Hihi wat leuk zeg! Dat omrollen. Hier vindt E. het niet zo leuk op haar buik. Ze draait zich elke keer op haar zij en stopt dan. Ja zou misschien ook nog kunnen, maar oogt totaal niet ziek. Ga zo wel eventjes tempen als ik dr uit bed haal.
Oke. Ja inderdaad iedere nieuwe ontwikkeling is bijzonder en super leuk! Net weer geen verhoging. We gaan het wel zien. Morgen mag ze naar mn moeder toe. Aan ene kant lekker en aan andere kant vind ik het vervelend voor mn moeder als ze daar ook veel gaat jengelen.
Oké dan zal het toch het sprongetje zijn. Je moeder is vast wel wat gewend Hier zit de avond er al weer op. Morgen avond lekker vrij en de twee avonden erna weer lange afspraken.
Oei balen dat het ritme ver te zoeken is. Ik vind het wel een fijne houvast om een ritme te hebben. We laten haar zelf bepalen hoe lang ze slaapt maar vaak is dat elke dag hetzelfde (1 uur s ochtends, 2,5 uur middagdutje en 1 uur namiddagdutje). Voeding krijgt ze om de drie uur. Vandaag heeft ze echt super slecht gedronken, 90cc - 80cc - 120cc - 80cc en net thuis gelukkig wel goed, maar overall erg weinig toen ik vanmiddag de HA belde waren er drie wachtenden voor me dus had weer opgehangen, geen tijd voor. Morgen bel ik dus nog een keertje. Ze heeft sinds gisteren ook opeens allemaal rode pukkels/bultjes op haar buikje. Enig idee wat dat kan zijn? Hier kan ze nog steeds niet omrollen. Gaat wel heel makkelijk als we lichtjes via haar handje helpen, maar zelf kan ze het niet. Op haar buikje gaat wel steeds beter. Sinds twee dagen probeert ze ook haar knieeen onder zich te trekken en met haar armpjes kan ze al goed zwemmen Sollicitatie ging goed, ik denk dat ik best de baan zou kunnen krijgen maar ik vind het zooooo een moeilijke beslissing! Ik kan gelukkig een keer een dagje meelopen, dan wordt de beslissing makkelijker denk ik. Net trouwens toen ik haar luier ging verschonen kreeg ze opeens de slappe lach hahah. Was echt geweldig. Echt 5 minuten lang lachte ze keihard en hardop, ik kwam ook niet meer bij. Haha dat was echt een leuk momentje! Nou meisje, succes met de nacht! Hopelijk flink wat uurtjes pakken. Geniet van je avond Sabine!
Net weer 37,7. Ja mn moeder is zeker wat gewend. Die heeft 7 kinderen mogen krijgen. En haar ogen gaan open als ze ziet hoe makkelijk emma is. Heeft ze nooit gehad. Wat vervelend dat ze weinig drinkt. Is ze verder wel tevreden? Hier is het elke keer huilen na de fles. Maar durf hem niet groter te maken omdat ze nog wel eens spuugt. Fijn dat sollicitatie goed ging. Dat is wel lekker dagje meelopen Geen overhaaste beslissingen nemen. Hier was een collega weg gegaan en na 2 weken was ze weer terug. Die zit in de overgang. Ook last van hormonen dus. Ahh wat leuk zeg! Opschrijven heh die momenten. Zo leuk om later terug te lezen. Dank je wel. Emma sliep gelijk. Maar dat is altijd zo geweest. Nu ik nog. wekker gaat half 7 af.
Ze heeft gelukkig goed geslapen! 1x om 3 en 5u. Maar was ze nauwelijks wakker. Voor die tijd zat de speen erin. Maar dan zul je net weer zien, nu slaapt ze heerlijk moet je dr weer slapend uit bed halen. Zo balen... vanmiddag uit m'n werk een bbq. Vol dagje dus. Morgen avonddienst. Hoef ik haar er gelukkig niet uit te halen. Fijne dag iedereen. Zonnetje schijnt al.
Ik vind het nu niet zo erg dat we even geen ritme hebben. Ze zit precies tussen 4-5 voedingen in. 4 is net niet genoeg en 5 is eigenlijk net 'te veel'. Zodra ze er weer 4uur tussen kan laten zitten en we daardoor op 4 voedingen zitten komt er vanzelf weer een nieuw ritme. We starten de dag nu wel standaard om half 7 omdat ze natuurlijk de nacht doorslaapt. Vandaag maar weer eens kijken hoe het gaat. Vervelend is dat hè zoveel wachtenden als je de huisarts belt. Geen idee wat de bultjes kunnen zijn. Zou meteen even kunnen navragen als het lukt om te bellen vandaag. Wat leuk dat de sollicitatie goed ging en je een dagje mee mag draaien. Redelijke nacht gehad zie ik meisje. Hier ook 1 keer om kwart over 1 en daarna nog 1 keer maar geen idee hoe laat. Succes met werken vandaag! En veel plezier met de bbq. Wij gaan vanavond ons midweekje weg maar eens boeken en ik moet nog wat papieren doornemen voor de uitvaartverzekering van de meiden. Dus de avond zal wel gevuld zijn. Hopelijk lukt het om overdag vast wat door te nemen.
Oei das best wat verhoging Meisje. Hoe gaat het nu? Was de bbq gezellig? Is mooi weer! Goed dat je je daar niet zo druk om maakt Sabine, dat er niet echt een ritme is momenteel. Daar maak je het jezelf het makkelijkst mee, go with the flow ! Scheelt ook wel dat je ze niet naar de opvang hoeft te brengen oid want dan is een ritme wel handig om over te dragen. Waar willen jullie een midweekje naar toe? Veel plezier met uitzoeken en boeken, voorpret is ook leuk ! Vanmorgen even naar de HA geweest, pff nou daar heb ik niks aan.. Ze kon er eigenlijk niks mee, wist het niet zo goed. Is ze vrolijk? Plast ze goed? Nou, dan zal er niks aan de hand zijn. Ook geen tips oid.. Dus ook maar even met het consultatiebureau gebeld, zij dacht wel goed mee. Al wist ze het ook niet zo goed. Het is in ieder geval niks 'ernstigs' alleen vervelend voor haar. Eventueel klein beetje olijfolie door de fles zei ze, werkt laxerend. Wel mocht ik gewoon met kleine hapjes beginnen als ik zou willen. Ook kreeg ik van iemand anders de tip orthiflor start te gebruiken = probiotica wat kan helpen bij krampjes. Dat ga ik nu dus eerst even proberen. Zojuist wortelpuree gemaakt, morgen eens een hapje geven. Linnaea; ik las een tip op internet om het wat gladder te krijgen en dat heb ik zojuist gedaan, werkt goed en wordt lekker smeuïg. Je maakt de puree aan met wat roux. Op de website Groenteprutjes | Koken voor mijn dochter staat het recept en ook wat andere leuke ideeën. Misschien iets voor jou? Ipv roux kan je denk ik ook gewoon een klein beetje margarine erdoorheen doen?
Ja hoor margarine kan ook, dat gebruikte wij altijd om het wat smeuiger te maken. Hoef je geen roux te maken. Ik heb haar vandaag gewoon eens om de drie uur aangelegd en dat ging wel goed. Is voor mij voorspelbaarder en madam sliep vandaag toch weer slecht dus heb haar maar 1 keer wakker hoeven maken voor de voeding. Dus netjes 5 voedingen gehad. Eens zien hoe lang we dit "schema" aan gaan houden Ach dat is wel vervelend dat ze je niet eens tips konden geven. Onze oudste had ook geen regelmatige stoelgang maar ik had niet het idee dat ze er last van had. Bij ons is het dus normaal Maar als jou meisje er wel last van heeft is dat wel vervelend. We gaan naar centerparcs Huttenheugte, gezellig naar wildlands en plopsa indoor haha wie had dat ooit gedacht, een echte kindervakantie Ach als de kids het naar hun zin hebben, hebben wij dat automatisch ook
Sabine: Moet er echt niet aan denken om de dag te starten om 6:30 Wat leuk zeg! Centerparcs is ideaal. Zeker met kids. ZaZaM: Net was haar temp 37,6. We gaan het wel zien. Ze heeft heel veel behoefte om overal op te kauwen. Net ook. Is ze de fles aan het drinken, duwt ze die er gewoon uit om op haar vingers te kauwen..!?! bbq was erg gezellig. Maar ze had vanaf 16:00 niet meer geslapen, en daar lukte het slapen niet helaas door de drukte. Had haar al binnen gelegd, maarja overal kinderen Op gegeven moment begon ze oververmoeid te raken, toen ben ik maar naar huis gegaan. Man is daar nu nog! (jaloers) Wat vervelend dat ze je niet echt kon helpen. Je hebt ook vit. D met olie. Kan je misschien ook nog proberen? Hier is de stoelgang ook heel onregelmatig. Nu had ze zaterdag voor het laatst gepoept, en vanmiddag bij m'n moeder gelukkig gepoept.
Haha met 2 kids is het hier gewoon niet anders. De oudste slaapt ook echt niet uit. We mogen al blij zijn als zij een keer tot 7 uur doorslaapt. Ach over een paar jaar mag ik ze waarschijnlijk iedere dag uit bed halen Ja echt heerlijk. Wordt de derde keer dat we naar centerparcs gaan neem nu alleen wel zelf een matras mee voor het ledikantje want die zijn echt verschrikkelijk bij centerparcs. Hmm zou ze misschien al last hebben van doorkomende tandjes? Is misschien wel wat vroeg maar sommige kindjes zijn erg vroeg.
Hihi ja merk het aan mn zusjes ook hoor. Zijn er ook al rond hald 7 / 7u uit. Oh okee. Erg hard? Of heel vies. Tja weet het ook niet. Mijn moeder en man denken het Ik wil er nog niet teveel over nadenken. Mijn broer had ze wel al met 3 maanden ik pas met 8 maanden. M'n moeder gaf wel aan dat ze vandaag veel zat te bijten en veel met haar tong over dr onderkaak ging. We gaan het wel zien. Gelukkig mijn dienst van morgen kunnen ruilen. Moest tot 23:00 werken. Zag ik beetje tegenop. Nu tot 21:30. Is wat lekkerder.
Zou ook wel verklaren waarom ze nu ineens 's nachts wakker word. De matrasjes zijn daar net beton, dus de laatste keer dat we daar waren heeft de oudste bijna geen oog dicht gedaan. Maar die kan nu in een 1persoonsbed dus dat scheelt. Alleen even een matrasje meenemen voor de kleine meid. Oh dat is wel lekker, een iets schappelijker eindtijd
Net duwde ze weer de fles eruit en ging ze weer op haar vinger kauwen. We gaan het wel zien. Aha oke, goed dat ik het weet. Emma gaat absoluut niet op een hard matras slapen. De aerosleep vond ze al te stug. Zeker een schappelijkere eindtijd. moet nu wel om 13:00 al beginnen. Maar dat is niet anders. Wat 'n weer vannacht zeg. Bij jullie ook zo erg ge-onweert?
Ja behoorlijk, ben er zelf 2 keer wakker van geworden. De meiden heb ik niet gehoord dus hebben er geloof ik lekker doorheen geslapen. En wat een water zeg, alles staat blank hier.
Oei niet best! Hier stond er ook water in de kruipruimte. hoe gaat het verder hier met iedereen? Emma slaapt helaas nog steeds gebroken. ze word wakker, krijgt speentje en slaapt vervolgens verder opzich niet heel erg, maar je word wel elke keer wakker.
Jaa het ging echt flink te keer hier! Rond drie uur 's nachts werd ik er wakker van. De kleine sliep gelukkig lekker door. Hier gaat het slapen juist super goed. Ze slaapt veel nachten door, enkele keer moet ik haar om 5u even speentje geven. Ze slaapt meestal tot 6u30. Vannacht is de eerste nacht dat ík heb doorgeslapen haha, heerlijk! Ik werd ook pas om 6u30 wakker. Meestal wordt ik 's nachts wakker van het kleinste geluidje maar nu dus niet. Ze drinkt alleen nog steeds niet echt goed, maar ze lijkt er niet onder te lijden Eergisteren gestart met ortiflor start tegen de darmkrampjes en ze lijkt er direct al baat bij te hebben! Ze heeft sindsdien elke dag gepoept ! Laatste fles doen we ook een beetje rijstebloem bij de melk, dat lijkt ze heel lekker te vinden. Gisteren en vandaag wortelhapje gegeven, maar daar moet ze nog niks van hebben haha. Wel geweldige foto's en filmpjes kunnen maken Vanmorgen eindelijk paspoort aangevraagd. Volgende week zaterdag wil ik met haar gaan babyzwemmen. Gaan jullie ook zoiets doen? Is de verhoging al gezakt bij Emma? Spuugt ze nog steeds de fles uit? Balen dat ze zo gebroken slaapt zeg!
Hier gaat het ook allemaal goed, vanmorgen had ze voor het eerst echt haar duimpje te pakken! Dus je merkt nu echt goed dat ze allemaal nieuwe dingen leert Echt zo leuk! Vanmorgen wilde ze alleen wel echt om kwart over 5 al wat drinken, speen gooide ze er meteen uit. Na het drinken wilde ze niet meer gaan slapen dus ik ben ook al vanaf 5uur wakker, dan start ik de dag toch liever om half 7 XD Oei dat is niet best Meisje! Gelukkig zitten wij op de derde verdieping in dat geval dus geen wateroverlast, maar de tuinen en speeltuin stonden wel echt blank. ZaZam, wat goed zeg dat die ander kv zo goed werkt! Geef je trouwens nog steeds gemengd met bv? Of ben je inmiddels gestopt met kolven? Wij gaven de oudste rijstebloem met vanille, dat ruikt zo lekker en ze vond het heerlijk! Binnen 5 minuten was de hele papfles leeg :O Ik weet nog niet of ik met 4 maanden met pap ga starten, de borstvoeding loopt nu zo goed dat ik het zonde vind om fles te gaan geven, alhoewel dat dan wel weer een momentje voor mijn man is die hij dan met zijn dochter heeft. Voor mij alleen weer extra rompslomp omdat ik dan moet kolven. Misschien alleen op de dagen dat ik geen klanten heb, dan is dat niet zo erg.
ZaZaM: Gelukkig maar dat ze niet wakker werd van het onweer. Hier lag madam en m'n man ook lekker te pitten. Heerlijk zeg! (voor mij is 6:30 nog nacht ) Ook lekker dat je niet meer wakker word van een klein geluidje. Jammer dat ze nog steeds niet goed drinkt. Laatste fles met papje drinkt ze wel goed? Haha geweldig. Welke groente ga je straks proberen? Nee ze heeft wat nieuws ontdekt, want ja de fles is ook wel erg lekker, nu probeert ze elke keer tijdens het drinken haar vinger erbij te proppen. Stuk eigenwijs! En het is nu al een ruim een week dat ze huilt na de fles. Dat ze meer wilt. Maar als ik haar meer geef gaat ze meestal weer wat meer spugen. Nu doe ik de laatste fles maar meer. Straks lekker rijstebloem erbij. Vandaag nog niet getempt. Gisteren zat ze op 37,6/37,7 Sabine: Wat leuk zeg! Ai, dat is balen. 5u is toch wel heel vroeg! Op m'n vrije dag kom ik niet eerder dan 8u m'n bed uit. Vanochtend was het 9u Toen was ze klaar met slapen. (vervolgens van 10-12 weer geslapen) Gelukkig stond het water niet heel hoog! Kwamen er toevallig achter moesten de waterstand controleren, maar ws. gebeurt het vaker. Dat het grondwater omhoog komt. #babyzwemmen. Ga ik niet doen denk ik. Voel me nog niet prettig in een badpak. Moet er zoiezo nog 1 aanschaffen. Voor de zomer. dan zal ik er toch aan moeten geloven..