Pff wat vervelend dat Milou niet wil slapen overdag.. Gek hoor.. Zo'n baby'tje kan eigenlijk niet veel langer dan 1,5 uur wakker zijn. Kan je haar dan ook niet sussen met wat drinken aan de borst? Of toch maar in slaap wiegen en dan slapend in bed leggen? Dat wil je natuurlijk niet altijd moeten doen, maar misschien helpt het om haar even goed te laten slapen? Moet pas over een paar weken naar het cb meisje, maar opzich vind ik het niet echt bindend wat het cb zegt.. Ik twijfel nu of ik ga beginnen met hapjes of niet. Ze lijkt er wel aan toe, maar toch wordt ook wel geadviseerd om 6 maanden uitsluitend melk te geven om voedselallergieen te voorkomen.. Dus zit nog in dubio Weet je al wat je gaat kopen voor vaderdag Meisje? Ik ben trouwens aan het kijken voor een andere baan.. Nu ik terug ben van verlof merk ik dat ik toch niet echt tevreden ben met mijn baan. De arbeidsvoorwaarden zijn prima, mijn collega's zijn top en ik kan heel makkelijk vrij nemen of eerder weg, maar het werk zelf vind ik niet zo leuk. Maar ja, het is wel een vast contract, een heel goed salaris en zekerheid. Wil ik dat opgeven voor een baan die meer bij mij past? Deze baan heeft heel veel voordelen, maar ik word er niet blij van.. Wat is wijsheid. Vind het zo lastig! Ik ben ook nogal onzeker van mezelf, dus zie het eigenlijk ook niet echt zitten om in het diepe te duiken.. Uhh moest ik ff kwijt
Ik leg haar moe in bed en dan doet ze af en toe een heel klein hazenslaapje van misschien 10-20minuutjes, maar eer dat ze slaapt ben ik al tig keer heen en weer gelopen. Aan de borst valt ze soms wel in slaap maar zodra ik haar neer leg wordt ze wakker dus dat schiet ook niet op uiteindelijk slaapt ze dus wel heel eventjes maar vervolgens kan ik weer tig keer de speen geven voor ze weer verder slaapt. Tussendoor de oudste vermaken, wat dingetjes doen in huis die echt niet kunnen blijven liggen en als de oudste op bed ligt natuurlijk mijn oefeningen doen. Die heb ik gisteren en vandaag maar gedaan terwijl Milou naast me lag op ons bed. Dat gaat dan gelukkig wel goed want anders kom ik daar ook echt niet meer aan toe. 1x slaapt ze dan echt wat langer, dan haalt ze de schade weer even in. Wij zijn bij Zoë ook met een krappe 4 maanden begonnen met hapjes en dat is goed gegaan. Doe wat je hart je ingeeft. Het is extra, dus ze mist het echt niet als je liever nog even wacht. Vanaf 6 maanden hebben ze pas echt wat extra nodig. Voor die tijd is het alleen maar een beetje proeven. Ik weet ook nog niet wat ik met Milou ga doen, denk dat we wel starten met 4 maanden. Sommige zeggen ook dat het juist wel weer goed is om met 4 maanden al te starten terwijl andere zeggen dat de darmpjes er met 6 maanden pas klaar voor zijn om wat anders dan melk te verteren. Lastige keuze met je werk. Je kan altijd een beetje rondneuzen toch, wat doe je nu? en wat zou je graag willen gaan doen? Vooral in deze tijd is het inderdaad een lastige keuze of je een vastcontract vervangt voor onzekerheid. Maar als je echt niet gelukkig word van je werk is het misschien juist wel de goede tijd om wat anders te gaan doen. Ik snap je dilemma!! Succes!
Sabine: Ja dat heen en weer lopen met speen is ook niet ideaal. Hier is het 's nachts elke keer speentje geven en dan slaapt ze weer 'n uurtje en dan word ze weer wakker voor 'n speentje. Lekker hoor dat je een rustigere avond had! ZaZaM: Ja klopt, en elk cb geeft weer hele andere adviezen Je gevoel volgen, ik ben niet van plan om met 4 maanden met hapjes te gaan beginnen. Tenzij ze er aan toe is. Maar wil het liefst zo lang mogelijk wachten ivm. de allergieën. Oei dat is lastig! Tja een vast contract is wel heel erg prettig in deze tijd. Zijn het niet je hormonen nog dat je aan het twijfelen bent? Ik ben af en toe een compleet ander mens nl. Kan je alleen als tip geven. Neem geen overhaaste beslissingen en volg je gevoel. #vaderdag. Ga toch maar voor 'n sleutelhanger met foto. Moet hem wel gauw gaan bestellen, anders heb ik 'm niet op tijd binnen.
ZazaM, het is maar de vraag of het echt zo is dat tot 6 maanden wachten allergieën voorkomt. Aangezien er ook weer onderzoeken zijn die zeggen dat je om allergieën te voorkomen het best ergens tussen de 4 en 6 maanden kunt beginnen. Ik vind het ook moeilijk hoor, heb wel eens een paar hapjes gegeven maar echt beginnen durf ik nog niet... Als je het zou doen, zou ik wel beginnen met maar 1 ding op een dag. Dus op een dag dat je rijstebloem geeft niet ook groente geven bijvoorbeeld. Vooral omdat je dan als ze krampjes krijgt weet waar die vandaan komen, wat de oorzaak daarvan was. Darmpjes moeten altijd wennen aan ander voedsel, ook aan rijstebloem. Wolf heeft gisteren een fles kv gehad van de oppas omdat ik geen zin had om te kolven (luie ik ), dus gisteren was dan in ieder geval geen goede dag om met een hapje te beginnen. Eén ding tegelijk maar voor die darmpjes in het begin. En stel dat ik gisteren ook broccoli had gegeven en hij had last gekregen, dan had ik niet geweten of hij last had van de kv of van de broccoli. Dus vandaar 1 ding tegelijk... Wat lastig dat Milou niet overdag wil slapen Sabine... Maar ik las volgens mij dat ze op die leeftijd 14 uur slaap per 24 uur nodig hebben. Als ze daar het grootste deel 's nachts van doet is het op zich normaal dat ze overdag weinig slaapt. Weet niet hoeveel uren ze 's nachts slaapt? Hier overigens een slaapkop. Vannacht 19:00 - 5:00, toen 5:15 - 7:15 en nu ligt hij alweer te slapen.
Vervelend meisje dat ze nu juist 's nachts om het uur wakker wordt! Hopelijk slaapt ze snel 's nachts weer rustig door. Milou slaapt ongeveer 9uur in de nacht. Soms wat minder. Dus dan zouden er nog 5uur overblijven voor overdag.
Heerlijk zeg Linneae! 14u is ook niet veel. Afgelopen nacht een betere nacht gehad gelukkig Om 2u, 5u en 7u werd ze eventjes wakker voor 'n speen. Ben alweer wat blijer hihi. Nu gaat ze haar ochtendutje doen, en dan toch maar weer eens de weekboodschappen halen.
Wat fijn dat je weer een betere nacht hebt gehad meisje. Is ze overdag wel nog steeds zo'n slaapkopje?
Misschien zou het goed zijn als ze dan overdag wat minder gaat slapen Meisje? Lukt het om haar wat meer wakker te houden, of is dat geen optie? Hier heeft ze vannacht weer eindelijk doorgeslapen, werd om 6u45 wakker. Heerlijk! Heb ik ook weer wat bij kunnen slapen. Net bloemkool gekocht, ga ik morgen of overmorgen een prakje van maken met een drupje borstvoeding. Ben benieuwd! Enige waarom ik twijfel is omdat de ontlasting niet zo goed gaat. Ze poept eens in de 4 dagen ongeveer en heeft het dan best wel moeilijk.. De kunstvoeding zou ze ondertussen al wel gewend aan moeten zijn, want combineer het nu al bijna 4 weken... Ik heb nu wel gekozen voor andere kunstvoeding, ga nu de Hipp combiotik geven. Is biologisch en zit ook omega 3 en 6 in, wat erg goed is voor baby'tjes. Eerst eens kijken hoe ze daar op reageert. Bedankt voor de tips in ieder geval! Ik had er al een topic over geopend, maar daar komen niet echt reacties. Hebben jullie enig idee of het gevaarlijk kan zijn om met de baby naar een hoogte van 1600m op vakantie te gaan? Iemand zei opeens (toen ik vertelde dat we naar Oostenrijk gaan) dat ik wel moet oppassen met hoogteziekte... Ik schrok daar beetje van. Op internet lees ik verschillende verhalen..
Hihi ja nog steeds een slaapkopje. 's ochtends slaapt ze 1 tot 1,5u (gisteren opeens 2u) en dan haar middagslaap van fles tot fles En 's avonds meestal ook 1 tot 1,5u. Daar buiten is ze alleen maar druk met spelen. Het is niet echt n knuffelbaby dus zit niet veel op schoot. en dan de nachten klokje rond. dus die slaapt ong. 18u per dag. Pff. zojuist boodschappen gedaan neem ik gewoon de verkeerde voeding mee. Muts dat ik ben
ZaZaM: als ik haar wakker hou op de dag, raakt ze oververmoeid. v/d week toen ik kraamvisite kreeg had ze heel weinig geslapen in de ochtend waardoor ze helemaal van de leg af raakte. middagslaap heeft ze ook nauwelijks gehad. Heel veel gehuild bij m'n moeder. En die nacht was toen ook drama. Terwijl ze amper had geslapen op de dag. Toen ze de nachten goed doorsliep, sliep ze ook veel op de dag. maar denk dat het spoken 's nachts door het sprongetje komt. Afgelopen nacht is ze maar 3x wakker geworden, zodra ze n speentje kreeg viel ze gelijk weer in slaap. overdag in slaap komen gaat ook weer super. Zojuist ook leg haar in bed met speen en knuffel en hoor haar niet meer. #vakantie: oei geen verstand van. Tja de 1 heeft er last van en de ander niet. Kan dat af en toe haar oortjes dicht gaan zitten. Misschien overleggen met HA of cb?
Lekker hoor meisje dat ze overdag nog steeds zo goed slaapt. Lekker hoor ZaZam dat ze weer een keer heeft doorgeslapen. Durf ik niet te zeggen hoe dat zit met hoogteziekte enzo, zou het even met de huisarts overleggen of met de kinderarts. Die kunnen je daarin denk ik een beter advies geven. Succes met de eerste hapjes en zorg dat je het filmt altijd leuk om terug te kijken
Ja zeker lekker! Weer n moeizame nacht achter de rug. En nu slaapt mw. Al n uur. Terwijl ik eruit moest. Ondeugd. Goed idee dat filmen! Jullie nog plannen dit weekend?
Oh balen meisje dat je weer zo'n slechte nacht achter de rug hebt. Milou heeft weer doorgeslapen dus daar ben ik wel erg blij mee. Mijn man is weer aan het werk dus heb vanmorgen in hoog tempo een aantal huishoudelijke klussen gedaan voor hij de deur uit ging. Heb er dus al 2 drukke uren op zitten. Mijn ontbijt was al koud dus die maar overgeslagen, koude pap jakkes. Vanmiddag gaan we 'even' op visite bij een nichtje, die is gaan samenwonen met haar vriendje. Uurtje heen, uurtje terug maar goed dan hebben we dat ook maar weer gehad. Nu de oudste weer vermaken en nog wat in het huishouden doen voor dat milou weer een voeding moet en dan weer voor minimaal 2 uur wakker is. Oh ja en morgen canvas bekliederen met vingerverf, 1 voor opa en oma, 1 voor oma en 1 voor ons 's middags even op visite bij mijn vader voor vaderdag.
Zeker balen. Mrja niets aan te doen. Overdag slaapt ze wel goed gelukkig. Lekker zeg dat ze weer doorgeslapen heeft. Hoe ging het slapen overdag? Was het gezellig bij je nicht? Pittig hoor uur rijden. Goed gegaan? Hihi succes met je canvasdoeken! Hier twijfel ik nog of ik nog langs mn vader ga. Moet nl. Ook werken dit weekend.
Och vervelend dat je zulke onderbroken nachten hebt Meisje! Hopelijk duurt het sprongetje niet al te lang! Drinkt ze wel goed? Hoe was het bij je nicht Sabine? Ik heb nog geen groentenhapje geprobeerd. Ze had weer 5 dagen niet gepoept en ze lijkt laatste dagen echt veel last te hebben van haar darmpjes. Best wat jammeren en overstrekken, zo zielig dus het leek me niet zo slim om te starten met een hapje. Ook ben ik sinds twee dagen over op andere flesvoeding, dus ze kan beter hier eerst even aan wennen. Ik bel maandag toch even met de HA want het zit me toch niet lekker dat ze zo slecht poept en steeds meer krampen lijkt te hebben.. Ohhhh vanmorgen zo zielig, echt stom van mij. Toen ik haar slabbetje omdeed (met zo een drukknoopje) begon ze opeens kéihard te huilen. Tranen tranen tranen, krijsen. Bleek dus dat ik het drukknoopje met huid en al had dichtgemaakt!! Oohhh wat erg! Wat een pijn voor dat kleine meisje! Ze was echt zooo zielig, wat voelde ik me rot. Nu weer nu ik het weer aan het typen ben
Oh ZazaM wat zielig . Zulke dingen overkomen iedere ouder... Ik heb gisteren Wolf per ongeluk een klap op zijn rug gegeven. Kat zat in de kast en normaal gesproken klap ik dan in mijn handen zodat ze schrikt en eruit spring. Nu was ik even vergeten dat ik in één van mijn handen Wolf vast had dus ik klap zo op zijn rug... Gelukkig niet hard en hij reageerde er ook niet op maar ik voelde me zo rot, kon wel huilen Balen van je nachten meisje... Hopelijk is het even een korte fase en slaapt ze straks weer goed! Hier vandaag echt een begin gemaakt met groentehapje. Broccoli, de eerste hapjes moest hij even bedenken of hij het wel lekker vond maar daarna vrat hij het zowat met lepel en al op, echt aanvallen gewoon . Half potje leeg en daarna luid protest toen ik het lege schaaltje naar de keuken bracht want hij wilde nog meer. Vreetzak...
Hihi nee dat hoop ik ook niet. Merk dat ik gebroken nachten echt niet meer gewend ben. Ja drinken doet ze nog steeds goed! En al 2 dagen helemaal niets gespuugd. Tot nu toe heeft ze alleen nog het staan ontwikkeld en ze zit de gehele dag met haar vingers in dr mond. Verstandig om dan inderdaad geen groentehapje te geven. Accepteert ze de nieuwe flesvoeding? Wat vervelend zeg dat het poepen zo moeizaam gaat. hopelijk kan de HA je helpen. Ahh arm kind. Helaas zal het iedere moeder wel eens een keer zoiets overkomen.
Ohh, zoiets zou mij dus ook gebeuren! Linnaea. Gelukkig maar dat Wolf er niet op reageerde. Whaha geweldig. Welke smaak word je volgende groentehap? Ga je groentehapjes zelf maken? Of ga je potjes doen.
Ik doe nu nog potjes, als hij wat grover kan gaan eten ga ik het zelf maken. Maar heb zelf maken geprobeerd, ik krijg het niet glad. Bleef dan aan zijn gehemelte plakken en dan had hij geen idee wat hij ermee moest. Potjes zijn tenminste lekker glad, makkelijk om in kleine stapjes aan te wennen. Morgen eerst de tweede helft van de broccoli. En daarna zie ik wel wat de volgende wordt...