze heeft gelukkig nog niet gehuild. gelukkig. Hopelijk valt ze snel in een diepe slaap. Lekker zeg dat je avond al zo vroeg begint! Hoelaat komt ze dan voor de 1e voeding?
Zo, wij gaan vandaag onze eerste treinreis met z'n tweetjes maken. Drie uur onderweg om bij een beurs in Doorwerth te komen. Kwart voor 8 de deur uit. Heel veel zin in maar ook heel benieuwd hoe Wolf drie uur reizen gaat ervaren...