Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dus als ik het goed begrijp zitten beide meiden van je in maatje 3 van luiers?
    Anders haar op een onderlegger laten slapen? Maar dat ligt ook niet zo prettig denk ik.
    En hoe is het strand bevallen? Lekker hoor!

Wasmanden zijn weer leeg. :) morgen klein beetje strijken en dan is dat ook weer weg gewerkt.. Heerlijk.

Wat 'n heerlijk weertje zeg. Lekker in het zonnetje liggen. Maar ik merk wel dat ik met dit lekkere weer, weinig zin heb om te poetsen.

Morgenochtend naar het cb. Ben benieuwd. Ze is zo hard gegroeid!

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Leuk, het strand. Hoe was het, Sabine?

Succes morgen op het cb meisje!

Merk dat ik het toch lastig bij te houden vind hoor... Wel vervelend.

Wolf sliep afgelopen nacht van 19:00 - 6:00. Verwacht niet dat hij dat vaker gaat doen, waarschijnlijk was hij gewoon moe van een heel druk weekend. Maar voor 1 nachtje was het wel erg lekker!

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dapper hoor, naar het strand 😄 Was het leuk?
    Ik vind het haast alweer te warm.. Heb niet echt in de zon gezeten.
    I. heeft eindelijk gepoept! Was alweer vier dagen geleden.. Vorige keer zes dagen en daarvoor ook vier. Vanmorgen werd ze om 6u wakker dus had ik haar wat afgekoelde gekookt water gegeven. Schijnt te laxeren. Nou bij haar heeft het gewerkt. Drie keer gepoept haha!
    En wat stííínkt het sinds we zijn gestart met flesvoeding!

Lekker van het zonnetje genoten meisje? Of toch wat huishoudelijke klusjes gedaan? Succes morgen bij cb, ben benieuwd!

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Lastig hè Linneae? Ach je hoeft ook niet elke dag te reageren toch..? Ik vind het nu ook wel lastiger nu ik weer werk..

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Strand was heerlijk, we vroegen ons af waarom we het niet eerder geprobeerd hebben :p We zijn natuurlijk niet lang geweest, we waren er rond 10.00uur en zijn rond 11.30uur weer weg gegaan. Was lang zat, Zoë heeft heerlijk met haar strandsetje gespeeld en het werd rond die tijd ook echt warm dus de hoogste tijd om weer weg te gaan :p
    Dapper: hihi ach wij durfde het nu ook pas voor het eerst aan en onze dochter is al bijna 20 maanden :p Milou heeft de hele tijd liggen slapen, die heeft denk ik niet eens gemerkt dat we weg zijn geweest :p

Luiers: Milou zit in maat 3 en Zoë zit in maat 5.

Meisje: lekker hoor dat de was weer weg gewerkt is :) En succes morgen op het cb!! Ach het huishouden loopt niet weg, doe je met de slechtere dagen gewoon weer wat meer dan met de mooie dagen ;)

Linnaea: WoW! Dat is nog eens een heerlijke nacht! Had je hem bewust niet wakker gemaakt voor een late voeding of komt hij normaal gesproken zelf voor een late avond voeding?

ZaZam: onze oudste poepte soms 2 weken niet :eek: dat schijnt te mogen op borstvoeding. Milou heeft daar geen last van, af en toe eens een dagje niet, maar vandaag bijvoorbeeld weer gewoon 3 keer. Hihi ja die lucht wordt wel viezer als je kv gaat geven, wacht maar als ze straks vast voedsel gaan eten :p Milou heeft vanmiddag overigens een flesje van 110ml leeg gedronken.

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ja met bv mogen ze tot 2 weken niet poepen, maar dat is hier nog nooit voorgekomen. Het is heel lang 4 tot 5 keer per dag geweest en nu zitten we op 2 keer per dag. Hij heeft nog nooit een dag overgeslagen :p. Scheelt dat ik luiers niet hoef weg te gooien, haha. Hij kan poepen wat hij wil.

Fijn dat het strand leuk was!

Ik maak Wolf nooit wakker voor een voeding. Dan heb ik alleen maar een hele boze baby die te boos is om te drinken. Normaal komt hij rond 3:00 voor een nachtvoeding en begint dan rond 6:00 aan de dag. Afgelopen nacht sloeg hij die nachtvoeding dus gewoon even over. Ben benieuwd wat hij komende nacht gaat doen...

7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn dat het strand zo bevallen is! Wonen jullie daar dichtbij?
    Was het druk?

Toen ik zuiver bv gaf, stonk haar ontlasting helemaal niet en poepte ze elke dag. Maar sinds de combi met fv zit er geen regelmaat meer in en stink het dus als een gek haha. Dat wordt dan wat als we vast voedsel gaan geven;)

Vandaag sessie powerkolven gedaan want mijn productie is bijna niks meer. Kolf nou nog ongeveer 50cc per keer... Dus als ik haar nog twee keer wil voeden moet ik heeeeel erg mijn best doen. Ben benieuwd wat het powerkolven gaat doen..

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Linnaea: lekker hoor. Ja al is het alleen maar om even bij te kunnen tanken. ;)
    Wow! Jouw kleintje poept veel.

ZaZaM: Fijn hoor dat ze eindelijk gepoept heeft! Vind dat zo vervelend als dat niet lukt bij ze.
    Hier had E. er ook moeite mee. Normaal poept ze elke dag of om de dag. En nu had ze al 2 dagen niet gepoept. Vandaag zou het de 3e dag zijn. maar gelukkig haalde ik haar vanmiddag uit bed met 'n poepbroek. :) Hoe blij kan je daarmee zijn hihi.
    Hihi niet echt veel meer in het huishouden gedaan. Heb de keuken gesopt vandaag. En alle was weggewerkt. En de rest lekker in het zonnetje gelegen.

Sabine: Fijn zeg dat het goed bevallen is. ook wel lekker om er even tussen uit te gaan.
    Ahh okee. Vond het al zo raar als zoë ook in maatje 3 zat. :p

Nou m'n man moest weer eens overwerken. :( Over 'n half uurtje hoopt hij thuis te zijn. Om vervolgens om 5u weer weg te rijden..

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Linnaea oh haha dan zou ik hem inderdaad ook niet wakker maken! Dat was bij ons toen inderdaad ook de reden om de late voeding weg te laten vallen bij de oudste. Ik twijfel nog of ik Milou zelf zal laten komen in de nacht en de late voeding niet meer te geven. Ik moet haar namelijk altijd wakker maken omdat ze vrij laat pas in slaap valt. Kan er dan denk ik alleen wel vanuit gaan dat ze zeker weten in de nacht komt. Maar goed als ze dan door gaat slapen weet ik wel zeker dat ze echt door slaapt en hoef ik niet meer "bang" te zijn of ze ineens weer voor een nachtvoeding komt als de late voeding weg valt.
    Misschien gewoon maar eens proberen, wie weet slaapt ze dan ook wel rustiger. Ze drinkt nu vaak (half) slapend dus het is niet dat ze boos wordt.

We zijn naar het aa strandje in zoetermeer geweest, is niet echt een strand aan zee maar een strandje bij een plas. Half uurtje rijden ongeveer.

ZaZam, ik ga voor je duimen dat het powerkolven helpt! Het is wel erg terug gelopen, je zou denken dat het wel gelijk blijft als je evenveel blijft kolven als altijd.

Meisje, wat vervelend dat hij zo laat pas thuis is. En zeker als je weer zo vroeg op moet.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    vanochtend naar het cb geweest. Was wel even haasten allemaal.
    E. werd om 8:30 wakker. En om 9:05 moesten we daar al zijn,
    Gauw aankleden, fles en gauw er naar toe lopen. :)
    Allemaal goed gered hoor, alleen heeft E. veel gespuugd door het elke keer optillen etc. (aan-uitkleden)
    Kleine meid is behoorlijk gegroeid! :O
    6230gr en 64 cm!

Gelukkig zijn ze bij ons niet zo moeilijk. Als je geen vragen hebt o.i.d. sta je zo weer buiten. :)

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dan woon je zeker wel dichtbij, dat je het gered hebt of drinkt ze de fles snel leeg?
    Wordt al een hele grote meid :) Wij staan ook iedere keer zo weer buiten als we eenmaal aan de beurt zijn. Ben zo nieuwsgierig :D

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja klopt, net even op google maps gekeken. Moet welgeteld 550m lopen. :p
    Flesje drinkt ze in 15min leeg. Veels te snel eigenlijk. Voor zo'n grote hoeveelheid.
    Ja echt lang, terwijl in onze beide familie's niet echt veel lange mensen zijn. Mijn zusje van 6 is wel lang en mooi slank.
    Straks na haar middagslaapje maar eens haar maandfoto maken. Gisteren vergeten.

Vanavond komt m'n man ws. om 20:00 thuis. Iets eerder dan gisteren. :) Zou wel fijn zijn. Kan hij Emma nog eventjes zien voordat ze naar dr bed gaat.

Morgen zelf ook weer aan het werk. Had van 't weekend m'n vakantierooster gezien. Totaal niet blij mee. Heel veel korte diensten gekregen. Lekker natuurlijk maar dan moet je wel weer extra dagen gaan werken. In 'n week moest ik 4 dagen achter elkaar 1 vrij en weer 1 werken. Gelukkig zag de leidinggevende wel in, dat dat niet echt haalbaar is met 'n kind van 4/5 maanden. :)
    Morgen eventjes bij haar op 't kantoor komen om m'n rooster aan te passen. Ben reuze benieuwd

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hihi dat is wel lekker dat het zo dichtbij is. Hier is het ook wel dichtbij alleen niet zo dicht bij. De route die ik altijd neem is 2km.
    Valt wel mee toch, ik vind 15 minuten nog best netjes. Onze oudste had de grote flessen soms ook binnen 5-10minuten leeg.
    Lengte zegt inderdaad niets, mijn nichtje is een stuk langer dan haar moeder en haar vader schijnt ook niet zo lang te zijn (van een vorig huwelijk dus ik ken die vader niet)
    Oh dat zou inderdaad wel fijn zijn als hij een beetje bijtijds thuis is.
    Dat is wel een vervelend rooster zeg! Ik ben dan wel blij dat ik niet meer in het dierenasiel werk, daar had je ook altijd een wisselend rooster. Zo irritant. Nu kan ik zelf indelen wanneer ik werk en wanneer ik vrij ben :)

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wow die groeit flink meisje!! Hoe gingen de prikjes?
    Wij wonen ook iets van 600m van cb vandaan. Lekker makkelijk.
    Fijn dat je rooster wat aangepast kan worden, anders zit je er bij voorbaat al zo tegenop hè?

Jij gaat morgen toch Sabine?

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: oh 2km is ook nog goed te doen. ;)
    Ja het mooiste is 20min. Zeggen ze. Maar dat heeft ze hier nooit gered.
    hihi veel beter je eigen rooster indelen! Binnenkort gaan we over op digitaal roosteren. Dan kan je je eigen rooster invullen. Kijk er nu al naar uit.

ZaZaM: nou zeg dat wel, ga dat ook niet doen hoor 4 dagen achter elkaar. Heb al een keer 3dagen achter elkaar gewerkt, vond ik al pittig zat. Voornamelijk voor E. die word toch elke keer haar bed uitgehaald.
    Na lang twijfelen hebben we ervoor gekozen om E. later te laten inenten. Of helemaal niet.

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    ZaZam, donderdag ochtend vroeg mogen wij weer :)

Meisje, ja is goed te doen, meteen een mooie wandeling. Maar mijn man gaat mee dus hoef niet te lopen ;) Heeft Emma helemaal nog geen entingen gehad?
    Oh dat is inderdaad wel heel erg lekker dat je dan je eigen rooster kan invullen!!

17. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oohh ik dacht dat je al wel een inenting had gedaan. Waarom heb je er uiteindelijk voor gekozen het niet te doen?

Ik twijfel wanneer ik met rijstebloem ga beginnen.. Haar darmpjes reageren nu nog niet altijd even goed op de flesvoeding, dus weet niet of het zo slim is te starten met rijstebloem..
    Haar ontlasting is laatste dagen echt kleiachtig en groen en dus heeeel stinkend... Is dat normaal?
    Sinds ik elke dag 50cc gekookt en gekoeld water geef poept ze dus regelmatig.

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Als je het idee hebt dat haar darmpjes er nog niet klaar voor zijn zou ik er gewoon nog even mee wachten. Laatst las ik nog in een artikel dat de darmen er nog helemaal niet klaar voor zijn om dat met 4 maanden al te verwerken dus dat je beter pas met 6 maanden kan starten. Ook bied het niet perse meerwaarde, het geeft geen garantie dat je kleintje er bijvoorbeeld langer op weg blijft. Ik weet ook nog niet wanneer ik ermee wil starten. Met bv mengt het toch minder goed en nu ik weet dat die darmen er eigenlijk nog niks mee kunnen zie ik de meerwaarde er niet in. Daarnaast kan ik haar dan niet live voeden waardoor ik weer moet kolven.
    Je kan het altijd proberen, als je het 4 dagen achter elkaar hebt gegeven kun je goed bepalen of ze er positief of negatief op reageert.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Zo lekker hoor dat je man mee gaat, ik denk dat mijn man nooit mee zult gaan. Hoeft van mij ook niet hoor.
    Nee nog geen 1 inenting heeft ze gehad.

ZaZaM: Tja ik twijfel nog steeds.. Waarom zou ik mijn kind allemaal chemische stoffen in haar lichaam spuiten. Tevens is het geen garantie dat ze de ziektes niet gaat krijgen. Vriendin heeft de kinkhoest gekregen ondanks inenting.
    Verder zitten er ook risico's verbonden aan de prikken. Zo kunnen kinderen autisme gaan krijgen etc.
    ikzelf ben ook niet ingeënt. En heb het mijn ouders nooit kwalijk genomen. Tuurlijk heb ik veel kinderziektes gekregen, maar daardoor heb ik wel 'n goede weerstand opgebouwd. Sinds de middelbare school ben ik nooit meer ziek geweest. Griep ook nooit gehad.

hier is E. haar ontlasting ook wel eens klei-achtig. Wat je kan doen is haar wat extra water in de voeding geven. Nu met het warme weer zweet ze wat meer. Waardoor er ook vocht uit de darmen word gehaald. resultaat: hardere poep.
    Hihi ja groene poep hoort erbij.
    Tja ik zou dan nog niet beginnen met rijstebloem. dat heb ik ook met die fruit/groente hapjes. Ga er pas mee beginnen als ze er zelf klaar voor is.
    Bang dat ze er alleen maar darmkrampen van gaat krijgen.

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik geef er al wat extra water bij. Ze drinkt namelijk de laatste dagen weer niet echt goed (rond de 600cc per etmaal, wat eigenlijk minimaal 750 zou moeten zijn).
    Ik heb ook nog niet echt het idee dat ze klaar is voor bijvoeding, toont ook nog helemaal geen interesse oid. Voorlopig start ik er ook niet mee.

Hier gaat mijn vriend wel altijd mee naar het cb. We plannen het meestal op een vrijdag, dan zijn we allebei vrij. Al kan ie net zo goed niet mee gaan want ik doe alles haha

Deel Deze Pagina