Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Bij de eerste zwangerschap is hij ook met alle afspraken van de verloskundige mee geweest. Hij gaat altijd mee naar de afspraken bij het consultatiebureau. Ik doe verder alles, omkleden en vast houden met enten enzo maar hij vind het wel prettig om er gewoon (bij) te zijn voor de kleintjes.
    Hij neemt er dan ook speciaal vrij voor als we het niet op een adv dag kunnen plannen.

Entingen: ik heb wel alle entingen gehad en heb ook een hele goede weerstand. Ben ook praktisch nooit ziek, denk niet dat dat te maken heeft met wel of niet enten. Je hebt gewoon geluk of niet :p Ben er in ieder geval niet slechter van geworden en mijn broertje ook niet. Maar iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij/zij wil laten inenten of niet :)

ZaZam, wat vervelend dat ze wat minder drinkt de laatste dagen. Het is goed om het in de gaten te houden maar hou je niet al te veel vast aan dat minimum! Toen Zoë alles in de fles kreeg en ik fulltime ging kolven was ik me ook continu zorgen aan het maken omdat ze niet aan het minimum kwam, maar ze deed het er goed op en was tevreden met de voeding die ze tot zich nam. Het is natuurlijk goed om het in de gaten te houden maar maak je niet te druk ;) Ik ben op een gegeven moment gestopt het bij te houden want ik moest het echt los gaan laten, liep alleen maar te stressen :p

Dit kwam ik tegen in een artikel:
    “Ik heb gehoord dat er een link is tussen vaccinaties en autisme.”
    Dat werd inderdaad korte tijd gedacht, maar de arts die dit 'ontdekte' bleek een fraudeur. Hij had gesjoemeld met onderzoeksresultaten en ontving bovendien geld van advocaten die al bezig waren met een aanklacht tegen vaccin-fabrikanten. Het wetenschappelijke tijdschrift waarin de arts, Andrew Wakefield, zijn onderzoek publiceerde heeft die publicatie om deze redenen ingetrokken. Wakefield zelf is geschorst en mag zich in Groot Brittannië nooit meer uitgeven voor arts. Minstens zo belangrijk is dat geen enkel ander serieus onderzoek een link tussen vaccinaties en autisme heeft kunnen vinden. In de wetenschappelijke wereld gelooft daarom inmiddels praktisch niemand meer in dit idee. Praktisch niemand; want je kunt natuurlijk, zoals bij elk willekeurig onderwerp, altijd wel een enkeling vinden met een afwijkende mening. Maar zo iemand heeft het wetenschappelijke bewijs niet aan zijn of haar zijde.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: Wat vervelend dat ze minder goed drinkt. Is ze verder wel lekker tevreden?
    Leuk dat je vriend meegaat.

Sabine: Luxe heb jij het zeg! ;) Van mij hoeft het allemaal niet hoor. Naar de verloskundige is hij denk ik 3x geweest. 1x intake, 1x hartje luisteren en 1x toen ik al 4dagen over tijd liep.
    Alle 3 de keren had hij vrij. Anders was het nog minder geweest. :p

Ja daarom, gelukkig mag iedereen zelf bepalen wat je doet. Ook welke prikken je haalt.
    Ik heb er geen goed gevoel bij. Ken al 2 mensen waarbij het verkeerd is afgelopen. Dat heeft er ook wel mee te maken.

Hihi kwam ik vanmiddag bij mn moeder om E. op te halen. Haal ik d'r uit bed. Zit ze helemaal van top tot teen onder de poep. :S
    Leuk thuiskomen zo hihi.

Ik heb een maxicosi drager gekocht voor op de fiets. Kunnen we lekker met z'n 3tjes fietsen.
    Ik vind wandelen heerlijk, alleen m'n man heeft daar echt 'n hekel aan. Ben benieuwd wat E. ervan gaat vinden.
    Die slaapt nl niet in de maxicosi. :( of ze moet heeeeeeel moe zijn.
    Slaapt eigenlijk alleen maar in de kinderwagen of in haar bed.
    Op schoot valt ze ook niet in slaap.

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Als het niet goed voelt moet je het ook absoluut niet doen! :D
    In welke zin is het verkeerd afgelopen? Ik ken namelijk helemaal geen mensen waarbij er iets mis is gegaan, gewoon interesse/nieuwsgierigheid.

Ja haha ik vind het wel lekker hoor dat hij mee gaat, kan hij een oogje op Zoë houden terwijl ik met Milou bezig ben.
    Ohh lekker! Die kon meteen in bad :p
    Dat worden korte fietstochtjes als ze er echt niet in gaat slapen, hopelijk vind ze het zo lekker op de fiets dat ze alsnog in slaap valt ;)

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    1. heeft een hersenschade opgelopen. Meerdere epileptische aanvallen gehad. (nooit bewezen, maar het gebeurt nog regelmatig bij kinderen helaas. Vermoeden is er dat er 'n verband is)
    2. Helaas doof geraakt door de inenting.

Ja dat is wel handig ja, dat hij haar zoet kan houden.
    hihi ik hoop echt dat ze vanzelf in slaap gaat vallen. Ach als ze maar gewoon zoet is, vind ik het ook best. :) Ben benieuwd wanner we het gaan uittesten.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    denk ook puur toeval dat ik er 2 ken hoor. ;)

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hmm ja dan snap ik inderdaad heel goed waarom je zo twijfeld. Dat zijn behoorlijk heftige dingen.

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Net even geshopt op de website van c&a :)
    Voor Milou: 2 zomer pyjama's en een tuinshorts.
    Voor Zoë: 1 zomer pyjama, set van twee rokjes en een jas voor iets meer dan 35 euro :) dat is nog eens leuk shoppen, 30 euro korting in totaal ;)

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb ook erg getwijfeld hoor, maar nu ben ik wel blij dat ik het gedaan heb. Anders zou ik altijd bang zijn denk ik dat ik er niet goed aan heb gedaan. Ben wel elke keer opgelucht als alles goed is gegaan en ze er niks aan over heeft gehouden...😖 BMR ga ik trouwens niet doen.

Aahhh lekker dan die poepluier haha, meteen onder de douche gedaan?
    Misschien vind ze het in de maxi cosi op de fiets wel heel erg leuk haha:) wanneer ga je het uitproberen?

C&A heeft best vaak leuke kleertjes ja. Laatst ook twee zomersetjes gekocht, geen geld :)

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Leuk heh. Shoppen voor de kleintjes :)
    maar voor jezelf.... phoe. Kon ik maar zo goed slagen hihi.

En waarom ga je de BMR prik niet doen?
    ja dat snap ik, zal ik denk ik ook gaan krijgen. Heb liever dat ik spijt ga krijgen dat ik het niet gedaan heb, dan spijt krijgen dat ik het wel gedaan heb.
    Kan haar altijd nog later in enten.

Hihi ja die is gelijk gewassen!
    Nou we kwamen erachter dat mijn bagagedrager niet goed is, dus nu moet ik eventjes voor zo'n opzetstuk kijken. :(

Gisteren haalde ik dus E. bij m'n moeder op. Moest eigenlijk tot kwart over 5 slapen, maar was dus al veel eerder wakker.
    om 16:00 was ik al thuis. In kinderwagen gelegd, geslapen tot half 6. Fles gekregen. Daarna ging ze al gauw weer jengelen & wij moesten ook eten. Dus haar in de kinderwagen weer gelegd. Al die tijd geslapen! Om kwart voor 9 toch maar wakker gemaakt. Want om half 10 zou ze de nacht ingaan.
    Maar.... hier was ik al bang voor. Madam was om 4:45 uitgeslapen. Om 5:00 nog maar een fles gegeven in de hoop dat ze weer zou gaan slapen, maar nee hoor, ze heeft schik voor 10 en klaar wakker.
    Logisch ook, ze heeft 12 uur achter elkaar geslapen.
    Nu ligt ze heerlijk te spelen in de box. vanaf 6:00.
    Kan ze straks bij mn moeder gelijk haar middagdut doen. :)
    Vanavond maar wat meer wakker houden dus.
    Morgen vrij, dus dan wil ik wel beetje uit kunnen slapen.

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    De BMR vind ik veeeel te heftig voor zo een kleintje en die ziektes zijn in principe niet dodelijk dus minder erg als ze het krijgt. Rode hond moet ze uiteindelijk wl voor gevaccineerd worden. Bij meisjes is dat belangrijk anders kunnen hun kinderen blind worden..

Oohh nee balen meisje! 12 uur is ook wel errug lang haha! Hopelijk gaat dat vannacht beter.
    Hier sliep ze vier dagen door en nu opeens weer 3 nachten om 5u wakker.. Slaapt dan gelukkig wel door na de fles.

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Gisteren avond geen late voeding gegeven. Ze lag net te slapen en aangezien ze toch in de nacht komt heb ik haar maar gewoon laten slapen. Nou ik had dus beter even kunnen kolven voor ik naar bed ging... werd vanmorgen om kwart over 6 wakker met borsten die echt op klappen stonden :O Ze gaat waarschijnlijk dus zo spoken omdat ik haar 's avonds toch "wakker" maak voor een voeding.
    Op cb gaf de kinderarts het advies om wel een avond voeding te doen maar dan wat vroeger, aangezien ze in de avond altijd nog tot laat wakker is. Dus rond een uur of 9 als ze wakker is zodat ze wel op de 5 voedingen blijft zitten, 4 vind ze te weinig voor haar leeftijd en dat vind ik zelf ook. Maar als ze dan net ligt te slapen ga ik haar niet wakker maken. Anders is het dus weer de hele nacht feest. Had ik het maar eerder geprobeerd :p Misschien een toevalstreffer, maar we gaan het mee maken de aankomende dagen.
    (De kinderarts zei overigens wel dat als ze zelf echt genoeg heeft aan 4 het niet heel erg is, sommige kindjes kunnen het daar goed op doen, maar bij voorkeur nog wel even op 5 voedingen blijven)

Entingen, ik vind het zelf inderdaad ook prettiger om wel te enten. Als er weer eens zo'n uitbraak komt en je kindje komt toevallig in aanraking met een kindje dat ziek is zou ik het mezelf denk ik nooit vergeven als er ernstige gevolgen zouden zijn. Milou heeft haar tweede enting nu gehad en met het enten ging het heel goed, ik had haar lekker in mijn armen en ze reageerde eigenlijk pas nadat de arts al geprikt had. Nu was ze ook al 2 uur wakker dus vond ik het niet raar dat ze even moest huilen. Ze was ook zo weer stil dus ze heeft het heel knap gedaan.

Shoppen voor mezelf heb ik nog niet echt gedaan want ik weet al dat ik toch niet ga slagen :p

Balen dat je bagagedrager niet geschikt is. Oh jee die is dan inderdaad wel lekker uitgeslapen :p Weet je dat ook weer voor de volgende keer ;)

Milou was nu 60cm en woog 5700gram, lang niet zoveel gegroeid als ik had verwacht maar de arts zei al dat dit het bekende bv dipje was. Dus ik hoef me nergens druk over te maken. Deed ik ook niet want ze is een super tevreden meisje.
    Ze is weer wakker en Zoë probeert haar een speen te geven :p Dus ik ga haar maar weer even uit bed halen :D

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: Ja de rode hond is wel weer belangrijk.
    hihi ja ze slaapt altijd klokje rond(meestal) Alleen dan van 20:30 t/m 8:30 Betere tijden.. :p
    Jammer dat ze niet meer doorslaapt. Wel fijn dat ze gelijk weer gaat slapen na de fles.

Sabine: Wat lekker zeg! Hopelijk is het geen toevalstreffer.
    Ja hoor hier doet E. het ook super op 4 voedingen. Hihi dat dat allemaal besproken word! Heb dat nog geen 1x gehad, dat ze daarover gingen overleggen met me. Wat ik haar moest geven.
    Wat fijn zeg dat het prikken goed gegaan is.
    Wat was ze vorige maand qua gewichten lengte dan?

yehh heb weekend! :) Morgen weer lekker met het zoontje van me vriendin knuffelen. Die is dan 2 weken. :) Lekker kleintje.

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik hoop inderdaad ook niet dat het een toevalstreffer was.
    Grote verschil is alleen wel dat Emma 4 grote flessen krijgt van kunstvoeding en Milou borstvoeding krijgt, dat is toch lichter verteerbaar en als ze een fles krijgt drinkt ze nog lang niet zoveel als Emma. Laatst een flesje van 110ml leeg. Dus dan vind ik 4 voedingen voor haar wel erg weinig.
    Oh ja hoor, we hebben een hele leuke kinderarts en die geeft zo hier en daar wat tips over hoe je het zou kunnen doen. Vind het juist wel fijn om dat soort dingen even met haar te bespreken. Met de verpleegkundige doe ik dat niet. Uiteindelijk doe ik toch wat ik zelf wil en wat goed voelt voor mezelf ;)
    Vorige maand was ze 58cm en 5220gram. Toen bijna een kilo gegroeid en nu nog geen eens 500gram.

Lekker hoor!! Veel plezier morgen!!

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    En? Hoe is het nu verlopen.
    Ja dat is dan wel weer weinig ja. Oke dat is inderdaad niet veel dat ze gegroeid is ach is ze nog even lekker klein. Die 64cm hier. Hoeft van mij ook niet. :p
    Met gewicht tegen de -1 lijn en lengte tegen de +2 lijn.

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Gebroken nacht gehad. Ze kwam om half 4 voor een voeding en wilde daarna niet meer gaan slapen. Ruim een uur a anderhalf wakker geweest. Dus helaas eenmalig. Milou zit rond de gemiddelde lijn dus dat gaat wel goed :) ja hihi dat zei ik ook al bij het cb! Ze groeide zo hard dat ik het wel fijn vind dat het nu wat langzamer gaat :) zo die is al lang zeg!
    Heeft Emma en goede nacht gemaakt of was ze weer vroeg wakker?

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Aahhh jammer Sabine! Niet alleen dat het éénmalig was maar dat je ook direct een gebroken nacht hebt gehad!
    Zal fijn zijn als je straks lekker kan doorslapen.

Veel plezier bij het kleine baby'tje Meisje. Wat worden onze meiden dan alweer groot hè?

Net met veel gedoe naar het gemeentehuis gegaan om paspoort te maken voor I. Heb ik geen goede pasfoto meegenomen.. Voldoet helaas niet aan de eisen dus nu moet ik ergens een pasfoto laten maken, opnieuw afspraak maken en weer naar het gemeentehuis. Wat een gedoe hee.. Zo een onzin dat de baby perse mee moet voor het aanvragen van het paspoort...

Nu lekker genieten van het zonnetje!

Hebben jullie nog iets leuks bedacht voor vaderdag?

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ahh wat balen Sabine! Dus de laatste voeding komt weer terug bij jou.
    Netjes hoor dat ze op het gemiddelde zit!
    Ja echt heel lang. :p

v/d week waren we begonnen om haar op haar eigen kamer te laten slapen, maar dan slaapt ze minder lang dan gewoonlijk.
    Toen sliep ze 8u achter elkaar en werd dan weer wakker. Speen geven en dan sliep ze wel weer. maar om elke keer mijn bed uit te gaan, had ik niet echt zin in.
    Dus vanochtend toen ze wakker werd. (half 6) Toen had ze 9u geslapen heb ik de wieg maar weer naar m'n eigen kamer gereden. :p en toen heeft ze weer geslapen tot half 9.

Alleen vanochtend heeft ze even bijna de hele voeding eruit gegooid. Fles haalde ik eruit. En er kwam gelijk flinke golven eruit. Maakte geen braakneiging ofzo. Dus hoe dit kwam. Straks volgende voeding ben benieuwd hoe het dan gaat.

Het is echt zo'n kleintje! 3200gr. Zo klein heb ik Emma niet gezien. En hij heeft echt 'n mini hoofdje.

Pff. word je ook niet echt vrolijk van! Heel veel succes met opnieuw 'n foto maken. :(

#vaderdag. Wil een sleutelhanger met 'n foto van emma op laten maken. Nog niet mee begonnen. :p Moet echt opschieten.

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ze heeft gisteren om half 9 de laatste voeding gehad, ze was weer de hele avond en begon toen weg te zakken dus heb ik haar snel aangelegd.
    Dus ik kijk het gewoon nog steeds even aan, ik voed haar rond half 9 / 9 uur als ze wakker is en anders laat ik haar liggen.
    Kan natuurlijk ook van de enting zijn dat ze wat extra wilde drinken.
    Maar het zou inderdaad wel lekker zijn als ik over het algemeen lekker door kan slapen en af en toe eens een gebroken nacht heb ipv andersom.

Pff wat een gedoe ZaZam, heb je de pasfoto zelf gemaakt of laten maken? Wij hebben ook al een id-kaart voor Milou laten maken een poosje terug. Die fotograaf zat toen te vertellen dat ze eens 2 uur bezig zijn geweest om een pasfoto te maken van een baby van 2 weken oud, kwam die vrouw de volgende dag woedend terug want de medewerker van het gemeentehuis had gezegd dat de foto niet goed was. Ze is de dag erna terug gegaan met exact dezelfde foto en toen werd die ineens wel goed gekeurd.
    Vind het aan de ene kant sowieso belachelijk dat ze een eigen id-kaart nodig hebben. Na een paar maandjes herken je ze niet eens meer en dat ding is 4 jaar geldig geloof.

Vaderdag, ik heb een poosje terug al een tovermok besteld met een mooie foto van de meiden erop en de tekst "voor de allerliefste papa!" De mok is zwart als hij koud is en als de mok warm wordt komt de foto tevoorschijn. Eigenlijk had ik niets moeten doen aangezien er ook niets voor mij gedaan was :p Maar dat kan ik dan weer niet :p

Och jee meisje, hopelijk is ze niet ziek aan het worden! Heeft ze deze voeding wel binnen gehouden?

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ja dat zou natuurlijk ook kunnen zijn. Lastig dan heh.
    Wat leuk zeg zo'n tovermok. Tja maar als jij niks geeft kan je er al vanuit gaan dat je volgend jaar ook niets krijgt. ;)

#ID-kaart. Zolang ik hem nog niet nodig heb, schaf ik hem ook niet aan. :)

#spugen. Nu weer veel gespuugd. :'( Het is dan ook helemaal dik en veel slijm wat er dan uit komt.
    Nu ook tussendoor laten boeren, en af en toe de fles eruit gehaald zodat het kon zakken en dat ze er wat langer over zou doen. Maar helaas. Nu kwam het met de laatste boer er allemaal uit.
    Ze heeft er zelf geen last van. Reflux is het dan niet.
    Hopelijk word ze niet ziek.

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja dat is het vervelende met die kleintje, je kan het ze nog niet vragen :( We gaan het zien hoe het gaat lopen.
    Ja haha daarom :p alhoewel ik er so wie so maar vanuit ga dat het weer niks is. Van mijn man in ieder geval niks, want dan gaat de oudste naar een peuterspeelgroep dus zal ze daar wel wat maken.

Wij hebben de id-kaart al nodig gehad, voor de aanvraag van een uitvaartverzekering. En als ze onverwachts in het ziekenhuis terecht komen zul je je ook moeten legitimeren dus ik heb het snel aangevraagd voor beide meiden. Ik hoop het niet mee te maken maarja je weet het maar nooit.

Ach, arme kleine meid, is ze verder nog wel vrolijk?

Deel Deze Pagina