Meisje ik zag bij bonprix hele mooie corrigerende badpakken in het boekje, ook tankini's met een wat losser bovenkantje. Ik ga ook niet babyzwemmen, maar dat komt meer doordat dat gewoon niet mogelijk is om met twee kinderen naar het zwembad te gaan als je alleen bent. Vraag me wel af wanneer ik een keer resultaat ga zien van de buikspieroefeningen Haha, mijn man zegt dat hij al wel verschil ziet maar ik vind het nog steeds vreselijk Ja madametje is daarna heel lang wakker gebleven, is tussen half 9 en 9 uur in slaap gevallen en werd pas rond 12 uur weer wakker! Daarna weer ongeveer 1,5uur wakker geweest en is toen eigenlijk meteen weer in slaap gevallen. Ben benieuwd hoe ze straks aan het eind van de middag en vanavond zal slapen. Als ze morgen maar niet weer zo vroeg komt.
Ah oke ga ik daar eens kijken! Tankini durf ik niet aan denk ik. Heel mijn buik zit onder de striae. Bovenbenen ook trouwens maar minder erg Hihi nou heh. Wel fijn dat je man wel al verschil ziet. Hier heb ik voornamelijk last van overtollig huid op mn buik. Had ook n megabuik! En er zit nog heel wat kilo's op mn bovenbenen en heupen. Meeste kleding kan ik weer aan. Alleen sommige dingen zitten wat strak bij de heupen of bij mn borsten. Wanneer die nou eens een keer gaan krimpen.... Broeken pas ik nog niet. Maar ben toch n rokjes/jurkjesmens. Slaapt ze wel een keertje goed op de dag. maar dan moet ze niet snachts gaan spoken. Jee! Wat goed. Ga je een bepaald bedrag elke maand opzij leggen?
Ja minimaal het bedrag wat we nu per maand afloste op de lening gaat nu naar de spaar. Met een tankini zie je je buik niet Die draag ik namelijk zelf ook Ik vond mijn buik altijd al lelijk dus die tankini's zijn voor mij ideaal. Zeker nu er nog overtollig huid en striae zit. Haha ik hoop het niet inderdaad dat ze gaat spoken vannacht, maar oma heeft haar vanmiddag nog aardig wakker gehouden dus dat zal denk ik wel mee vallen. In hun ogen is oogjes even open "klaarwakker en spelen maar" terwijl ze dan vaak nog even verder dut Hoe hebben ze dat zelf vroeger gedaan met ons? haha
Oohhhh ja daar had ik nog niet aan gedacht, dat ik ook in badpak moet haha. Badpak vind ik zo erg niet, dan valt m'n buik minder op. Benen zijn gelukkig slank en ook geen striae op gekregen (alleen op mijn borsten eigenlijk). Toch fijn dat je man al wel effect ziet van de buikspieroefeningen haha! Hier was ik fanatiek begonnen maar ook alweer mee gestopt sinds ik werk. Voelt toch alsof ik geen tijd heb, maar dat is eigenlijk onzin smoesjes! Ohh wat goed van die lening Sabine! Nu lekker sparen! En speciale voeding Meisje voor hongerige baby's?
Sabine: Oké, ja dan moet ik zo'n aansluitende kopen. Is ook nog een idee! Pff. vervelend heh. Daarom wil ik ook niet dat mijn schoonmoeder gaat oppassen. Want die doet dat ook Terwijl ze haar eigen kinderen altijd in bed had liggen! :O Box zette ze pas met 'n half jaar in huis neer....... M'n moeder doet dat gelukkig niet, maarja die zit zelf nog in de kleintjes. Weer een pluspunt ZaZaM: ach niet iedereen hoeft in een badpak. Sommige die hebben zo weer hun lijf terug. *jaloers. Heerlijk zeg dat je benen slank zijn gebleven, heb zoiezo al stevige bovenbenen in vergelijking van de rest van m'n lichaam (van m'n vader ge-erft) Maar nu nog dikker helaas. :'( Denk dat het meer de zuigbehoefte is bij haar, want het huilen stopt als ik er een speen in stop. Net 210/7 gegeven, was het ook huilen daarna. Als ze 4 maanden is, ga ik beginnen met 'n papfles 's avonds. Hoop zo dat de nachten dan weer zoals vanouds gaan. Stap niet graag over op andere voeding. Hier doet ze het super op, groeit goed, Heeft nog nooit krampjes gehad. Pff. pieker me elke keer rot. 21 juli hoopt mijn broer te gaan trouwen. Heel erg leuk natuurlijk. Maar ja wat ga ik doen met Emma.... Gelukkig is het allemaal in mijn eigen woonplaats. 5 min. lopen. Dus wat dat betreft ideaal, haar slaapjes kan ze dus gewoon thuis doen. Maar toch.. Op welke momenten neem ik haar mee, en wanneer laat ik haar thuis. M'n schoonmoeder zit zich elke keer op te dringen om op te komen passen. maar dat wil ik helemaal niet! Was allang blij dat ze op vakantie was, maar nee hoor ze komt graag een dagje terug om op haar te passen.. Zo bang om haar te kwetsen als ik iemand anders regel.
Ja ik ben echt zo blij dat hij nu eindelijk afbetaald is meteen opgezegd dus kan niet wachten op de brief dat hij echt weg is. Vakantie is natuurlijk ook al geboekt dus daar leggen we straks eerst nog wat voor weg en daarna sparen maar. Ja haha ziet tenminste iemand alvast resultaat. Ik hou het gelukkig wel vol maar heb er qua bekken ook profijt van dus dat scheelt wel. Dan maak je er wel tijd voor. Gisteravond toen we naar bed gingen werd madameke wakker, gelukkig ging ze wel slapen na een paar keer de speen te hebben gegeven, maar vanmorgen weer ontzettend vroeg wakker. Dus nu twee dagen op rij de dag om 5uur beginnen. We lagen er wat later in dus ik denk dat ik vroeg op bed lig vanavond. Mijn man gaat weer klussen en vanmiddag moeten we op kraamvisite bij een collega van hem, echt geen zin in. Dan weer haasten naar huis en vanavond gaat hij weer weg. Gezellig hoor zo'n weekend Volgens mij lieten ze ons inderdaad ook gewoon op bed liggen. Maar schijnbaar hoeft dat allemaal niet meer als je oma of opa bent geworden want ja jij hebt het gezeik niet van een baby die van slag is omdat je weer lekker naar huis gaat. Ik ga echt een lijstje maken met alle dingen die ik irritant vind zodat ik dat later zelf niet ga doen als ik oma mag worden hetzelfde dat oma altijd bij het minste geringste de oudste oppakt en gaat troosten, zelfs als ik zeg even geen aandacht aan geven dan is het zo voorbij! Dan wordt ik echt pissig. Lastig meisje! Ik snap je dilemma maar ik zou pas tegen die tijd kijken hoe of wat precies. Dan weet je namelijk ook pas wat voor slaapjes ze doet etc.
Nee dat geloof ik! Had je een hoge rente? Ja dat scheelt wel, als je toch al je bekken aan het oefenen bent, kan je je buik ook gelijk doen. Merk aan mezelf dat ik het ook steeds minder doe.. heh wat balen dat ze weer vroeg wakker is. Hoe doe jij dat dan met haar middagslaapje als je op visite gaat? Vind dat allemaal zo lastig. Meestal slaapt ze van 13:00 t/m 17:00 kan gewoon geen kant op. (vind het niet heel vervelend) Nee blijkbaar hebben opa's en oma's andere regels. hihi ben reuze benieuwd of jij dat lijstje gaat toepassen Begrijpelijk dat je dan pissig word, het is toch jouw kind en jouw regels! Ja klopt nu zijn die slaapjes elke keer zo wisselend. 's ochtends gaat ze meestal om 10:00 weer dutten en 's middags vanaf 13:00 en dan om 19:00 ong. weer (al heeft ze de laatste 2 avonden geen dutje meer gedaan) Iets in mij zegt dat ik mijn schoonmoeder absoluut niet wil.
Nee hoor dat viel wel mee. Was een doorlopend krediet, met toen de tijd de laagste rente. Wow van 13.00 tot 17.00uur zo lang heeft M. nog nooit geslapen overdag. Wij houden alleen rekening met het slaapje van de oudste. Daarna gaan we weg. Meestal heeft M. dan net een voeding gehad en slaapt ze in de auto. Nadeel nu is alleen dat ze nu steeds alerter wordt en dus niet meer op schoot in slaap valt, wat ze in het begin wel deed. Dus als ze moe is zet ze het op een krijsen. Als dat vanmiddag gebeurd zijn we denk ik snel weer weg. Heb er überhaupt geen zin in. Ken heel die mensen niet. Voordeel is wel dat ik altijd probeer om haar te voeden vlak voor we weg gaan dus dan kan ze sowieso wel even wakker blijven en heeft ze in ieder geval geen honger als we weg zijn. Ja dat dacht ik nou ook maar schijnbaar hoeft oma zich daar niet aan te houden. Als het te erg wordt ga ik er ook echt wat van zeggen, als Z. er van in de war gaat raken en bij ons dingen gaat proberen die ze anders niet doet. Daar zit ik echt niet op te wachten. Haha wie weet doe ik wel hetzelfde later, je weet het niet Als je niet wilt dat je schoonmoeder oppast moet je dat ook niet doen. Je moet haar wel met een gerust hart achter kunnen laten, anders merkt de kleine meid het ook dat je haar niet met een fijn gevoel achter laat. Vanmorgen eerste slaapje op de kamer van Z. gelegd in het campingbedje. Iets minder lang en vast geslapen, maar ze probeerde wel meteen te slapen, niet gehuild of wat dan ook. Dus denk dat wennen niet echt nodig zal zijn. Zodra we haar in de avond ook goed weg kunnen leggen gaan we haar denk ik maar verhuizen. Het gaat de laatste tijd eigenlijk wel goed dat ze al ligt te slapen voor ik aan het werk ga of bijna ligt te slapen. Zodra dat helemaal goed gaat gaan we het maar eens proberen. Tot die tijd leg ik haar voor het eerste en laatste slaapje overdag in het campingbedje en tussendoor in haar ledikantje. Als we de oude tijden weer terug krijgen dan krijgt zij om half 1 een voeding en dat is bedtijd voor de oudste dus dan is het niet handig als ze op haar kamer ligt. Denk dat ik haar dan in de box weg leg als haar ledikantje eenmaal op de kamer van Z. staat.
Oh dat was dan wel weer een geluk! Ja 's middags slaapt ze altijd van fles tot fles. Zo lekker. Zeeën van tijd voor mezelf. Soms word ze een half uurtje eerder wakker. Ook geen probleem Ja lastig is dat heh, dat ze dat niet meer willen. Hier wou E. dat al heel snel niet meer.. In de maxi cosi slaapt ze ook nauwelijks om haar heen kijken is veel leuker. Ook met wandelen valt ze niet slaap. Gaat pas slapen als de wagen stil staat Kan je de kinderwagen niet meenemen? zodat ze in de bak kan slapen? Net tegen m'n man gezegd dat ik niet wilde dat zijn moeder op ging passen. Hij kon het een beetje begrijpen. Ga vandaag wel even een appje sturen naar zijn nichtje of ze een dagje op wilt passen. Die luistert tenminste naar me dan Die is 17 jaar. Dus dat komt wel goed. Wat goed zeg dat het slapen goed is gegaan. Accepteert ze dat? slapen in de box. E. heeft nog nooit in de box geslapen. Zal dit ook nooit doen Wel lekker hoor als de baby straks van jullie kamer af kan. Als E. ook weer wat beter gaat slapen, gaat ze ook van onze kamer af.
We blijven daar echt maximaal een uurtje dus om daarvoor de hele kinderwagen om te bouwen en die dan mee te nemen vind ik teveel gedoe. De kinderwagen die we nu gebruiken voor beide meiden heeft geen echte bak. De andere kinderwagen heeft dat wel maar dat is momenteel nog een "buggy". Slaapt ze weer lekker in de auto terug naar huis. Oh dus wie weet is het al opgelost succes! Hopelijk kan ze Ja, gelukkig wel, heb haar daar vanaf begin af aan al een aantal keer in laten slapen zodat dit later geen probleem zou worden. Als ze echt niet gaat slapen kan ik haar altijd nog op ons bed leggen als ik haar niet in het ledikantje kan leggen. Z. sliep ook echt niet in de box hoor, vanaf dag 1 geleerd dat ze in het bedje moest slapen. Met slaapproblemen als gevolg dus dat hebben we nu wel anders aangepakt Z. slaapt alleen in bed en soms zou het wel eens handig zijn als ze ergens anders ook kon slapen. Ja zou wel heerlijk zijn om onze slaapkamer weer gewoon voor ons zelf te hebben. Een plekje waar je je even terug kan trekken zonder allemaal kinderspul om je heen Maar denk dat ik haar wel ga missen op de kamer Ben het zo gewend dat ze daar ligt.
Ja dat scheelt als ze in de auto kan slapen. Yep, nu nog tegen m'n schoonmoeder melden als ze er weer over begint. Wie weet komt m'n man vanavond nog met een reactie Was nu even gauw tijdens zijn lunch pauze. Is daarna gauw weer aan het werk gegaan. Oh dat is wel prettig dan ja. Ja dat geloof ik wel ja dat je het gaat missen. Toch 4 maanden bij je gelegen. Ik ga zoiezo wel een campingbedje aanschaffen, die ik evt. mee kan nemen op visite. Dat ze daar later in kan slapen als de kinderwagenbak te klein is geworden. Al ga ik het liefst niet teveel met haar sjouwen 's avonds. Laat haar maar weer eerst doorslapen. En dan zie ik het wel weer.
Ja daarom, alleen als ze bij haar zus gaat slapen mogen de katten weer bij ons op de kamer dus kan ik daar weer mee knuffelen. Die missen die ruimte wel zo in de nacht. Dus dat is dan ook weer een voordeel. Met campingbedje vind ik het alleen een nadeel dat niet iedereen dat kwijt kan. Wij hebben er 1 gekregen van mijn schoonbroer, die gebruikte hem niet meer. Dus voor logeren bij oma hebben we die 1 keer gebruikt Opa en oma hebben zelf een campingbedje aangeschaft en die hebben volgens mij nu ook een peuterbedje gekocht voor Z. Ze zijn een hele kamer aan het omtoveren naar logeerkamer. Dat is altijd lastig om dat dan ook tegen iemand te zeggen.
hihi die weten dan ook niet wat ze meemaken. Als ze weer bij jullie mogen slapen. De hond vond het ook altijd een feestje als ie bij ons mocht slapen. Was maar 1x in de maand ofzo. Nee dat is wel weer zo, al ben ik niet van plan om veel weg te gaan. Mijn moeder en schoonmoeder hebben een ledikantje staan dus dat is wel handig. Bij vrienden kan ik het campingbedje wel kwijt op een slaapkamer. Of op de gang ofzo. Maar dat komt later wel, en anders gewoon oppas.. Alleen is dat weer even een drempel waar ik overheen moet. Maar daar moet ik straks ook aan geloven met de bruiloft. Ben benieuwd wanneer E. wakker word. ze heeft om 11:45 de fles gehad En slaapt nu nog. Was weer eens in de bonen vanochtend. Dacht dat het al 12:30 was. En dan zou m'n man thuis komen eten. maar om 12:45 (dacht ik) was ie er nog steeds niet. dus maar gauw een fles klaar maken Kon ik eten als ze sliep. Was ik de fles aan het geven, kom ik erachter dat het nog maar 11:45 is. Muts dat ik ben. Vanavond eindelijk een avond samen thuis! Laatste avond samen was 13 juni Blij als we straks lekker vakantie hebben, even rustig met z'n 3tjes genieten.
Wij hebben ook een campingbedje, ideaal! Ik ben nu het ritme ook ietsje aan het omgooien. Normaal slaapt ze 's ochtends een uurtje en dan 2,5 uur en dan weer een uurtje. Makkelijker is als ze 8u-10u en 11u30-14u en 15u30-16u30 gaat slapen. Dan komt het ook goed uit met het drinken. Gisteren namelijk 5 flessen geprobeerd en dat was gelukt. Vandaag ook weer. Ze drinkt dan om 7u - 11u - 15u - 18u30 - 22u. Helaas drinkt ze dan max 150ml dus ze drinkt wel wat weinig, maar goed dat lijkt bij haar te passen. Ik kolf trouwens nog steeds Sabine, maar het is haast niks meer. "Gelukkig" drinkt ze om 7u maar 100cc ofzo en dat kan ik nog kolven en daarna doe ik heel hard mijn best om voor 18u30 ook nog 140cc bij elkaar te sprokkelen Gelijk heb je dat je je schoonmoeder niet laat oppassen als je je daar niet goed bij voelt Meisje. Waarom eigenlijk niet?
Dat is wel lang geleden meisje, wij hebben gelukkig vaak nog wel de zondag met z'n 4tjes. Maar daar blijft het de laatste tijd ook vaak wel bij. Voor de rest ben ik bijna iedere avond aan het werk en werkt hij bijna iedere zaterdag. Geniet van jullie avondje! Die van mij is juist vanavond weer weg Hopelijk wordt het binnen kort weer wat rustiger in de weekenden zodat we ook weer eens tijd hebben om echt wat leuks te gaan doen. Wanneer hebben jullie vakantie? Knap hoor ZaZam dat je het nog steeds vol houd ondanks dat het zoveel moeite kost! Heb je al enig idee hoe lang je nog wilt blijven kolven? Ik weet nog goed hoe pittig het is om fulltime te kolven van de eerste. Na 2 maanden fulltime kolven was ik het zo zat, toen ben ik in één keer gestopt. Had nog wat voorraad in de vriezer om de flessen bv af te bouwen naar flessen kv. Zo ik plof op de bank en ga maar eens wat afleveringen van suits kijken. Vind mijn man niks dus heb nu lekker de tijd om ze alleen te kijken. Hopelijk gaat Z. snel lekker slapen, die ligt nog wat te hummen op bed. Zolang ik niet de hele avond heen en weer hoef te lopen is het niet erg Denk dat ik er zelf ook vroeg in duik, twee dagen zo vroeg op breekt wel op.
ZaZaM: Zat ze eerst nog op 6 flessen? Fijn dat je de ochtend voeding en de middag voeding nog bij elkaar kunt kolven! Lukt het een beetje? het ritme omgooien? Hier raakte E. dan helemaal van slag. M'n schoonmoeder heeft adhd. Is niet bewezen hoor, maar die stuitert door het huis heen. Met haar 65e levensjaar. Is ook altijd druk! Ook doet ze haar eigen ding, en als ik haar bij haar achterlaat ben ik bang dat ze helemaal haar eigen ding gaat doen! Bijv. heel veel met haar knuffelen etc. Terwijl E. helemaal niet van knuffelen houd, en ben heel blij dat ze heel erg zelfstandig kan spelen etc. Meestal heb ik haar alleen maar vast tijdens de voedingen en de rest ligt ze alleen. 's avonds zit ik wel eventjes met haar. En dan kan ik ook niet echt genieten van de bruiloft. en dat zou ik wel heel erg vervelend vinden. Heel toevallig kwam vanavond m'n nichtje langs. Was haar sleutel vergeten. Heb het gelijk gevraagd en wilt dolgraag oppassen. Ja zeker balen, ik werk nu helaas weer avonddiensten. Niet zo heel veel gelukkig. Ook had m'n man veel afspraken. Hopelijk gaan we een rustigere tijd tegemoet. Sabine: wij ook meestal op zondagavond. Maar afgelopen zondag was het vaderdag. Dus was bij m'n ouders op visite. Nou wat denk je.... Kwamen m'n schoonouders weer op visite vanavond. Gelukkig gingen ze om 21:00 weer de deur uit. Mrja ons avondje samen is weer verloren. Wie weet morgenavond. En is Z. gemakkelijk in slaap gevallen? Hihi hier vandaag alle afleveringen van gtst terug gekeken. Liep alweer 'n week achter #vakantie: 1e vakantiedag is 21 juli en dan trouwt mijn broer ook. Leuk begin van de vakantie. Alleen moet ik de dag voor de bruiloft tot 23:00 werken. Hopelijk krijg ik dat nog geruild.
Jammer, zo weinig tijd met jullie man... Ach, te veel is ook niet goed ik merk dat wij elkaar soms té veel zien, wekt ook weer snel irritaties op.. Wel balen dat je schoonouders nou net vanavond langskwamen Meisje onverwacht? Ohh ja dat snap ik waarom je liever niet wil dat je schoonmoeder op komt passen! Super fijn dat je nichtje kan, dan kan je in ieder geval genieten van het feest! Ja ik had ook echt niet verwacht zo lang te blijven kolven. Ik begin het nu wel echt vervelend te vinden, want ik kolf 5 a 6 keer voor niet eens 200cc totaal. Beetje frustrerend! Het is de laatste twee dagen echt heel beroerd, krijg de avondvoeding niet eens bij elkaar. Nog twee dagen en anders stop ik er ook abrupt mee (stuwing ga ik niet krijgen denk ik). Ja ze zat nog op 6 flessen, was heel moeilijk om er eentje tussenuit te halen omdat ze dan haar lange slaap in moest zonder drinken. Dat werkte niet zo. Nu pakken we het dus even anders aan. Ze is er vandaag niet door van slag geraakt, we zullen zien hoe ze vannacht slaapt. Gaat de laatste tijd erg goed óf door slapen óf even speen er in om 5u. Oh ja suits vind ik ook leuk! Kijk je de afleveringen op tv of heb je ook Netflix? GTST trekt me dan weer niet zo haha, vroeger volgende ik het wel echt!
Ah dat meen je niet! Komen die vaker onaangekondigd op visite? Balen zeg! Kan me heel goed voorstellen dat je wel echt even toe bent aan een avondje samen. Mijn man heeft het er ook steeds moeilijker mee dat we al heel lang geen quality time meer hebben gehad voor elkaar. Ja Z. Is gelukkig toch nog vrij snel gaan slapen. Hoefde in ieder geval niet terug. Moest wel 2 keer terug voor M. Hopelijk slaapt die voorlopig even lekker door. Ik duik zo ook mijn bedje in. Oh lekker hoor! Nog iets minder dan een maand. Gaan jullie nog weg? Jullie gingen kijken voor een last minute toch? Wij moeten nog even geduld hebben tot oktober. Wat fijn dat je nichtje wel op wilt passen.