Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Had ik ineens een gaslucht in mijn huis :(. Hoorde een sissend geluid, kwam van achter het fornuis. Eerst rook ik niets, later nog eens geroken en toen rook ik wel gas. Wolf lag al in bed... Binnen een halve minuut had ik mijn 3 katten + kattenmandje in de gang, Wolf slapend uit bed, deur van het slot en stond ik buiten met mijn telefoon en 112 aan de lijn.

Uiteindelijk heeft de brandweer geen gas gemeten dus ik weet niet precies wat het nu was. Misschien een beetje wat alweer weg was, raam stond open. Geen lek gevonden, alles in orde. Misschien heb ik het in mijn angst voor gas wel geroken terwijl het er niet was, dat zou ook kunnen... Hele toestand, brandweer met loeiende sirenes. Heel de buurt kwam kijken. Wolf over zijn toeren. Ik in paniek...

Goede nieuws is dat ik nu wel weet dat mijn vluchtplan goed werkt en dat ik in eerste instantie mijn hoofd koel kan houden en goed kan nadenken wat ik doe voordat ik in paniek raak. Want ik was wel binnen een halve minuut buiten terwijl Wolf in bed lag en de deur op slot zat.

Maar ik weet niet of ik vannacht rustig zal slapen. Ondanks dat de brandweer pas wegging nadat ze helemaal zeker waren dat er echt niets aan de hand is ben ik echt enorm geschrokken en dat moet even zakken...

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja echt balen van dit weer :( wel fijn dat de temperaturen iets fijner zijn voor de baby!

Balen dat je man geen rustige avond heeft gehad Sabine ;) scheelt wel dat ze niet gekrijst heeft!
    Zijn de kleren binnen?

Pittig dagje morgen Meisje! Wel gezellig een feestje :) veel plezier!

Doet Wolf het weer beter Linnnaea?

Nou, ik ga lekker slapen. Mijn vriend is nu bezig met de laatste fles. Hopelijk een betere nacht, ben echt kapot!

Oh ja heb net 2 overnachtingen geboekt voor juli in een b&b! Onze eerste nachtjes weg met de kleine, ben benieuwd!

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Jeetje wat een schrik Linnae!! Wel super goed gehandeld!
    Gelukkig maar dat er niks aan de hand was.. Pff al beetje bijgekomen van de schrik?

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Nee... Zit hier nog te shaken op de bank. Ik weet dat er niets is maar ik durf nog niet naar bed.

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Leuk ZaZam, even lekker er tussenuit met z'n drietjes.
    Kleding komt morgen binnen ;)

Dat geloof ik Linnaea dat dat even schrikken is geweest. Gelukkig was er niks aan de hand.

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Het nadeel van alleenstaand zijn, constant malen met van alles in mijn hoofd na gisterenavond maar niemand naast me op de bank om daar even mee te praten... Ondanks dat er niets aan de hand was is het echt zwaar ingeslagen, ineens volop het besef dat Wolf voor zijn veiligheid volledig van mij afhankelijk is. Eerst was dat vanzelfsprekend. Nu heb ik ervaren wat dat in de praktijk inhoudt en dat is doodeng...

Straks naar de buurthuiskamer, daar wordt een buurtontbijt gehouden. Even wat mensen om me heen om mee te praten.

7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja lijkt me inderdaad erg moeilijk.. Ook al ben jij volledig verantwoordelijk (wat eng lijkt), je weet nu wel dat je goed en kalm kan handelen!

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Jeetje wat heftig zeg Linnaea! Ja dat is dan zeker 'n nadeel, dat je dan niet eventjes je hart kan luchten.
    Heb je nog een beetje kunnen slapen?
    Je hebt wel super goed gehandeld! :)

Wat leuk zeg ZaZaM! Ga je verder nog op vakantie dit jaar? Of alleen die nachtjes?

en Sabine? was de kleding wat?

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja de kleding past allemaal :D en ik ben net gestart met de eerste voeding van vandaag :D Milou heeft dus weer heerlijk doorgeslapen. Is wel weer even lekker om een klein beetje bij te tanken. Eind van de ochtend naar de fysio, heb een invaller dus ben benieuwd.

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja wij gaan in september nog 2 weken naar Oostenrijk. Toch wel spannend, op vakantie met de baby! Ben benieuwd naar de autoreis en het slapen op vakantie..
    Hebben jullie nog vakantieplannen?

Fijn om even je hart te luchten bij de buurthuiskamer Linnaea?

Hoe ging het bij de fysio Sabine?

Enne Meisje, heeft Emma nog gespuugd of gaat dat weer goed?

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja ging goed, ze heeft mijn rug los gemasseerd maar dat was echt geen pretje. Wat nieuwe oefeningen gekregen en tips om de huidige oefeningen wat zwaarder te maken.
    Wij willen in oktober 1midweekje weg, maar moeten nog even wachten tot het vakantiegeld erop staat voor we kunnen boeken. Gewoon lekker in nl want autorijden is drama met de oudste.
    Lekker hoor ZaZam, hopelijk vind ze zo'n lange rit in de auto niet erg.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: fijn dat je je kleding past! Super joh van je nacht. Hopelijk niet eenmalig. Heeft het wel wat geholpen de fysio?

ZaZaM: heerlijk zeg. Spannend hoor zo'n lange rit.

#spugen: gelukkig niet meer zo erg. De ene keer helemaal niet en andere keer n beetje. Maar niet meer zo erg als toen.

#vakantie. We willen zeker even weg. Nog geen idee wanneer en hoelang en waarheen.
    Denk dat we last minute doen. Wat voordeliger. Zijn bouwvak afhankelijk. Tja en dan stijgen de prijzen enorm.

Pff druk dagje achter de rug. Vanochtend kraambezoek gehad. Na de visite gelijk naar school gegaan om zusjes op te halen. Gauw naar mn moeder. E. De fles geven zelf eten en naar me werk. Ben kapot. Ben blij dat ik nu op bed lig.
    E. Zit in haar sprongetje. Deze merk ik dus wel helaas. Ze komt elke keer zo moeizaam in slaap. Verder is ze heel tevreden. Alleen het slapen gaat wat minder.

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Het sprongetje is hier ook duidelijk begonnen. Milou heeft gisteren overs maar 1 keer goed geslapen. Verder bijna de hele dag wakker geweest met af en toe en hazenslaapje. Pff wel behoorlijk vermoeiend. Gisteren dus ook helemaal geen momentje rust gehad.
    Verder is ze gelukkig wel tevreden, huilt iets meer maar dat is nog goed te doen.
    Mijn rug voelt nu voornamelijk nog heel erg beurs en ik heb niet het idee dat het geholpen heeft.

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Succes met de sprongetjes! Ik merk er meestal weinig van gelukkig. Misschien dat het slechte slapen s nachts daar wel door komt.. Laatste nachten gaat het weer goed gelukkig. Vandaag is ze precies vier maanden alweer! Denk dat ik dit weekend toch ga starten met een proefhapje. Ze lijkt er nu toch echt interesse in te krijgen, zit goed rechtop, smakt continu op haar vuistjes.. Gisterennacht 1 schepje rijstebloem gegeven, dat ging goed! Moet even kijken hoe ik het verder aan ga pakken. Jullie een idee? Weet niet of ik dan weer moet stoppen met rijstebloem of gaat dat samen?

Hopelijk heb je toch wel baat zo door de fysio.. Soms voelt het eerst indd minder prettig..

Beetje bijgekomen van je drukke dag meisje? Nu nog kraamvisite joh.... poeh.. Al krijgen wij zondag waarschijnlijk ook nog verlate viste..

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: ja dat geloof ik wel dat het behoorlijk beurs aanvoelt. Zal toch soort van spierpijn zijn.
    Fijn dat het huilen goed te doen is.

ZaZaM: thnx! Zou best kunnen hoor. Want E. Slaapt nu ook minder goed s nachts. Overdag merk ik niet echt veel aan haar gelukkig. Ene keer slaapt ze wel goed andere keer wat minder.
    Oei daar heb ik me nog niet in verdiept. Kan je dus nog niet helpen.
    Wanneer moet je weer naar het cb?
    Hihi nog geen tijd om bij te komen. Nu druk met het huishouden. Hopelijk kan ik vanmiddag met de beentjes omhoog. :)
    Hihi jullie ook nog. Dit was ook echt de laatste. (Hoop ik)

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Rijstebloem geef je als papfles, vaak de eerste en/of de laatste fles. Hapjes kun je er gewoon bij geven. Probeer altijd een aantal dagen hetzelfde te geven. Mocht ze er dan een negatieve reactie op geven dan weet je waar het door komt. En kan ze goed wennen aan de smaak. Soms moeten ze een hapje wel 12 keer proeven voor ze echt weten of ze het lekker vinden. In het begin is het vaak maar 1 theelepeltje wat ze innemen maar dat wordt langzaamaan meer. Probeer hapjes altijd te geven als ze trek hebben en niet moe zijn, van een lepeltje leren eten kost veel energie. Als ze net hebben gedronken willen ze vaak het hapje niet meer proberen. Op internet is er echt enorm veel info te vinden over het starten met hapjes ;)
    In het boek 500 baby en peuter gerechten staan hele leuke recepten en ook veel info vooraf. Kost 10 euro dus dat valt ook nog mee.

Milou wilt weer niet slapen dus ik ga weer een drukke dag tegemoet. En vanavond nog 3 afspraken staan...
    De fysio zei inderdaad dat ik straks veel minder last ga krijgen van alles, omdat het overcompenseren nu langzaam aan weg valt en de juiste spieren weer aangesproken worden kunnen de klachten wat verschuiven. Door alles aan te sterken ben ik uiteindelijk helemaal klachtenvrij als het goed is.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    oh ja! Dat boek wou ik ook nog halen.

Ach wat vervelend zeg. :( Drukke avond jij!

Hier slaapt E. gelukkig wel goed overdag. Alleen 's nachts niet.
    Kreeg vanochtend een appje van m'n man. E. heeft goed geslapen zeker. :p
    Tja, die slaapt overal doorheen. Ook lekker als je dat kunt.

Moet nog gauw een Vaderdag cadeautje bestellen. Anders ben ik te laat. Moet ik ook nog eens op Vaderdag werken. :p

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Pff nou Milou slaapt bijna niet overdag. Daar tegenover staat wel dat ze nu 2 nachten heeft doorgeslapen. Dus als ze dat in ieder geval blijft doen dan krijg ik mijn rust in de nacht tenminste nog een beetje.
    Ik ben blij als deze week erop zit :p
    Oh dat is wel balen meisje dat je moet werken.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    tja die nachten lijkt me dan prettiger. Al is het ook wel lekker als ze overdag ook wat uurtjes slapen. :)
    Volgende week niet zoveel klanten?
    Ach ja, hoort erbij hoor. ;) Hoef maar 6 uurtjes. dat scheelt

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee volgende week nog bijna geen afspraken staan. Dat blijft toch iedere keer zo omdat alle klanten ook op dezelfde tijden weer terug komen, iedere 3-4 weken. Dus 2 weken druk, 2 weken rustig. Voor de rustige weken kan ik dus nog wat nieuwe klanten inplannen zodra die zich melden.
    Voor vanavond viel het toch nog mee, 1 klant komt volgende week maandag ipv vanavond, de afspraak van net was ook sneller klaar dan verwacht dus nu even wachten op de laatste afspraak van vandaag en dan lekker op de bank hangen.
    Overdag kun je het wel beter handelen als ze onrustig zijn dan 's nachts, maar als ze echt de hele dag aan het rommelen is is dat ook echt geen pretje. Ben de hele dag heen en weer aan het lopen om een speen te geven, heb haar op een gegeven moment maar weer uit bed gehaald en op haar speelkleed gelegd, wist het echt even niet meer.

Deel Deze Pagina