Was erg gezellig bij ons nichtje. Leuk huisje hebben ze. We waren alleen het cadeautje vergeten haha dus die houden ze nog tegoed. Met het autorijden ging het goed. Milou heeft vandaag denk ik in totaal max 3uurtjes geslapen. Nieuw record met wakker zijn. Bij ons nichtje ging ze onophoudelijk huilen wat ik echt niet gewend ben van haar. Ze viel iedere keer bijna in slaap en begon dan keihard te huilen. Fles gegeven en daarna heeft ze bij papa een beetje liggen dommelen. Daarna nog een flinke spuitluier, was ook een opluchting want ze had gisteren niet gepoept. Hapjes kun je het beste een dag of 4 hetzelfde geven dan weet je echt zeker dat ze er geen negatieve reactie op krijgen. Heb je ook al geprobeerd het wat dunner te maken met borstvoeding of een beetje boter? Hier zo'n mooie blender voor sapjes dus daar kan ik heel mooi zelf de hapjes mee maken Verstandig ZaZam dat je nog even wacht, hopelijk kan de huisarts helpen! Zeker omdat ze er last van heeft. Zo lekker naar bed, morgen weer een drukke dag voor de boeg.
Oh en ZaZam, wij hebben het een keer gehad met een ritsje dicht doen bij de oudste. Ze begon ineens onwijs hard te huilen met tranen en gillen en al. Kwamen we er veel later achter dat haar velletje tussen de rits was gekomen. Dan breekt je hart inderdaad wel een beetje maar je doet het niet met opzet! Dus wees niet te hard voor jezelf digitale knuffel voor jou!
Ja ik hoorde ook een dag of 4 hetzelfde... Maar hij heeft nu broccoli en dat lukte laatst met zelf maken echt niet, lastig uit te leggen maar die puntjes blijven erin zitten en dat maakt het meer een prakje dan een papje. Dat lukt gewoon nog niet op deze leeftijd. Ik heb denk ik geen goede blender. Moet eigenlijk even een nieuwe kopen. Maar goed, voor nu dus potjes. Is ook weinig mis mee, alleen wat duurder. Ik koop wel alleen potjes waar puur de groente in zit (en water dan) dus geen appelsap, citroensap of wat dan ook erdoorheen. Zodat het wel smaakt naar waar het naar hoort te smaken . Probleem met broccoli is dus alleen dat je al blij mag zijn als je ergens 1 potje vindt... Overal wortel, bloemkool en bruine bonen te krijgen maar nergens broccoli. Of sperziebonen, ook zoiets. Bestaat wel maar vind het maar eens... Nou ja, voor nu dus dit. Maar hij at gisteren een half potje op, vandaag zal de andere helft er wel ingaan, en dan is de broccoli op dus blijft het bij 2 dagen
Oh en even een vies onderwerp, hij had vanmorgen een heuse drol in zijn luier . Weet alleen niet of dat nu een goed teken is of niet. Had gewoon groene bv-poep verwacht eigenlijk, haha. Aan de ene kant zou je zeggen: drollen horen niet bij een baby dus misschien klopt dit niet? Hij had er overigens geen last van, geen krampjes gehad ofzo. Dus aan de andere kant: misschien snappen zijn darmen juist wel heel goed wat ze ermee moeten doen, dat ze er een drol van weten te maken . Tot zover mijn besef dat poep ineens erg interessant wordt als je een baby hebt...
Aghh vervelend dat ze zo heeft zitten huilen bij je nichtje Sabine! Liefst heb je dan natuurlijk een voorbeeldig, rustig en tevreden kindje heh ohh ja dat ritsje zal wel net zo pijnlijk zijn geweest. Ik kneep mezelf daarna even in mijn nekvel met mijn nagels en dat doet echt wel zeer. Arme meid.. Voortaan doe ik heeeeel voorzichtig met drukknoopjes en ritsjes Hoe ging het vannacht Meisje? Beetje door kunnen slapen? Wat leuk Linnaea dat Wolf zo aan het smullen is! Heb je geen staafmixer? Misschien lukt het daar wel mee? En een beetje bv erdoorheen? En dan heeeel lang pureren, hoe langer hoe zachter het wordt. Haha ja poep wordt inderdaad opeens een interessant onderwerp! Wij zijn er ook de hele tijd mee bezig omdat ze zo slecht poept. En als ze dan gepoept heeft zijn we héél blij haha! En de kleur en consistentie analyseren haha..! Net lekker samen in bad geweest. Was echt genieten, douchen vind ze ook heel leuk. Nu in bad werd ze helemaal zen en maakte ze weer een klein bolletje van zichzelf, zo lief.
Sabine: zou ook iets voor mij zijn om cadeautje te vergeten Vervelend is dat heh als ze dan precies gaan huilen als je op visite bent of visite hebt.. Heeft Milou vandaag beter geslapen? Linnaea: inderdaad even met de staafmixer proberen, dan krijg je het wel glad! Moet nl. op het werk soms ook wel eens eten malen, en dan krijg ik het ook glad. Whahaha, nu al 'n drol. Stonk ook lekker zeker? ZaZaM: vannacht ging het gelukkig beter. van 21u t/m 5u heeft ze als 'n blok geslapen. Daarna elke keer beetje dommelen. Ach mijn wekker ging om 6:30 af. Hihi hoe blij je wel niet kunt zijn met 'n poepluier heh. Wat leuk zeg, samen in bad! Wij hebben er geen 1. Wil er wel graag 1. Wie weet... Leuke Vaderdag gehad?
Nee hij stonk niet gek genoeg. Daarna nog een flinke plakluier geproduceerd. Stonk gelukkig ook niet. Ik heb de eerste weken trouwens heel vaak als ik zag dat hij gepoept had geroepen: "Wauw, wat een mooie poep!" Want ja, bij bv een grote gele luier is natuurlijk prachtig, dan weet je dat het goed loopt en er genoeg in gaat .
hihi gelukkig maar dat het niet zo stonk, dat gaat nog wel komen.. hahaha! geeft je inderdaad wel een stuk zekerheid, als ze goed poepen. bahbah wat 'n weer. zo balen. Wil graag wandelen.. ach dan maar weer het huis poetsen. Ook niet verkeerd.
Tsja ze ging gisteren bij Opa en oma ook weer blerren. Vind het niet zo erg als ze huilt bij andere alleen als ik haar dan niet stil krijg voel ik me wel erg ongemakkelijk. Thuis zou ik dan gewoon de borst geven maar dat vind ik niks om ergens anders te doen. En voordat zo'n fles dan eindelijk klaar is Ze slaapt echt amper overdag. Vanmorgen heeft ze een krap half uurtje geslapen, nadat ze aan de borst in slaap was gevallen. Daarna maar weer op het speelkleed gelegd omdat ze bleef huilen. Toen weer naar bed en net wakker moeten maken voor de voeding. Ze ligt nu aan de borst te slapen De rest van de dag zal ook wel weer drama worden, nog even volhouden, volgende week donderdag als het goed is de piek van deze sprong. Ach als ze dan weer in een deuk ligt van het lachen smelt ik weer helemaal weg. Het is wel zwaarder nu ik geen momentje meer voor mezelf heb want als de oudste op bed ligt is Milou wakker, en van het duo huilen wordtik ook niet echt blij. Hoe was jou nacht meisje? Hoe gaat het nu met de ontlasting? ZaZam, de huisarts al gesproken?
Ja dat is dan heel erg vervelend als je ze dan niet stil krijgt Wanneer is de piek dan? hihi weer gebroken. Maar ik mag eigenlijk niet klagen hoor. Ben denk ik 3x wakker geworden. Maar ben dat zooo! niet gewend. Merk je trouwens al dat ze weer wat geleerd heeft in dit sprongetje?
Er staat een bliksemschicht bij de 17wk dus ik denk dan Nee heb niet het idee dat ze al echt wat nieuws kan. Lachen, vastgrijpen, handjes in de mond etc deed ze al. Toch balen dat ze nog steeds niet lekker door slaapt. Vanmorgen was ze hier iets vroeger maar had wel doorgeslapen. Was er ook wel vanuit gegaan omdat ze gisteren ook vroeger sliep in de avond. En de oudste heeft vandaag ook maar weinig kunnen slapen door het geboor hier ergens. Die is erg prikkelbaar en sjaggo. Vanavond een lange avond met afspraken dus ik ben blij als de dag er weer op zit
Pfff het is hier nu net eindelijk gestopt met regenen. Wat een vreselijke vieze dag vandaag. Moest naar pianoles en wilde met de bus gaan, maar die reed voorbij toen ik in de voortuin stond helaas. Dus toch maar met de fiets. Drijfnat geregend onderweg. Wolf sliep vannacht van 18:45 - 5:15! Nachten worden steeds langer... Hij heeft vanmiddag doperwtjes gegeten, ging er wel in maar zo lekker als de broccoli vond hij het niet.
Okee. naja ik ga het merken. Vind het nu allemaal nog meevallen. Alleen het wakker worden snachts vind ik vervelend wat vervelend dat ze niet goed heeft kunnen slapen. Irritant heh dat boren. Hoer toevallig ook in geboor gezeten. Buren zijn badkamer aan het verbouwen... Werkse vanavond! Morgen minder afspraken? Nou heh wat 'n weer. Och wat balen zeg. Moest je lang fietsen? Heerlijk zeg langere nachten. Hier is het nu 8u achter elkaar ipv 11/12u hihi tja aan doperwten zit wat minder smaak dan broccoli cind ik persoonlijk. Emma is om 20:00 de nacht al ingegaan. Ben benieuwd.
Ohw balen meisje!! Uiteindelijk nog snel in slaap gevallen? Ja dat klussen is behoorlijk vervelend en zeker als er dan bijna niet geboord wordt als ze wakker is Je zou haast denken dat ze het erom doen Uiteindelijk heeft ze het nog best netjes volgehouden, wel wat sneller geirriteerd dan normaal gesproken maar het kan erger Had nog een afmelding voor gisteravond, die had migraine dus probeert vandaag te komen. Komt eigenlijk wel goed uit zo. Ook weer wat afspraken erbij, 1 voor deze en 1 voor volgende week dus dan blijven we lekker bezig. Ik zit even met het volgende, hoe zouden jullie dit aanpakken? Milou was vanmorgen na iets meer dan een uurtje alweer moe dus die heb ik op bed gelegd. Wonder boven wonder ging ze nu wel een keer goed slapen, maar ik geloof nooit dat ze tot de volgende voeding doorslaapt. Als ze wakker wordt uit bed halen en lekker spelen etc en weer weg leggen als ze moe is of laten liggen en pas uit bed halen als het tijd is voor een voeding? Vind het zo lastig, want ze hoeft nu natuurlijk geen 10 uur op de dag meer te slapen. En iedere keer eerst voeden en dan spelen vind ik ook weer zowat, ze heeft dan namelijk nog geen honger maar is gewoon wakker. Dan krijgt ze misschien in totaal ook wel iets van 10 voedingen op een dag en ik ben wel blij met de 5 die we nu hebben. Deze week wil ik proberen hoe het gaat als ik haar er gewoon tussendoor eruit haal maar wil graag weten hoe jullie dit (zouden) aanpakken, misschien zit er wel een goede methode tussen voor mij hihi Heb dit altijd al lastig gevonden. Zit er ook aan te denken om binnenkort eens te gaan proberen of de meiden samen op 1 kamer kunnen slapen. Ik schrok vanmorgen wakker van mijn wekken en Milou werd daar volgens mij ook pas wakker van. Het gaat nu zo goed in de nacht. Alleen is het wel een probleem dat als ze in de avond nog zo blijft spoken, als wij iedere keer heen en weer lopen voor een speen ben ik bang dat de oudste ook niet kan slapen. Maar goed dat is natuurlijk een kwestie van uit proberen. Denk dat ik het campingbedje even terug vraag aan mijn moeder om haar overdag eens in die kamer weg te leggen voor een slaapje.
Ik heb het nog half 1 zien worden daarna niet meer gekeken. Lagen we eindelijk eens een keer vroeg op bed. Lekker hoor, nieuwe klanten erbij! Hoeveel klanten heb je nu ong? Wat ik gewend ben om te doen is het volgende: Emma komt meestal rond 8:30/9:00 uit bed. Word ze aangekleed en krijgt ze de fles. Daarna gaan we buiten wandelen (hond uitlaten) 9 v/d 10 keer is ze na het wandelen moe. En dan slaapt ze meestal 1 a 1,5u. Daarna gaat ze eventjes spelen op het speelkleed of in de box. Tot haar volgende voeding. Na die voeding gaat ze haar middagslaap doen, die is wel tot de volgende voeding. Na die voeding (ca. 17:00) gaat ze ook weer spelen totdat ze gaat jengelen, dan gaat ze weer naar bed. Voor een uurtje of 1,5. Dan weer eventjes spelen , evt in bad en pyjama aan en dan nachtfles en naar bed. Dus ze doet 's ochtends tussen de voedingen door een klein slaapje en 's avonds tussen de voedingen door. En 's middags slaapt ze van voeding tot voeding. Wel lekker hoor als ze straks van je kamer af is, hier was Emma ook net van onze slaapkamer af, en toen begon het leuke sprongetje Als het sprongetje voorbij is en ze slaapt weer goed gaat ze weer lekker naar haar eigen kamer toe. Ben het zo zat om zo stil te doen. Ja slim, kan ze alvast aan het kamertje wennen. Pff, word af en toe zo moe van mezelf! Net ook loop ik in de kruidvat. mandje helemaal gevuld op weg naar de kassa bedenk ik me opeens dat ik m'n portemonnee ben vergeten Zijn jullie ook nog zo vergeetachtig? bij mij is het alleen maar erger geworden na de zwangerschap.
In het begin gaven wij haar bij haar middagslaap als ze 'te vroeg' wakker werd drinken en lieten we haar verder slapen. Ik wil namelijk dat ze 's middags 2,5 á 3 uur slaapt. Daarnaast is het handig als ze niet vóór 14u wakker wordt, omdat ze pas rond 15u30 weer naar bed gaat tot 16u30 zodat ze het dan kan redden tot 18u/18u30 om dan de avond/nacht in te gaan. Dus het hangt een beetje van je schema af en hoe je dat wil doen met de avond. Wij hebben het dus wel echt zo gestuurd dat het uitkomt tot de avond (dat ze ongeveer om 18u30 naar bed gaat). Mocht ke geen vaste tijd 's avonds hebben, dan kan je haar ook wel gewoon uit bedje halen als ze wakker wordt toch? Hangt er misschien ook wel vanaf hoe wakker en uitgeslapen is? Ohhh wat verveld dat je zo slecht slaapt meisje!! Echt naar die gebroken nachten of korte nachten..... Ik merk dat ik nu ook wel echt super moe ben van de afgelopen twee nachten, terwijl ze goed heeft geslapen. Ik slaap gewoon niet goed omdat ik bij elk geluidje alert ben en daarnaast blijft die maandag dus zwaar met dat vroege opstaan en veel heen en weer rijden.. Irritant dat ie zo vergeetachtig bent! Volgens mij heb ik daar niet zo een last van... Straks sollicitatiegesprek en vrijdag ook😳 Had toch brieven verstuurd en ben bij beide uitgenodigd voor een gesprek! Ik ga sowieso wel maar ik denk toch bij voorbaat al niet dat ik het doe. De arbeidsvoorwaarden bij mijn huidige baan zijn zo super goed,.. Misschien moet ik dan maar accepteren dat ik het werk zelf wat minder leuk vind.. Wat leuk dat je al zo bezig bent met hapjes Linnaea! Doperwtjes zijn wel wat flauwer dan broccoli denk ik ja. En wortel, lekker zoet?
Wat balen zeg, denk je inderdaad een keertje lekker vroeg op bed te liggen kun je niet slapen. Heel irritant is dat. Ik durf het niet te zeggen hoeveel ik er nu precies heb, kijk altijd naar de afspraken Het is ook altijd maar de vraag of nieuwe klanten eenmalig komen of weer terug komen. En of de vaste klanten niet ineens stoppen. Het zal nog wel even duren voor ze echt bij haar zus gaat slapen, maar het zou inderdaad wel lekker zijn. Hebben mijn man en ik onze kamer weer voor onszelf. Kunnen we tenminste ook weer partners zijn ipv alleen maar papa en mama. Ik ben inderdaad ook heel vergeetachtig. Gelukkig wel wat minder erg dan bij de eerste maar je moet nu aan zoveel nieuwe dingen denken dat je andere dingen vergeet. Ik schrijf veel op En mijn portemonnee zit altijd in de luiertas, welke ik altijd mee neem dus die kan ik gelukkig niet vergeten Heeft de huisarts je nog tips kunnen geven over de poepbroeken van je dochtertje? ZaZam. Succes met de solicitaties! Fijn hoor, mijn dochter ligt op bed en nu gaan ze ineens weer klussen Hier nu dus geen ritme meer, vanmorgen ging ze goed slapen en was naar een uurtje geloof ik weer wakker. Speen gegeven omdat ze wel nog hele kleine oogjes had. Toen om half 10 maar weer gevoed, was toen 3 uur na de eerste voeding. Na een uur en een kwartier weer op bed gelegd en ze ligt nu nog te slapen. Ga haar zo wakker maken voor de voeding want er zit alweer bijna 4 uur tussen en anders krijgt ze vanmiddag heel snel 2 voedingen. Wil haar vanmiddag even in bad stoppen. Tegenwoordig drinkt ze vaak om half 4 / half 5 in de middag en is dan wakker tot 19.00uur. Dat is haar vaste bedtijd, met af en toe een uitzondering. Als ze moe wordt leg ik haar in de box, daar doezelt ze dan soms nog even in. Gisteren was ze in slaap gevallen voor wij het toetje gingen eten en toen het toetje op was was ze weer wakker, dus denk zo'n 5 minuten geslapen Het zijn nu een beetje rara tijden omdat ze de nachten doorslaapt maar niet genoeg heeft aan 4 voedingen. Dus ze drinkt overdag met hele onregelmatige tijden er tussen. De ene keer 3 uurtjes, dan weer 3uur en een beetje dan weer 4 uur. Dus een schema is hier even ver te zoeken
hihi hier ook al 1 die licht slaapt. Zie nu al op tegen donderdag. Dan moet ik tot 23:00 werken. Dus voordat ik in bed lig is het al 23:30 geweest. hopelijk kom ik gelijk in slaap. Meestal is dat ook niet het geval. En hoe is je sollicitatiegesprek verlopen? Lastig heh die twijfels! Ja dat is ook weer zo. Die klanten heb je er ook tussen zitten. Maak je niet aan het einde van je afspraak weer 'n nieuwe afspraak? Hihi oh gelukkig. ben ik niet de enigste. Tja luiertas heb ik ook niet altijd bij me. Als ik eventjes naar de stad ga ben ik maar 'n half uurtje weg. 5min lopen. hihi ja dat gaat 'n beetje lastig heh als een baby bij je op de kamer ligt. Lastig heh om er weer 'n nieuw ritme in te gaan krijgen. Overdag hebben we hier wel 'n aardig ritme. Al merk ik de laatste 2 dagen dat ze begint te rommelen overdag. Wat meer jengelen. maar ze heeft ook elke keer verhoging. (37.8) Ben blij als ze weer de oude is. Vooral het doorslapen. 8u achter elkaar is ook wel netjes maar toch...
Ja er zijn er een aantal bij die meteen een nieuwe afspraak maken, maar veel zeggen "ik app je wel als het weer nodig is" dus daarvan weet je nooit wanneer die weer contact opnemen. Tenminste niet precies, want meestal zit er wel ongeveer dezelfde tijd tussen. Ja dat nieuwe ritme vinden is soms lastig, dan zit je echt net in zo'n overgang. Zie ik ineens in mijn ooghoeken dat Milou probeert om te rollen :O voor het eerst Zo schattig Oh dan heeft ze misschien toch gewoon wat onder de leden, dat ze daardoor wat uit haar hum is. Pff ga de oudste ook maar weer uit bed halen, die ligt weer te gillen